Sedert donderdag blijken er serieuze problemen te zijn. Als ik een email verstuur krijg ik een boodschap 0x800420B of zo. Opgezocht op Google en wees me op bepaald probleem met update en de raad laatste Service Pack te downloaden. Dit gedaan maar probleem niet opgelost. Krijg steeds melding dat er probleem is met contact server en dat boodschap niet is doorgestuurd, maar dat is ze wel! Het bericht blijft in outbox zitten en outlook probeert regelmatig te versturen, steeds hetzelfde liedje. Gevolg was dat enkele vrienden mijn mails tot 10 X ontvingen. Naar helpdesk gebeld en die wisten direct hoe laat het was. Blijkbaar een serieus probleem waar ze aan werken. Bij Scarlet hebben ze mij gezegd dat het aan hun systemen lag en ik zelf niks kan/moet veranderen. Blijkbaar zouden een aantal gebruikershiervan het slachtoffer zijn. Volgens wat ik hoorde van de helpdesk moet het tamelijk serieus zijn. Is al aan de gang sinds vorige woensdag. Op statuspagina staat nog steeds:
Uitgaande e-mail (smtp) ???status_partial??? Momenteel kan u problemen ondervinden met het verzenden van e-mails. Wij stellen alles in het werk om het e-mail verkeer zo snel mogelijk te herstellen. Wij verontschuldigen ons voor het ongemak.
Iemand enig idee hoe lang dit nog gaat duren? Greetings. Fav
Problemen met verzenden
-
- Pro Member
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 31 jan 2005, 20:21
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 16 keer
Het lijkt mij erop dat het weer lelijk aan het verkeerd lopen is bij Scarlet, of vergis ik mij nu zo erg?
Helpdesk - zero!
Service - Zero!
Gedane beloftes - Kompleet zero!
Alleen de rekeningen komen nog op tijd. (Facturatie werkt schijnbaar nog zoals het moet).
Helpdesk - zero!
Service - Zero!
Gedane beloftes - Kompleet zero!
Alleen de rekeningen komen nog op tijd. (Facturatie werkt schijnbaar nog zoals het moet).
Geraakt zaterdag binnen na 10-tal minuutjes. Ongelooflijk. Was inderdaad die persoon die me zei dat er serieuze problemen waren. Staat ook nog zo op http://www.scarlet.be/applications/status/?lang=nl
MVG
Fav
MVG
Fav
Heb ook dit probleem, weeral klachtenmail naar Scarlet gestuurd.
Ja, daar rekenen ze zelfs goed door. Na 4 maand 10 euro te veel betaald te hebben heb ik via de ombudsman (via een andere weg komt gewoon geen reactie) verkregen dat ze toegeven dat ze me te veel aanrekenden. Ze gaan me nu een korting van 30 euro geven op de volgende faktuur omdat ze reeds 40 euro te veel rekenden.skipper schreef:Het lijkt mij erop dat het weer lelijk aan het verkeerd lopen is bij Scarlet, of vergis ik mij nu zo erg?
Helpdesk - zero!
Service - Zero!
Gedane beloftes - Kompleet zero!
Alleen de rekeningen komen nog op tijd. (Facturatie werkt schijnbaar nog zoals het moet).

jsierens schreef:Ja, daar rekenen ze zelfs goed door. Na 4 maand 10 euro te veel betaald te hebben heb ik via de ombudsman (via een andere weg komt gewoon geen reactie) verkregen dat ze toegeven dat ze me te veel aanrekenden. Ze gaan me nu een korting van 30 euro geven op de volgende faktuur omdat ze reeds 40 euro te veel rekenden.skipper schreef:Het lijkt mij erop dat het weer lelijk aan het verkeerd lopen is bij Scarlet, of vergis ik mij nu zo erg?
Helpdesk - zero!
Service - Zero!
Gedane beloftes - Kompleet zero!
Alleen de rekeningen komen nog op tijd. (Facturatie werkt schijnbaar nog zoals het moet).
Bij mij hebben ze begin januari het dubbele aangerekend, betaal via domiciliering, plus dat ze mij dan nog 2x het verkeerde bedrag aangerekend hebben, 3.54euro teveel. Als beloning moet ik volgende maand niemeer betalen

Yanman.be schreef:Hebt gij dan niet €7,08 te veel betaald?
Normaal betaal ik 35.95 euro per maand bij scarlet(via domiciliering)
Begin januari hebben ze mij 75,44euro aangerekend.(voor 2 maanden dus)
Da maakt dus : 75.44 / 2 = 37.72euro da is dus 1,77euro teveel.
Bij jou haden ze blijkbaar een grotere honger

- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Offtopic: ja deze dienst hebben ze geoutsourced in India.skipper schreef:Alleen de rekeningen komen nog op tijd. (Facturatie werkt schijnbaar nog zoals het moet).
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Daar is nooit wat aan de hand voor meer info of om het even duidelijk te zeggenFav schreef:Geraakt zaterdag binnen na 10-tal minuutjes. Ongelooflijk. Was inderdaad die persoon die me zei dat er serieuze problemen waren. Staat ook nog zo op http://www.scarlet.be/applications/status/?lang=nl
MVG
Fav
http://www.tik.be/back_in_time
Hier krijg ik de melding "connection rate limit exceeded" telkens ik een e-mail wil versturen. Ik las ergens dat het te maken zou hebben met spam prevention? Zal dit vanzelf herstellen of moet ik wat aanpassen?
Alvast bedankt.
EDIT: bij het nakijken van de instellingen per account kwam ik tot de vaststelling dat het vakje "verificatie uitgaande server" was aangevinkt (bij mijn weten had ik dit nooit zo ingesteld...
vreemd!)... na het afzetten van deze functie blijkt nu alles weer normaal te werken.
Alvast bedankt.
EDIT: bij het nakijken van de instellingen per account kwam ik tot de vaststelling dat het vakje "verificatie uitgaande server" was aangevinkt (bij mijn weten had ik dit nooit zo ingesteld...

