Linksys WAG354G logfiles
Aangezien ik de laatste tijd veel te veel disconnects heb van mijn ISP Dommel, vraag ik me af of mijn modem/router logfiles bevat waarop deze disconnects te zien zijn (als bewijs naar Dommel). Of is er gratis software waarmee dit te rapporteren valt?
Normaal wel.
Download anders eens de linksys log viewer
Ik zou ook eens een lijntest aanvragen bij Dommel, dat kan meteen meer vertellen.
Weet je trouwens wat je afstand tot de centrale is, of je downstream noise margin en attenuation? (meeste linksys routers/modems geven die weer geloof ik).
Heb je trouwens het probleem van in het begin of werkte alles een hele tijd goed en is het dan opeens begonnen?
Download anders eens de linksys log viewer
Ik zou ook eens een lijntest aanvragen bij Dommel, dat kan meteen meer vertellen.
Weet je trouwens wat je afstand tot de centrale is, of je downstream noise margin en attenuation? (meeste linksys routers/modems geven die weer geloof ik).
Heb je trouwens het probleem van in het begin of werkte alles een hele tijd goed en is het dan opeens begonnen?
Neen, het probleem dateert niet van het begin. Over het algemeen ben ik een zeer tevreden Dommel-klant.
Maar de laatste maanden zijn de disconnects niet meer te tellen. Op sommige dagen valt de ADSL/Internet-connectie elke minuut weg voor een halve dag.
Vooraleer ik naar Dommel bel, wil ik graag een bewijs (via logfile) dat de disconnects niet te wijten zijn aan het uitschakelen van de modem/router (wat ik doe als m'n PC uitstaat), maar wel degelijk aan de lijn of het netwerk.
Maar de laatste maanden zijn de disconnects niet meer te tellen. Op sommige dagen valt de ADSL/Internet-connectie elke minuut weg voor een halve dag.
Vooraleer ik naar Dommel bel, wil ik graag een bewijs (via logfile) dat de disconnects niet te wijten zijn aan het uitschakelen van de modem/router (wat ik doe als m'n PC uitstaat), maar wel degelijk aan de lijn of het netwerk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Ik zou toch die lijnwaarden maar eens nakijken. Bij mij ging het ook maanden goed en dan opeens begonnen de problemen. Er zijn vele redenen waarom de lijnwaarden 'plots' slechter kunnen worden : meer aansluitingen op dezelfde kabel, aangesloten op een andere centrale, ....d-fens schreef:Neen, het probleem dateert niet van het begin. Over het algemeen ben ik een zeer tevreden Dommel-klant.
Maar de laatste maanden zijn de disconnects niet meer te tellen. Op sommige dagen valt de ADSL/Internet-connectie elke minuut weg voor een halve dag.
Vooraleer ik naar Dommel bel, wil ik graag een bewijs (via logfile) dat de disconnects niet te wijten zijn aan het uitschakelen van de modem/router (wat ik doe als m'n PC uitstaat), maar wel degelijk aan de lijn of het netwerk.
DSL Status: UPDraco888 schreef:Weet je trouwens wat je afstand tot de centrale is, of je downstream noise margin en attenuation? (meeste linksys routers/modems geven die weer geloof ik).
DSL Modulation Mode: GDMT
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 4640 Kbps
Upstream Rate: 512 Kbps
Downstream Margin: 10 db
Upstream Margin: 18 db
Downstream Line Attenuation: 16
Upstream Line Attenuation: 8
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
- D3bian
- Elite Poster
- Berichten: 1256
- Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
- Locatie: Zemst
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 25 keer
Die waardes vallen nog mee vind ik.
Zet je router eens rechtstreeks op je intropunt, zonder telefoons aangesloten in het huis en de splitter eraf, en kijk eens wat je waardes dan zijn.
Zet je router eens rechtstreeks op je intropunt, zonder telefoons aangesloten in het huis en de splitter eraf, en kijk eens wat je waardes dan zijn.