Bankrekeningen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Weet er iemand een goede site om de verschillende zichtrekeningen bij banken te vergelijken. Nu Fortis zijn prijzen met een derde gaat verhogen wil ik er weg. Dexia trekt trouwens ook zijn prijzen met een kwart op.

Wat ik zoek: gratis rekening met bankkaart, pc banking (liefst met digipass) en mogelijkheid tot Mastercard. Voorlopig al gevonden: Deutsche Bank & ING Lion. Ik heb al een rekening bij Keytrade maar daar kun je geen Mastercard hebben en ze hebben geen bankkantoor waar je in geval van nood naartoe kan :).
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Gebruikersavatar
MacE501
Pro Member
Pro Member
Berichten: 374
Lid geworden op: 25 nov 2005, 12:27
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 10 keer

hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

wat ik niet snap, dat mensen altijd zo graag veranderen omdat de prijs lichtjes stijgt en maar graag alles gratis wenst.

en niet vergeten, het mag dan bij Deutsche Bank of ING Lion gratis zijn, de service is daar een dkke nul.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:wat ik niet snap, dat mensen altijd zo graag veranderen omdat de prijs lichtjes stijgt en maar graag alles gratis wenst.

en niet vergeten, het mag dan bij Deutsche Bank of ING Lion gratis zijn, de service is daar een dkke nul.


Sja, zoveel heb ik ook nog niet gebruik gemaakt van de service bij fortis :-D . Elke maand komt mijn inkomen op mijn rekening en doe ik betalingen, maar dat is dan ook voor de rest.

Moet wel zeggen dat de netbanking bij fortis wel van degelijke kwaliteit is.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

ditCh schreef:http://www.test-aankoop.be/map/show/123641.htm


Ah super link, thanks!

@hollebolle

Ik ben het gewoon beu om voor 30€ per jaar eigenlijk niks terug te krijgen. De kantoren zijn niet eens op een schappelijk uur open (zelfs het grote hier in Leuven is altijd om 16u dicht behalve op donderdag, dan is het tot 18u (woehoe!)).
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

deej schreef:
ditCh schreef:http://www.test-aankoop.be/map/show/123641.htm


Ah super link, thanks!

@hollebolle

Ik ben het gewoon beu om voor 30€ per jaar eigenlijk niks terug te krijgen. De kantoren zijn niet eens op een schappelijk uur open (zelfs het grote hier in Leuven is altijd om 16u dicht behalve op donderdag, dan is het tot 18u (woehoe!)).


voor wat moet je nog op het kantoor zijn. je kan alles online doen en beheren. en voor die ene keer dat je er eens moet zijn, maak je een afspraak. zo simpel is het.
met alle respect, maar je maakt eigenlijk een probleem waar er geen is.
en je mag ook een beetje flexibel zijn hé.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

30€ per jaar ... amai. Ge verliest meer geld door niet opgegeten eten in de vuilbak te kieperen per jaar.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

voor wat moet je nog op het kantoor zijn. je kan alles online doen en beheren. en voor die ene keer dat je er eens moet zijn, maak je een afspraak. zo simpel is het.
met alle respect, maar je maakt eigenlijk een probleem waar er geen is.
en je mag ook een beetje flexibel zijn hé.


Dus er moet geen kantoor zijn, maar we moeten wel betalen voor de goede service?

En 30 € lijkt misschien niet veel, maar volgens mij is het onverantwoord dat ze dat bedrag gaan verhogen, gezien hun _mega_ winsten.

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

hollebollegijs schreef:met alle respect, maar je maakt eigenlijk een probleem waar er geen is.
en je mag ook een beetje flexibel zijn hé.


Ik meer flexibel??? Ik pak geen halve dag verlof omdat mijn bank per sé maar tot 16u wil werken. Ik klop zelf 50 tot 60u in de week begot, dat Fortis een keer leert flexibel te zijn naar hun klanten toe.

Klant is koning is een adagio dat een aantal grote luie bedrijven hier nog kan leren in dit land. Ze hebben geluk dat de Belg een braaf ventje is die niet shopt of veeleisend is zoals bv een Amerikaan. Als een grote firma verwacht dat ik dankbaar mag zijn om bij hen klant te zijn dan hebben ze de verkeerde voor.

