[Java] Oracle 9i Developer - command line input

Plaats reactie
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hallo

Hier komt een vraagje van een Java-n00b :-)
Als je in een DOS box een Java class uitvoert, dan kan je parameters meegeven :
DOS> java <class> param1 param2 ...


Nu, weet iemand van jullie hoe ik dit kan bewerkstelligen als ik diezelfde klasse wil starten uit Oracle 9i Developer ?

Ik heb wel het volgende gevonden
You can set up command line arguments for the class in the project properties - Just click on the runner node in the properties dialog

en dit werkt ook. Alleen, als er in één project meerdere klasses aanwezig zijn die command line parameters nodig hebben, dan zie ik in het bovenstaande geen oplossing.

Thanks
CueBoy.
If you can't beat them, confuse them.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm,

Ik redelijk wat van Java.. maar ook niet alles, allez ja.. ik ken die Oracle Developper niet.. totaal geen ervaring mee.. hier gewoon met Textpad en Java, en verder JBuilder en Together

Wat bedoel je met meerdere classes die argumenten nodig hebben? Binnen hetzelfde project?

Normaal zou je binnen een project slechts 1 class file mogen moeten starten met eventuele cmdline arguments..indien je andere classes gebruikt (static methos of objecten van die klassen.. die nog andere parameters nodig hebben, dan zou ik zeggen, geef die mee met de eerste classfile die je start via cmdnline en geef die dan binnen de runtime door aan de desbetreffende klassen of objecten...

Kan je iets concreter zijn in je voorbeeld.. dan ga ik er misschien wat meer inzicht inkrijgen wat je exact wenst te bereiken... :).
Binnen eenzelfde project start je toch niet meer dan 1 class via cmdline? Je start de andere vanuit je eerste class.. :). Zo heb ik mijn project voor school vorig jaar toch gemaakt.

1 start class, 14 GUI's, 15 Domeinklassen, 3 Method klassen (static methods) en eigenlijk nooit cmdline arguments gebruikt.. enkel om de resolutie van de gui aan te passen.. maar dat was eigenlijk niet nodig :)
I love it when a plan comes together!
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Wow, TheOddity... die woordenschat... ik ben totaal nieuw hé :oops:

Ik heb één project en daarin zijn er inderdaad 2 classes die cmd line invoer nodig hebben. Het project bevat eigenlijk een NTPServer en een NTPClient.
1. Standaard connecteert zo'n server op poort 13, maar ik wens te kunnen kiezen op welke poort ik die server zet. Dit omdat ik er zeker van ben dat mijn servertje niet voldoet aan een standaard NTP server :-)
2. De cmd line invoer voor de client bestaat dan uit een machinename en een portnumber.

Dit zijn dus 2 classes die op zich niks met elkaar te maken hebben. Vandaar dus mijn vraag :wink:


Ik was gewoon op zoek naar een manier om die te starten van die Oracle IDE. Want had tot nu toe alles gestart vanuit een DOS sessie, en ook het schrijven van de sources had ik tot nu toe gedaan mbv. UltraEdit.

Ach ja, het kan zijn dat ik het begrip "project" verkeerd geïnterpreteerd heb :-)

PS : NTP = Network Time Protocol.
If you can't beat them, confuse them.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm, idd binnen project versta ik: 1 applicatie waarin meerdere gui's, domeinklassen etc etc zitten.

Het uwe omvat eigenlijk gewoon 2 applicaties..
Ik denk dat het voorlopig bij u alle twee in 1 project zit.. en dat bij het starten van het project slechts 1 class wordt gestart met parameters..
Dat is dus het probleem. Jij start slechts 1 x een class. Je zou dus vanuit die IDE elke class apart moeten starten. Ik denk dat dat zal lukken als ge ofwel niet met een project environment werkt (in VS.net kan dat) dunno in Oracle. Ofwel beiden in een apart project steken en starten.

Of simpeler: gewoon vanuit dos class files starten. Schrijf een batch file met wat zaken in die je steeds nodig hebt: Java dir enzo.. en dan maakt ge het u zelf ook makkelijk :)

Ik zou zeggen, ik weet niet of je voor zoiets nen IDE nodig hebt van Oracle :) textpad (www.textpad.com) of Jcreator is maybe iets voor u?
Kunt ge beide applicaties apart starten en args meegeven. Let wel op bij die laatste.. die werkt ook met projects enne das hetzelfde eh.. dat gaat ook probs geven :).

Je begint wel met zwaar stuff als n00b eh :).
Direct networking met java :) Dat zie ik pas volgende maand officieel :p
I love it when a plan comes together!
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Thanks - het is inderdaad zoals je het voorstelt : de 2 applicaties zitten in één project. En ik start ze beiden vanuit DOS :-)

Een beetje achtergrond informatie om alles te kaderen :
een tijdje geleden konden we ons op het werk (zoals je wellicht wel weet werk ik voor een ICT bedrijf) inschrijven voor een Java cursus.

