Draadloos netwerk valt weg

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik heb een vriendin met een draadloos netwerk dat wegvalt. Modem en laptop staat 2 kamers uit mekaar, Netstumbler zegt ongeveer -62db signaalsterkte. Modem is de Philips-modem met rood deksel (met voip dus).
Om de zoveel tijd (makkelijk een keer per minuut soms) valt haar internet weg en dan gaat geeft Windows een melding van "beperkte of geen verbindingsmogelijkheden", terwijl het andere moment 4 op 5 streepkes staan met "Zeer goed".
Ik heb haar al van die "Windsurferkes" gemaakt (van die kartonnen antenne-versterkers met alu-folie), dat hielp een beetje voor 't signaal, maar ze valt nog steeds weg. De laptop is een Acer Travelmate 4150.
Een nieuw AP kopen is niet de oplossing die ik wil horen trouwens ;)
Pluskat
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 sep 2007, 20:14

Heb dit ook gehad.....de verbinding is er wel , maar geen data transfer.
Bij mij lag het aan de ingebouwde wifi ( desktop pc )
Heb nu een US Robotics pci kaart wireless steken en problemen van de baan.
PS.
Modem hier is dezelfde maar dan zonder voip.
OS is Vista.

Greetz.
P.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef:Om de zoveel tijd (makkelijk een keer per minuut soms) valt haar internet weg


Is dit altijd al zo geweest, of plotseling begonnen ?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Altijd geweest ...
Channel al gewijzigd naar 1, 6, enz (staat nu op 1 dacht ik), wel nog mixed mode B+G. Zou dat veel kunnen uitmaken? Snelheid in windows ziet ge beginnen bij 54, en uiteindelijk 2, 1 en dan niks meer.
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 maa 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

Probeer eens B-only en geef eens een vaste ip in op die pc.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

B is stabieler dan G?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

meon schreef:B is stabieler dan G?

Véél stabieler.

Ik heb hier een verdiep hoger mijn desktop (met wireless kaart) ook fix op B moeten zetten wegens erg onstabiele G-verbinding. Sinds hij vast op B staat geen enkel probleem meer gehad (buiten dat het pokketraag gaat, maar da's een andere kwestie).
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Fixed op B zetten heeft niet geholpen. Fixed IP gaat volgens mij ook niet helpen aan het feit dat het netwerk wegvalt.
Merk op in de grafiek dat er gaten zijn van misschien 1 seconde waar het netwerk wegvalt:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

meon schreef: Snelheid in windows ziet ge beginnen bij 54, en uiteindelijk 2, 1 en dan niks meer.


Is een ziekte geweest bij een reeks van ALDI laptops ook... niets helpte !

Als je up-to-date bent met firmware langs beide kant vrees ik voor een dergelijk probleem.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Ik heb die gaten ook in Netstumbler, en mijn WLAN valt nooit weg ... (Speedtouch 716 + Realtek RTL8187 Wireless 802.11g 54Mbps USB 2.0 Network Adapter + Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Network Connection)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
cavecat
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 05 jan 2004, 18:19
Locatie: Eiverbeu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Zitten precies wel behoorlijk veel andere netwerken in de buurt ook ...
Kan je die hun channels zien ?

@meon : idd - heb het met eentje voorgehad ... heb er uiteindelijk een ander WIFI kaartje ingestoken in de PC-Card sleuf daar.
zelfs de miniPCI chip vervangen hielp niet.
Floris Bakker for president!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

cavecat schreef:Zitten precies wel behoorlijk veel andere netwerken in de buurt ook ...
Kan je die hun channels zien ?


Via Netstumbler kan je dat inderdaad zien...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mja, die netstumbler-grafiek is vanaf mijn laptop.
We hebben uiteindelijk met 3 notebooks (de hogergenoemde Acer, m'n Dell Latitude D810 en een HP nx7000) geprobeerd en m'n HP iPAQ h4150. Op die plek hadden ze allemaal moeite om verbonden te raken/te blijven.
De grote schuldige zal denk ik gewoon de structuur van het huis zijn. De afstand is niet groot tussen AP en notebook, maar er zit behoorlijk wat muren en vloeren tussen ...
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

vooral giproc muren, babyfoons, electriciteitsdraden, glaswol ed.. hebben HELE grote invloed op de signaalsterkte....
Kijk eens na wat er allemaal tussen zender en ontvanger staat, en probeer desnoods eens in een open ruimte, weet je direct als het aan interferrentie ligt, of probleem router - wlan
Peterken
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 26 nov 2004, 15:18
Locatie: Genk

r2504 schreef:Is een ziekte geweest bij een reeks van ALDI laptops ook... niets helpte !

Als je up-to-date bent met firmware langs beide kant vrees ik voor een dergelijk probleem.
Kan zoiets 'ineens zonder reden' optreden? Heb dat probleem onlangs gezien bij een kennis die me om raad vroeg hieromtrent en was idd ook een medion & philips met grijs deksel.
Heb toen wat 'opgeruimd' want dat was ook hard nodig maar dat heeft allemaal niet geholpen.
Haar zus kon zonder problemen met haar eigen laptop verbinden of met de kabel werkte het ook; dus blijkbaar enkel WL tussen die medion en modem niet.

[off-topic] verleden tijd van helpen = hielp :wink: [/off-topic]
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Peterken schreef:Kan zoiets 'ineens zonder reden' optreden?


Geen idee... heb toen trouwens drie verschillende ALDI laptops gehad die allen hetzelfde probleem hadden. Op amper een meter van m'n router stuikte hun snelhied in elkaar en verloren ze regelmatig connectie.

Is nochtans raar want was de standaard Intel module die men gebruikte met dus ook de standaard firmware/drivers van Intel. Geen idee dus wat het probleem was. (laptop is uiteindelijk ook terug gegaan en persoon heeft een HP gekocht).
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”