Trouwens als ik alles online kan doen dan verwacht ik dat ik veel minder betaal. Ze verdienen genoeg door bv al de overschrijvingen van hun klanten een dag of twee te vertragen. En als je dan - zoals Nob terecht zegt - megawinsten kan maken gaat dat verhaaltje over de SEPA er bij mij niet in voor de verhoogde kosten.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Nob schreef:
voor wat moet je nog op het kantoor zijn. je kan alles online doen en beheren. en voor die ene keer dat je er eens moet zijn, maak je een afspraak. zo simpel is het.
met alle respect, maar je maakt eigenlijk een probleem waar er geen is.
en je mag ook een beetje flexibel zijn hé.


Dus er moet geen kantoor zijn, maar we moeten wel betalen voor de goede service?

En 30 € lijkt misschien niet veel, maar volgens mij is het onverantwoord dat ze dat bedrag gaan verhogen, gezien hun _mega_ winsten.

greetz,

Nob


kijk, elk kantoor heeft 1 dag in de week dat het langer open is. dus kan je daar rekening meehouden. en zeggen dat dit niet lukt, is onzin. als je het op voorhand weet, kan je je daar aan aanpassen. en anders maak je een afspraak. zo simpel is het.

en ik vind ook dat vele mensen de dag van vandaag te snel klagen zonder reden. en dat ze veel heisa maken om niks eigenlijk. probeer nu toch eens tevreden zijn. het leven is al kort genoeg om dan over alles en nog wat te zaniken.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Banken in België hebben gruwelijke openingsuren. het zou veel klantvriendelijker zijn alle dagen van 12u30 tot 19u open te zijn dan van 9 to 5, wanneer de gemiddelde Belg op zijn werk zit.

Het klopt dat je je bank niet vaak nodig hebt, maar als je ze nodig hebt, heb je toch geen zin om er een halve dag verlof voor te nemen. En de zaterdagvoormiddag slaap ik meestal uit. Moet ik dan opstaan omdat zij dan open zijn? Ik dacht dat ik de klant was?

Nu, ik heb hier gelukkig een goede kantoordirecteur die ook afspraken wil maken buiten zijn uren. Maar naar verluidt gaan vele van die directeuren hun plaats verliezen (nou ja, omgevorm worden)?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:kijk, elk kantoor heeft 1 dag in de week dat het langer open is.

Bollocks. Mijn plaatselijk Dexia kantoor is elke werkdag geopend van 9.00 tot 12.00 (ffs!), zonder uitzonderingen. :roll:
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2432
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 214 keer

deej,

Ik ben net overgestap naar Deutsche bank en heb spijt dat ik het niet eerder gedaan heb. Niet alleen is alles kosteloos (incl. Mastercard) maar heb ik ook nog 3% op m'n zichtrekening. Da's zowat 12x hetgeen de andere grootbanken geven.

En het is net de mentaliteit van 'ocharme 30€' bij de meeste Belgen die ervoor zorgt dat de grootbanken hun tarieven niet aanpassen.
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

kijk, elk kantoor heeft 1 dag in de week dat het langer open is. dus kan je daar rekening meehouden. en zeggen dat dit niet lukt, is onzin. als je het op voorhand weet, kan je je daar aan aanpassen. en anders maak je een afspraak. zo simpel is het.

en ik vind ook dat vele mensen de dag van vandaag te snel klagen zonder reden. en dat ze veel heisa maken om niks eigenlijk. probeer nu toch eens tevreden zijn. het leven is al kort genoeg om dan over alles en nog wat te zaniken.


Ik dacht dat de klant koning was?

Ik klaag voor de rest niet, ik doe er iets aan en ben dus bij Deutsche Bank gegaan.

greetz,

Nob
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Sorry ze, maar ik heb voor iedere keer dat ik mijn bank fysiek nodig heb gewoon gebeld naar hen om een afspraak te maken. En dat kon altijd rond 18u 's avonds.

Al een paar keer gebruik van gemaakt. Altijd vriendelijke mensen, niet te beroerd om te helpen en uitleg te verschaffen.

Btw, mijn bank is Dexia Zwevegem. Misschien dat Dexia niet de goedkoopste is, maar qua service heb ik niets te klagen en daar betaal ik dan graag die extra euro's voor.

