Digitale tv goedkoper dan analoog

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Gesloten
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

Hoe onrechtvaardig is dat niet!
Mss toch maar overschakelen dan:

Wat is het interessantste aanbod? telenet (belgacom komt niet binnen) of dat van de sateliet(1aanbieder)? (indi kunnen we niet krijgen,regio gent).

ivm satteliet: hoeveel kost het voor een complete installatie(stukken)?
Kan ik het signiaal delen(normaal wel)(voor 2-3 aansluitingen), hoeveel zou dit meer kosten?

Mag de kabel voor sattelietontvangst 30m lang zijn? (van tuinhuis nr mn kamer).
Op het dak plaatsen is nl. geen optie.
Kan hem een mooi plaatsje geven in een groendak.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

laurens7 schreef:Mss toch maar overschakelen dan:


Als die 10 euro korting (BTW van 12 ipv. 21%) de reden is om over te stappen zou ik zeggen, blijf er nog lang vanaf (je zal namelijk heel wat meer betalen).

laurens7 schreef:Wat is het interessantste aanbod? telenet (belgacom komt niet binnen) of dat van de sateliet(1aanbieder)? (indi kunnen we niet krijgen,regio gent).


Da's een persoonlijk keuze, en het forum bevat genoeg feedback om je daarbij te helpen. Feit is wel dat TN de eenvoudigste oplossing is, en TVV de meest vrije van keuze.
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Telenet mag wel zeggen dat digitale tv goedkoper is dan analoge tv, maar dat is het NIET!!!

Als je digitale tv neemt is je kabelabonnement goedkoper (12% BTW ipv 21% BTW), maar bij digitale tv komen nog maandelijkse abonnementskosten en dan spreek ik nog niet over de set-up kosten.

Satteliet hetzelfde verhaal, hoewel je hier geen kabelabonnement bij Telenet nodig hebt, komen er wel heel wat set-up kosten bij kijken plus ook een maandelijks abonnementskost.

Digitale TV is altijd duurder dan analoog. Maar goed, als je toch digitaal wilt gaan, is er voldoende feedback op het forum te vinden.

Telenet is het eenvoudigst in installatie, maar Telenet legt je alles op wat je moet gebruiken (niets van vrijheid). Bij TV Vlaanderen (satteliet) ben je volledig vrij om te doen en laten wat je wil (dus je hebt ook een eigen hand in hoeveel het plaatje allemaal kost), maar dat maakt het natuurlijk ook wat ingewikkelder om een keuze te maken in materiaal en bij installatie natuurlijk.

Bezin eer ge begint. En als't niets mag kosten, doe zoals ik: geen digitale, noch analoge tv en ben ekik ook perfect gelukkig zenne (jaja, ook zonder familie).
Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC5300 - MSI P965 Platinum - GeForce 7900GTX 512MB DDR3 - Western Digital 150GB 16MB Raptor - Western Digital 250GB 16MB - Zalman Powersupply ZM-460-APS 460W - Thermaltake Soprano VB1000SWS
HANs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 350
Lid geworden op: 09 dec 2005, 12:28
Bedankt: 1 keer

je hoeft helemaal geen abbo kosten te hebben.

Indien je gewoon digitale tv neemt zonder enig meer dan ben je in de maand goedkoper af.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

DarthDavy schreef:maar bij digitale tv komen nog maandelijkse abonnementskosten


Welke maandelijkse kosten ? Het meedoen aan spelletjes, het huren van films, extra zenders... zijn allemaal dingen die je voor jezelf moet beslissen of je ze wil of niet. In dit opzicht kost het je dus niets extra als je het niet gebruikt.

Wat erger is, is Flexview... het kost je 5 euro per maand om je HD-recorder te kunnen gebruiken op een manier die helemaal niets met vooruitgang heeft te maken (zonder kan je zelfs niet met één toets opnemen, wat mijn videorecorder 10 jaar geleden al kon !)
Witboek
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2010, 21:23

Modbreak:
lees onze regels eens ( http://userbase.be/userbase/vzw/12-gedragsregels )
Telenet = oplichters!!!!! :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang:

Waarom?????


Ik heb ook zo'n shake besteld en men sprak niets over maandelijkse abonementsgeld voor de televisie. Die shakes zijn bedriegelijk!!! Er staat een prijs op maar je moet er 12 euro erbij doen. Dus als je een diamant shake neemt dan betaal je 58+12 euro, wat duur is.

Daarom voor iedereen die Telenet klant wilt worden, denk 2 keer na. Analoog televisie is veel goedkoper.

Ook de digibox das veel te duur en maakt ontzettend veel lawaai en is duur in energie. Telenet zijn oplichters!!!!

Ook belde ik een keer en bleef meer dan 40 minuten wachten aan de lijn :???: :???: :???: :???: . De een persoon stuurde mij naar de andere. 40 minuten en dan konden ze mij nog niet eens een degelijk antwoord geven.

Internet van Telent is veel te traag. Ze zeggen dat ze de snelste zijn, maar das larie. Want soms surf ik via wifi en dan ben ik veel sneller dan als ik thuis via de kabel surf.

voor alle telenet lezers, jullie zijn bedriegers!!!!!!!

