nieuwe (tevreden) klant

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Shven
Starter
Starter
Contacteer:

Verbinding: EDPnet MAX6 DYN

Beste,

Sedert vandaag ben ik online met EDPnet.
Tot op heden ben ik zeer tevreden.

Na activatie van een belgacom lijn (2 weken wachttijd) heb ik mijn adsl abonnement bij edpnet laten activeren (1,5 week wachttijd, hoewel er eerst 2 a 3 weken werd gezegd > ben ik dus zeer tevreden over)

Er was slechts één klein probleem, ze waren de hardware vergeten op te sturen. 2 dagen na een telefoontje stond de postbode echter met een pakje voor de deur.

Ik ben over het algemeen tevreden over de service van EDPnet. Tickets (rapportering van een klacht) werden binnen de 24 uur beantwoord.

Toen de technieker van Belgacom de lijn is komen aansluiten heb ik ook voor een meting tot de centrale gevraagd. Het antwoord was 1,52 KM. Ik heb totaal geen idee of dit goed of slecht is, ik meld het maar.

Ik plaats dit bericht omdat ik zelf zeer lang heb zitten twijfelen de overstap naar een kleinere provider te maken. Mijn grootste twijfel was de stabiliteit van de verbinding. Daar kan ik momenteel nog niets over vertellen, moest het slecht zijn zal ik dit zeker op userbase melden. Aan mensen die twijfelen aan de service, bij mij verliep alles prima!

Ik heb ook nog even een snelheidmeting gedaan, denk wel dat de snelheid goed zit :? .

Snelheidsmeting userbase
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 4936 kbit/s or 617 kbyte/s
- Upload speed : 537 kbit/s or 67 kbyte/s
Wed Jul 4 2007 at 10:42:49 UTC+0200

Snelheidsmeting speedtest.nl
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Gegevens opgeslagen ?
428.0 KByte/sec (=3424 kbps)

Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Gegevens opgeslagen ?
60.8 KByte/sec (=486 kbps)

Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Gegevens opgeslagen ? 65.0 Conn/min
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

1,5 km is heel erg goed, ben blij dat jij tevreden bent met je nieuwe connectie. Je zal er geen spijt van hebben ! :)

mooie snelheids resultaten ook !
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Welkom :wink:

Mijn eerste maandje EDPnet zit er bijna op, en 't was echt een verademing tegenover Skynet waar ik vaak al rond de 10de van de maand op mijn volume moest beginnen letten. Nachtsurfen is echt een leuke maatregel.

Ik had niet gedacht dat ik het zou merken maar de extra snelheid bij het laden van websites maakt toch ook wel een duidelijk verschil in "surfgenot". En bij torrents is die hoge upload zalig natuurlijk :-)
frado
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 4 keer

hoe komt dat jij zo extreme goede resultaten hebt? ik zit op 1km en haal nog minder dan jij :s, mijn max download is amper 550kb/s :s
En tickets bij edpnet halen NIKS uit
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

En wat is je snelheid 's avonds Shven ?
Tussen 19u en 22u ?

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

zijn normale snelheden hoor
ik haal hier ook 650//66
deepBlue
Member
Member

Ik wil hier niets bepaald insinueren, maar bij het lezen van het berichtje van "Svhen" kon ik me niet van de indruk ontdoen dat ik sluikreclame van een edpnet medewerker aan het lezen was.

De opmaak, de titel en tussen haakjes mooi de uitleg, de heel goede meetresultaten, het aantal posts..... :?

Ik hoop dat ik verkeerd ben, maar een mens zou al voor minder argwanend zijn. :wink:

Shven schreef:Verbinding: EDPnet MAX6 DYN

Beste,

Sedert vandaag ben ik online met EDPnet.
Tot op heden ben ik zeer tevreden.

Na activatie van een belgacom lijn (2 weken wachttijd) heb ik mijn adsl abonnement bij edpnet laten activeren (1,5 week wachttijd, hoewel er eerst 2 a 3 weken werd gezegd > ben ik dus zeer tevreden over)

Er was slechts één klein probleem, ze waren de hardware vergeten op te sturen. 2 dagen na een telefoontje stond de postbode echter met een pakje voor de deur.

Ik ben over het algemeen tevreden over de service van EDPnet. Tickets (rapportering van een klacht) werden binnen de 24 uur beantwoord.