My 2 cents.
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Moet je voor je zichtrekening dan betalen ?

Bij Argenta is dat gratis.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Lord Utopia schreef:Moet je voor je zichtrekening dan betalen ?

Bij Argenta is dat gratis.

En jij denkt dat ze niet zullen volgen met nieuwe tarieven zoals de 3 andere grootbanken? :)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

Die volgen niet nee

Dat de banken kosten aanrekenen is gewoon te zot voor woorden. Ge parkeert daar al uw geld wat ze dan kunnen gebruiken om er een goed rendement op te halen en dan gaan ze nog is kosten aanrekenen? Laat maar zitten, er zijn nu tal van kleine banken die aantonen dat het niet moet.
Please help, looking for a way to get rich and fast
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

hollebollegijs schreef:en ik vind ook dat vele mensen de dag van vandaag te snel klagen zonder reden. en dat ze veel heisa maken om niks eigenlijk. probeer nu toch eens tevreden zijn. het leven is al kort genoeg om dan over alles en nog wat te zaniken.


Misschien is er iets in je persoonlijke leven gebeurt dat je nu zo zacht spreekt...

Voor mij is het niet het einde van de wereld dat die bank om 16u slaapt, het is alleen irritant als je ze dan eens snel nodig hebt, bv als je bankkaart stuk gaat. Ok ik zanik dan wel maar ik doe er ook iets aan als geïnformeerde consument. Bye bye Fortis, mijn loontje wordt binnenkort ergens anders gestort. En ik mag dan al maar een druppel op een hete plaat zijn voor Fortis, voor mij persoonlijk kies ik de beste oplossing, één waar ik waar voor mijn geld krijg. Moest iedereen zo wat meer haar op zijn tanden hebben zouden grote bedrijven à la Fortis, Electrabel, Telenet & Belgacom veel meer over hebben voor hun klanten.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Deej, je hebt veel gelijk. Het is idd irritant als je ze eens nodig hebt. Alhoewel je veel geld betaalt bij Fortis, trekt de service eigenlijk op niks.

Enkele korte pijnpunten:
- VISA wordt geblocked door BCC omdat kredietkaartnummer op een lijst stond die gehackt werd. Ongeveer 1 maand moeten wachten op een nieuwe kaart. Bank brengt zelf niemand op de hoogte, je moet zelf voortdurend contact opnemen. Bellen dus, want ze zijn te beperkt open. (KBC heeft zo een dag tot 19h)
- Nieuwe VISA krijgt geldigheidsduur van 3 maanden, dus terug 1 maand wachten op nieuwe VISA. Bank belooft ditmaal via sms mij op de hoogte te houden als de kaart binnen is. Tevergeefs.

Uiteindelijk betaal je daar 10 EUR voor voor een dienst die je 2 maanden niet kan gebruiken.

Ik ben ondertussen gelukkige DB klant.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

hollebollegijs schreef:wat ik niet snap, dat mensen altijd zo graag veranderen omdat de prijs lichtjes stijgt en maar graag alles gratis wenst.

en niet vergeten, het mag dan bij Deutsche Bank of ING Lion gratis zijn, de service is daar een dkke nul.


Nu niet om ambetant te doen maar de service die de grootbank in be levert moet ik nog altijd meemaken net als de zogezegde service van BGC en telenet, of elektrabel, ..

'k zit bij kbc daar moet je voor alles betalen, ik zat bij elektrabel die hebben al enkele malen deurwaarders & advocaten gestuurd voor zogezegde achterstallen, 'k had alles netjes betaald, BGC tot nu toe geen problemen maar service kan ik het ook niet noemen 2-3 maand om een lijn met dsl te verhuizen is in mijn ogen geen service was wel gratis en het was 2 maand op het voorhand aangekondigd, Telenet vermiste decoders op met hun prime aanbod, gewoon een fout in hun administratie meer dan 7 keer aangetekend schrijven en het is nog steeds niet opgelost !

Als dat service is tja.. dan doe ik liever zonder die zogenaamde "service"
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

hollebollegijs schreef:wat ik niet snap, dat mensen altijd zo graag veranderen omdat de prijs lichtjes stijgt en maar graag alles gratis wenst.

en niet vergeten, het mag dan bij Deutsche Bank of ING Lion gratis zijn, de service is daar een dkke nul.


