Aansluitbaarheid Cityconnect nog niet te zeggen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
zippie666
Pro Member
Pro Member

Ik heb vanalles geprobeerd om te weten te komen of ik aansluitbaar zal zijn op Cityconnect, ik woon in Sint-Martens-Latem, een randgemeente van Gent en was dus vanalles aan't proberen ontfutselen zonder succes. Ziehier de e-mailconversatie:

Zal ik kunnen overschakelen naar een Cityconnect-abonnement?

Ik woon in een randgemeente van Gent, namelijk Sint-Martens-Latem. Kan u dat even nakijken voor mij aub?

Mijn nummer: 09/282.**.**

Mvg,
Nicolas"
Waarna ik binnen de 6 minuten een standaardantwoord ontving
Geachte,

Hartelijk dank voor uw interesse in onze services.
Momenteel is onze cityconnect dienst nog niet beschikbaar in uw regio. Wanneer en of dit zal komen, is op dit ogenblik nog niet duidelijk.
Ondertussen zijn onze netconnect diensten (www.dommel.com >> internet toegang >> netconnect) wel reeds in gans Belgie beschikbaar.
Op het ogenblik dat de cityconnect beschikbaar zal zijn bij u, zal de mogelijkheid worden geboden om hierop over te schakelen.
U kan dus nu reeds een kijkje nemen bij onze netconnect diensten of onze website in de gaten houden om te zien wanneer de cityconnect bij u beschikbaar zal zijn.
Mocht u hierbij nog vragen hebben, dan staat het u vrij onze helpdesk telefonisch te contacteren tijdens kantooruren op het nummer 070 224 305.
Alvast bedankt en hopelijk tot weldra als tevreden klant!

met vriendelijke groeten,
het dommel.com sales team

Natuurlijk was dat niet hetgeen ik op doelde dus een mailtje terug:
Ik ben reeds Netconnect klant, maar waar ik op doelde was "zal de centrale waar ik momenteel op aangesloten ben" één van de centrales worden waar Cityconnect op aangeboden zal worden. Is er een methode om teweten te komen of je aansluitbaar zal zijn op de Cityconnect abo's. Of het bvb aan de hostnamen te zien zal zijn, zo ben ik bvb verbonden via dyn1.gent.schedom-europe.net,

Als ik een tracert doe passeer ik via:

gateway.dyn1.gent.schedom-europe.net
atm-28-32.largo-matisse.bru.schedom-europe.net
x-ge1.schedom-europe.bru.belgacom-ics.com

Kan ik aan de hand daarvan zien op welke centrale ik aangesloten ben? Kan u mij vertellen welke centrales het gaan zijn waarop Cityconnect in Gent zal aangeboden worden?

Mvg,
Nicolas

Hopend op een antwoord kreeg ik een half uurtje later dit:
Geachte,

Op dit ogenblik hebben we jammer genoeg niet meer informatie hieromtrent beschikbaar. Het spijt ons!

Jammer :-(
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Je krijgt tenminste nog een antwoord. Bij E-Leven heb ik een soortgelijke stel vraagjes afgevuurd, is nooit ook maar enige reaktie op gekomen, zelf geen bot-reply. Maakt me niet echt veel uit, maar als zelfs niet de minste reaktie komt op zo'n vragen geeft dat niet echt een goede indruk : als je op zo'n vragen geen enkele reaktie krijgt, hoe ziet het dan uit als je _problemen_ hebt aan te kaarten ? :twisted:
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

kaween schreef:Je krijgt tenminste nog een antwoord. Bij E-Leven heb ik een soortgelijke stel vraagjes afgevuurd, is nooit ook maar enige reaktie op gekomen, zelf geen bot-reply.
bij E-leven kreeg ik reactie na 23minuten

bij Dommel heb ik 2 dagen moeten wachten op dat standaard mailke dat hierboven staat
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Wacht gewoon af of je aansluitbaar zal zijn ipv ISP's te stalken. Dommel weet het blijkbaar zelf nog niet goed waar en wanneer. ;-)

