Problemen met verzenden

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Fav
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2008, 14:05

Sedert donderdag blijken er serieuze problemen te zijn. Als ik een email verstuur krijg ik een boodschap 0x800420B of zo. Opgezocht op Google en wees me op bepaald probleem met update en de raad laatste Service Pack te downloaden. Dit gedaan maar probleem niet opgelost. Krijg steeds melding dat er probleem is met contact server en dat boodschap niet is doorgestuurd, maar dat is ze wel! Het bericht blijft in outbox zitten en outlook probeert regelmatig te versturen, steeds hetzelfde liedje. Gevolg was dat enkele vrienden mijn mails tot 10 X ontvingen. Naar helpdesk gebeld en die wisten direct hoe laat het was. Blijkbaar een serieus probleem waar ze aan werken. Bij Scarlet hebben ze mij gezegd dat het aan hun systemen lag en ik zelf niks kan/moet veranderen. Blijkbaar zouden een aantal gebruikershiervan het slachtoffer zijn. Volgens wat ik hoorde van de helpdesk moet het tamelijk serieus zijn. Is al aan de gang sinds vorige woensdag. Op statuspagina staat nog steeds:

Uitgaande e-mail (smtp) ???status_partial??? Momenteel kan u problemen ondervinden met het verzenden van e-mails. Wij stellen alles in het werk om het e-mail verkeer zo snel mogelijk te herstellen. Wij verontschuldigen ons voor het ongemak.

Iemand enig idee hoe lang dit nog gaat duren? Greetings. Fav
Yanman.be
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2008, 11:29

Ik weet dat de automatische stem dat zegt, maar heb je ze zelf ook aan de lijn gehad? Ik probeer al 2 uur iemand van de helpdesk vast te krijge :/.
skipper
Pro Member
Pro Member
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Het lijkt mij erop dat het weer lelijk aan het verkeerd lopen is bij Scarlet, of vergis ik mij nu zo erg?
Helpdesk - zero!
Service - Zero!
Gedane beloftes - Kompleet zero!
Alleen de rekeningen komen nog op tijd. (Facturatie werkt schijnbaar nog zoals het moet).
Fav
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2008, 14:05

Geraakt zaterdag binnen na 10-tal minuutjes. Ongelooflijk. Was inderdaad die persoon die me zei dat er serieuze problemen waren. Staat ook nog zo op http://www.scarlet.be/applications/status/?lang=nl

MVG

Fav
wim48
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 16 sep 2007, 14:55
Locatie: Willebroek
Contacteer:

Heb ook dit probleem, weeral klachtenmail naar Scarlet gestuurd.
Yanman.be
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2008, 11:29

Hmm ik moet een mail sturen naar een scarlet.biz adres, maar hij returnt steeds wegens User unknown. Gerelateerd?
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Eventueel kan je een Gmail adresje aanmaken en hun SMTP server (=waarmee je mails verstuurt) gebruiken.
Floris Bakker for president!
jsierens
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2007, 14:47

skipper schreef:Het lijkt mij erop dat het weer lelijk aan het verkeerd lopen is bij Scarlet, of vergis ik mij nu zo erg?
Helpdesk - zero!
Service - Zero!
Gedane beloftes - Kompleet zero!
Alleen de rekeningen komen nog op tijd. (Facturatie werkt schijnbaar nog zoals het moet).


Ja, daar rekenen ze zelfs goed door. Na 4 maand 10 euro te veel betaald te hebben heb ik via de ombudsman (via een andere weg komt gewoon geen reactie) verkregen dat ze toegeven dat ze me te veel aanrekenden. Ze gaan me nu een korting van 30 euro geven op de volgende faktuur omdat ze reeds 40 euro te veel rekenden. :lol:
stef456
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2008, 14:40

jsierens schreef:
skipper schreef:Het lijkt mij erop dat het weer lelijk aan het verkeerd lopen is bij Scarlet, of vergis ik mij nu zo erg?
Helpdesk - zero!
Service - Zero!
Gedane beloftes - Kompleet zero!
Alleen de rekeningen komen nog op tijd. (Facturatie werkt schijnbaar nog zoals het moet).


