Goede avond,
ik zit al heel lang (te lang) aan het denken om skynet te vervangen voor Dommel, het enige wat me weerhield was de stabiliteit van de skynet verbinding. De prijs van het abonnement van skynet icm hun limiet ergert me serieus maar daar tegenover staat dat mijn verbinding altijd stabiel is.
Als ik overstap naar dommel ga ik dan dezelfde stabiliteit en snelheid behouden? Fysiek verandert er niets aan de lijn en ik haal momenteel snelheden van de 400kb/s.
Skynet naar Dommel: snelheid en stabiliteit
- NuKeM
- Content Editor
- Berichten: 5132
- Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Ik kom ook van Skynet, had ook mijn twijfels, maar na ongeveer 4 maand denk ik, heb ik nog geen enkel probleem gehad. Moest ik niet beter weten, ik zou denken dat ik nog op Skynet zit (zolang ik niet over de 10GB ga tenminste ).
-
- Pro Member
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
- Locatie: Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
Idem hier, met dit verschil dat ik op verschillende locaties nu al meer dan een jaar Dommel heb.
edited by Robbe : Als je de volgende post bent onder diegene op dewelke je reageert is een quote echt wel overbodig.
Tenzij je een gedeelte van die post aanhaalt en/of nog uit andere posts quote.
edited by Robbe : Als je de volgende post bent onder diegene op dewelke je reageert is een quote echt wel overbodig.
Tenzij je een gedeelte van die post aanhaalt en/of nog uit andere posts quote.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
ik dacht dat je kon overstappen zonder downtime, je kan zelfs dommel het contract van belgacom laten opzeggen meen ik.
edited by Robbe : Als je de volgende post bent onder diegene op dewelke je reageert is een quote echt wel overbodig.
Tenzij je een gedeelte van die post aanhaalt en/of nog uit andere posts quote.
edited by Robbe : Als je de volgende post bent onder diegene op dewelke je reageert is een quote echt wel overbodig.
Tenzij je een gedeelte van die post aanhaalt en/of nog uit andere posts quote.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
De opzegtermijn is 7 werkdagen. Maar regel eerst online je dommel, als je dan van dommel een email krijgt met de vermelding van je login-gegevens, dan kijk je of je al met dommel online kan (gewoon eventjes username/passwd wijzigen in je router). Als je online kan met dommel, eventjes je login terug naar belgacom zetten, nog eventjes alle trafiek die je nog bij belgacom had derdoor sleuren... of nog snel die leuke gratis digitale foto's bestellen... of ook nog die gratis i-tunes... en dan je router terug op dommel zetten en je opzegbrief opsturen. KlaarChevy454 schreef:Iemand een idee wat de opzegtermijn van Skynet is? Ik wil niet zonder internet vallen namelijk
Ja dat klopt, maar dommel raadt je in ieder geval aan de opzeg ook zelf te doen.xenne schreef:ik dacht dat je kon overstappen zonder downtime, je kan zelfs dommel het contract van belgacom laten opzeggen meen ik.
-
- Starter Plus
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 28 okt 2007, 10:28
Ben vanaf vandaag ook dommel klant, maar kan al via dommel surfen sinds 7 november.
Ik heb enkel via de site van dommel ingeschreven, opzegging bij belgacom is door dommel gedaan, heb ik zelf niks voor moeten doen.
Ik heb enkel via de site van dommel ingeschreven, opzegging bij belgacom is door dommel gedaan, heb ik zelf niks voor moeten doen.
- yama
- Premium Member
- Berichten: 643
- Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
Als ge bij belgacom zijt idd
edited by Robbe : Als je de volgende post bent onder diegene op dewelke je reageert is een quote echt wel overbodig.
Tenzij je een gedeelte van die post aanhaalt en/of nog uit andere posts quote.
edited by Robbe : Als je de volgende post bent onder diegene op dewelke je reageert is een quote echt wel overbodig.
Tenzij je een gedeelte van die post aanhaalt en/of nog uit andere posts quote.
Daar zit ik ook bij
Heb vandaag naar de klantendienst van BGC gebeld en die konden mij vertellen dat ik niet aan een jaarverbintenis bij hun vast zat. Heb meteen erna dommel aangevraagd, contract nagelezen, opgestuurd en de betaling verricht.
Nu wachten totdat ik de login van dommel krijg.
edited by Robbe : Als je de volgende post bent onder diegene op dewelke je reageert is een quote echt wel overbodig.
Tenzij je een gedeelte van die post aanhaalt en/of nog uit andere posts quote.
Heb vandaag naar de klantendienst van BGC gebeld en die konden mij vertellen dat ik niet aan een jaarverbintenis bij hun vast zat. Heb meteen erna dommel aangevraagd, contract nagelezen, opgestuurd en de betaling verricht.
Nu wachten totdat ik de login van dommel krijg.
edited by Robbe : Als je de volgende post bent onder diegene op dewelke je reageert is een quote echt wel overbodig.
Tenzij je een gedeelte van die post aanhaalt en/of nog uit andere posts quote.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2377
- Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
- Locatie: 2800 Mechelen
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
En 2 weken wachten vanaf wanneer ze getekend contract krijgen + eerste betaling eer dommel u ADSL signaal naar hen laat omzetten
edited by Robbe : Als je de volgende post bent onder diegene op dewelke je reageert is een quote echt wel overbodig.
Tenzij je een gedeelte van die post aanhaalt en/of nog uit andere posts quote.
edited by Robbe : Als je de volgende post bent onder diegene op dewelke je reageert is een quote echt wel overbodig.
Tenzij je een gedeelte van die post aanhaalt en/of nog uit andere posts quote.
Wat bedoel je?