Die gent in de hostname van je ip slaat op de BAS en niet op de centrale waarop je aangesloten bent.
zippie666
Pro Member
Pro Member

@Lithion:

en atm-28-32.largo-matisse.bru.schedom-europe.net
x-ge1.schedom-europe.bru.belgacom-ics.com valt daar geen centrale uit te halen? Die atm-28-32 en die x-ge1, neen?
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

zippie666 schreef:@Lithion:

en atm-28-32.largo-matisse.bru.schedom-europe.net
x-ge1.schedom-europe.bru.belgacom-ics.com valt daar geen centrale uit te halen? Die atm-28-32 en die x-ge1, neen?
die ge is volgens mij GigEthernet.
Uit die atm-28-32 zou je het eventueel kunnen uithalen maar dan moet je weten hoe het Belgacom netwerk opgebouwd is.
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Op de Belgacom site vind je misschien wel ergens een pdf met informatie.
Jippe
Plus Member
Plus Member

Om cityconnect te hebben, dient men dan niet te beschikken over een adsl2+ lijn? Bij e-leven kan je je telefoonnr intypen om te zien of er een adsl2+ bij je momenteel aanwezig is. Ik heb het gedaan, en helaas is adsl2+ hier (nog) niet aanwezig.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Jippe schreef:Om cityconnect te hebben, dient men dan niet te beschikken over een adsl2+ lijn? Bij e-leven kan je je telefoonnr intypen om te zien of er een adsl2+ bij je momenteel aanwezig is. Ik heb het gedaan, en helaas is adsl2+ hier (nog) niet aanwezig.
Ja CityConnect is het Dommel ADSL2+ aanbod waarbij ze hun eigen materiaal in de Belgacom centrales gaan plaatsen. De eerste centrale die wordt uitgerust met Dommel apparatuur is die van Leuven in november.

Ik moet dus nog 2 maandjes geduld oefenen 8).
Radix
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Komt er ook eentje voor Antwerpen of Leuven de enige stad voor dommel ADSL2+?
xenne
Elite Poster
Elite Poster

Radix schreef:Komt er ook eentje voor Antwerpen of Leuven de enige stad voor dommel ADSL2+?
cityconnect is voor in én rond de grote steden, nl gent, hasselt, genk, oostende, luik, charleroi, antwerpen, bergen, brussel & kortrijk.
Radix
Plus Member
Plus Member

Kan men nu al overschakalen naar ADSL2+ bij dommel dus cityconnect?
Op de website van dommel kan ik daar niets vinden.
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Radix schreef:Kan men nu al overschakalen naar ADSL2+ bij dommel dus cityconnect?
Op de website van dommel kan ik daar niets vinden.
Lees effe: http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=15492
Afbeelding
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 7 keer

lithion schreef:Wacht gewoon af of je aansluitbaar zal zijn ipv ISP's te stalken. Dommel weet het blijkbaar zelf nog niet goed waar en wanneer. ;-)
Dan moeten ze het ook niet maanden op voorhand aankondigen in de pers en de mensen er warm voor maken.

Het zou veel beter zijn iets aan te kondigen als je het effectief kan leveren.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Da's blijkbaar de mode dingen aan te kondigen die nog niet meteen leverbaar zijn: cfg VDSL2 via Dommel, ADSL2+ via Scarlet, ...
yama
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Het enige en dan spreek ik voor iedere isp wat ze wel direkt kunnen waarmaken zijn prijstijgingen :-) .
Afbeelding
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

deej schreef:
Jippe schreef:Om cityconnect te hebben, dient men dan niet te beschikken over een adsl2+ lijn? Bij e-leven kan je je telefoonnr intypen om te zien of er een adsl2+ bij je momenteel aanwezig is. Ik heb het gedaan, en helaas is adsl2+ hier (nog) niet aanwezig.
Ja CityConnect is het Dommel ADSL2+ aanbod waarbij ze hun eigen materiaal in de Belgacom centrales gaan plaatsen. De eerste centrale die wordt uitgerust met Dommel apparatuur is die van Leuven in november.

