Geen internet
Mijn edpnet is sinds vandaag geactiveerd. Mijn laptop maakt verbinding via onze draadloze router, maar om het een beetje onder de knie te krijgen heb ik mijn Zyxel modem eerst gewoon op mijn laptop aangesloten.
Nu blijft mijn ethernet lampje oranje ipv groen. Ik heb reeds op mijn router ingelogd, maar daar kan ik momenteel geen instellingen kiezen (ik denk dat dat pas gaat als je verbinding hebt)
Mijn kabels zijn normaalgezien toch goed aangesloten... iemand een idee wat ik verkeerd doe? Ik zie wel dat er 0.0.0.0 staat bij mijn IP adres en Subnet Mask.
Alvast bedankt
Nu blijft mijn ethernet lampje oranje ipv groen. Ik heb reeds op mijn router ingelogd, maar daar kan ik momenteel geen instellingen kiezen (ik denk dat dat pas gaat als je verbinding hebt)
Mijn kabels zijn normaalgezien toch goed aangesloten... iemand een idee wat ik verkeerd doe? Ik zie wel dat er 0.0.0.0 staat bij mijn IP adres en Subnet Mask.
Alvast bedankt
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 142 keer
- Contacteer:
doe eens een hardreset van je router..
effe het resetknopje voor 10 sec ingedrukt houden.
Wanneer je router gereboot is, zal je normaal een ip krijgen als 192.XXX.XXX.XXX of iets anders, maar normaal gezien nooit
0.0.0.0 of 169.XXX.XXX.XXX
dit duidt erop dat er een probleem is met de netwerkkaart, router of beide..
kan je al eens kijken wat er nu gebeurd?
effe het resetknopje voor 10 sec ingedrukt houden.
Wanneer je router gereboot is, zal je normaal een ip krijgen als 192.XXX.XXX.XXX of iets anders, maar normaal gezien nooit
0.0.0.0 of 169.XXX.XXX.XXX
dit duidt erop dat er een probleem is met de netwerkkaart, router of beide..
kan je al eens kijken wat er nu gebeurd?
Hey Dafke,
Ik heb zonet met EDPnet aan de lijn gehangen. Blijkt dat er een verkeerde verbinding geleverd is door Belgacom (geen idee wat dat wil zeggen). Met een beetje geluk zou dat tegen morgen in orde moeten zijn.
Bedankt alvast voor je hulp!
Ik heb zonet met EDPnet aan de lijn gehangen. Blijkt dat er een verkeerde verbinding geleverd is door Belgacom (geen idee wat dat wil zeggen). Met een beetje geluk zou dat tegen morgen in orde moeten zijn.
kiara schreef:Hey Dafke,
Misschien heeft belgacom adsl vergeten activeren op je lijn.
- Dafke
- Elite Poster
- Contacteer:
mja maar dan nog..
is het een router of access point dat je hebt?
je moet van je router altijd een 192.xxx krijgen ipv 0.0.0.0
Je router krijgt het WAN ip.. dat is hetgeen wat ik er raar aan vind..
is het een router of access point dat je hebt?
je moet van je router altijd een 192.xxx krijgen ipv 0.0.0.0
Je router krijgt het WAN ip.. dat is hetgeen wat ik er raar aan vind..
Het is een modem/router
Eventjes gekopieerd van mijn router status:
Host Name:
Model Number: P-660R-D1
MAC Address: 00:02:cf:62:fd:ac
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AGE.2) | 08/22/2006
WAN Information
- DSL Mode: ADSL2+ Mode
- IP Address: 0.0.0.0
- IP Subnet Mask: 0.0.0.0
- Default Gateway: N/A
- VPI/VCI: 8/35
LAN Information
- IP Address: 192.168.1.1
- IP Subnet Mask: 255.255.255.0
- DHCP: Server
Eventjes gekopieerd van mijn router status:
Host Name:
Model Number: P-660R-D1
MAC Address: 00:02:cf:62:fd:ac
ZyNOS Firmware Version: V3.40(AGE.2) | 08/22/2006
WAN Information
- DSL Mode: ADSL2+ Mode
- IP Address: 0.0.0.0
- IP Subnet Mask: 0.0.0.0
- Default Gateway: N/A
- VPI/VCI: 8/35
LAN Information
- IP Address: 192.168.1.1
- IP Subnet Mask: 255.255.255.0
- DHCP: Server
Dafke schreef:zoals ik al zei:
Die 0.0.0.0 is van je WAN poort, dus de internetconnectie.
Idd, BGC heeft het wss verkl**t
efkes wachten
Aha... en is dat iets dat snel opgelost kan geraken denk je? Zou morgen toch zeker online willen want heb al 5 blokken moeten bijkopen bij Telenet
Damn you Belgacom
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
kiara schreef:Hey Dafke,
Dat betekent dat ze de verkeerde lijn geactiveerd hebben, dus niet jouw lijn .... daarom heb je geen connectie (geen adsl sync op je lijn)
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Heb daarnet even gebeld. Het is een klusje dat zo geklaard is, maar het hangt af wanneer Belgacom even de tijd vind om het aan te passen.
Ik moet normaalgezien wachten tot EDPnet me contacteert, maar zou ik zelf niet even naar Belgacom bellen? Misschien dat het dan sneller gaat...