En bij Fortis en Dexia krijg je dan wel service?
Fartis:
-Geld overgeschreven naar verkeerd rekening nummer, maar wel met juiste naam (ontvanger had verkeerd nr doorgegeven), dus ik vraag om het geld terug te storten aan mij, al dan niet met bijhorende kosten (die ik dan zelf door zou rekenen aan de ontvanger). Wat doet men, men stort het volledige bedrag op de juiste rekening en trekt de kosten van mijn rekening. Resultaat: Ik geld kwijt, Fortis is een klant kwijt.
-Wil een huis huren en ga daarvoor bij Fortis (nadat ik bij dexia ben geweest; zie hieronder) voor een borg-rekening en verzekering, maar die willlen eerst een contract zien, huisbaas wil eerst die borg geblokeerd zien + bewijs van brandverzekering. Resultaat: Verzekering bij een gewone verzekeringsagent genomen (zonder huurcontract voor te leggen), en Fortis verkijkt 2de kans.

Dexia:
-Wil een borgrekening openen en een brandverzekering afsluiten. Ik kom 5min voor sluitingstijd aan (omdat ik niet anders kan door hun slechte openingstijden), "Nee, meneer er is niemand die u kan helpen want binnen 5 minuten begint onze middagpauze". Als er op mijn werk iemand binnenkomt 5 min voor sluitingstijd zal ik die ook nog helpen, ook al heeft die 15-30min nodig.
-Ik vraag een Mastercard Gold aan (waar ik van plan was om 2 laptops mee te kopen, voor de verzekering die je krijg bij Mastercard) ik krijg een Mastercard Red maar deze heeft een veel te lage limiet en minder aankoopverzekering.
-5 Maand later vraag ik een upgrade naar een Gold om op reis te gebruiken en de reis te betalen (ook weer voor de reis verzekering). 2 Weken later vraag ik waar ze blijft en ze vinden de aanvraag niet terug dus vraag ik ze opnieuw aan. Nog eens 2 weken later bel ik om te vragen waar ze blijft, geen aavraag te vinden. Dus ik vraag het opnieuw aan via online banking en hoop ze binnen de week te hebben. Resultaat krijg een Mastercard Gold alsz ik terug ben van reis.

Trouwens waarom niet gratis? Op elke aankoop die je doet met Mastercard betaald elke winkel 3,5% aan uw bank en kredietkaart verdeler. Op rente dagen verdient men ook genoeg en zijn hebben wel meer winst op hun spaarrekeningen dan wat men aan de consument geeft.

SERVICE BIJ DE GROTE DURE BANKEN? HELL NO!!

Ik heb nu een gratis mastercard van Base en ik heb meer voordelen en een even goede service.
Mijn nieuwe gezamelijke reking met mijn vriendin is nu ook bij Deutsche bank en spaarcentjes staan bij Rabobank.


hollebollegijs schreef:
deej schreef:
ditCh schreef:http://www.test-aankoop.be/map/show/123641.htm


Ah super link, thanks!

@hollebolle

Ik ben het gewoon beu om voor 30€ per jaar eigenlijk niks terug te krijgen. De kantoren zijn niet eens op een schappelijk uur open (zelfs het grote hier in Leuven is altijd om 16u dicht behalve op donderdag, dan is het tot 18u (woehoe!)).


voor wat moet je nog op het kantoor zijn. je kan alles online doen en beheren. en voor die ene keer dat je er eens moet zijn, maak je een afspraak. zo simpel is het.
met alle respect, maar je maakt eigenlijk een probleem waar er geen is.
en je mag ook een beetje flexibel zijn hé.


Als je die kantoren dan toch niet nodig zou hebben, waarom zou je er dan voor betalen en waarom zou de bank dan nog kantoren hebben.
Mijn schoonmoeder weigerd netbanking te gebruiken omdat ze toch nog iets mogen, euh, moeten doen voor het geld dat ze aan haar verdienen.

Ken schreef:
Lord Utopia schreef:Moet je voor je zichtrekening dan betalen ?

Bij Argenta is dat gratis.

En jij denkt dat ze niet zullen volgen met nieuwe tarieven zoals de 3 andere grootbanken? :)


Zelf al stijgen ze meer, laten we zeggen 50%....hmmm...0x1,15=...0€
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”