Ik moet dus nog 2 maandjes geduld oefenen 8).
Betekend dit dat dit niet via hetzelfde netwerk van Scarlet gaat, waar EDPnet ook gebruik van maakt?

Indien ja, zie ik daar niet veel goeie hoop in. ADSL2 is zo al dood. Als ieder z'n eigen DSLAM's gaat upgraden...

Belgacom heeft die nu al voor BGC TV. Scarlet en EDPnet hebben er ook die ze beide gebruiken.

En nu ook Dommel?
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

TomG schreef: Betekend dit dat dit niet via hetzelfde netwerk van Scarlet gaat, waar EDPnet ook gebruik van maakt?
Dommel liet weten dat ze hun eigen apparatuur ging plaatsen om dan over (gehuurde) fibrelijnen te gaan naar hun backbone enzo. Als ik dat goed begrepen en herinnerd heb.
Afbeelding
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

dietervanb schreef:
lithion schreef:Wacht gewoon af of je aansluitbaar zal zijn ipv ISP's te stalken. Dommel weet het blijkbaar zelf nog niet goed waar en wanneer. ;-)
Dan moeten ze het ook niet maanden op voorhand aankondigen in de pers en de mensen er warm voor maken.

Nou, om te zeggen dat ze het aan de grote klok hebben gehangen klopt ook niet echt hé. Ik bedoel maar, bij ons in de kranten heb ik er helemaal nog niets over gelezen, en indien UB er niet was wist ik tot vandaag niets.

En een vuurtje stoken kan in dit Belgenland nooit echt fout zijn, zeker niet indien we erop hopen dat de situatie hier ooit merkelijk zou verbeteren voor iedereen, en niet voor slechts enkele gelukkigen.

Ik was allersinds heel blij met de aankondiging : een reden meer om een bestaande contract niet zomaar voor 2 jaar te verlengen bij een huidige isp, en een uitstekend alternatief voor mijn huidige situatie indien dit nodig zou blijken. Dus ja, een zekere laid back-houding en gewoon de ontwikkeling opvolgen, gelukzalig in de wetenschap dat ik met een beetje geluk van een huidige -heel goede- situatie mogelijk kan evolueren naar een -nog betere-. :wink:
Aurora
Member
Member

dietervanb schreef:

Niet per sé, veranderen van aansluitign doe je niet van vandaag op morgen.

Ikzelf bijvoorbeeld ga binnen enkele maanden alleen wonen en wou eigenlijk voor EDPnet gaan omdat zij ADSL2+ aanbieden, nu blijkt dat Dommel in de nabije toekomst ook ADSL2+ gaat aanbieden aan lagere prijzen én snellere upload ga ik waarschijnlijk Dommel ADSL nemen om dan binnen x-aantal maand te upgraden naar ADSL2+. Zonder dit bericht hadden ze mij niet als klant gehad.
deej
Elite Poster
Elite Poster

TomG schreef:Betekend dit dat dit niet via hetzelfde netwerk van Scarlet gaat, waar EDPnet ook gebruik van maakt?

Indien ja, zie ik daar niet veel goeie hoop in. ADSL2 is zo al dood. Als ieder z'n eigen DSLAM's gaat upgraden...

Belgacom heeft die nu al voor BGC TV. Scarlet en EDPnet hebben er ook die ze beide gebruiken.

En nu ook Dommel?
Neen Dommel transporteert elke bit & byte over zijn eigen netwerk. Eigen DSLAMS, eigen fibers. Belgacom komt alleen nog in het plaatje omdat Dommel geen raw copper bundelt in hun aanbod.

Ik denk dat ADSL2+ zeker een bestaansreden heeft in grote steden waar veel volk redelijk dicht bij de centrales zit. Remember je kan al je klanten die tot +/- 3km van de centrale zitten een 10Mbit abbo aanbieden en rechtstreeks gaan concurreren met de kabel.