Zeg ik dan gewoon dat ze mijn ADSL niet geactiveerd hebben?
Ik moet normaalgezien wachten tot EDPnet me contacteert, maar zou ik zelf niet even naar Belgacom bellen? Misschien dat het dan sneller gaat...
Zeg ik dan gewoon dat ze mijn ADSL niet geactiveerd hebben?
-
- Elite Poster
Dafke schreef:yep
ik zou dat eergisteren al gedaan hebben
niet doen, want je bent geen klant bij belgacom en wel bij edpnet, zij zijn het enige contactpunt voor u.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
- Dafke
- Elite Poster
- Contacteer:
hollebollegijs schreef:Dafke schreef:yep
niet doen, want je bent geen klant bij belgacom en wel bij edpnet, zij zijn het enige contactpunt voor u.
Wat is dat nu weer??
Door een fout van BGC zou je niet naar BGC mogen bellen?
BGC speelt het slim, als EDP dat vraagt, beetje langer wachten zodat de klant denkt dat het edp hun schuld is..
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Het is ook zo. Contractueel gezien heeft Belgacom voor je internet niks met je te maken. Enkel EDPnet. Bellen naar Belgacom voor zo'n zaken is gewoon tijdverlies. Het enigste wat nuttig is een lijntest opvragen of de status van de oplevering van het ADSL signaal opvragen, of ze dit laatste nog zullen doen hangt af van de medewerker.Dafke schreef:Wat is dat nu weer??
BGC speelt het slim, als EDP dat vraagt, beetje langer wachten zodat de klant denkt dat het edp hun schuld is..
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Dafke schreef:hollebollegijs schreef:Dafke schreef:yep
Wat is dat nu weer??
tis niet dat edp geen duidelijke contract heeft met belgacom...
hollebollegijs schreef:niet doen, want je bent geen klant bij belgacom en wel bij edpnet, zij zijn het enige contactpunt voor u.
Maar Belgacom houdt blijkbaar wel het recht toe om klanten van andere providers te gijzelen door het aanbieden van slechte service. Je zou toch wel een betere kwaliteit mogen verwachten van een bedrijf die geld uit de mensen hun zakken slaat met dure formules.
De lijn is sinds vandaag in orde gebracht, alleen werkt het internet nog steeds niet
Vriend heeft met EdpNet aan de lijn gehangen. Alle instellingen zouden in orde zijn, er worden pakketten verzonden en ontvangen, maar nog steeds geen verbinding. Volgens EdpNet houdt ièts op de pc een verbinding tegen, maar het werkt zowel op vriend zijn pc als mijn laptop niet. Zelf heb ik geen anti-virus geïnstalleerd.
Beginnen zo stilletjesaan gek te worden... Iemand een idee wat er nu aan de hand kan zijn?
Vriend heeft met EdpNet aan de lijn gehangen. Alle instellingen zouden in orde zijn, er worden pakketten verzonden en ontvangen, maar nog steeds geen verbinding. Volgens EdpNet houdt ièts op de pc een verbinding tegen, maar het werkt zowel op vriend zijn pc als mijn laptop niet. Zelf heb ik geen anti-virus geïnstalleerd.
Beginnen zo stilletjesaan gek te worden... Iemand een idee wat er nu aan de hand kan zijn?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
kiara schreef:De lijn is sinds vandaag in orde gebracht, alleen werkt het internet nog steeds niet
Andere modem testen?
- Dafke
- Elite Poster
- Contacteer:
ik zou alles is proberen..
ftp programma openen en zien als je kan inloggen..
outlook openen en eens zien als je kan mailen..
ik heb overlaatst ook eens zoiets gehad, zowel bij mij als bij mijn ouders..
Internet werkte perfect, maar wanneer ik via hebbes.be eens keek, ging inet niet meer..
ook niet bij de ouders.. :s
nooit geweten waarom maar nu geen probleem meer..
ftp programma openen en zien als je kan inloggen..
outlook openen en eens zien als je kan mailen..
ik heb overlaatst ook eens zoiets gehad, zowel bij mij als bij mijn ouders..
Internet werkte perfect, maar wanneer ik via hebbes.be eens keek, ging inet niet meer..
ook niet bij de ouders.. :s
nooit geweten waarom maar nu geen probleem meer..
Pingen op de modem lukte wel. Modem terug gereset, stappenplan volgen, error - verkeerde device code, gebruik steeds opnieuw en opnieuw dezelfde device code.
Op mijn vriendin haar laptop gereset, kan geen bruikbare ethernet kaart vinden! Ik steek de verbinding van telenet in de laptop en deze werkt perfect!
Ik ben al 5 uur aan't zoeken, ik geef het op. Modem/router installeren voor telenet kost me 5 minuutjes.
Ik heb geen firewalls, antivirus.....
Op mijn vriendin haar laptop gereset, kan geen bruikbare ethernet kaart vinden! Ik steek de verbinding van telenet in de laptop en deze werkt perfect!
Ik ben al 5 uur aan't zoeken, ik geef het op. Modem/router installeren voor telenet kost me 5 minuutjes.
Ik heb geen firewalls, antivirus.....