Plaatsing telenet modem

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Vinny
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:35

Hallo,

Ik laat telenet installeren en heb in iedere kamer een coax aansluiting liggen. coax komt binnen in garage en wordt verdeeld via een versterkertje.
Kan ik die modem nu in mijn buraeu laten plaatsen of moet dat echt waar de kabel binnenkomt in mijn geval dus garage. :???:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Normaal gezien moet dit in de garage... het eerste wat men namelijk plaatst is een NIU (filter/splitter), en vanaf hier vertrekken de aansluitingen (coax) voor TV en internet. Op de internet coax zit echter geen TV signaal meer... dus tenzij je op je kamer geen TV nodig hebt kan je je modem daar niet plaatsen.

Ideaal was dat je eveneens van in de garage een UTP kabel had naar iedere kamer;;;
Kriep
Plus Member
Plus Member
Berichten: 199
Lid geworden op: 13 apr 2007, 19:22

Je modem moet komen op een plaats tussen waar de kabel binnenkomt en waar de eerste aftakking van de coax is.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kriep schreef:Je modem moet komen op een plaats tussen waar de kabel binnenkomt en waar de eerste aftakking van de coax is.


De NIU moet daar komen... niet noodzakelijk de modem... maar de verbinding tussen de NIU en de modem is wel een coax die voor niets anders mag gebruikt worden.

Maar dat had ik dus reeds geschreven :wink:
Vinny
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:35

Dus als ik het goed begrijp moet het mogelijk zijn om die modem onder mn buraeu te plaatsen, aangezien ik op mn buraeu geen tv heb maar wel een aansluiting daarvoor.
Heb nml geen zin om nog eens 20m kabel te gaan trekken.
en wireless vrees ik ook voor,is op 1ste verdiep en veel beton.

tv kan dus uitgeschakeld worden op dat versterkertje en het signaal van de NIU kan dan doorgestuurd worden naar de plaats waar modem moet komen? :roll:

al bedankt voor de snelle reactie's
dpau2820
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 nov 2006, 23:37

Vinny schreef:Dus als ik het goed begrijp moet het mogelijk zijn om die modem onder mn buraeu te plaatsen, aangezien ik op mn buraeu geen tv heb maar wel een aansluiting daarvoor.
Heb nml geen zin om nog eens 20m kabel te gaan trekken.
en wireless vrees ik ook voor,is op 1ste verdiep en veel beton.

tv kan dus uitgeschakeld worden op dat versterkertje en het signaal van de NIU kan dan doorgestuurd worden naar de plaats waar modem moet komen? :roll:

al bedankt voor de snelle reactie's

indien het een dubbel achgeschermde coax is en de signalen nog ok zijn, ja
maar best is toch van de modem bij de niu te plaatsen en van daaruit verder te gaan met utp
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Vinny schreef:Dus als ik het goed begrijp moet het mogelijk zijn om die modem onder mn buraeu te plaatsen, aangezien ik op mn buraeu geen tv heb maar wel een aansluiting daarvoor.


Inderdaad.

Vinny schreef:tv kan dus uitgeschakeld worden op dat versterkertje en het signaal van de NIU kan dan doorgestuurd worden naar de plaats waar modem moet komen?


Een NIU heeft verschillende uitgangen... normaal vier voor TV (je huidige versterker heb je dus niet meer nodig, die zit namelijk reeds in de NIU) en twee aparte data uitgangen (waarop de modem(s) worden aangesloten). Je hoeft dus niets "uit te schakelen"... de data uitgang bevat zo ie zo geen TV signaal.
Vinny
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:35

ah zo, bedankt voor de tips/reactie
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Modem op een andere plaats dan bij de NIU gaat telenet nooit toelaten. Er mag maar 2 meter kabel tussen de NIU en de modem zitten (heeft te maken met de dB waarde van de NIU).
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

L-army schreef:Modem op een andere plaats dan bij de NIU gaat telenet nooit toelaten. Er mag maar 2 meter kabel tussen de NIU en de modem zitten (heeft te maken met de dB waarde van de NIU).


Beetje corrigeren hier

Indien ge slechte waarden hebt op uw dropkabel (binnenkomende coax van het straat) moet de modem direct achter de NIU geplaatst worden

Indien ge goede lijnwaarden hebt en goede kwaliteit binnenbekabeling kan je wel 20 meter coax tussen je NIU en modem hebben hoor

Dit kan echter wel enkel ter plaatse door technieker van Telenet gemeten worden

Vroeger , hier bij me , was dat een technieker van de kabelmaatschappij die dat kwam uitmeten maar nu het allemaal Telenet is ....
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Lol toen ik in een ver verleden ooit Telenet genomen had .. ( augustus 99 ) had ik coax voorzien naar bureau ( 15-20 meter ) .. en heeft die technieker die probleemloos aangesloten , hij was hier buiten in amper 30 min ..

Maar het klopt idd dat ze dat tegenwoordig niet graag meer doen , en zeker niet als het signaal op de dropkabel aan de zwakke kant is ..

Ondertussen ben ik wel al sinds 2005 happy adsl gebruiker ..weliswaar wat trager , maar wel goedkoper en 4-5x meer volume :)
Vinny
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 29 dec 2007, 21:35

Is perfect verlopen, technieker was behulpzaam en heeft dat mooi in mijn bureau geplaatst.
Dus ze doen het wel nog :)
Als het goed is mag het ook gezegd worden.

Your DOWNLOAD Speed:
9594 kbps or 1199 KB/sec
an efficiency of ~96%
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”