Belgacom of belgacom??

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

Binnenkort loopt mijn Scarlet One (= telefonie+adsl) contract ten einde ik heb reeds enkele weken besloten op zoek te gaan naar een andere provider.

Met mijn Scarlet One heb ik dus ook telefonie maar ben ik niet gebonden aan Belgacom. Bij een andere provider heb je in negen op de tien gevallen een telefoonaansluiting voor nodig (in geval je niet voor raw copper kiest).

Ik vandaag naar een Belgacom shop om een Discovery-abonnement aan te vragen. Ik had al een slecht voorgevoel toen ik binnenstapte. Hier een weergave van't gesprek tussen mij en een Belgacom verkoopster:

Ik : Goeiedag, ik ben momenteel nog klant bij Scarlet, maar binnen enkele weken loopt mijn contract af en ik wil graag een Discovery-lijn. Kan dat?
Zij : U wil bij ons een Discovery-lijn?
Ik : Euh...ja...Belgacom is toch de enigste die een Discovery-lijn aanbied? Ja toch? :eek: :???:
Zij : Waarschijnlijk wel.
Ik : Dus kan ik mijn huidige nummer laten overdragen?
Zij : Jawel mijnheer, dat duurt ongeveer tien dagen.
Ik : Ok. Moet er verder nog iemand langskomen?
Zij : Jawel. Een technieker komt langs om te checken of u al Belgacom-aansluitpunten heeft.
Ik : Natuurlijk heb ik die, want mijn huidige provider maakt daar toch gebruik van? Ze maken uiteindelijk toch allemaal gebruik van "jullie" infrastructuur?
Zij : Ergens wel, maar het gebeurt dikwijls dat de vorige provider de kabels doorknipt bij het opzeggen van een abonnement, vandaar.
Ik : :eek: :eek: Dus u vertelt mij dat een technieker van Scarlet na de laatste dag van mijn contract weet-ik-waar de kabels komt doorknippen???
Zij : Jaja, dat gebeurt meestal, vandaar dat wij een eigen technieker langs sturen om alles te checken.

Dit slaat toch nergens op?
Een technieker laten langskomen betekent weer een dag vakantie opofferen, en voor wat eigenlijk? Alles ligt en werkt toch al? Voor mijn huidig Scarlet abonnement is indertijd al een Belgacom technieker langsgekomen om mijn lijn te activeren.


Nu, die verko(o)p(st)ers in een Belgacomshop moeten van mij echt niet ALLES weten, maar ze moeten potentiële klanten ook niet behandelen als onozele kikkers hé. Als er voor een mij onbekende reden een technieker moet langskomen, ok, dan moet dat maar, maar dat ze daar een duidelijke en eerlijke uitleg over geven.

't Is wat dezer dagen om iets simpel in orde te krijgen.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Bel naar de helpdesk. Die zijn meestal wel correct op de hoogte.

In een shop heb ik al meermaals verkeerde informatie gehad (uiteraard nooit iets op papier).
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

helaas, in de shops krijg je soms verkeerde informatie of is men niet goed op de hoogte.

Maar ook is alles qua infrastructuur aanwezig, het kan altijd zijn dat een belgacom technieker ter plaatse nodig is.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

hollebollegijs schreef:Maar ook is alles qua infrastructuur aanwezig, het kan altijd zijn dat een belgacom technieker ter plaatse nodig is.


Waarom dan? Ik herinner mij dat er een technieker is langsgeweest bij de aanvang van mijn Scarlet abo om de lijn actief te zetten. Zou die dan terug op non-actief gezet worden telkens je van provider verandert?
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Is je scarlet-abo niet zo'n voice-over-ip gebeuren?
In dat geval moet je installatie wel anders worden aangesloten, anders werkt je telefoon niet meer.
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

Vieten schreef:Is je scarlet-abo niet zo'n voice-over-ip gebeuren?
In dat geval moet je installatie wel anders worden aangesloten, anders werkt je telefoon niet meer.