Nu, aangezien ik een tijdje geleden bij het ontwikkelen en (voor mij dan vooral) het gebruik van een Java-applicatie betrokken was, was ik wel geïnteresseerd. Dus schreef ik mij in : het ging per slot van rekening maar over 5 zaterdagen (les van 09u00 tot 16u00) en was er telkens 6 weken tijd tussen de modules.

Alleen, al van de eerste module bleek het ontzettend snel vooruit te gaan, en kregen we oefeningen mee naar huis (op zich niet zo erg - alleen als je 40uur per week werkt en je telt daar nog 10uur forenzen per week bij + nog wat sociale verplichtingen, dan blijft er niet véél tijd meer over :-) ).
En zo is het dus dat ik na 4 modules al bezig ben met networking in Java :-) En pas op : het werkt, maar het zal wel niet héél secure zijn :lol:

En waarom die Oracle IDE ? Omdat onzen docent (een Sun certified Java programmeur) die IDE heeft meegegeven als zijnde de meest gebruikte in het bedrijfsleven.
Maar zoals gezegd : we zijn nu 4 modules ver, en ik heb slechts nu gebruik gemaakt van die IDE - hiervoor steeds UltraEdit + DOS box ("javac xxxx.java" + "java xxxx" :-D )
If you can't beat them, confuse them.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

CueBoy schreef:En waarom die Oracle IDE ? Omdat onzen docent (een Sun certified Java programmeur) die IDE heeft meegegeven als zijnde de meest gebruikte in het bedrijfsleven.


Ik kom op veel plaatsen waar men Oracle gebruikt... maar die IDE heb ik nog nooit gezien. Hot is tegenwoordig Borland JBuilder en Eclipse (gratis te downloaden van http://www.eclipse.org).

Je docent leeft volgens mij op een andere planeet.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

r2504 schreef:Je docent leeft volgens mij op een andere planeet.


Yup, op een planeet waar alles een object is :wink:

Neen, serieus, aan zijn kwaliteiten als Java developer ga ik niet twijfelen, die italics heb ik enkel gebruikt omdat ik twijfel aan zijn kwaliteiten als kennisoverdrager.
If you can't beat them, confuse them.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Yep,

Ik moet r2504 bijdragen op java gebied dacht ik ook dat Jbuilder en dan vnl voor OO Together en Jbuilder samen vnl gebruikt werden.. marktleiders...

Eclipse heb ik ook al ff mee gewerkt..maarja.. ik ben Jbuilder en Together gewoon... :)

Wat betreft "Yup, op een planeet waar alles een object is"

ff muggeziften.. dat is net het mooie aan Java.. die Object Orientatie is zo prachtig om mee te werken..in grote projecten is dat zéér handig en makkelijk.
I love it when a plan comes together!
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Mochten jullie, criticasters :-) , toch eens een kijkje willen nemen en zo jullie kennis over IDE's willen uitbreiden : klik hier.
Willen jullie eens door het product lopen dmv. een preview : klik hier.

Ik ga mij voor de rest niet uitspreken over welk product dan ook... ik gaf enkel maar aan hoe ik aan die IDE kwam.


Enneh, TheOddity : je begint trekjes te vertonen van alle Java-programmeurs... Hopelijk kan je de positieve punten van andere talen/technieken ook nog appreciëren. Het lijkt alsof mensen die met Java in contact komen veranderen in vakidioten die overal objecten zien, en die Java als het hoogste goed bekijken. En zo iemand in onze docent en dan lijkt het alsof hij van een andere planeet komt, of alleszins toch van een planeet die niet de mijne is :-)
Oh, waar is zijn de mensen die vallen voor de charmes van het procedureel programmeren ? :-D

En om nog een beetje meer te muggeziften : vroeger werden er ook grote projecten geïmplementeerd hoor, zonder OO :wink: (niet dat ik hier een polemiek wil starten, maar een beetje tegenwind kan geen kwaad hé :twisted: )
If you can't beat them, confuse them.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Cueboy,

Ik zen geen vakidioot eh :).

Neen, ik kan Java zeer apprecieren voor zijn leesbaarheid en handigheid in programmeren. Zéér flexibele taal. Maar zeker niet voor zwaar gebruik > c/c++/ is gelijkaardig maar nog beter.

Nu, ik ben géén OO freak, maar als je de mogelijkheid hebt, dan vind ik die toch handig hoor ;-). Idd, proceduraal proggen, doe ik ook nog steeds: nl al mijn procedures en methodes binnen een object zijn ook proceduraal eh :). Enne als Back-End programming heb ik Cobol: maw: proceduraler kan het niet :). Nu, de taal weet ook al iets van OO, maar nog lang niet dat.
Met mijn statement over OO, wil ik alleen zeggen dat als je het kan gebruiken in de taal en je kan er mee over weg.. dan is het toch iets handigs :) (-> reuse)

Ik sta zeker open voor alle talen.. alles heeft zijn voor en nadelen ;-).
Java is lang niet heilig.. ik programmeer ook nog in pascal zenne :)
I love it when a plan comes together!
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1676
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Amen !

Ik bedoel maar : ik kon het zelf niet beter, en genuanceerder, gezegd hebben. 8)
If you can't beat them, confuse them.
Plaats reactie

Terug naar “Development”