Geen internet

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
kiara
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jul 2007, 12:58

Mijn edpnet is sinds vandaag geactiveerd. Mijn laptop maakt verbinding via onze draadloze router, maar om het een beetje onder de knie te krijgen heb ik mijn Zyxel modem eerst gewoon op mijn laptop aangesloten.

Nu blijft mijn ethernet lampje oranje ipv groen. Ik heb reeds op mijn router ingelogd, maar daar kan ik momenteel geen instellingen kiezen (ik denk dat dat pas gaat als je verbinding hebt)

Mijn kabels zijn normaalgezien toch goed aangesloten... iemand een idee wat ik verkeerd doe? Ik zie wel dat er 0.0.0.0 staat bij mijn IP adres en Subnet Mask.

Alvast bedankt :!:
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

doe eens een hardreset van je router..
effe het resetknopje voor 10 sec ingedrukt houden.

Wanneer je router gereboot is, zal je normaal een ip krijgen als 192.XXX.XXX.XXX of iets anders, maar normaal gezien nooit
0.0.0.0 of 169.XXX.XXX.XXX
dit duidt erop dat er een probleem is met de netwerkkaart, router of beide..
kan je al eens kijken wat er nu gebeurd?
kiara
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jul 2007, 12:58

Hey Dafke,

Ik heb zonet met EDPnet aan de lijn gehangen. Blijkt dat er een verkeerde verbinding geleverd is door Belgacom (geen idee wat dat wil zeggen). Met een beetje geluk zou dat tegen morgen in orde moeten zijn.

Bedankt alvast voor je hulp!
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

kiara schreef:Hey Dafke,

Ik heb zonet met EDPnet aan de lijn gehangen. Blijkt dat er een verkeerde verbinding geleverd is door Belgacom (geen idee wat dat wil zeggen). Met een beetje geluk zou dat tegen morgen in orde moeten zijn.

Bedankt alvast voor je hulp!

Misschien heeft belgacom adsl vergeten activeren op je lijn.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

mja maar dan nog..
is het een router of access point dat je hebt?
je moet van je router altijd een 192.xxx krijgen ipv 0.0.0.0
Je router krijgt het WAN ip.. dat is hetgeen wat ik er raar aan vind..
kiara
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jul 2007, 12:58

Het is een modem/router

Eventjes gekopieerd van mijn router status:

Host Name:
Model Number: P-660R-D1
MAC Address: 00:02:cf:62:fd:ac
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AGE.2) | 08/22/2006
WAN Information
- DSL Mode: ADSL2+ Mode
- IP Address: 0.0.0.0
- IP Subnet Mask: 0.0.0.0
- Default Gateway: N/A
- VPI/VCI: 8/35
LAN Information
- IP Address: 192.168.1.1
- IP Subnet Mask: 255.255.255.0
- DHCP: Server
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

zoals ik al zei:
Die 0.0.0.0 is van je WAN poort, dus de internetconnectie.
Idd, BGC heeft het wss verkl**t :)

efkes wachten
kiara
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jul 2007, 12:58

Dafke schreef:zoals ik al zei:
Die 0.0.0.0 is van je WAN poort, dus de internetconnectie.
Idd, BGC heeft het wss verkl**t :)

efkes wachten


Aha... en is dat iets dat snel opgelost kan geraken denk je? Zou morgen toch zeker online willen want heb al 5 blokken moeten bijkopen bij Telenet :x

Damn you Belgacom :twisted:
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

kzou het nie weten
wa heeft edp gezegd?
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

kiara schreef:Hey Dafke,

Ik heb zonet met EDPnet aan de lijn gehangen. Blijkt dat er een verkeerde verbinding geleverd is door Belgacom (geen idee wat dat wil zeggen). Met een beetje geluk zou dat tegen morgen in orde moeten zijn.

Bedankt alvast voor je hulp!

Dat betekent dat ze de verkeerde lijn geactiveerd hebben, dus niet jouw lijn .... daarom heb je geen connectie (geen adsl sync op je lijn)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
kiara
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jul 2007, 12:58

Oh oké, thanks Patty.

Dafke, ze zei dat het normaalgezien twee werkdagen duurt. Morgen bellen ze me terug. Hopelijk is het dan in orde, want daarna is het weekend :-(
kiara
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jul 2007, 12:58

Heb daarnet even gebeld. Het is een klusje dat zo geklaard is, maar het hangt af wanneer Belgacom even de tijd vind om het aan te passen.

Ik moet normaalgezien wachten tot EDPnet me contacteert, maar zou ik zelf niet even naar Belgacom bellen? Misschien dat het dan sneller gaat...

Zeg ik dan gewoon dat ze mijn ADSL niet geactiveerd hebben?
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

yep
ik zou dat eergisteren al gedaan hebben ;-)
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Dafke schreef:yep
ik zou dat eergisteren al gedaan hebben ;-)


niet doen, want je bent geen klant bij belgacom en wel bij edpnet, zij zijn het enige contactpunt voor u.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

hollebollegijs schreef:
Dafke schreef:yep
ik zou dat eergisteren al gedaan hebben ;-)


niet doen, want je bent geen klant bij belgacom en wel bij edpnet, zij zijn het enige contactpunt voor u.


Wat is dat nu weer??
Door een fout van BGC zou je niet naar BGC mogen bellen?

BGC speelt het slim, als EDP dat vraagt, beetje langer wachten zodat de klant denkt dat het edp hun schuld is..
kiara
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jul 2007, 12:58

Wel, ik had ondertussen reeds gebeld en ze konden me niet verderhelpen. Met de telefoonlijn is alles in orde, internet kunnen ze voor mij niet nakijken :?