Aha..vandaar!
Had jij maar in die Belgacom shop gestaan! :wink:
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Scarlet is geen VOIP maar VoDSL. Dit is niet hetzelfde.
Nu in principe is er geen probleem. Op het NTP waar je momenteel je Scarlet box op hebt aangesloten, sluit je nu je telefoon + ADSL modem aan.

Je kan wel problemen hebben als je meerdere aansluitpunten hebt voor je telefoon, vermits die nu allemaal op je Scarlet box geconnecteerd zijn.
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

Mr.T schreef:Scarlet is geen VOIP maar VoDSL. Dit is niet hetzelfde.
Nu in principe is er geen probleem. Op het NTP waar je momenteel je Scarlet box op hebt aangesloten, sluit je nu je telefoon + ADSL modem aan.


Dus strikt genomen moet er dan toch geen Belgacom technieker langskomen? Ik heb trouwens maar 1 aansluitingspunt.
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

williamjr007 schreef: Dus strikt genomen moet er dan toch geen Belgacom technieker langskomen? Ik heb trouwens maar 1 aansluitingspunt.
Ik denk het niet, maar je weet hoe men het soms wil uitleggen.

Het is me nogal wat met die verschillende technische mogelijkheden.
Daarom blijf ik gewoon klant bij Belgacom/Skynet. (gewoon ADSL Go)
Max snelheid, 3200 in de realiteit, daar ik iets te ver van de centrale woon. (volgens Zeroc)

Misschien moet ik toch maar eens laten testen op 4600 profiel, na 'n verbetering van de Netspanning in de straat.
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

Ik heb me naar een andere Belgacom shop begeven en daar vielen ze bijna onder hun tafel van't verschieten nadat ik die uitleg had gedaan van die 'doorgeknipte kabels' :wink:

Al bij al moet er wel een technieker langskomen, maar echt duidelijk was men daar ook niet waarom nu eigenlijk. Ach ja, we zullen wel zien wat 't wordt. Duimen op een positieve afloop!
Funsize
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 jan 2007, 01:58

mja BGC kennende die doen het graag moeilijk en zal je nieuwe lijn waarschijnlijk op het 2e paar zitten dat bij je thuis binnenkomt, en komt die tech dus gewoon ff draadjes omwisselen
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

In ieder geval moet het gratis zijn :).
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

Goztow schreef:In ieder geval moet het gratis zijn :).


Dat heb ik me ook al afgevraagd. Als ge wilt besparen, dan probeert ge toch zo min mogelijk personeel in te zetten tegenwoordig door te automatiseren, maar daar denken ze precies anders over bij Belgacom. :wink:
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

williamjr007 schreef:Ik heb me naar een andere Belgacom shop begeven en daar vielen ze bijna onder hun tafel van't verschieten nadat ik die uitleg had gedaan van die 'doorgeknipte kabels' :wink:

Al bij al moet er wel een technieker langskomen, maar echt duidelijk was men daar ook niet waarom nu eigenlijk. Ach ja, we zullen wel zien wat 't wordt. Duimen op een positieve afloop!


Is inderdaad ook lachwekend maar ik heb het bij bijvoorbeeld Telenet vaker gezien dat een Telenet Technieker de draadjes van de belgacom wandcontactdoos losmaakt, in het doosje verstopt en vervolgens een nieuw draadje aansluit op het Telenet modem.
Op die fiets kan ik de gedachtengang een beetje volgen.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 560
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 36 keer

Je zal wel even zonder adsl zitten vermoed ik. Je ADSL kan pas aangevraagd worden van zodra er een actieve telefoonlijn van belgacom is.
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

Steven7 schreef:Je zal wel even zonder adsl zitten vermoed ik. Je ADSL kan pas aangevraagd worden van zodra er een actieve telefoonlijn van belgacom is.