Ja, daar rekenen ze zelfs goed door. Na 4 maand 10 euro te veel betaald te hebben heb ik via de ombudsman (via een andere weg komt gewoon geen reactie) verkregen dat ze toegeven dat ze me te veel aanrekenden. Ze gaan me nu een korting van 30 euro geven op de volgende faktuur omdat ze reeds 40 euro te veel rekenden. :lol:




Bij mij hebben ze begin januari het dubbele aangerekend, betaal via domiciliering, plus dat ze mij dan nog 2x het verkeerde bedrag aangerekend hebben, 3.54euro teveel. Als beloning moet ik volgende maand niemeer betalen :lol: Het gaat daar van kwaad naar erger bij scarlet. Kwas juist van plan om hunnen brol op te zeggen pff
Yanman.be
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2008, 11:29

Hebt gij dan niet €7,08 te veel betaald?
stef456
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2008, 14:40

Yanman.be schreef:Hebt gij dan niet €7,08 te veel betaald?



Normaal betaal ik 35.95 euro per maand bij scarlet(via domiciliering)
Begin januari hebben ze mij 75,44euro aangerekend.(voor 2 maanden dus)
Da maakt dus : 75.44 / 2 = 37.72euro da is dus 1,77euro teveel.
Bij jou haden ze blijkbaar een grotere honger :lol:
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

skipper schreef:Alleen de rekeningen komen nog op tijd. (Facturatie werkt schijnbaar nog zoals het moet).


Offtopic: ja deze dienst hebben ze geoutsourced in India.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

Fav schreef:Geraakt zaterdag binnen na 10-tal minuutjes. Ongelooflijk. Was inderdaad die persoon die me zei dat er serieuze problemen waren. Staat ook nog zo op http://www.scarlet.be/applications/status/?lang=nl

MVG

Fav


Daar is nooit wat aan de hand voor meer info of om het even duidelijk te zeggen
http://www.tik.be/back_in_time
Lutin
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 23 dec 2006, 20:37

Hier krijg ik de melding "connection rate limit exceeded" telkens ik een e-mail wil versturen. Ik las ergens dat het te maken zou hebben met spam prevention? Zal dit vanzelf herstellen of moet ik wat aanpassen?

Alvast bedankt.

EDIT: bij het nakijken van de instellingen per account kwam ik tot de vaststelling dat het vakje "verificatie uitgaande server" was aangevinkt (bij mijn weten had ik dit nooit zo ingesteld... :roll: vreemd!)... na het afzetten van deze functie blijkt nu alles weer normaal te werken.
Fav
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2008, 14:05

Hola, ik merk op dat Scarlet site, netwerkstatus, dat bolleke groen is geworden, dus problemen zouden opgelost zijn. Ben eens benieuwd. Mocht wel na een week.
Fav
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2008, 14:05

Helaas valse hoop. Nog altijd problemen met verzenden. Geraak er soms wel, soms niet door. Op site staat geen problemen. nog s uurke aan lijn liggen. Probeer nu een update te installeren KB110806: Microsoft .NET Framework 2.0 Service Pack 1 wat mogelijk een oplossing is maar geraakt niet geïnstalleerd. Damn! Merk ook precies dat internet veel trager is soms (zie andere topics). Wat gebeurt daar allemaal bij scarlet?
Fav
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2008, 14:05

Gevonden wat die udate betreft: KB110806: Microsoft .NET Framework 2.0 Service Pack 1 . Was voordien al geïnstalleerd.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Kan je je outbox van je mailclient eens checken of daar geen mail blijft inzitten, en waarvan je dus eventueel altijd dezelfde foutmelding van te zien krijgt?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Yanman.be
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 26 jan 2008, 11:29

stef456 schreef:
Yanman.be schreef:Hebt gij dan niet €7,08 te veel betaald?



Normaal betaal ik 35.95 euro per maand bij scarlet(via domiciliering)
Begin januari hebben ze mij 75,44euro aangerekend.(voor 2 maanden dus)
Da maakt dus : 75.44 / 2 = 37.72euro da is dus 1,77euro teveel.
Bij jou haden ze blijkbaar een grotere honger :lol:



Ah die 3,54 was al in totaal...

Ik betaal maar €29 voor Scarlet ADSL Unlimited wegens korting via KUL dus wisselen van provider is niet echt zo'n goeie zaak voor mij...laten we hopen dat deze problemen snel voorbij zijn.
stef456
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2008, 14:40

Yanman.be schreef:
stef456 schreef:
Yanman.be schreef:Hebt gij dan niet €7,08 te veel betaald?



Normaal betaal ik 35.95 euro per maand bij scarlet(via domiciliering)
Begin januari hebben ze mij 75,44euro aangerekend.(voor 2 maanden dus)
Da maakt dus : 75.44 / 2 = 37.72euro da is dus 1,77euro teveel.
Bij jou haden ze blijkbaar een grotere honger :lol:



Ah die 3,54 was al in totaal...

Ik betaal maar €29 voor Scarlet ADSL Unlimited wegens korting via KUL dus wisselen van provider is niet echt zo'n goeie zaak voor mij...laten we hopen dat deze problemen snel voorbij zijn.



En de problemen zijn nog nie voorbij... Het kan nog altijd erger daar bij scarlet :lol:
Ze hadden mij begin januari dus 75.44euro aangerekend, dubbel abonnementsgeld dus, toen mailtje en brief gekregen van hen dat ze dit in mindering gingen brengen voor februari... wat blijkt nu... Inderdaad!!! Ze hebben 35.95euro van mijn rekening gehaald via domiciliering!!! Terwijl ze juist niks van mijn rekening moesten halen. 1 goeie raad aan al degenen die naar scarlet willen overschakelen... Niet doen!!! niets dan mizerie!
Fav
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2008, 14:05

Die emails bleven er altijd zitten. Kreeg foutmelding dat ze niet doorgegaan waren maar waren ze wel. Was nu enkele dagen weg en probeerde gisteravond wat door te sturen. Lukte precies goed maar vanochtend weer zelfde probleem. Nochtans vermaldt Scarlet "geen problemen" op hun site. Ik test verder nog wat uit.
Gebruikersavatar
DonRaveN
Member
Member
Berichten: 72
Lid geworden op: 30 nov 2007, 12:03
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

heb er af en toe ook nog last van dat de uitgaande post blijft hangen!
bende prutsers daar bij scarslet
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Fav schreef:Die emails bleven er altijd zitten. Kreeg foutmelding dat ze niet doorgegaan waren maar waren ze wel. Was nu enkele dagen weg en probeerde gisteravond wat door te sturen. Lukte precies goed maar vanochtend weer zelfde probleem. Nochtans vermaldt Scarlet "geen problemen" op hun site. Ik test verder nog wat uit.


Heb je het probleem (vanaf) nu (16h45) ook nog?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Fav
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2008, 14:05

Heb net enkele emails verstuurd en gingen er inderdaad vlot door. Waren weliswaar zonder bijlage, hetgeen is waarbij het probleem zich meestal voordeed. Ik probeer morgenavond enkele met bijlagen. Bedankt voor antwoord. MVG.
Fav
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2008, 14:05

Problemen inderdaad opgelost. Eindelijk!
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Contacteer:

Fav schreef:Problemen inderdaad opgelost. Eindelijk!


Kan ik ook beamen, ook met bijlagen werkt het terug prima!!
coldman
Plus Member
Plus Member
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 mei 2007, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

jep hier werkt het uiteindelijk ook weer normaal.
wie doet er een gokje op het volgend probleem :-D
stef456
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 jan 2008, 14:40

awel zie, volgende probleem is, ontvangen van mail... lol
Kan all 2 dagen geen mails meer binnenhalen, blijkbaar is mijn wachtwoord verkeerd, heb al 2 maal wachtwoord terug ingegeven maar helpt niet.
Krijg deze foutmelding : serverfout: 0x800CC90, foutnummer: 0x800CCC92 en het vertelt mij ook dat wachtwoord verkeerd is :roll:

en zo is het altijd wel iets met scarlet...
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”