Toen de technieker van Belgacom de lijn is komen aansluiten heb ik ook voor een meting tot de centrale gevraagd. Het antwoord was 1,52 KM. Ik heb totaal geen idee of dit goed of slecht is, ik meld het maar.

Ik plaats dit bericht omdat ik zelf zeer lang heb zitten twijfelen de overstap naar een kleinere provider te maken. Mijn grootste twijfel was de stabiliteit van de verbinding. Daar kan ik momenteel nog niets over vertellen, moest het slecht zijn zal ik dit zeker op userbase melden. Aan mensen die twijfelen aan de service, bij mij verliep alles prima!

Ik heb ook nog even een snelheidmeting gedaan, denk wel dat de snelheid goed zit :? .

Snelheidsmeting userbase
http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 4936 kbit/s or 617 kbyte/s
- Upload speed : 537 kbit/s or 67 kbyte/s
Wed Jul 4 2007 at 10:42:49 UTC+0200

Snelheidsmeting speedtest.nl
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Gegevens opgeslagen ?
428.0 KByte/sec (=3424 kbps)

Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Gegevens opgeslagen ?
60.8 KByte/sec (=486 kbps)

Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Gegevens opgeslagen ? 65.0 Conn/min
Laatst gewijzigd door deepBlue 18 jul 2007, 01:09, in totaal 1 gewijzigd.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

deepBlue schreef:Ik wil hier niets bepaald insinueren, maar bij het lezen van het berichtje van "Svhen" kon ik me niet van de indruk ontdoen dat ik sluikreclame van een edpnet medewerker aan het lezen was.
Die indruk krijg ik ook, zou beetje zielig zijn mocht het waar zijn.
Hopelijk word dit geen trend.
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

Petrikske schreef:Die indruk krijg ik ook, zou beetje zielig zijn mocht het waar zijn.
Helemaal mee eens. De admins van Userbase kunnen ongetwijfeld in hun phpBB-logs achterhalen dat Shven zijn bericht postte vanop een ip-adres waarop de EDPnet Staff zich nog nooit laten zien heeft.
internet, fiber & telephony
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Waarom zo argwanend? EDPnet vergat de hardware op te sturen en beide copy/pasted speedtests geven minder snelheid dan wat hij in realiteit krijgt (waarschijnlijk zo'n 5250kb/s down).
frado
Elite Poster
Elite Poster

kan edpnet dan mij eens antwoorden hoe het komt dat ik maar 550/60 haal terwijl anderen 600 tot 650 kunnen halen? Ik zit ook maar 1km van de centrale.. Tickets halen niets uit, die steken het op de binnenbekabeling :s
nogChoco
Premium Member
Premium Member

frado schreef:kan edpnet dan mij eens antwoorden hoe het komt dat ik maar 550/60 haal terwijl anderen 600 tot 650 kunnen halen? Ik zit ook maar 1km van de centrale.. Tickets halen niets uit, die steken het op de binnenbekabeling :s
Zou het aan je router kunnen liggen?

------

By the way, (attentie: tirade! :-) )

Ik vind het erg vreemd dat Dommel van Belgacom blijkbaar gratis toegang krijgt tot basisfuncties waar andere ISPs moeten voor betalen, en dat ze ook nog eens qua verbruiksvolume zo hoog kunnen gaan (terwijl ons hier altijd voorgehouden werd dat volume superduur is).

Het BIPT legt regels op die Belgacom moet weerhouden van de kleintjes kapot te concurreren, maar wat stopt hen om via een welwillend kleintje de anderen op lagere marges te doen werken?

't Is misschien maar paranoia van mijnentwege, maar je hoort geregeld over boetes over illegale prijsafspraken, dus ik stel me toch vragen over die schijnbare buddy-buddy relatie tussen Dommel en Belgacom.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

frado schreef:kan edpnet dan mij eens antwoorden hoe het komt dat ik maar 550/60 haal terwijl anderen 600 tot 650 kunnen halen? Ik zit ook maar 1km van de centrale.. Tickets halen niets uit, die steken het op de binnenbekabeling :s
frado, dit kan inderdaad aan je binnenbekabeling liggen. Ik woon in een nieuw huis, 3 jaar oud. Overal cat5 UTP kabel en toen ik bij EDPnet klant was voor +/- 4 jaar haalde ik steeds 620kb/s en dit op 2,8km van de centrale.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 5 keer

deepBlue schreef:Ik wil hier niets bepaald insinueren, maar bij het lezen van het berichtje van "Svhen" kon ik me niet van de indruk ontdoen dat ik sluikreclame van een edpnet medewerker aan het lezen was.

