Geruchten...

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik heb ergens opgevangen data Telenet zijn prijzen voor internet (of de packs in zijn geheel) zou gaan verlagen in maart - april... verdere details ontbreken echter :-(

Misschien dat TN voorbereidingen treft ivm. de openstelling van VDSL2 ?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

En dan ook maar hopen dat het een significante verlaging is, en niet iets dat het "is het dat maar"-gevoel oproept als telenetdruktheelzachtjesopdeknop ...
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Telenet aait de knop ... aai lieve knop ...
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

aha, ze zijn terug ... de Telenet geruchten :lol: ik miste ze al. prijzen verlagen? hmm dat past niet echt bij Telenet :wink: eerst zien dan geloven maar weer
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
tomg1804
Pro Member
Pro Member

bron???
We hebben hier nog zo is iemand vanalles weten posten over 'drastische veranderingen' bij telenet...
Ze hebben in april 2007 nog maar pas al hun prijzen geïndexeerd, dus laten zakken. Ik weet niet hoor.
Als ze al 1 prijs zouden laten zakken, denk ik dat de prijs voor extra volume het meest kans maakt.
Maar zoals gezegd: eerst zien, dan geloven.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Provider
Te Koop forum

xenne schreef:aha, ze zijn terug ... de Telenet geruchten :lol: ik miste ze al. prijzen verlagen? hmm dat past niet echt bij Telenet :wink: eerst zien dan geloven maar weer
QFT
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Hazo! Ik vind geruchten op dat er binnenkort een ISP komt die gratis en voor niets internet gaat aanbieden, geheel limietloos! En er gaan ook geruchten dat ze het land gaan splitsen, zo rond maart-april. Nog iemand een gerucht?
AgentVortex
Plus Member
Plus Member

ja ...

Belgacom en Telenet gaan een joint-venture oprichten :twisted:
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

tomg1804 schreef:bron???
We hebben hier nog zo is iemand vanalles weten posten over 'drastische veranderingen' bij telenet...
Ze hebben in april 2007 nog maar pas al hun prijzen geïndexeerd, dus laten zakken. Ik weet niet hoor.
Als ze al 1 prijs zouden laten zakken, denk ik dat de prijs voor extra volume het meest kans maakt.
Maar zoals gezegd: eerst zien, dan geloven.
ik zou er niet van verschieten als ze het enkel doen op hun packs.

De klanten die ze daarmee overhalen, kunnen dan weer moeilijker weg. Of ze moeten ineens met alles verhuizen, en dat doen de belgen niet graag.
de koe zegt boe
tomg1804
Pro Member
Pro Member

Goendi schreef:Hazo! Ik vind geruchten op dat er binnenkort een ISP komt die gratis en voor niets internet gaat aanbieden, geheel limietloos!
Het bestaat: free-hotspot.com
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

tomg1804 schreef:bron???
Een grote klant van Telenet... maar het zit te ver van me af om te kunnen controleren... vandaar dus de titel "geruchten". Persoonlijk wil ik dus niet speculeren, enkel eens zien of iemand anders gelijkaardige geruchten opvangt.
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

r2504 schat ik als "iets" betrouwbaarder in dan pakweg proxike.
Bambipower schat het misschien ook goed in.
NB: I'm from Barcelona.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

localhost schreef:r2504 schat ik als "iets" betrouwbaarder in dan pakweg proxike.
In dit geval is het echter via-via... en acht ik het zelf dus ook niet echt betrouwbaar. De enige reden van m'n post blijft dus de zoektoch naar andere lekken... niet naar speculaties en zeker niet naar hoopgevende berichten (als je dus weg wil doe het dan nu... iedere maand zal je centen besparen, en da's geen gerucht).
tomg1804
Pro Member
Pro Member

localhost schreef:NB: I'm from Barcelona.
You know nothing, nooooothing? :lol:
Spijtig.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

tomg1804 schreef:You know nothing, nooooothing? :lol:
Spijtig.
Nee nee Duco geeft hem regelmatig een draai rond zijn oren ;). Oh, and don't mention the war!

En nu we toch bezig zijn: in 2010 zullen er 2 extra spelers zijn op de digitale tv markt. En mogelijk nog een derde. En als varkens kunnen vliegen zelfs een vierde. Ezeltje dekje!
GaGo
Member
Member

r2504 schreef:... zou gaan verlagen in maart - april...
vroege 1 aprilvis :banana:
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

deej schreef:Nee nee Duco geeft hem regelmatig een draai rond zijn oren ;).
Dat jonkheer Sickinghe zijn manieren maar houdt.

Ken je trouwens Feyo P(ieter?) Sickinghe, voorzitter van de Associatie van Competitieve Telecomoperators? Google hem eens, in combinatie met het keyword OPTA[1]

Dit is voor zover ik kan vinden geen broer van Duco Willem Sickinghe, want die zijn broer heet Rembt Feyo Sickinghe. (Useless info: wist je dat Duco zijn zus de schoondochter is van oud-president Valéry Giscard d’Estaing?)
Waarschijnlijk wel een neef.

[1] Als je er niets van OPTA of ACT of internet bij zet, dan beland je in de stamboom van het Groningse adellijke geslacht Sickinghe. Ze heten daar allemaal Duco, Feyo, Onno, Rembt of Pieter.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

De enige reden waarom ik providers prijzen zou zien verlagen, is omdat er nieuwere, snellere en beschikkend over meer volume abonnementen zouden uitkomen.

Bvb een 4 Mbit ADSL lijn zou in elk geval veel goedkoper moeten zijn dan nu terwijl een ADSL2 lijn op het niveau van een huidige ADSL lijn komt te staan qua prijs.

