Skynet naar Dommel: snelheid en stabiliteit

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Chevy454
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 nov 2006, 13:47

Goede avond,

ik zit al heel lang (te lang) aan het denken om skynet te vervangen voor Dommel, het enige wat me weerhield was de stabiliteit van de skynet verbinding. De prijs van het abonnement van skynet icm hun limiet ergert me serieus maar daar tegenover staat dat mijn verbinding altijd stabiel is.

Als ik overstap naar dommel ga ik dan dezelfde stabiliteit en snelheid behouden? Fysiek verandert er niets aan de lijn en ik haal momenteel snelheden van de 400kb/s.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dommel gebruikt de infrastructuur van BGC / Skynet. Dus in principe zou dat geen verschil mogen zijn.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik kom ook van Skynet, had ook mijn twijfels, maar na ongeveer 4 maand denk ik, heb ik nog geen enkel probleem gehad. Moest ik niet beter weten, ik zou denken dat ik nog op Skynet zit (zolang ik niet over de 10GB ga tenminste ;) ).
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Idem hier, met dit verschil dat ik op verschillende locaties nu al meer dan een jaar Dommel heb.


edited by Robbe : Als je de volgende post bent onder diegene op dewelke je reageert is een quote echt wel overbodig.
Tenzij je een gedeelte van die post aanhaalt en/of nog uit andere posts quote.
Chevy454
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 nov 2006, 13:47

Dan ga ik de stap wagen. Volgende week even werk van maken met betrekking tot het skynet abo.

Iemand een idee wat de opzegtermijn van Skynet is? Ik wil niet zonder internet vallen namelijk ;)
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

ik dacht dat je kon overstappen zonder downtime, je kan zelfs dommel het contract van belgacom laten opzeggen meen ik.


edited by Robbe : Als je de volgende post bent onder diegene op dewelke je reageert is een quote echt wel overbodig.
Tenzij je een gedeelte van die post aanhaalt en/of nog uit andere posts quote.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
CuBe
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 sep 2007, 10:58
Contacteer:

Chevy454 schreef:Iemand een idee wat de opzegtermijn van Skynet is? Ik wil niet zonder internet vallen namelijk


De opzegtermijn is 7 werkdagen. Maar regel eerst online je dommel, als je dan van dommel een email krijgt met de vermelding van je login-gegevens, dan kijk je of je al met dommel online kan (gewoon eventjes username/passwd wijzigen in je router). Als je online kan met dommel, eventjes je login terug naar belgacom zetten, nog eventjes alle trafiek die je nog bij belgacom had derdoor sleuren... of nog snel die leuke gratis digitale foto's bestellen... of ook nog die gratis i-tunes... en dan je router terug op dommel zetten en je opzegbrief opsturen. Klaar :)

xenne schreef:ik dacht dat je kon overstappen zonder downtime, je kan zelfs dommel het contract van belgacom laten opzeggen meen ik.


Ja dat klopt, maar dommel raadt je in ieder geval aan de opzeg ook zelf te doen.
Baileysker
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 28 okt 2007, 10:28

Ben vanaf vandaag ook dommel klant, maar kan al via dommel surfen sinds 7 november.

Ik heb enkel via de site van dommel ingeschreven, opzegging bij belgacom is door dommel gedaan, heb ik zelf niks voor moeten doen.
Chevy454
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 nov 2006, 13:47

Ideaal :)


edited by Robbe : Als je de volgende post bent onder diegene op dewelke je reageert is een quote echt wel overbodig.
Tenzij je een gedeelte van die post aanhaalt en/of nog uit andere posts quote.
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Als ge bij belgacom zijt idd ;)


edited by Robbe : Als je de volgende post bent onder diegene op dewelke je reageert is een quote echt wel overbodig.
Tenzij je een gedeelte van die post aanhaalt en/of nog uit andere posts quote.
Afbeelding
Chevy454
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 nov 2006, 13:47

Daar zit ik ook bij ;)

Heb vandaag naar de klantendienst van BGC gebeld en die konden mij vertellen dat ik niet aan een jaarverbintenis bij hun vast zat. Heb meteen erna dommel aangevraagd, contract nagelezen, opgestuurd en de betaling verricht.

Nu wachten totdat ik de login van dommel krijg.


edited by Robbe : Als je de volgende post bent onder diegene op dewelke je reageert is een quote echt wel overbodig.
Tenzij je een gedeelte van die post aanhaalt en/of nog uit andere posts quote.
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

En 2 weken wachten vanaf wanneer ze getekend contract krijgen + eerste betaling eer dommel u ADSL signaal naar hen laat omzetten ;)


edited by Robbe : Als je de volgende post bent onder diegene op dewelke je reageert is een quote echt wel overbodig.
Tenzij je een gedeelte van die post aanhaalt en/of nog uit andere posts quote.
Chevy454
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 nov 2006, 13:47

Wat bedoel je? :)

Ik heb mijn login gisteren gekregen, vandaag pas in orde kunnen maken. Ik post dit nu vanaf mijn dommel account ;) Het adsl profiel is hetzelfde gebleven, 4360/512 maar ik haal nu met easynews nog maar een snelheid van 250kb/s. Niet erg, geduld is een schone zaak :)

Ik ga sebiet eens de newsserver van Dommel uittesten wat die qua snelheden geeft.