De opmaak, de titel en tussen haakjes mooi de uitleg, de heel goede meetresultaten, het aantal posts en tevreden zijn wanneer iets 1,5 week ipv 3 dagen in beslag neemt..... :?

Ik hoop dat ik verkeerd ben, maar een mens zou al voor minder argwanend zijn. :wink:
Er staat toch 1,5 week ipv 2 tot 3 WEKEN?
deepBlue
Member
Member

ZMD schreef:

De opmaak, de titel en tussen haakjes mooi de uitleg, de heel goede meetresultaten, het aantal posts en tevreden zijn wanneer iets 1,5 week ipv 3 dagen in beslag neemt..... :?

Er staat toch 1,5 week ipv 2 tot 3 WEKEN?[/quote

Juist, heb ik blijkbaar verkeerd gelezen. :roll:
Inmiddels dat deel gecorrigeerd. Op deze leesfout na, blijk ik achter mijn standpunt staan.
frado
Elite Poster
Elite Poster

aan router kan het niet liggen. Mja, binnenbekabeling, is dat dan de kabels vanaf de straat tot in je huis enzovoort?
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

deepBlue schreef:Inmiddels dat deel gecorrigeerd. Op deze leesfout na, blijk ik achter mijn standpunt staan.
Goed voor u. Ik denk zelfs dat het Al Qaeda is die hierachter zit om Dommel te saboteren, gelet op het aantal posts van Svhen.
Shven
Starter
Starter
Contacteer:

Hoi,

ondertussen surf ik ruim 1 maand met edpnet en dus dacht, ik ga nog eens kijken naar m'n post van vorige maand.

Aan de mensen met argwaan, ik kan je garanderen dat ik geen medewerker ben van edpnet. Ik ben Sven, woon nu 1 maand samen met mijn vriendin op ons appartementje, ben webdesigner, en heb momenteel geen vaste job (mss eens gaan solliciteren bij edpnet :-D).

Zoals ik in mijn beginpost heb vermeld, heb ik heel lang zitten twijfelen om over te stappen op edpnet of dommel. In m'n ouderlijk huis hebben we telenet, in dat van m'n vriendin belgacom. Ik was zeer tevreden over de stabiliteit (niet onbelangrijk) van telenet en belgacom, het prijskaartje (dat ik nu zelf moet betalen) viel me echter tegen.

Voor wat freelance werk moet ik regelmatig van thuis uit werken over een vpn verbinding, stabiliteit is dan een must (en dat hield me tegen over te stappen op dommel of edpnet)!

Aan de mensen die twijfelen om over te stappen van telenet/belgacom naar de kleinere providers wil ik gewoon laten weten dat er wel degelijk een alternatief is.

@Ken
heb ik nog niet speciaal op gelet maar ik denk dat de snelheden dan ook wel goed zijn.
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

frado schreef:hoe komt dat jij zo extreme goede resultaten hebt? ik zit op 1km en haal nog minder dan jij :s, mijn max download is amper 550kb/s :s
En tickets bij edpnet halen NIKS uit
Omdat 550kb/s nog steeds goed is, en omdat er geen snelheid garanties zijn, .. op welke snelheid sync je, .. heb je je binnen bekabeling al eens nagekeken, ..
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Shven schreef:Hoi,
ondertussen surf ik ruim 1 maand met edpnet en dus dacht, ik ga nog eens kijken naar m'n post van vorige maand.
Waarom zo lang weg blijven,is toch tof hier? :wink:
Shven schreef: Aan de mensen met argwaan, ik kan je garanderen dat ik geen medewerker ben van edpnet. Ik ben Sven, woon nu 1 maand samen met mijn vriendin op ons appartementje
Tof dat je oprecht bent.
Nog veel fun met je verbinding en je vriendin.

Afbeelding
Shven
Starter
Starter
Contacteer:

Waarom zo lang weg blijven,is toch tof hier?
Ik kom hier voor professioneel advies, en dat heb ik gehad :wink:
EDPLover
Starter
Starter

Een nieuwe niet zo tevreden klant van EDPnet. :evil:

Na een week gepalaver met 'Nederlandstaligen' (ze zouden beter het menu aanpassen met, druk 1 voor gebrekkig Nederlands, 2 voor Frans,...:) ) heb ik toch een half werkende oplossing gekregen...joepie, daar betaal je toch voor !