Ja dat klopt. Midden november komt er een technieker langs, en als de discoverylijn dan actief is kan ik adsl aanvragen. Ach ja, een maandje zonder moet te overleven zijn hé. :wink:
williamjr007
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 05 dec 2006, 14:44

dbr schreef:ik heb het bij bijvoorbeeld Telenet vaker gezien dat een Telenet Technieker de draadjes van de belgacom wandcontactdoos losmaakt, in het doosje verstopt en vervolgens een nieuw draadje aansluit op het Telenet modem.
Op die fiets kan ik de gedachtengang een beetje volgen.


Ik weet uit ervaring dat dat inderdaad vroeger zo was ussen Belgacom en Telenet, maar of dat nu nog zo is...?
Waarschijnlijk had die verkoopster ooit eens iets opgevangen en verkoopt dat verhaal nu als 'de standaard procedure', zonder er ook maar bij stil te staan dat dit alleen opgaat bij een overstap Telenet-Belgacom (of andersom).
Valt me toch meer en meer op tegenwoordig dat mensen zelfs niet meer de moeite willen doen om hun gewoon 'boerenverstand' wat meer te gebruiken.
:wink:
onwerkelijk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2007, 01:36

Het is inderdaad zo dat klantendienst / belgacom winkelpersoneel niet altijd even goed op de hoogte is van alle technische details.

Ik begrijp dat niet ieder knap grietje (of gastje) op de hoogte is van alles wat er bij een adsl aansluiting kan komen kijken.

Probleem is dat Belgacom dat niet schijnt te begrijpen en niet de moeite doet toch op zijn minst enkele mensen een opleiding te geven zodat ze weten waar ze over praten.

Belgacom ten voeten uit. Zolang je maar een abbo neemt, kan hen geen reet schelen dat je verneukt wordt of de dingen niet werken zoals ze je hadden wijsgemaakt. Plan for the future!
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Volgens mij had die dame in de Belgacom-shop wel gelijk dat Belgacom in sommige gevallen effectief een technieker moet langssturen om je Belgacom-telefoonlijn (Discovery / standaard) terug actief te krijgen.

Mijn oom is ongeveer een jaar geleden overgestapt naar Tele2 (met zo'n Speedtouch-draadloze router) en zijn telefoon en ADSL lopen beide over die router. "Kijk dit heeft hij (= Tele2 technieker) uit mijn wancontactdoos gehaald", zei mijn oom terwijl hij mij een minuscuul ding toont, "Dat hebben we met Tele2 toch niet nodig". Nu weet ik dus niet wat de functie van het onderdeel was, maar mij lijkt het toch dat het er echt terug in moet als hij ooit terug naar Belgacom wil.

En ik denk dat Belgacom, omwille van dergelijke geintjes van 'alternatieve aanbieders' bij jou gaat langskomen. Misschien in jouw geval overbodig. Denk dat Belgacom liever op zeker speelt.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

onwerkelijk schreef:Het is inderdaad zo dat klantendienst / belgacom winkelpersoneel niet altijd even goed op de hoogte is van alle technische details.

Ik begrijp dat niet ieder knap grietje (of gastje) op de hoogte is van alles wat er bij een adsl aansluiting kan komen kijken.

Probleem is dat Belgacom dat niet schijnt te begrijpen en niet de moeite doet toch op zijn minst enkele mensen een opleiding te geven zodat ze weten waar ze over praten.

Belgacom ten voeten uit. Zolang je maar een abbo neemt, kan hen geen reet schelen dat je verneukt wordt of de dingen niet werken zoals ze je hadden wijsgemaakt. Plan for the future!


Onwerkelijk je bent in alle topics aan het schieten op Belgacom, uw taaltje trekt op geen Bal
Voor mijn part mag je hier een GROTE BAN aan uw broek krijgen !!!
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
onwerkelijk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2007, 01:36

Patje,

Is het verboden om tegen Belgakrom te zijn? Ik geef mijn mening/kritiek zoals ik het zie.

