Thanks - het is inderdaad zoals je het voorstelt : de 2 applicaties zitten in één project. En ik start ze beiden vanuit DOS
Een beetje achtergrond informatie om alles te kaderen :
een tijdje geleden konden we ons op het werk (zoals je wellicht wel weet werk ik voor een ICT bedrijf) inschrijven voor een Java cursus.
Nu, aangezien ik een tijdje geleden bij het ontwikkelen en (voor mij dan vooral) het gebruik van een Java-applicatie betrokken was, was ik wel geïnteresseerd. Dus schreef ik mij in : het ging per slot van rekening maar over 5 zaterdagen (les van 09u00 tot 16u00) en was er telkens 6 weken tijd tussen de modules.
Alleen, al van de eerste module bleek het ontzettend snel vooruit te gaan, en kregen we oefeningen mee naar huis (op zich niet zo erg - alleen als je 40uur per week werkt en je telt daar nog 10uur forenzen per week bij + nog wat sociale verplichtingen, dan blijft er niet véél tijd meer over
).
En zo is het dus dat ik na 4 modules al bezig ben met networking in Java
En pas op : het werkt, maar het zal wel niet héél secure zijn
En waarom die Oracle IDE ? Omdat onzen
docent (een Sun certified Java programmeur) die IDE heeft meegegeven als zijnde de meest gebruikte in het bedrijfsleven.
Maar zoals gezegd : we zijn nu 4 modules ver, en ik heb slechts nu gebruik gemaakt van die IDE - hiervoor steeds UltraEdit + DOS box (
"javac xxxx.java" + "java xxxx" )
If you can't beat them, confuse them.