Halfwerkend omdat mijn connectie steeds wegvalt waardoor ik de router moet rebooten, very bad voor een router daar die er niet voor gemaakt is al weet ik natuurlijk niet hoe het in China met de infra is gesteld 8)

Verleden week min. 3x daags naar de technische ondersteuning moeten bellen om mijn probz opgelost te krijgen waarbij ze me zelfs een betaaldienst voor ondersteuning wilden aansmeren, ehem, yeah right , moet je weten, ze hebben zelfs een betaallijn aan 0,75€ per minuut waar mensen op wat screenshots zitten te piepen en voor het echte werk hulp moeten vragen, echt bizar voor een betaaldienst waarvan ik toch verwacht dat je minstens gekwalificeerd personeel zou hebben...zeker aan die prijzen!

Anyway, tot vandaag nog steeds in de shit, ik heb zelfs bij het typen van dit bericht twee maal moeten hard resetten....meer later bij een oplossing :(

Ik ben dus NIET tevreden en heb dit ook duidelijk gemaakt aan hun commerciele dienst, morgen hoop ik op antwoord...en zal het hier posten.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ik vind het dan wel redelijk cynisch dat uw nick EDPlover is :D
EDPLover
Starter
Starter

meon schreef:Ik vind het dan wel redelijk cynisch dat uw nick EDPlover is :D

De speed is wel ok maar ik woon dan ook bijna op het dak van de BGCM wijkcentrale :twisted:
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

EDPLover schreef:

De speed is wel ok maar ik woon dan ook bijna op het dak van de BGCM wijkcentrale :twisted:
Djee zoud ge dan niet beter af zijn met Dommel??
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Petrikske schreef:
EDPLover schreef:

Djee zoud ge dan niet beter af zijn met Dommel??
Moet elke thread nu gehijacked worden door Dommel believers ?

En als ik zo kijk naar zijn probleem gaat he omschakelen naar Dommel niet veel helpen aangezien het mij meer een probleem lijkt met zijn modem / bekabeling / fysiche spullen.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

ditCh schreef:

En als ik zo kijk naar zijn probleem gaat he omschakelen naar Dommel niet veel helpen aangezien het mij meer een probleem lijkt met zijn modem / bekabeling / fysiche spullen.
1) totaal akoord ... fscking spammers ...

2) en vermits em aanhaalt "bovenop" de bgc wijkcentrale te zitten, zou ik zelfs durven zegge slechte binnenbekabeling of crappy low end modem/router :P
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

ditCh schreef:Moet elke thread nu gehijacked worden door Dommel believers ?
FlashBlue schreef:1) totaal akoord ... fscking spammers ...
Gaat Edpnet via het Belgacom netwerk?
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Petrikske schreef:Gaat Edpnet via het Belgacom netwerk?
Scarlet.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Petrikske schreef: Gaat Edpnet via het Belgacom netwerk?
Dan hebben de disconnects daar nog niets mee te maken he ;) Dergelijke problemen zitten 99.9 % van de gevallen in de last mile naar de klant toe ( en aangezien bij wijze van spreken op de centrale van BGC zit ... ).

Dus Dommel aanraden lost het probleem niet op ...
EDPLover
Starter
Starter

ditCh schreef:
Petrikske schreef: Gaat Edpnet via het Belgacom netwerk?
Dan hebben de disconnects daar nog niets mee te maken he ;) Dergelijke problemen zitten 99.9 % van de gevallen in de last mile naar de klant toe ( en aangezien bij wijze van spreken op de centrale van BGC zit ... ).

Dus Dommel aanraden lost het probleem niet op ...
Volgens mij ligt het aan de crappy router, of de firmware van de router ...
De manier op hoe edp zijn probz oplost laat zwaar te wensen over maar zelfs tot daar toe, I don't care so much zolang het maar opgelost raakt...

Heb overwogen dommel te nemen voor de iets grotere limiet maar me toch laten verleiden door de 'speed' van edpnet en die is wel goed .... als het werkt tenminste ;)

Bekabeling is compleet nieuw....

Tot nu nog geen antwoord op mijn tickets
EDPLover
Starter
Starter

FlashBlue schreef:
ditCh schreef:

1) totaal akoord ... fscking spammers ...