(Vermits de meeste posters hier waarschijnlijk bij Belgakrom zijn kan ik begrijpen dat kritiek moeilijk te verkroppen is.)

Taalgebruik oké, ik zal proberen daar op te letten als dit je zo stoort.

Btw: oppassen met hoofdletters, ik heb daar al kommentaar op gekregen van de mods. ;)
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

op je taal letten is al 1 ding en je mag kritiek hebben maar zeg dit dan op een beschaafde manier.

en wat de opleidingen en callcenters betreft van Belgacom. deze behoren tot de betere van europa hoor. dat is nu eenmaal een feit.
en ja, er zal hier en daar een ziel tussen zitten die van bepaalde dingen niet voldoende kennis heeft maar die kom je overal tegen.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
onwerkelijk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2007, 01:36

Ik had het niet over het callcenter, ik had het over de klantendienst en verkopers in Belgakrom winkels waar ook de topic-starter het over had.

Het callcenter is trouwens voor het grootste gedeelte uitbesteed (zoals bij bijna alle callcenters tegenwoordig, ook van andere bedrijven), frappant dat die het 100 keer beter doen dan het Belgakrom personeel zelf, vind je niet? (Toeval!)
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

onwerkelijk schreef:Ik had het niet over het callcenter, ik had het over de klantendienst en verkopers in Belgakrom winkels waar ook de topic-starter het over had.

Het callcenter is trouwens voor het grootste gedeelte uitbesteed (zoals bij bijna alle callcenters tegenwoordig, ook van andere bedrijven), frappant dat die het 100 keer beter doen dan het Belgakrom personeel zelf, vind je niet? (Toeval!)


klantendienst, technische diensten, dit zijn allemaal call centers voor mij en daar zal dat weinig of niet voorvallen, maar je hebt overal van die individuuen. en wat het uitbesteden betreft van call centers, het zijn die je 's avonds opbellen om te weten of je abo wenst te verlengen of niet enzo...
en belgacom levert maar een kleine minderheid uit aan andere bedrijven.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
onwerkelijk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2007, 01:36

hollebollegijs schreef:klantendienst, technische diensten, dit zijn allemaal call centers voor mij en daar zal dat weinig of niet voorvallen, maar je hebt overal van die individuuen. en wat het uitbesteden betreft van call centers, het zijn die je 's avonds opbellen om te weten of je abo wenst te verlengen of niet enzo...
en belgacom levert maar een kleine minderheid uit aan andere bedrijven.


Klantendienst is inderdaad ook voor het grootste gedeelte uitbesteed aan callcenter. Met alle respect, maar die hun opleiding laat toch zeer duidelijk te wensen over.

En een ander punt dat mij enorm tegen de borst stuit: het is uiteindelijk Belgacom die bij die tele-verkopers de prioriteit stelt aan verkopen, met alle gevolgen vandien. (Fatsoenlijke informatie geven komt er dan niet meer bij, want dat zou de "verkoop" kunnen bemoeilijken.)
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

onwerkelijk schreef:
Klantendienst is inderdaad ook voor het grootste gedeelte uitbesteed aan callcenter. Met alle respect, maar die hun opleiding laat toch zeer duidelijk te wensen over.


dit klopt niet. de sales en after sales klantendiensten zijn NIET uitbesteed. en de opleiding die men daar geeft is zeer degelijk want de operatoren die daar werken zijn zeer gegeerd bij de concurrentie. Een gemiddelde opleiding bij Belgacom voor een sales en after sales klantendienst duurt 3 maanden.

En dit is geen larie. Dit is allemaal een FEIT.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
onwerkelijk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2007, 01:36

hollebollegijs schreef: dit klopt niet. de sales en after sales klantendiensten zijn NIET uitbesteed. en de opleiding die men daar geeft is zeer degelijk want de operatoren die daar werken zijn zeer gegeerd bij de concurrentie. Een gemiddelde opleiding bij Belgacom voor een sales en after sales klantendienst duurt 3 maanden.