Mijn eerste vlugge indruk is dat het wel oké is (dat de snelheid wat lager uitvalt neem ik wel voor lief :) )


edited by Robbe : Als je de volgende post bent onder diegene op dewelke je reageert is een quote echt wel overbodig.
Tenzij je een gedeelte van die post aanhaalt en/of nog uit andere posts quote.
piet.pienter
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 jul 2007, 16:57
Bedankt: 3 keer

Lijnen zijn niet hetzelfde.Wel het protocol. ik heb een groot downloadverschil en onstabiele lijn met dommel.profiel is 3.6Mbit op dit moment en de lijn is nog steeds niet stabiel.Ik had vroeger bij bgc nooit last van instabiliteit. Wordt ook van het kastje naar de muur gestuurd tussen dommel en belgacom. Ik heb een dossier geopend bij de ombudsdienst om het probleem op te lossen.Het dossier is ontvankelijk verklaard en ben nog wachtende op hun antwoord. Het lijnverlies dat ik via mijn fritz!box kan lezen is 42db...dus ik heb een slechte lijn gekregen. omdat dit vroeger maar 20db was.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

piet.pienter schreef:Het lijnverlies dat ik via mijn fritz!box kan lezen is 42db...dus ik heb een slechte lijn gekregen. omdat dit vroeger maar 20db was.
hoe ver zit je van de centrale? kan het niet zijn dat belgacom jou aangesloten heeft op een onderstation? ik heb al opgemerkt dat als sommige mensen bellen voor hun afstand tot de centrale te weten verschillende waarden krijgen van belgacom/dommel.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Quincy
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 jan 2008, 13:36
Locatie: Torhout
Contacteer:

CuBe schreef:Ja dat klopt, maar dommel raadt je in ieder geval aan de opzeg ook zelf te doen.


Enig idee hoe dit precies in zijn werk gaat? Weinig ervaring met opzeggen eigenlijk. Net zoals deze persoon mijn contract opgestuurd en reeds betaald. Dus ik zou binnenkort - voor de zekerheid - ook zelf mijn contract bij BGC opzeggen.

Kan dit telefonisch of gebeurt dit per brief (is hier een standaardbrief voor of dergelijke)?
"The surest sign of intelligent life in the universe is that none of it has tried to contact us."
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

piet.pienter schreef:Lijnen zijn niet hetzelfde.Wel het protocol. ik heb een groot downloadverschil en onstabiele lijn met dommel.profiel is 3.6Mbit op dit moment en de lijn is nog steeds niet stabiel.Ik had vroeger bij bgc nooit last van instabiliteit. Wordt ook van het kastje naar de muur gestuurd tussen dommel en belgacom. Ik heb een dossier geopend bij de ombudsdienst om het probleem op te lossen.Het dossier is ontvankelijk verklaard en ben nog wachtende op hun antwoord. Het lijnverlies dat ik via mijn fritz!box kan lezen is 42db...dus ik heb een slechte lijn gekregen. omdat dit vroeger maar 20db was.

Zou niet mogen? normaal moet ge exact dezelfde resultaten hebben.
Het lijkt er in uw geval een beetje op alsof ze u op een ander koperpaar gestoken hebben.... (Wat normaal niet zou mogen, want ze moeten niks versteken in geval Skynet <> Dommel verhuis).
Vraag misschien is aan BGC of ze u op het andere koperpaar willen steken. (Zeg maar iets van ruis op de lijn of zo ;) )
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

piet.pienter schreef:Lijnen zijn niet hetzelfde.Wel het protocol. ik heb een groot downloadverschil en onstabiele lijn met dommel.profiel is 3.6Mbit op dit moment en de lijn is nog steeds niet stabiel.Ik had vroeger bij bgc nooit last van instabiliteit. Wordt ook van het kastje naar de muur gestuurd tussen dommel en belgacom. Ik heb een dossier geopend bij de ombudsdienst om het probleem op te lossen.Het dossier is ontvankelijk verklaard en ben nog wachtende op hun antwoord. Het lijnverlies dat ik via mijn fritz!box kan lezen is 42db...dus ik heb een slechte lijn gekregen. omdat dit vroeger maar 20db was.


Mss moet je eens vragen aan dommel om je op 3,3mbit profiel te zetten? Of eens een andere modem proberen en je binnenbekabeling vernieuwen.
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Lijkt eerder dat er ergens geknoeid is, want normaal moet ge bij Dommel exact dezelfde snelheden en lijnwaarden hebben als bij BGC (logisch, t'is wholesale van BGC).
Ik zou toch is aan Dommel vragen of ze niet kunnen kijken of er iets mis is gelopen bi overdracht.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”