In elk geval is het erg onwaarschijnlijk, in het geval van Telenet. Vergeet niet hoe ze iedereen hebben liggen, oa met druk op de knop. :roll:
Iedere goedgelovigheid is in de praktijk eerder naïviteit.
Dédé
Member
Member

Het zullen ook maar geruchten zijn hé.

De eerste prioriteit voor Telenet zijn de zoekresultaten via Google aan te passen (volgens onze Charlotte toch :roll: )

Loopt er dan plots toch teveel volk weg bij Telenet? Dat men na een internet actie voor 2000 nieuwe klanten toch nog ziet dat ze er verliezen? :| kan een zoveelste strategie zijn om klanten die twijfelen toch nog de hoop te geven dat er iets komt :roll: zoiets als de flop knop :eek:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Dédé schreef:De eerste prioriteit voor Telenet zijn de zoekresultaten via Google aan te passen (volgens onze Charlotte toch :roll:
:???:
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:
Dédé schreef:De eerste prioriteit voor Telenet zijn de zoekresultaten via Google aan te passen (volgens onze Charlotte toch :roll:
:???:
lees het tik forum
http://www.google.be/search?hl=nl&q=mij ... eken&meta=
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

pff ik ga niet meer terug naar telenet, desnoods neem ik een 1mbit lijn, maar bij TN krijgen ze mijn geld niet meer :!:
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Dédé schreef:Het zullen ook maar geruchten zijn hé.

De eerste prioriteit voor Telenet zijn de zoekresultaten via Google aan te passen (volgens onze Charlotte toch :roll: )

Loopt er dan plots toch teveel volk weg bij Telenet? Dat men na een internet actie voor 2000 nieuwe klanten toch nog ziet dat ze er verliezen? :| kan een zoveelste strategie zijn om klanten die twijfelen toch nog de hoop te geven dat er iets komt :roll: zoiets als de flop knop :eek:
Zijn ze die klanten aan het zoeken met Google?
ENOFOLLOW...
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik kreeg de opmerking (ook van collega-Tik-medewerkers) dat het lijkt alsof ik méér weet. Dat is niet zo, maar door het geschreven woord kan dat zo overkomen.

Maar ik denk dat ik ondertussen een mogelijke verklaring weet voor de geruchten die r2504 opgevangen heeft. Ergens in maart gaat Telenet z'n systeem voor derde betaler aanpassen (internet betaald door de werkgever).
De komende weken geeft Telenet daar informatie over aan bedrijven, in vergaderzalen van Holiday Inn of op het Telenet HQ zelf. Daarover zijn al uitnodigingen verstuurd naar de key accounts van Telenet (banken, overheden, andere grote bedrijven). Ik heb zelf via PM op dit forum of op het Tik forum ook een uitnodiging gekregen van een Telenet-medewerker.

Dit verklaart ook waarom r2504 als IT-er in een "professionele" context er iets van opgevangen heeft. @r2504, lijkt dit jou een logische uitleg?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

localhost schreef:Dit verklaart ook waarom r2504 als IT-er in een "professionele" context er iets van opgevangen heeft. @r2504, lijkt dit jou een logische uitleg?
Klopt, was in de context van het betalen van internet door de werkgever... en de persoon die ik daarover sprak wist me te vertellen dat zijn bedrijf hier reeds meer over wist (en meer was hier dan lagere prijzen in maart-april volgens hem - al was dat dan weer niet exact in die context, al kan het wel).
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ok, dan bij deze: ik kan bevestigen dat er in de loop van maart een "vereenvoudiging" gaat zijn in het systeem van de werkgeversbijdrage. Nu zijn er soms ingewikkelde constructies wanneer de werknemer een pack zou willen. In de praktijk kán dat betekenen dat de werknemer nóg minder zelf gaat moeten betalen. De precieze details weet ik ook niet maar ik denk niet dat het zó belangrijk is. De werkgevers voor wie dit van toepassing is, zijn al gecontacteerd. Wie meer wil weten, moet zijn werkgever contacteren. Het is immers de werkgever die bepaalt hoeveel de bijdrage is, niet Telenet.

Voor klanten bij wie de werkgever geen bijdrage betaalt, verandert er helemaal niets.

Bij deze: gerucht opgeklaard.
zippie666
Pro Member
Pro Member

Wat mij het meest logische lijkt is dat je dan het bedrag dat je werkgever aan telenet geeft je zelf kan kiezen hoe je't gebruikt? Bvb geen internet maar wel digitale tv, of sla ik de bal mis?
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster

zippie666 schreef:Wat mij het meest logische lijkt is dat je dan het bedrag dat je werkgever aan telenet geeft je zelf kan kiezen hoe je't gebruikt? Bvb geen internet maar wel digitale tv, of sla ik de bal mis?
Waarom zou je werkgever je tv willen betalen?
Genghis
Pro Member
Pro Member

zippie666 schreef:Wat mij het meest logische lijkt is dat je dan het bedrag dat je werkgever aan telenet geeft je zelf kan kiezen hoe je't gebruikt? Bvb geen internet maar wel digitale tv, of sla ik de bal mis?
Das volledig de keuze van u bedrijf hé.
Als u bedrijf liever aan telenet geld geeft dan een onkostenvergoeding rechtstreeks aan u, dan gaat da vermoed ik niet lukken, maar in veel IT bedrijven krijg je de vergoeding zelf, en doe je ermee wat je wilt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

localhost schreef:De werkgevers voor wie dit van toepassing is, zijn al gecontacteerd. Wie meer wil weten, moet zijn werkgever contacteren.
De verantwoordelijke persoon bij ons bedrijf had ook reeds een uitnodiging ontvangen... ik heb het dan ook verder laten opvolgen.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”