Tevredenheid Providers

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
frankv
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jul 2007, 21:01

Ik heb deze site gevonden over tervredenheid bij de Internetproviders:

http://tevredenheid-reviews.woutervhb.b ... aanbieders


Der kunnen gerust nog wat extra reviews bij geplaatst worden. Er is zelfs iemand die kwaad een extra goeie review van Skynet gaf omdat ik ze afbrak :) Diene gast is trouwens nen echte Belgacom fan want hij heeft ook een review gemaakt van Belgacom TV met de slogan 'Is iets wat elke mens MOET hebben' Allee, ieder zijn ding zeker.

Aangepast door L-army: ik heb het topic verplaatst naar algemeen.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Hmm bij Dommel zijn de vier reviewers blijkbaar unaniem: helpdesk is het slechtste punt.

Misschien is Jan Margot himself aan het reviewen ;)?
Laatst gewijzigd door deej op 03 jan 2008, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Leuk :-D
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

leuk, maar lijkt me eerder iets voor 'algemeen'
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
frankv
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jul 2007, 21:01

xenne schreef:leuk, maar lijkt me eerder iets voor 'algemeen'



Oei, sorry, kan dit nog verplaatst worden? Lijkt met trouwens een goed idee dat iedereen die bij de verschillende providers zit feedback geeft.
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

zo ff mn bijdrage daar gedaan :)
Afbeelding
frankv
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jul 2007, 21:01

We kunnen de site misschien laten invullen door de 8000 mensen die aan de Tik downloadactie hebben meegedaan. Dat zal nogal een score geven voor Telenet :)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

zo heb ff ingevuld voor TN en Dommel :-D
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

ingevuld, leuke site trouwens, mag in mijn favorieten!
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Zeg je moet eens in de reviews van Digitale TV gaan kijken. Die Jan moet echt wel Jan Margot zijn :lol:. BelgacomTV en Skynet zo ophemelen, dat kan geen toeval meer zijn ;).
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Bestaat er in België eigenlijk een site waar men customer reviews kan schrijven, zoals kieskeurig.nl? Want ok, deze site is wel tof, maar niet bekend genoeg en heeft daardoor te weinig reviews.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

verb, het is de bedoeling dat dat hier op userbase komt.

greetz,

Nob
frankv
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jul 2007, 21:01

verb schreef:Bestaat er in België eigenlijk een site waar men customer reviews kan schrijven, zoals kieskeurig.nl? Want ok, deze site is wel tof, maar niet bekend genoeg en heeft daardoor te weinig reviews.


Die site is dan ook nog maar een paar dagen geleden online gezet.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Nob schreef:verb, het is de bedoeling dat dat hier op userbase komt.

En zoals ik al eerder zei: ik werk hier ook aan. Laten we hopen dat tenminste één van de initiatieven serieus van de grond komt en dat de consument eindelijk eens zijn ogen opent.
Rafken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:11

laten we deze site bekendmaken en over enkele maanden eens kijken wat de resultaten zijn.
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Het is goed om te zien dat er nog plannen zijn om dergelijke initiatieven op te starten, en hopelijk geraken die sites dan bij een breder publiek bekend.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Zo te zien doet dommel het wel goed ivg met bgc en tn
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Voila, eigen bijdrage ook bijgezet
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
woutervhb
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 04 jan 2008, 22:11
Locatie: Leuven
Contacteer:

Hello allemaal, en bedankt voor je reviews op m'n site! En bedankt voor de aanmoedigingen. Ja ik heb die site uitgewerkt... De laatste dagen opvallend veel nieuwe reviews van internetproviders, en de statistieken wezen richting userbase.be. Bedankt voor de extra promo.

Inderdaad, de site is nog maar pas online sinds midden/eind december. En 't wordt pas echt relevant als er een verscheidenheid aan reviews is. En dat begint stilaan te komen. Al is het msschien nog niet echt markt-representatief met 28% reviews over Dommel, 15% over EDPnet, 24% Telenet en 18% Belgacom. (Maar voor mijn persoonlijke keuze (ik ga een nieuwe provider kiezen) is het wel interessant!)

Zoals je misschien al gezien hebt, zijn er ook andere rubrieken met reviews over banken en televisieaanbieders (momenteel 101 en 28 reviews resp.). De andere rubrieken zijn nog minder populair...
Persoonlijk zou ik ook graag de onderwerpen energieleveranciers en ziekenfondsen uitgebreid zien omdat ikzelf daar ook op zoek ben naar een nieuwe 8)

By the way, suggesties zijn altijd welkom. Nieuwe onderwerpen, functies, ontbrekende items,... Via dit forum of via het contactformulier.
Ik denk bv over een discussieforum naast de reviewsite, maar dit is misschien niet echt nodig is aangezien er al voldoende specifieke forums bestaan. Misschien gewoon een discussieforum over de site zelf, met suggesties etc.? Ik twijfel. Mijn bedoeling is juist gaten te vullen, niet herkauwen.
Qua vormgeving is het ook niet ideaal, maar ik ben dan ook leek qua webdesign en ben een gewone autodidact in asp en webmastering.
Ik broed ook op een tooltje waarmee je je "ideale" aanbieder kunt "berekenen" door gewichten toe te kennen aan de specifieke kenmerken en dus de gewichten toe te passen op de gemiddelde scores die gegeven werden.

Dus welkom op de site, bedankt voor de reviews en vul gerust je reviews in voor de electrabels, onafhankelijke ziekenfondsen, panasonics, indi's, scarlets, klm's, avissen, tomtoms, axa's en ing's waarmee je goede of minder goede ervaringen hebt...

Wouter

(Nog even herhalen dat ik dit volledig onafhankelijk heb opgezet...)[/url]
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Zodra een provider z'n aanbod aanpast, verandert de hele dynamiek van aan/afraden, en dan zijn die reviews mogelijk achterhaald.

Hier komen ook dikwijls regionale klachten naar voren, dus locatie zou er best bij vermeld worden.
frankv
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jul 2007, 21:01

nogChoco schreef:Zodra een provider z'n aanbod aanpast, verandert de hele dynamiek van aan/afraden, en dan zijn die reviews mogelijk achterhaald.

Hier komen ook dikwijls regionale klachten naar voren, dus locatie zou er best bij vermeld worden.


Ah, dus de info over Telenet en Skynet zal dan lang up to date blijven, want die veranderen hun producten niet echt regelmatig of fundamenteel ;)
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

"Spijtig genoeg" heeft Belgacom zopas hun uploadsnelheden wat verhoogd, en die verandering filtert ook door naar Dommelaars, wat meteen toch weer een troef van EDPnet tov Dommel ondermijnt.
frankv
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jul 2007, 21:01

nogChoco schreef:"Spijtig genoeg" heeft Belgacom zopas hun uploadsnelheden wat verhoogd, en die verandering filtert ook door naar Dommelaars, wat meteen toch weer een troef van EDPnet tov Dommel ondermijnt.



Misschien is dat wel zo, maar ik vind dat geen fundamentele verandering, meer een kleine toegeving als je vergelijkt met het buitenland. Ik laat het aan anderen om er anders over te denken.


p.s. 't is beter dan niks, en ben er wel blij mee. Ben een gelukkige Dommelgebruiker :)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”