Wachten op EDPnet dan maar. Zal dan nog een weekendje Telenet worden.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Ze zouden daar zware boetes moeten opsteken als Belgacom toevallig 'mist' bij de aansluiting van een DSL lijn.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Dafke schreef:Wat is dat nu weer??
Door een fout van BGC zou je niet naar BGC mogen bellen?

BGC speelt het slim, als EDP dat vraagt, beetje langer wachten zodat de klant denkt dat het edp hun schuld is..
Het is ook zo. Contractueel gezien heeft Belgacom voor je internet niks met je te maken. Enkel EDPnet. Bellen naar Belgacom voor zo'n zaken is gewoon tijdverlies. Het enigste wat nuttig is een lijntest opvragen of de status van de oplevering van het ADSL signaal opvragen, of ze dit laatste nog zullen doen hangt af van de medewerker.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dafke schreef:
hollebollegijs schreef:
Dafke schreef:yep
ik zou dat eergisteren al gedaan hebben ;-)


niet doen, want je bent geen klant bij belgacom en wel bij edpnet, zij zijn het enige contactpunt voor u.


Wat is dat nu weer??
Door een fout van BGC zou je niet naar BGC mogen bellen?

BGC speelt het slim, als EDP dat vraagt, beetje langer wachten zodat de klant denkt dat het edp hun schuld is..

tis niet dat edp geen duidelijke contract heeft met belgacom...
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

hollebollegijs schreef:niet doen, want je bent geen klant bij belgacom en wel bij edpnet, zij zijn het enige contactpunt voor u.


Maar Belgacom houdt blijkbaar wel het recht toe om klanten van andere providers te gijzelen door het aanbieden van slechte service. Je zou toch wel een betere kwaliteit mogen verwachten van een bedrijf die geld uit de mensen hun zakken slaat met dure formules.
kiara
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jul 2007, 12:58

De lijn is sinds vandaag in orde gebracht, alleen werkt het internet nog steeds niet :x

Vriend heeft met EdpNet aan de lijn gehangen. Alle instellingen zouden in orde zijn, er worden pakketten verzonden en ontvangen, maar nog steeds geen verbinding. Volgens EdpNet houdt ièts op de pc een verbinding tegen, maar het werkt zowel op vriend zijn pc als mijn laptop niet. Zelf heb ik geen anti-virus geïnstalleerd.

Beginnen zo stilletjesaan gek te worden... Iemand een idee wat er nu aan de hand kan zijn?
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

kijk is op je router..
Wat is je WAN ip..?
dus niet de 192.xxx.xxx.xxx maar de 213.xxx of 81.xxx enz..?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

kiara schreef:De lijn is sinds vandaag in orde gebracht, alleen werkt het internet nog steeds niet :x

Vriend heeft met EdpNet aan de lijn gehangen. Alle instellingen zouden in orde zijn, er worden pakketten verzonden en ontvangen, maar nog steeds geen verbinding. Volgens EdpNet houdt ièts op de pc een verbinding tegen, maar het werkt zowel op vriend zijn pc als mijn laptop niet. Zelf heb ik geen anti-virus geïnstalleerd.

Beginnen zo stilletjesaan gek te worden... Iemand een idee wat er nu aan de hand kan zijn?


Andere modem testen?
olivervr
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 aug 2007, 17:17

Ik ben de vriend van kiara. Een andere modem is geen optie, ik kom van telenet.
Het zou me wel verwonderen mocht deze nu al stuk zijn, het is een nieuw exemplaar.

WAN ip: 213.219.149.33

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

en als je pingt op google?

ping www.google.be -t
olivervr
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 aug 2007, 17:17

Dan blijft hij pingen tussen de 26/30ms
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

en msn, werkt da? anders is firefox gebruiken...?
olivervr
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 aug 2007, 17:17

Bij msn heb ik een time-out. Ik zal firefox eens installeren.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

ik zou alles is proberen..
ftp programma openen en zien als je kan inloggen..
outlook openen en eens zien als je kan mailen..

ik heb overlaatst ook eens zoiets gehad, zowel bij mij als bij mijn ouders..
Internet werkte perfect, maar wanneer ik via hebbes.be eens keek, ging inet niet meer..
ook niet bij de ouders.. :s

nooit geweten waarom maar nu geen probleem meer..
olivervr
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 aug 2007, 17:17

Serieus foutje gemaakt, ik was dus aan het pingen met mijn telenet connectie :wink:

Als ik via edpnet ping heb ik altijd time -outs
olivervr
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 aug 2007, 17:17

De modem testen, kan dit met een gewone adsl modem?
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

normaal gezien is er ook zoiets op je modem waarvan je kan pingen..
dit om uit te sluiten dat het soft van pc is..

Firewalls, nat , etc is uit??
olivervr
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 aug 2007, 17:17

Pingen op de modem lukte wel. Modem terug gereset, stappenplan volgen, error - verkeerde device code, gebruik steeds opnieuw en opnieuw dezelfde device code.
Op mijn vriendin haar laptop gereset, kan geen bruikbare ethernet kaart vinden! Ik steek de verbinding van telenet in de laptop en deze werkt perfect!

Ik ben al 5 uur aan't zoeken, ik geef het op. Modem/router installeren voor telenet kost me 5 minuutjes.

Ik heb geen firewalls, antivirus.....
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

mja
ook van op afstand is da moeilijk te zeggen é :s
olivervr
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 aug 2007, 17:17

Het is gelukt, heb een update van de modem gedaan en alles werkt super! Eindelijk na een kleine week alles in orde :wink:
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

had edpnet wel mogen weten?
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”