Als je het uitzet tegen het aanbod van Telenet:

- ExpressNet: 10 Mbit down / 256kbit up / 12 GB voor 42,91€ per maand
- CityConnect: 10 Mbit down / 1Mbit up / 40 GB voor 24,14€ per maand + 6,85€ voor je lijntje = 30,99€ per maand

Da's een prijsverschil van 28%. De voordelen van Telenet zijn hier dat je geen modem moet kopen en geen gezever hebt met een Belgacomlijn maar dat je veel minder krijgt voor je geld. 't Is dus voor een leek wel veel eenvoudiger om bij Telenet te gaan. Maar of dat nog 155€ per jaar waard is (volumepacks niet meegeteld)?

Dit is uiteraard puur Internet. Tel je telefonie erbij dan wordt Telenet sterker en heb je:

- Telenet: 50€ per maand (Expressnet + Freephone)
- Dommel: 24,14€ + 17,50 voor Belgacom Happy Time = 41,64€

Prijsverschil van 17% of een besparing van 100€ per jaar. Nadeel Dommel: twee facturen, twee support diensten, technisch iets ingewikkelder. De vraag is dus of die 100€ per jaar de gemiddelde leek naar de Belgacom / Dommel combinatie zal trekken, weg van Telenet.

Als ik Dommel was zou ik adverteren met als voordelen:

- Geen volumepacks meer en heel het gezin op het Internet
- Veel minder betalen
- Veel sneller data versturen (u stuurt uw familie toch graag grote foto's? Nu kan dat!)

De freaks vinden hun weg zelf wel naar Dommel, de leek zal je met andere argumenten dan technische moeten overtuigen. Zolang Dommel geen ADSL + telefonie + raw copper aanbod uitbrengt staan ze nog iets zwakker dan een Telenet vanuit een lekenstandpunt.
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

deej schreef:- Telenet: 50€ per maand (Expressnet + Freephone)
Happy Time kan volgens mij niet op een discovery lijn. Dus daar moet nog het prijsverschil bij geplaatst worden (€6-12?). Dan zijn Dommel en telenet +- gelijk. Tenzij dommel zelf iets gelijk Happy Time gaat aanbieden over voip ofzo.
deej
Elite Poster
Elite Poster

kUmbro schreef:
deej schreef:- Telenet: 50€ per maand (Expressnet + Freephone)
Happy Time kan volgens mij niet op een discovery lijn. Dus daar moet nog het prijsverschil bij geplaatst worden (€6-12?). Dan zijn Dommel en telenet +- gelijk. Tenzij dommel zelf iets gelijk Happy Time gaat aanbieden over voip ofzo.
Daarom dat ik ook schrijf 17,50€ hé. Anders schreef ik 6,85€ + happy time ;).
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

deej schreef:Daarom dat ik ook schrijf 17,50€ hé. Anders schreef ik 6,85€ + happy time ;).
ah, 't is al allemaal inclusief :oops:
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Goedenavond ,
zijn er ondertussen al mensen aangesloten op het cityconnect abonnement in de regio Leuven en zijn er al ervaringen mee ?
Ik zit voor de moment nog bij edpnet maar ik ben zeer geinteresseerd naar de reacties van de 'dommel' klanten in Leuven,graag advies aub.
Bedankt . 8)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Op die voorlopige website, staat er in en rond Leuven, dus verwacht maar niet, dat je morgen in Gent al aansluitbaar bent. ;)

Of er al aangesloten mensen zijn, denk ik niet dat dat het geval is. Remember, mensen die de site bezoeken, kunnen die CityConnect link niet zien. Dus wacht nog maar een paar weken, voordat je mensen ziet pawnen met hoge uploadsnelheden enzo.

