aansluiting bij dommel - domiciliering

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
LethPhaos
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 jan 2008, 17:10

Ik ben een Dommel aansluiting aan't regelen, en heb m'n eerste pro-forma factuur gehad. Ik heb terwijl ook een domiciliering in orde gebracht.
Moet ik dit eerste factuur nu nog manueel betalen?

Thx 4 input :)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

De algemene regel is: als je een factuur krijgt met een overschrijvingsformulier, gestructureerde mededeling of weet ik veel manueel betalen, want die zijn niet ter betaling aangeboden bij de bank.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ja, je zal die eerste factuur manueel moeten betalen (de aanmaakdatum is voor het aanmaken van de domi).

In sommige gevallen gebeurt het dat je de 2de factuur ook manueel moet betalen, maar dit komt absoluut niet veel voor.

//Edit: Meon was mij dus voor :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
LethPhaos
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 jan 2008, 17:10

ok merci voor info :)

van dommel support heb ik ook eindelijkl antwoord gekregen, zij bevestigen wat jullie vertellen
eerste factuur manueel betalen is de boodschap ^^
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 maa 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

LethPhaos schreef:ok merci voor info :)

van dommel support heb ik ook eindelijkl antwoord gekregen, zij bevestigen wat jullie vertellen
eerste factuur manueel betalen is de boodschap ^^
Ik zat met net dezelfde vraag ;) Eergisteren had ik betaald. Vandaag heb ik bericht gekregen dat het ontvangen was. Ik surf nu 2dagen op dommel en tot hiertoe supertevreden ;) (maar het kan nog komen eh :p )
frankv
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jul 2007, 21:01

Jullie hebben geluk. Ik heb al drie keer gevraagd, zowel telefonisch als via het web, om om te schakelen naar een domiciliering. Ik krijg iedere keer wel een andere factuur nadat ik contact opnam (eerst 1 van 1 maand, dan van 3, nu weer van 1), maar een domiciliering lukt blijkbaar niet. Ik zal weeral maar eens bellen zeker :(
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

frankv schreef:Jullie hebben geluk. Ik heb al drie keer gevraagd, zowel telefonisch als via het web, om om te schakelen naar een domiciliering. Ik krijg iedere keer wel een andere factuur nadat ik contact opnam (eerst 1 van 1 maand, dan van 3, nu weer van 1), maar een domiciliering lukt blijkbaar niet. Ik zal weeral maar eens bellen zeker :(
als je belt moeten ze jou een code geven, die code moet je dan aan uw bank geven. dommel alleen kan dommiciliatie niet in orde brengen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

frankv schreef:Jullie hebben geluk. Ik heb al drie keer gevraagd, zowel telefonisch als via het web, om om te schakelen naar een domiciliering. Ik krijg iedere keer wel een andere factuur nadat ik contact opnam (eerst 1 van 1 maand, dan van 3, nu weer van 1), maar een domiciliering lukt blijkbaar niet. Ik zal weeral maar eens bellen zeker :(
Heb je uw domiciliering op de bank al in orde gemaakt? Vrij nutteloos om anders Dommel hierover te contacteren.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Burny schreef:
frankv schreef:Jullie hebben geluk. Ik heb al drie keer gevraagd, zowel telefonisch als via het web, om om te schakelen naar een domiciliering. Ik krijg iedere keer wel een andere factuur nadat ik contact opnam (eerst 1 van 1 maand, dan van 3, nu weer van 1), maar een domiciliering lukt blijkbaar niet. Ik zal weeral maar eens bellen zeker :(
Heb je uw domiciliering op de bank al in orde gemaakt? Vrij nutteloos om anders Dommel hierover te contacteren.
dommel moet wel de code geven - dus eerst contact nemen met dommel daarna met bank
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

xenne schreef:
Burny schreef:
frankv schreef:Jullie hebben geluk. Ik heb al drie keer gevraagd, zowel telefonisch als via het web, om om te schakelen naar een domiciliering. Ik krijg iedere keer wel een andere factuur nadat ik contact opnam (eerst 1 van 1 maand, dan van 3, nu weer van 1), maar een domiciliering lukt blijkbaar niet. Ik zal weeral maar eens bellen zeker :(
Heb je uw domiciliering op de bank al in orde gemaakt? Vrij nutteloos om anders Dommel hierover te contacteren.
dommel moet wel de code geven - dus eerst contact nemen met dommel daarna met bank
Ik ging er wel vanuit dat dat document al in zijn bezit was ja.
frankv
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jul 2007, 21:01