En dit is geen larie. Dit is allemaal een FEIT.


Ik zal me hier eens over informeren, maar dat is niet wat ík gehoord heb. (Er is mogelijk een verschil met wat jij noemt "sales" & gewone klantendienst.)

En wat verkoop betreft: die is veel te aggressief is. En dat is alvast (ook?) een FEIT.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

onwerkelijk schreef:
hollebollegijs schreef: dit klopt niet. de sales en after sales klantendiensten zijn NIET uitbesteed. en de opleiding die men daar geeft is zeer degelijk want de operatoren die daar werken zijn zeer gegeerd bij de concurrentie. Een gemiddelde opleiding bij Belgacom voor een sales en after sales klantendienst duurt 3 maanden.

En dit is geen larie. Dit is allemaal een FEIT.


Ik zal me hier eens over informeren, maar dat is niet wat ík gehoord heb.

En wat verkoop betreft: die is veel te aggressief is. En dat is alvast (ook?) een FEIT.


van horen zeggen, zeg je.
neem het maar van me aan wat de klantendiensten betreft . zit immers aan de bron.
:-)
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

onwerkelijk, jij bent on-ge-lofelijk. Denk je dat Telenet zeer klantvriendelijk is en dat zij bij het verkopen niet agressief zijn ?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

en wat die verkopen betreft die agressief zijn. dat zijn de externe callcenters.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

onwerkelijk schreef:En wat verkoop betreft: die is veel te aggressief is. En dat is alvast (ook?) een FEIT.

Daar heb je een punt.
Maar je moet er wel bij zeggen dat Belgacom pas een jaar of zo de concurrentie heeft vervoegd met die agressieve verkoop.
Spijtig genoeg, maar het is niet meer dan normaal dat - als de concurrentie niet wordt verboden op die manier te verkopen - Belgacom dat ook moet doen om klanten te winnen.
onwerkelijk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2007, 01:36

hollebollegijs schreef: neem het maar van me aan wat de klantendiensten betreft . zit immers aan de bron.
:-)

Daarom dat je ze verdedigd?

hollebollegijs schreef:en wat die verkopen betreft die agressief zijn. dat zijn de externe callcenters.

Zo heb je altijd gelijk natuurlijk. "Sales" zijn niet agressief, behalve de "externen".

Zelfs als je gelijk hebt (wat ik betwijfel), als 5% daarvan interne mensen zijn en 95% externen... ja hallo, wat krijg je dan?

Twee: het is uiteindelijk Belgakrom die de eindverantwoordelijkheid heeft.
Als hun enige criterium "verkoop" is ten alle prijs, dan doen die externen dat.
onwerkelijk
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2007, 01:36

Vieten schreef: Spijtig genoeg, maar het is niet meer dan normaal dat - als de concurrentie niet wordt verboden op die manier te verkopen - Belgacom dat ook moet doen om klanten te winnen.

Ook weer waar.

Wat digitale TV betreft merk ik toch dat men meer tevreden is van Telenet dan van Belgakrom. Dit is natuurlijk anecdotisch en geen hard bewijs.

Telenet heeft wel - en dat zou toch iets mogen zeggen - veel meer TV klanten dan Belgakrom terwijl zij toch een groter marktaandeel hadden (voor internet) dan Telenet en daarbovenop nog eens het voetbal-kontrakt (wat Telenet niet heeft).

Een tevreden klant (en één die niet in't zak gezet is met verkoop foefkes) blijft.
Maar dat kan Belgakrom niet schelen blijkbaar.