Woon je in en rond Leuven, kun je best eens naar dommel bellen.
Laatst gewijzigd door Lord Utopia 04 nov 2007, 21:25, in totaal 1 gewijzigd.
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

fieldoxide schreef:Goedenavond ,
zijn er ondertussen al mensen aangesloten op het cityconnect abonnement in de regio Leuven en zijn er al ervaringen mee ?
Ik zit voor de moment nog bij edpnet maar ik ben zeer geinteresseerd naar de reacties van de 'dommel' klanten in Leuven,graag advies aub.
Bedankt . 8)
het is nog niet eens beschikbaar. De webpagina's zijn beschikbaar door wat te goochelen met de url. Maar eigenlijk mag je die helemaal nog niet zien.
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Ja dat is waar van die url's , ik heb ze ook maar van hier op userbase,
heb in ieder geval een mailtje gestuurd naar dommel,ben benieuwd .
xenne
Elite Poster
Elite Poster

hellsnake schreef:De webpagina's zijn beschikbaar door wat te goochelen met de url. Maar eigenlijk mag je die helemaal nog niet zien.
over welke url's hebben jullie het :???: :???:
xenne
Elite Poster
Elite Poster

bedankt voor de links! ik vraag mij af of ik die activatiekost zou moeten betalen want ga overstappen van netconnect. btw, er staat te bestellen vanaf 15/11/2007
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

xenne schreef:bedankt voor de links! ik vraag mij af of ik die activatiekost zou moeten betalen want ga overstappen van netconnect. btw, er staat te bestellen vanaf 15/11/2007
Natuurlijk ga je activatie kost moeten betalen :-D
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Och, als je bij Telenet overstapt op een ander pack, of een andere groep van internet, moet je ook een activatiekost betalen. Dus geef ze het geld, ze hebben het nodig.
Funsize
Member
Member

ze hebben het blijkbaar door dat de pagina's "gelekt" zijn en hebbe ze nu wel toegankelijk gemaakt als je gewoon de site bezoekt.
btw die "bestellen vanaf..." stond er deze middag niet bij :P
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

En da's blijkbaar niet de enige verandering...
http://img120.imagevenue.com/img.php?im ... _660lo.jpg
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Mr.T schreef:En da's blijkbaar niet de enige verandering...
http://img120.imagevenue.com/img.php?im ... _660lo.jpg
Dit toont toch weer eens de complete onwil aan van BGC en TN.
Als een kleine speler als dommel al dat verkeer kan betalen moeten zij dit ook wel kunnen.
deej
Elite Poster
Elite Poster

De transfercapaciteit van onze nieuwsserver zal verdrievoudigd zijn :o!
xenne
Elite Poster
Elite Poster

deej schreef:De transfercapaciteit van onze nieuwsserver zal verdrievoudigd zijn :o!
is een beetje een must wetende dat er een pak nieuwe klanten zullen bijkomen na de lancering van cityconnent en wetende dat er nu al veel probs zijn met de newsserver. maar waar andere providers in de gegeven omstandigheden hun newsserver uit het pakket zouden halen doen zij een upgrade vd capaciteit. dit verheugd mij ten zeerste
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

xenne schreef:
deej schreef:De transfercapaciteit van onze nieuwsserver zal verdrievoudigd zijn :o!
is een beetje een must wetende dat er een pak nieuwe klanten zullen bijkomen na de lancering van cityconnent en wetende dat er nu al veel probs zijn met de newsserver. maar waar andere providers in de gegeven omstandigheden hun newsserver uit het pakket zouden halen doen zij een upgrade vd capaciteit. dit verheugd mij ten zeerste
Ik heb geen nood aan een nieuwsserver :)
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 7 keer

Hadden ze nu eerst die uitbreiding aangekondigd en dan er bij gezet : dit alles krijgt u voor slechts 2 euro extra/maand, dan zou er niet zo veel te doen geweest zijn over hun prijsverhoging.

Een upgrade van hun nieuwsserver maakt het overbodig naar een payserver over te stappen. Direct winst dus.

Als je natuurlijk zoals ditCh geen nieuwsserver nodig hebt ben je er weinig mee, maar het blijft een totaalpakket. Zelf heb ik geen boodschap aan een eigen webstek, noch een Dommel mailbox.
Iedereen moet afwegen of het totaalpakket de moeite waard is.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”