Nu heb ik een jaar contract gezellig!!!!!!Om te kotsen :bang:

[g]DUS EEN GEWAARSCHUWD MAN IS ER TWEE WAARD TELENET NO NO NO !!!!! :nono: :nono: :nono: :nono: :nono:[/g]
Witboek
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mar 2010, 21:23

Als je denkt dat je meer zenders hebt dan heb je het mis. Je krijgt meer zenders, maar wat voor zenders.


Klantenservice bij telenet = 0

Promoties bij telenet = 00

Aanbiedingen bij telenet = 00

Volgend jaar naar belgacom, want ben ze kotsbeu :bang:
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

jah ik ben ook geen telenetfan, maar iedereen weet dat toch.
Vroeger betaalde je de kabelkosten in 1 keer nu per maand.
Ik zie niet in wat het probleem is
je kan altijd een keer bellen naar telenet en vragen of je kunt betalen zoals vroeger 1 keer 159€ ofzo
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Witboek schreef:Internet van Telent is veel te traag. Ze zeggen dat ze de snelste zijn, maar das larie. Want soms surf ik via wifi en dan ben ik veel sneller dan als ik thuis via de kabel surf.


En waar komt je WIFI dan vandaan... uit het niets ?

Wat mij betreft mag je schrijven wat je wil van TN... maar over snelheid valt weinig te discussieren bij TN (die is namelijk altijd 90 a 95% van de specificaties wat je tot voorkort - dankzij VDSL2 - van DSL niet kon zeggen).
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Witboek schreef:bla

Witboek == kleurboek?

Dat Telenet bedriegers zijn, zover zou ik niet gaan. Ze spelen het gewoon redelijk... smerig met hun kabelabonnement dat niet in de grote letters staat. Maar das al sinds de lancering van de shakes, en niemand heeft daar blijkbaar over geklaagd.
Stefken01
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 sep 2009, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

@ laurens7 zoals je misch. al weet of zo moeten weten lopen alle draadje's hier naar Belgacom, neem voor je eigen een beslising en neem alles hier maar een korreltje zout. :!:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

Witboek schreef:Bla bla knip

Lees eerst eens de forum regels ivm het gebruik van kleuren in uw posts.

Voor de rest veel gezever in uw eerste 2 berichten, je had mss ook beter eerst de kleine letters gelezen voor je een contract aan ging ... :drool:

* Om te kunnen genieten van een Shake met Telenet Digitale TV, dien je te beschikken over een actief Telenet kabel - abonnement (niet inbegrepen)

Dat kabel abo komt nu gewoon in maandelijkse stukjes ipv éénmalig in een jaar.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

@laurens7: je kan ook overwegen om een (hd)digicorder tweedehands te kopen. Die heb je er binnen het jaar "uitgehuurd", je hebt digitv+hdd+goedkopere kabel. (+volledige vrijheid met uw internetaansluiting!)
@r2504: hoe kom je aan die 5 euro flexview?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Digitale TV hoeft niet altijd duur te zijn als het je om de prijs te doen is, er is immers ook nog DVB-T. Daarvoor heb je enkel een antenne nodig (binnen- of buiten) en mocht je TV nog geen ingebouwde dvb-t ontvanger bezitten dan die ook nog (ontvanger heb je voor 40 euro).

Maandelijkse ontvangstkostprijs : 0 euro

Natuurlijk kan je alleen de Free to Air zenders gratis zien maar als ik sommige programma's van de commerciële zenders bekijk is dat is niet altijd een nadeel :-D

(FTA zenders Een, Een+, Canvas/Ketnet, Ketnet+/Canvas+ Bij goede ontvangstmogelijkheden ook nog: La Une, La Deux, La Trois, Euronews, Nederland 1, 2 en 3, Regio Zeeland en als je heel goede ontvangst hebt naar Frankrijk toe heb je ook nog 18 Franse zenders)

Nog een voordeel van DVB-T: je kan NIET deelnemen aan die zogenaamde 'interactieve' toestanden (televoting etc), ook daarmee kan je dus geen geld verliezen, je kan bv. ook geen schuldgevoel overhouden aan het feit dat 'JIJ' een verkeerde kandidaat wegstemd had etc :lol:

Je moet je misschien wel haasten voor dit interessant aanbod: Telenet :!: heeft via een omwegje uitzendrechten bemachtigd voor de Vlaamse DVB-T. De kans bestaat dus dat we over enkele jaren toch weer een abonnement mogen nemen om een openbare zender zoals de Vrt te kunnen aanschouwen ... :cry:
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Dfrog schreef:@r2504: hoe kom je aan die 5 euro flexview?


Post is ook al 3 jaar oud... toen zal het vermoedelijk nog betalend geweest zijn.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1235
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

r2504 schreef:
Dfrog schreef:@r2504: hoe kom je aan die 5 euro flexview?


Post is ook al 3 jaar oud... toen zal het vermoedelijk nog betalend geweest zijn.

ows, hier is serieus gebumped :?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik weet niet of je in de stad woont,maar indien dit wel het geval is,kan je messchien overwegen het Scarlet One abbo te nemen,dit is internet, vaste tel,en dig.tv samen voor 50€, goekoper ga je hier in Vlaanderen niet vinden.
De Dig. TV komt eigenlijk van Belgacom,en voor het internet heeft u maar een volume van 30 gig,maar als je daar mee kan leven,en je bent aansluitbaar is dit een te overwegen alternatief.
Gesloten

Terug naar “Streaming, TV over internet”