2) en vermits em aanhaalt "bovenop" de bgc wijkcentrale te zitten, zou ik zelfs durven zegge slechte binnenbekabeling of crappy low end modem/router :P
Waarom denk ik de router .... omdat hij zijn 'interne' ip ook verliest, heb wat tijd gehad om te klooien met een scriptje:
### 1) Check wired ip-address ###
### 2) Check wireless ###
### 3) Demand wired ip (dhcp) ###
### 4) Check router ###
### 5) Check Internetconnection ###
### 6) Check Internet Hosting ###
### 7) Check ###
### 8) todo ###
### 9) todo ###
### 0) EXIT ###
#######################################
4
PING 192.168.1.1 (192.168.1.1) 56(84) bytes of data.
From 169.254.6.238 icmp_seq=1 Destination Host Unreachable
From 169.254.6.238 icmp_seq=2 Destination Host Unreachable
From 169.254.6.238 icmp_seq=3 Destination Host Unreachable
From 169.254.6.238 icmp_seq=6 Destination Host Unreachable
From 169.254.6.238 icmp_seq=7 Destination Host Unreachable

De router is een Zyxel adsl2 router
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

EDPLover schreef: De router is een Zyxel adsl2 router
Is dat toestel van EDPnet ? Of heb je het zelf aangekocht ... anders zou ik toch even naar de winkel gaan waar je het toestel gekocht hebt.
EDPLover
Starter
Starter

ditCh schreef:
EDPLover schreef: De router is een Zyxel adsl2 router
Is dat toestel van EDPnet ? Of heb je het zelf aangekocht ... anders zou ik toch even naar de winkel gaan waar je het toestel gekocht hebt.
Het is een edp toestel, wanneer je een bestelling plaatst bij hen krijg je dit toegestuurd via de post...'t is dat of een dure cisco-router, is trouwens echt een raar ding, poorten die zomaar openstaan bvb zijn telnet, ftp etc

anyway, strakjes zelf nog maar eens bellen want natuurlijk geen enkele reactie, noch per mail, noch per telefoon, heb hun commerciele en technische diensten op de hoogte gebracht, laat dit een waarschuwing zijn voor aankomende klanten...ik moet mijn klanten zo niet behandelen of ik sta voor de vrederechter ....

:?
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

EDPLover schreef:From 169.254.6.238
Krijg jij wel een goed IP adres van je router? Dit is een privaat adres dat Windows automatisch toekent als hij niks krijgt via DHCP.
EDPLover
Starter
Starter

deej schreef:
EDPLover schreef:From 169.254.6.238
Krijg jij wel een goed IP adres van je router? Dit is een privaat adres dat Windows automatisch toekent als hij niks krijgt via DHCP.
Uiteraard is dit het interne ip, wat ik wou zeggen, indien het enkel de lijn zou zijn zou hij het interne ip behouden en het externe verliezen ;)

De router heeft een 'hard reset' nodig, dus knopje duwen, af en aan en dan wachten (1min ongeveer) tot hij terug een adres krijgt van edpnet...

en windoze?? nee bedankt :twisted:

Hier ping ik het interne ip dat ik normaal krijg via dhcp:
PING 192.168.1.1 (192.168.1.1) 56(84) bytes of data.
de reply wijst uit dat het adres weg is...:
From 169.254.6.238 icmp_seq=1 Destination Host Unreachable
EDPLover
Starter
Starter

btw, ik moet er vandoor, mijn punt is dat edp wat betere service mag leveren, ik zal hun antwoorden hier posten, tot dan, salute en thanks voor de reply's !
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

mja alst een edp modem is, moeten ze inderdaad wel wat meer ondersteuning bieden..
eigenlijk gewoon nieuwe modem sturen..
EDPLover
Starter
Starter

Dafke schreef:mja alst een edp modem is, moeten ze inderdaad wel wat meer ondersteuning bieden..
eigenlijk gewoon nieuwe modem sturen..
Ik overweeg een gerechterlijke procedure te starten tegen EDPnet, ik neem dit niet dat ze hun consumenten zo behandelen, ben weer twee dagen aan het wachten op antwoord zelfs voor een domme routerconfig, morgen vertrekt mijn aangetekend schrijven, wat is dit voor een zeverprovider zeg, ze hebben wel met de verkeerde te maken deze keer, ik laat het hier echt niet bij.

Meer info laterzzzzz
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 13 keer

veel succes :roll:
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”