(Edit: Opnieuw wil ik hier niet de Telenet-fan uithangen, maar wat digitale TV betreft is dat het enige alternatief met gelijkaardig aanbod.)
Laatst gewijzigd door onwerkelijk 04 nov 2007, 21:59, in totaal 2 gewijzigd.
Lion
Pro Member
Pro Member
Berichten: 428
Lid geworden op: 30 jan 2004, 13:42
Locatie: Gent

onwerkelijk schreef:
hollebollegijs schreef: neem het maar van me aan wat de klantendiensten betreft . zit immers aan de bron.
:-)

Daarom dat je ze verdedigd?

hollebollegijs schreef:en wat die verkopen betreft die agressief zijn. dat zijn de externe callcenters.

Zo heb je altijd gelijk natuurlijk. "Sales" zijn niet agressief, behalve de "externen".

Zelfs als je gelijk hebt (wat ik betwijfel), als 5% daarvan interne mensen zijn en 95% externen... ja hallo, wat krijg je dan?

Twee: het is uiteindelijk Belgakrom die de eindverantwoordelijkheid heeft.
Als hun enige criterium "verkoop" is ten alle prijs, dan doen die externen dat.


Ga eens naar een beurs waar een stand van Telenet op staat en zie eens hoe ze de voorbijgangers aanklampen om toch maar een contract vast te krijgen
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

onwerkelijk schreef:Patje,

Is het verboden om tegen Belgakrom te zijn? Ik geef mijn mening/kritiek zoals ik het zie.

(Vermits de meeste posters hier waarschijnlijk bij Belgakrom zijn kan ik begrijpen dat kritiek moeilijk te verkroppen is.)

Taalgebruik oké, ik zal proberen daar op te letten als dit je zo stoort.

Btw: oppassen met hoofdletters, ik heb daar al kommentaar op gekregen van de mods. ;)

Ik verbied je niet uw mening en kritiek te geven, maar het blijkt dat je enorm anti-belgacom bent.
Wat het taalgebruik betreft doelde ik op en ik citeer "kan me geen reet schelen"en "verneukt"
Er bestaan woorden genoeg om uw ongenoegen te uiten, dus het kan iets beschaafder dan dit :wink:
Het zal mij alleen niet wezen die zich daar aan stoorde, maar ook de hele crew van userbase en het staat trouwens in de forumregels dat er niet mag gescheld worden op de leden, mods, administrators en providers.
dus je kan ook beter die belgakrom weglaten en het beestje noemen naar zijn naam.... anders welkom hier op
Userbase gezien uw registratie datum :-) (zondag 04/11/2007)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

onwerkelijk schreef:
Vieten schreef:

Wat digitale TV betreft merk ik toch dat men meer tevreden is van Telenet dan van Belgakrom. Dit is natuurlijk anecdotisch en geen hard bewijs.

Telenet heeft wel - en dat zou toch iets mogen zeggen - veel meer TV klanten dan Belgakrom terwijl zij toch een groter marktaandeel hadden (voor internet) dan Telenet en daarbovenop nog eens het voetbal-kontrakt (wat Telenet niet heeft).


Dat Telenet meer klanten heeft is niet vreemd, Belgacom heeft ook meer telefonieklanten als Telenet.

De kwaliteit van Telenet staat inderdaad ook beter bekend, en het is ook wel waar naar mijn mening.
Maar Telenet heeft het ook makelijker op het gebied van reeds beschikbare ruimte op het netwerk.
Op zich denk ik niet dat Belgacom het heel slecht doet, Sport7 (in nl) had ook de voetbalrechten toch hebben zo weinig mensen aan zich weten te binden dat het na minder dan een half jaar al was afgelopen.
Ondanks dat Belgie op het gebied van internet in Europa een "achterstand" heeft, ligt het voor op het gebied van IPTV.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
whacker
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 08 nov 2005, 09:51

dbr schreef:Is inderdaad ook lachwekend maar ik heb het bij bijvoorbeeld Telenet vaker gezien dat een Telenet Technieker de draadjes van de belgacom wandcontactdoos losmaakt, in het doosje verstopt en vervolgens een nieuw draadje aansluit op het Telenet modem.
Op die fiets kan ik de gedachtengang een beetje volgen.

