Linksys WAG354G logfiles

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
d-fens
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 dec 2005, 21:24
Contacteer:

Aangezien ik de laatste tijd veel te veel disconnects heb van mijn ISP Dommel, vraag ik me af of mijn modem/router logfiles bevat waarop deze disconnects te zien zijn (als bewijs naar Dommel). Of is er gratis software waarmee dit te rapporteren valt?
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Normaal wel.
Download anders eens de linksys log viewer

Ik zou ook eens een lijntest aanvragen bij Dommel, dat kan meteen meer vertellen.
Weet je trouwens wat je afstand tot de centrale is, of je downstream noise margin en attenuation? (meeste linksys routers/modems geven die weer geloof ik).
Heb je trouwens het probleem van in het begin of werkte alles een hele tijd goed en is het dan opeens begonnen?
d-fens
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 dec 2005, 21:24
Contacteer:

Neen, het probleem dateert niet van het begin. Over het algemeen ben ik een zeer tevreden Dommel-klant.

Maar de laatste maanden zijn de disconnects niet meer te tellen. Op sommige dagen valt de ADSL/Internet-connectie elke minuut weg voor een halve dag.

Vooraleer ik naar Dommel bel, wil ik graag een bewijs (via logfile) dat de disconnects niet te wijten zijn aan het uitschakelen van de modem/router (wat ik doe als m'n PC uitstaat), maar wel degelijk aan de lijn of het netwerk.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

d-fens schreef:Neen, het probleem dateert niet van het begin. Over het algemeen ben ik een zeer tevreden Dommel-klant.

Maar de laatste maanden zijn de disconnects niet meer te tellen. Op sommige dagen valt de ADSL/Internet-connectie elke minuut weg voor een halve dag.

Vooraleer ik naar Dommel bel, wil ik graag een bewijs (via logfile) dat de disconnects niet te wijten zijn aan het uitschakelen van de modem/router (wat ik doe als m'n PC uitstaat), maar wel degelijk aan de lijn of het netwerk.


Ik zou toch die lijnwaarden maar eens nakijken. Bij mij ging het ook maanden goed en dan opeens begonnen de problemen. Er zijn vele redenen waarom de lijnwaarden 'plots' slechter kunnen worden : meer aansluitingen op dezelfde kabel, aangesloten op een andere centrale, ....
d-fens
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 24 dec 2005, 21:24
Contacteer:

Draco888 schreef:Weet je trouwens wat je afstand tot de centrale is, of je downstream noise margin en attenuation? (meeste linksys routers/modems geven die weer geloof ik).

DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: GDMT
DSL Path Mode: FAST
Downstream Rate: 4640 Kbps
Upstream Rate: 512 Kbps
Downstream Margin: 10 db
Upstream Margin: 18 db
Downstream Line Attenuation: 16
Upstream Line Attenuation: 8
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1256
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 25 keer

Die waardes vallen nog mee vind ik.

Zet je router eens rechtstreeks op je intropunt, zonder telefoons aangesloten in het huis en de splitter eraf, en kijk eens wat je waardes dan zijn.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”