Echte ADSL modems (niet-router)?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Tego
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 aug 2007, 20:14

Ik ben op zoek naar een zuivere ADSL modem.
Mijn setup is behoorlijk bizar, doch alles werkte goed onder Telenet. Nu naar ADSL provider overgeschakeld en dus een ADSL modem aangeschaft, maar het werkt niet super.

Basis setup (vroeger):
incoming connection -> Linksys WRT54G ---wifi --- Linksys WAP54G
Aan de linksys WRT54G hangen enkele bedrade PCs, alsook een tweede WRT54G (via kabel) die als access point dient elders in huis. Aan de WAP54G hangt opnieuw een volledig bedraad subnet.
Vroeger werd alles als 1 geheel subnet herkend.

Nu is dus de incoming connection verbonden met een D-Links ADSL modem/router (624) die als DHCP server werkt voor het ganse netwerk.
Lijkt op eerste zicht te werken, maar connecties tussen de hosts zijn enorm traag geworden en sommige connecties werken gewoon niet meer.

Dus wat ik zou willen is dat de D-Link (of desnoods andere modem) gewoon het echte IP adres geeft aan de WAN-poort van de Linksys WRT54G. Eigenlijk dus de setup zoals ik die had met Telenet (kabel modem > echt IP adres).

Zijn er echte ADSL modems op de markt, die niet het IP adres 192.168.1.2 of zo aan de aangekoppelde PC geven?

Dank bij voorbaat,

Thomas
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Kan je die dlink niet in bridge mode zetten, waarbij je alles van ADSL laat afhandelen door je 1e wrt54g?

Op die manier zou je terug je oude setup terugkrijgen, zonder dat je iets anders moet gaan aanschaffen.

Ikzelf gebruik een cisco c827 router met daarachter een wrt54g, en ik doe 1:1 nat tussen die router en die wrt54g. De wrt doet alles qua dhcp/..., de cisco enkel het adsl gedeelte.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

er zijn wel enkele speedtouch modems. Weet niet direct de modellen.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Gewoon de belgacom winkel binnenhuppelen, voor 40 of 45€ loop je buiten met een Speedtouch ADSL modem :) vergeet hem wel niet in bridge te zetten, anders werkt het nog niet.

Deze modem is van voldoende kwaliteit en houd zijn verbinding zeer goed :) + 2 jaar belgacom garantie (kapot = binnenlopen en buiten lopen met een nieuwe :))
Tego
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 aug 2007, 20:14

devilkin schreef:Kan je die dlink niet in bridge mode zetten, waarbij je alles van ADSL laat afhandelen door je 1e wrt54g?


Die D-Link heeft een bridging mogelijkheid, maar dat slaat gelijk op de ADSL connectie zelf (dus bridge mode ipv PPPoE etc). Andere mogelijkheden zie ik in ieder geval niet in de manual staan.
Zal eens kijken bij de Belgacom/SpeedTouch opties. Dank voor de suggesties.
cumme
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:49
Locatie: Wezembeek-Oppem

Zou ik ook wel willen weten. Ikzelf heb zo'n MU Speedtouch van Thomson. Staat in routed mode want bridge mode werkt niet, reden staat hierboven. Nu gebruik ik maar 1 IP, maar ik kan er tot 4 krijgen. Weet er iemand hoe je dat klaar krijgt zonder van modem te veranderen ?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

cumme schreef:Zou ik ook wel willen weten. Ikzelf heb zo'n MU Speedtouch van Thomson. Staat in routed mode want bridge mode werkt niet, reden staat hierboven. Nu gebruik ik maar 1 IP, maar ik kan er tot 4 krijgen. Weet er iemand hoe je dat klaar krijgt zonder van modem te veranderen ?
4 keer inbellen
cumme
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:49
Locatie: Wezembeek-Oppem

Met één modem ? Hoe doe je dat ?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

cumme schreef:Met één modem ? Hoe doe je dat ?
Modem in bridge plaatsen en je pc's laten inbellen via PPPOE. Sommige routers kunnen dit ook.
cumme
Plus Member
Plus Member
Berichten: 106
Lid geworden op: 26 sep 2007, 19:49
Locatie: Wezembeek-Oppem

Ok, nu snap ik het, maar de bedoeling is dat de modem inbelt en niet de pc's.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

cumme schreef:Ok, nu snap ik het, maar de bedoeling is dat de modem inbelt en niet de pc's.
Als je uw router laat inbellen is het ook niet nodig dat je tot 4 keer kan inbellen.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”