Helaas valse hoop. Nog altijd problemen met verzenden. Geraak er soms wel, soms niet door. Op site staat geen problemen. nog s uurke aan lijn liggen. Probeer nu een update te installeren KB110806: Microsoft .NET Framework 2.0 Service Pack 1 wat mogelijk een oplossing is maar geraakt niet geïnstalleerd. Damn! Merk ook precies dat internet veel trager is soms (zie andere topics). Wat gebeurt daar allemaal bij scarlet?
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Kan je je outbox van je mailclient eens checken of daar geen mail blijft inzitten, en waarvan je dus eventueel altijd dezelfde foutmelding van te zien krijgt?
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
stef456 schreef:Yanman.be schreef:Hebt gij dan niet €7,08 te veel betaald?
Normaal betaal ik 35.95 euro per maand bij scarlet(via domiciliering)
Begin januari hebben ze mij 75,44euro aangerekend.(voor 2 maanden dus)
Da maakt dus : 75.44 / 2 = 37.72euro da is dus 1,77euro teveel.
Bij jou haden ze blijkbaar een grotere honger
Ah die 3,54 was al in totaal...
Ik betaal maar €29 voor Scarlet ADSL Unlimited wegens korting via KUL dus wisselen van provider is niet echt zo'n goeie zaak voor mij...laten we hopen dat deze problemen snel voorbij zijn.
Yanman.be schreef:stef456 schreef:Yanman.be schreef:Hebt gij dan niet €7,08 te veel betaald?
Normaal betaal ik 35.95 euro per maand bij scarlet(via domiciliering)
Begin januari hebben ze mij 75,44euro aangerekend.(voor 2 maanden dus)
Da maakt dus : 75.44 / 2 = 37.72euro da is dus 1,77euro teveel.
Bij jou haden ze blijkbaar een grotere honger
Ah die 3,54 was al in totaal...
Ik betaal maar €29 voor Scarlet ADSL Unlimited wegens korting via KUL dus wisselen van provider is niet echt zo'n goeie zaak voor mij...laten we hopen dat deze problemen snel voorbij zijn.
En de problemen zijn nog nie voorbij... Het kan nog altijd erger daar bij scarlet

Ze hadden mij begin januari dus 75.44euro aangerekend, dubbel abonnementsgeld dus, toen mailtje en brief gekregen van hen dat ze dit in mindering gingen brengen voor februari... wat blijkt nu... Inderdaad!!! Ze hebben 35.95euro van mijn rekening gehaald via domiciliering!!! Terwijl ze juist niks van mijn rekening moesten halen. 1 goeie raad aan al degenen die naar scarlet willen overschakelen... Niet doen!!! niets dan mizerie!
Die emails bleven er altijd zitten. Kreeg foutmelding dat ze niet doorgegaan waren maar waren ze wel. Was nu enkele dagen weg en probeerde gisteravond wat door te sturen. Lukte precies goed maar vanochtend weer zelfde probleem. Nochtans vermaldt Scarlet "geen problemen" op hun site. Ik test verder nog wat uit.
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Heb je het probleem (vanaf) nu (16h45) ook nog?Fav schreef:Die emails bleven er altijd zitten. Kreeg foutmelding dat ze niet doorgegaan waren maar waren ze wel. Was nu enkele dagen weg en probeerde gisteravond wat door te sturen. Lukte precies goed maar vanochtend weer zelfde probleem. Nochtans vermaldt Scarlet "geen problemen" op hun site. Ik test verder nog wat uit.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Kan ik ook beamen, ook met bijlagen werkt het terug prima!!Fav schreef:Problemen inderdaad opgelost. Eindelijk!
awel zie, volgende probleem is, ontvangen van mail... lol
Kan all 2 dagen geen mails meer binnenhalen, blijkbaar is mijn wachtwoord verkeerd, heb al 2 maal wachtwoord terug ingegeven maar helpt niet.
Krijg deze foutmelding : serverfout: 0x800CC90, foutnummer: 0x800CCC92 en het vertelt mij ook dat wachtwoord verkeerd is
en zo is het altijd wel iets met scarlet...
Kan all 2 dagen geen mails meer binnenhalen, blijkbaar is mijn wachtwoord verkeerd, heb al 2 maal wachtwoord terug ingegeven maar helpt niet.
Krijg deze foutmelding : serverfout: 0x800CC90, foutnummer: 0x800CCC92 en het vertelt mij ook dat wachtwoord verkeerd is

en zo is het altijd wel iets met scarlet...