Ik heb mijn login gisteren gekregen, vandaag pas in orde kunnen maken. Ik post dit nu vanaf mijn dommel account Het adsl profiel is hetzelfde gebleven, 4360/512 maar ik haal nu met easynews nog maar een snelheid van 250kb/s. Niet erg, geduld is een schone zaak
Ik ga sebiet eens de newsserver van Dommel uittesten wat die qua snelheden geeft.
Mijn eerste vlugge indruk is dat het wel oké is (dat de snelheid wat lager uitvalt neem ik wel voor lief )
edited by Robbe : Als je de volgende post bent onder diegene op dewelke je reageert is een quote echt wel overbodig.
Tenzij je een gedeelte van die post aanhaalt en/of nog uit andere posts quote.
Ik heb mijn login gisteren gekregen, vandaag pas in orde kunnen maken. Ik post dit nu vanaf mijn dommel account Het adsl profiel is hetzelfde gebleven, 4360/512 maar ik haal nu met easynews nog maar een snelheid van 250kb/s. Niet erg, geduld is een schone zaak
Ik ga sebiet eens de newsserver van Dommel uittesten wat die qua snelheden geeft.
Mijn eerste vlugge indruk is dat het wel oké is (dat de snelheid wat lager uitvalt neem ik wel voor lief )
edited by Robbe : Als je de volgende post bent onder diegene op dewelke je reageert is een quote echt wel overbodig.
Tenzij je een gedeelte van die post aanhaalt en/of nog uit andere posts quote.
-
- Starter Plus
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 17 jul 2007, 16:57
- Bedankt: 3 keer
Lijnen zijn niet hetzelfde.Wel het protocol. ik heb een groot downloadverschil en onstabiele lijn met dommel.profiel is 3.6Mbit op dit moment en de lijn is nog steeds niet stabiel.Ik had vroeger bij bgc nooit last van instabiliteit. Wordt ook van het kastje naar de muur gestuurd tussen dommel en belgacom. Ik heb een dossier geopend bij de ombudsdienst om het probleem op te lossen.Het dossier is ontvankelijk verklaard en ben nog wachtende op hun antwoord. Het lijnverlies dat ik via mijn fritz!box kan lezen is 42db...dus ik heb een slechte lijn gekregen. omdat dit vroeger maar 20db was.
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
hoe ver zit je van de centrale? kan het niet zijn dat belgacom jou aangesloten heeft op een onderstation? ik heb al opgemerkt dat als sommige mensen bellen voor hun afstand tot de centrale te weten verschillende waarden krijgen van belgacom/dommel.piet.pienter schreef:Het lijnverlies dat ik via mijn fritz!box kan lezen is 42db...dus ik heb een slechte lijn gekregen. omdat dit vroeger maar 20db was.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Enig idee hoe dit precies in zijn werk gaat? Weinig ervaring met opzeggen eigenlijk. Net zoals deze persoon mijn contract opgestuurd en reeds betaald. Dus ik zou binnenkort - voor de zekerheid - ook zelf mijn contract bij BGC opzeggen.CuBe schreef:Ja dat klopt, maar dommel raadt je in ieder geval aan de opzeg ook zelf te doen.
Kan dit telefonisch of gebeurt dit per brief (is hier een standaardbrief voor of dergelijke)?
"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."
Zou niet mogen? normaal moet ge exact dezelfde resultaten hebben.piet.pienter schreef:Lijnen zijn niet hetzelfde.Wel het protocol. ik heb een groot downloadverschil en onstabiele lijn met dommel.profiel is 3.6Mbit op dit moment en de lijn is nog steeds niet stabiel.Ik had vroeger bij bgc nooit last van instabiliteit. Wordt ook van het kastje naar de muur gestuurd tussen dommel en belgacom. Ik heb een dossier geopend bij de ombudsdienst om het probleem op te lossen.Het dossier is ontvankelijk verklaard en ben nog wachtende op hun antwoord. Het lijnverlies dat ik via mijn fritz!box kan lezen is 42db...dus ik heb een slechte lijn gekregen. omdat dit vroeger maar 20db was.
Het lijkt er in uw geval een beetje op alsof ze u op een ander koperpaar gestoken hebben.... (Wat normaal niet zou mogen, want ze moeten niks versteken in geval Skynet <> Dommel verhuis).
Vraag misschien is aan BGC of ze u op het andere koperpaar willen steken. (Zeg maar iets van ruis op de lijn of zo )
-
- Elite Poster
- Berichten: 1933
- Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Mss moet je eens vragen aan dommel om je op 3,3mbit profiel te zetten? Of eens een andere modem proberen en je binnenbekabeling vernieuwen.piet.pienter schreef:Lijnen zijn niet hetzelfde.Wel het protocol. ik heb een groot downloadverschil en onstabiele lijn met dommel.profiel is 3.6Mbit op dit moment en de lijn is nog steeds niet stabiel.Ik had vroeger bij bgc nooit last van instabiliteit. Wordt ook van het kastje naar de muur gestuurd tussen dommel en belgacom. Ik heb een dossier geopend bij de ombudsdienst om het probleem op te lossen.Het dossier is ontvankelijk verklaard en ben nog wachtende op hun antwoord. Het lijnverlies dat ik via mijn fritz!box kan lezen is 42db...dus ik heb een slechte lijn gekregen. omdat dit vroeger maar 20db was.
Lijkt eerder dat er ergens geknoeid is, want normaal moet ge bij Dommel exact dezelfde snelheden en lijnwaarden hebben als bij BGC (logisch, t'is wholesale van BGC).
Ik zou toch is aan Dommel vragen of ze niet kunnen kijken of er iets mis is gelopen bi overdracht.
Ik zou toch is aan Dommel vragen of ze niet kunnen kijken of er iets mis is gelopen bi overdracht.