hollebollegijs schreef:wat ik niet snap, dat mensen altijd zo graag veranderen omdat de prijs lichtjes stijgt en maar graag alles gratis wenst.
en niet vergeten, het mag dan bij Deutsche Bank of ING Lion gratis zijn, de service is daar een dkke nul.
En bij Fortis en Dexia krijg je dan wel service?
Fartis:
-Geld overgeschreven naar verkeerd rekening nummer, maar wel met juiste naam (ontvanger had verkeerd nr doorgegeven), dus ik vraag om het geld terug te storten aan mij, al dan niet met bijhorende kosten (die ik dan zelf door zou rekenen aan de ontvanger). Wat doet men, men stort het volledige bedrag op de juiste rekening en trekt de kosten van mijn rekening.
Resultaat: Ik geld kwijt, Fortis is een klant kwijt.
-Wil een huis huren en ga daarvoor bij Fortis (nadat ik bij dexia ben geweest; zie hieronder) voor een borg-rekening en verzekering, maar die willlen eerst een contract zien, huisbaas wil eerst die borg geblokeerd zien + bewijs van brandverzekering. Resultaat: Verzekering bij een gewone verzekeringsagent genomen (zonder huurcontract voor te leggen), en Fortis verkijkt 2de kans.
Dexia:
-Wil een borgrekening openen en een brandverzekering afsluiten. Ik kom 5min voor sluitingstijd aan (omdat ik niet anders kan door hun slechte openingstijden), "Nee, meneer er is niemand die u kan helpen want binnen 5 minuten begint onze middagpauze". Als er op mijn werk iemand binnenkomt 5 min voor sluitingstijd zal ik die ook nog helpen, ook al heeft die 15-30min nodig.
-Ik vraag een Mastercard Gold aan (waar ik van plan was om 2 laptops mee te kopen, voor de verzekering die je krijg bij Mastercard) ik krijg een Mastercard Red maar deze heeft een veel te lage limiet en minder aankoopverzekering.
-5 Maand later vraag ik een upgrade naar een Gold om op reis te gebruiken en de reis te betalen (ook weer voor de reis verzekering). 2 Weken later vraag ik waar ze blijft en ze vinden de aanvraag niet terug dus vraag ik ze opnieuw aan. Nog eens 2 weken later bel ik om te vragen waar ze blijft, geen aavraag te vinden. Dus ik vraag het opnieuw aan via online banking en hoop ze binnen de week te hebben. Resultaat krijg een Mastercard Gold alsz ik terug ben van reis.
Trouwens waarom niet gratis? Op elke aankoop die je doet met Mastercard betaald elke winkel 3,5% aan uw bank en kredietkaart verdeler. Op rente dagen verdient men ook genoeg en zijn hebben wel meer winst op hun spaarrekeningen dan wat men aan de consument geeft.
SERVICE BIJ DE GROTE DURE BANKEN? HELL NO!!
Ik heb nu een gratis mastercard van Base en ik heb meer voordelen en een even goede service.
Mijn nieuwe gezamelijke reking met mijn vriendin is nu ook bij Deutsche bank en spaarcentjes staan bij Rabobank.
hollebollegijs schreef:deej schreef:ditCh schreef:http://www.test-aankoop.be/map/show/123641.htm
Ah super link, thanks!
@hollebolle
Ik ben het gewoon beu om voor 30€ per jaar eigenlijk niks terug te krijgen. De kantoren zijn niet eens op een schappelijk uur open (zelfs het grote hier in Leuven is altijd om 16u dicht behalve op donderdag, dan is het tot 18u (woehoe!)).
voor wat moet je nog op het kantoor zijn. je kan alles online doen en beheren. en voor die ene keer dat je er eens moet zijn, maak je een afspraak. zo simpel is het.
met alle respect, maar je maakt eigenlijk een probleem waar er geen is.
en je mag ook een beetje flexibel zijn hé.
Als je die kantoren dan toch niet nodig zou hebben, waarom zou je er dan voor betalen en waarom zou de bank dan nog kantoren hebben.
Mijn schoonmoeder weigerd netbanking te gebruiken omdat ze toch nog iets mogen, euh, moeten doen voor het geld dat ze aan haar verdienen.
Ken schreef:Lord Utopia schreef:Moet je voor je zichtrekening dan betalen ?
Bij Argenta is dat gratis.
En jij denkt dat ze niet zullen volgen met nieuwe tarieven zoals de 3 andere grootbanken?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Zelf al stijgen ze meer, laten we zeggen 50%....hmmm...0x1,15=...0€
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben.