Synchro measurement result for subscriber number
SynchroState synchro
PortState unlock
DownstreamBitRate 3616 Kbps
UpstreamBitRate 512 Kbps
DownstreamNoiseMargin 6 dB
UpstreamNoiseMargin 19 dB
DownstreamAttenuation 56 dB
UpstreamAttenuation 29 dB
4TEL measurement result for subscriber number
DiagnosticMessage NO_DISPATCH
CableLength 3570 m
AE_Insulation 10 MOHMS
BE_Insulation 10 MOHMS
AB_Insulation 10 MOHMS
BA_Insulation 10 MOHMS
AC_Insulation 10 MOHMS
BC_Insulation 10 MOHMS
AE_Capacitance 288 nF
BE_Capacitance 288 nF
AB_Capacitance 242 nF
BA_Capacitance 242 nF
CableCapacitance 160 nF
MutualCapacitance 386 nF
Slechte lijn
-
- Elite Poster
- Berichten: 1571
- Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Kan iemand mij vertellen wat er precies verkeerd kan zijn aan mijn lijn? Ik zit op 3.6km van de centrale. Met een lager profiel is de lijn nu stabieler, maar ik wil de volledige snelheid
-
- Premium Member
- Berichten: 645
- Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37
downstreammargin is 6DB
Als die onder de 6-7 gaat maak je grote kans op disconnects. Kijk eens of er niets schort aan je binnenbekabeling en splitters etc etc.
Als die onder de 6-7 gaat maak je grote kans op disconnects. Kijk eens of er niets schort aan je binnenbekabeling en splitters etc etc.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1571
- Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Geen binnenbekabeling aanwezig, modem rechtstreeks aangesloten op inkomend contact via splitter. Contact reeds vervangen, splitter +telefoon reeds weggelaten. Veranderd allemaal niksPraetorian schreef:downstreammargin is 6DB
Als die onder de 6-7 gaat maak je grote kans op disconnects. Kijk eens of er niets schort aan je binnenbekabeling en splitters etc etc.
Ooit per PM eens ontvangen na een lijnmeting door een medewerker van Belgacom >>kUmbro schreef:is da nie redelijk hoog? (te hoog)woutervh schreef:DownstreamAttenuation 56 dB
Je zit op 4,0km en uw noise margin is 18db, een ideale waarde zou zijn 25-30db,
van jou is die noise laag omdat je toch op 4km zit, tenzij dat er nog een verlengkabel binnen ligt
hieronder staat de meting van jouw lijn
Downstream Upstream
Dslam Bitrate 3360 Kbps 512 Kbps
Dslam Relative capacity 56 % 60 %
Dslam Noise margin 18 dB 19 dB
Dslam Attenuation 41 dB 17 dB
Optimale= Dslam Bitrate 4640 Kbps 512 Kbps
Maar vermits mijn provider Belgacom/Skynet, dit is niet dommel en zal deze info je niet veel brengen denk ik.
Lijnmeting werd destijds gedaan door ZeRoC
Ziet er naar uit dat de verzwakking op uw lijn groter is als vroeger. Dit kan vanalles zijn, maar als je zeker bent dat er niets veranderd is bij u thuis. Dan zou ik enkel eens controleren of de contacten niet geoxideerd zijn in uw aansluitdoos of telefoonstopcontact.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1571
- Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 147 keer
Alle contacten hier in huis zijn goed. Zoals reeds gezegd is modem rechtstreeks aan punt geschakeld waar lijn binnenkomt. Ook al nieuwe wandcontactdoos geplaatst.
Ik heb nu een 3.3Mb profiel, maar nog steeds maar een SNR van 7.5 dB, en dit valt te merken :s
Ik heb nu een 3.3Mb profiel, maar nog steeds maar een SNR van 7.5 dB, en dit valt te merken :s
Het zou ook nog kunnen dat uw modem aant verslijten is, dan gebeurt het ook dat de synchrowaarden zakken. Maar in uw geval zou ik eerder op een slechte lijnkwaliteit gokken. Maw de lijn tussen u thuis en de centrale zal misschien iets meer als normaal storing ondervinden van naburige adsllijnen met als gevolg lagere synchro en lagere noisemarge. Enige manier om dit te verhelpen is vragen aan Belgacom om u een beter telefoonpaar te geven. Good luck