Problemen met WLAN

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
LeeW
Starter
Starter

Ik heb reeds sinds een maand of 3 - 4 problemen met de connectie tussen mijn 4 PC's en mijn Tele 2 modem-router (eerste generatie all-in). Dit heeft dus tot een tijd terug perfect gewerkt, uitgenomen de gekende opstart- problemen van Tele 2 zelf :lol: . Ik ben geen computer expert :roll: , maar als ik het scherm "beschikbare draadloze netwerken" open, krijg ik naast het mijne nog twee andere te zien. Het zijn net deze momenten die mij grijze haren bezorgen :lol: en het uitvallen van mijn WLAN. Er zijn dus periodes dat mijn gezin perfect kan internetten zonder problemen en er zijn momenten dat de connectie router <-> PC regelmatig terug moet opgezet worden, zelfs in die mate dat internetten op zijn zachtst gezegd niet leuk meer is :x . Ik heb al regelmatig contact opgenomen met de helpdesk en het enige vruchtbare dat er is uitgekomen is dat ik dan maar moet overstappen op een bedraad netwerk. Voor de PC in de living zou dit nog eventueel te doen zijn maar voor de 3 PC's op de kamers van de kinders is dit zekers geen optie; dus is er iemand met een beter idee :???:
Stilte is het enige dat niet verkeerd kan worden geciteerd ...
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

wat je altijd kan doen is proberen na te gaan op welke kanalen dat de andere routers werken.

Meestal is dit standaart 6 (dlink etc) en linksys 11.

Je kan dan best eens proberen van het kanaal van jou router op 1 in te stellen.

De kanalen achterhalen kan via het programma netstumbler (google)

Als een router zoals SMC of Belkin (wat wel redelijk krachtige routers zijn) of de duurdere Cisco's op jou kanaal zitten, kan het inderdaad zijn dat ze jou signaal wegkaatsten.

Wat ook een optie is, is een router kopen met variable kanaal switching, zoals mijn Belkin. Hij kiest zelf het beste kanaal..
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Bij een eerste generatie All-in modems (De Thomson 716) heb je natuurlijk het probleem -dat tele2 deze access niet toelaat-.

Dus ofwel contacteer je Tele2 en vraagt hun om je Wireless kanaal om te zetten, en indien dat niet kan/mogelijk is, stuur me dan maar een mail en dan help ik je hiermee verder (kwestie van geen Forum-regels te breken). Een andere router kopen is voor een All-in klant trouwens geen optie.

De Thomson716 staat trouwens per default op kanaal 1, of beter gezegd, de mijne stond default op 1.

En als 1 van die mensen een onzalige Pre-N heeft staan, ga je zowiezo met problemen zitten : die rotdingen hebben namelijk de kwalijke eigenschap om WiFi transport voor andere toestellen soms quasi onmogelijk te maken.
LeeW
Starter
Starter

Bedankt voor de reacties tot nu toe :-D
Ik kan dus inderdaad niet overstappen naar een andere modem/router zonder problemen te krijgen met mijn vaste telefonie :cry: , maar ik heb wel kunnen achterhalen op welke kanalen mijn "buren" zitten d.m.v. netstumbler.
Ik heb alle andere kanalen geprobeerd maar dit gaf geen verbetering :cry: .
Ik heb zelfs eens geprobeerd met mijn "oude" draadloze e-tech versatel modem eraan en dit gaf hetzelfde effect. Ook heb ik al eens nieuwe drivers geinstalleerd voor mijn draadloos kaartje maar ik zie niet in hoe het probleem hieruit kan voortkomen vermits het probleem zich voordoet op 4 PC's met verschillende draadloze kaarten ... :roll:
Toch nog iemand die een mogelijkheid ziet ?
Stilte is het enige dat niet verkeerd kan worden geciteerd ...
Jelle
Member
Member

Heeft jou draadloos netwerk dezelfde naam als dat van je buren? Misschien dat Windows zich daaraan mist...

Kijk ook eens als jou draadloos netwerk wel het voorkeurnetwerk is.
Bij de beschikbare draadloze netwerken klik je in het menu links op De volgorde van voorkeursnetwerken. Zet jouw netwerk bovenaan de lijst en verwijder dat van de buren.
Terwijl je toch in het venster bent, kun je eens een kijkje gaan nemen bij Geavanceerd, en vink Automatisch verbinding met netwerken maken, ook als die niet mijn voorkeur hebben uit. Hierdoor vermijd je dat je pc verbinding maakt met de buren als hun verbinding even sterker is als het jouwe.

Hopelijk helpt het...
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”