Burny schreef:
xenne schreef:
Burny schreef:
frankv schreef:Jullie hebben geluk. Ik heb al drie keer gevraagd, zowel telefonisch als via het web, om om te schakelen naar een domiciliering. Ik krijg iedere keer wel een andere factuur nadat ik contact opnam (eerst 1 van 1 maand, dan van 3, nu weer van 1), maar een domiciliering lukt blijkbaar niet. Ik zal weeral maar eens bellen zeker :(
Heb je uw domiciliering op de bank al in orde gemaakt? Vrij nutteloos om anders Dommel hierover te contacteren.
dommel moet wel de code geven - dus eerst contact nemen met dommel daarna met bank
Ik ging er wel vanuit dat dat document al in zijn bezit was ja.
Niks gekregen, alleen gewone facturen voor overschrijving. Dat is juist het probleem.
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

frankv schreef:Niks gekregen, alleen gewone facturen voor overschrijving. Dat is juist het probleem.
Ik heb dat recent nog voor 4 mensen aangevraagd, daar kwam dadelijk reactie op, van de eerste keer.
volhouden dan maar zeker. :-)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

frankv schreef:Niks gekregen, alleen gewone facturen voor overschrijving. Dat is juist het probleem.
heb je bij de bestelling aangegeven dat je wou betalen via domicilering? dan zou je normaal gezien een document moeten gekregen hebben. als je dat niet kreeg moet je opnieuw contact opnemen met dommel en vragen dat ze het document opsturen. 't is niet zo dat dommel alles voor jou kan regelen, jij moet de aanvraag bij uw bank binnensteken of in via online banking in orde brengen - maar om dat te kunnen doen moet je eerst die info van dommel krijgen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
frankv
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jul 2007, 21:01

xenne schreef:
frankv schreef:Niks gekregen, alleen gewone facturen voor overschrijving. Dat is juist het probleem.
heb je bij de bestelling aangegeven dat je wou betalen via domicilering? dan zou je normaal gezien een document moeten gekregen hebben. als je dat niet kreeg moet je opnieuw contact opnemen met dommel en vragen dat ze het document opsturen. 't is niet zo dat dommel alles voor jou kan regelen, jij moet de aanvraag bij uw bank binnensteken of in via online banking in orde brengen - maar om dat te kunnen doen moet je eerst die info van dommel krijgen
Ik heb willen omschakelen nadat ze hun prijsverhoging ingevoerd hebben. Ik kan geen aanvraag binnensteken bij mijn bank als ik niet het nodige van Dommel ontvang he. En zoals ik schreef: ik heb al 5 keer contact opgenomen. Iedere keer veranderen ze gewoon de termijn van de factuur, en zetten ze het niet om naar domiciliering. Als ik dan weer een gewone factuur ontvang bel ik hun op, en zeggen ze 'betaal dit nog met een overschrijving voor de laatste keer, zal volgende keer in orde zijn'. Niet dus. Zal wel gewoon pech hebben zeker?
Ben overigens zeer tevreden van Dommel. Alleen dat contractprobleem is nogal lastig.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

oké dan. bel naar dommel. zeg dat je in de toekomst wil gaan betalen met domicilering en vraag dat ze u de nodige documenten via email bezorgen. dan is het aan u. (waarschijnlijk misverstand en denken ze dat je de nodige documenten al hebt?)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
gerree
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 maa 2008, 21:15
Locatie: Scherpenheuvel
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

kheb denkek een probleemtje? :D

morgen ist de vervaldag van de betaling en ik zie dat de betaling nog steeds niet gedaan is zou ik me zorgen moetten maken of zou ik deze nog manueel moeten betalen.

Wat als het niet betaalt word? kan ik die dan bv de 15de nog betalen of sluiten ze mijn internet dan af wat jammer zou zijn
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Je krijgt eerst nog een verwittigingmail (maybe 2), soms zelfs als het geld al gestort is, niks om je zorgen over te maken.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”