Jup, bij ons had die kerel van Telenet ook alle draadjes van Belgacom doorgeknipt en gewoon laten hangen. Toen ik XS4ALL (EDPNET) had later begon na een maand mijn connectie ineens om de minuut te resetten. Bleek uiteindelijk aan de niet geconnecteerde draadjes te liggen die tegeneen kwamen.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

dbr schreef:
onwerkelijk schreef:
Vieten schreef:

Wat digitale TV betreft merk ik toch dat men meer tevreden is van Telenet dan van Belgakrom. Dit is natuurlijk anecdotisch en geen hard bewijs.

Telenet heeft wel - en dat zou toch iets mogen zeggen - veel meer TV klanten dan Belgakrom terwijl zij toch een groter marktaandeel hadden (voor internet) dan Telenet en daarbovenop nog eens het voetbal-kontrakt (wat Telenet niet heeft).


Dat Telenet meer klanten heeft is niet vreemd, Belgacom heeft ook meer telefonieklanten als Telenet.

De kwaliteit van Telenet staat inderdaad ook beter bekend, en het is ook wel waar naar mijn mening.
Maar Telenet heeft het ook makelijker op het gebied van reeds beschikbare ruimte op het netwerk.
Op zich denk ik niet dat Belgacom het heel slecht doet, Sport7 (in nl) had ook de voetbalrechten toch hebben zo weinig mensen aan zich weten te binden dat het na minder dan een half jaar al was afgelopen.
Ondanks dat Belgie op het gebied van internet in Europa een "achterstand" heeft, ligt het voor op het gebied van IPTV.


achterstand zeg je. het is te zien hoe je dit bekijkt.
99,5 % in belgie kan adsl verkrijgen. en dat is zeer veell hoor.
geen enkel ander land in europa kan dit cijfer voorleggen. verre van zelfs.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

De opleiding van de operatoren en de aftersales gebeurd in Brussel gedurende 6 weken, geen 3 maanden he... Er zijn daarna nog wel eens sessies met "experten" enzoverder.
Gemiddeld kan je dus misschien wel 3 maanden aannemen, maar een grondige opleiding kan ik het niet noemen.

De klantendiensten bellen trouwens wel uit. Outbound bellen voor verkoop te generen bij rustige momenten.
De operatoren hebben daarbij ook een zeer grote druk om te verkopen. comissies, druk van coaches en van de staff.

Het is een vrij leuke job behalve het feit dat er kost wat kost verkocht moet worden.
En dat is ook een feit.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Insom schreef:De opleiding van de operatoren en de aftersales gebeurd in Brussel gedurende 6 weken, geen 3 maanden he... Er zijn daarna nog wel eens sessies met "experten" enzoverder.
Gemiddeld kan je dus misschien wel 3 maanden aannemen, maar een grondige opleiding kan ik het niet noemen.

De klantendiensten bellen trouwens wel uit. Outbound bellen voor verkoop te generen bij rustige momenten.
De operatoren hebben daarbij ook een zeer grote druk om te verkopen. comissies, druk van coaches en van de staff.

Het is een vrij leuke job behalve het feit dat er kost wat kost verkocht moet worden.
En dat is ook een feit.


de opleiding is wel grondig maar je kan niet alles leren tijdens een opleiding. je leert ook veel bij terwijl je de job uitoefent. en eer je job goed weet uit te oefenen, zijn we weer 6 maanden verder.

en in totaal duurt deze wel een 3 tal maanden : het houdt in : produkten en diensten en de softwareapplicaties, procedures en methodes en dan het meeluisteren met collega's, dan zijn wel wel ongeveer 3 maanden verder.

en de particuliere klantendiensten zullen bij rustige momenten wel eens moeten outbond doen en dat de druk op verkoop ligt is normaal, je hebt immers een commerciele functie, maar die druk is ook niet zo hoog als je aangeeft hoor.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”