Slechte lijn

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Kan iemand mij vertellen wat er precies verkeerd kan zijn aan mijn lijn? Ik zit op 3.6km van de centrale. Met een lager profiel is de lijn nu stabieler, maar ik wil de volledige snelheid :p
Synchro measurement result for subscriber number



SynchroState synchro

PortState unlock

DownstreamBitRate 3616 Kbps

UpstreamBitRate 512 Kbps

DownstreamNoiseMargin 6 dB

UpstreamNoiseMargin 19 dB

DownstreamAttenuation 56 dB

UpstreamAttenuation 29 dB



4TEL measurement result for subscriber number



DiagnosticMessage NO_DISPATCH

CableLength 3570 m

AE_Insulation 10 MOHMS

BE_Insulation 10 MOHMS

AB_Insulation 10 MOHMS

BA_Insulation 10 MOHMS

AC_Insulation 10 MOHMS

BC_Insulation 10 MOHMS

AE_Capacitance 288 nF

BE_Capacitance 288 nF

AB_Capacitance 242 nF

BA_Capacitance 242 nF

CableCapacitance 160 nF

MutualCapacitance 386 nF
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

verkeerd aan je lijn? weinig.
Je kan altijd verhuizen ;-)
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

downstreammargin is 6DB
Als die onder de 6-7 gaat maak je grote kans op disconnects. Kijk eens of er niets schort aan je binnenbekabeling en splitters etc etc.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Praetorian schreef:downstreammargin is 6DB
Als die onder de 6-7 gaat maak je grote kans op disconnects. Kijk eens of er niets schort aan je binnenbekabeling en splitters etc etc.
Geen binnenbekabeling aanwezig, modem rechtstreeks aangesloten op inkomend contact via splitter. Contact reeds vervangen, splitter +telefoon reeds weggelaten. Veranderd allemaal niks
kUmbro
Premium Member
Premium Member
Berichten: 468
Lid geworden op: 05 aug 2006, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

woutervh schreef:DownstreamAttenuation 56 dB
is da nie redelijk hoog? (te hoog)
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

kUmbro schreef:
woutervh schreef:DownstreamAttenuation 56 dB
is da nie redelijk hoog? (te hoog)
Ooit per PM eens ontvangen na een lijnmeting door een medewerker van Belgacom >>

Je zit op 4,0km en uw noise margin is 18db, een ideale waarde zou zijn 25-30db,
van jou is die noise laag omdat je toch op 4km zit, tenzij dat er nog een verlengkabel binnen ligt
hieronder staat de meting van jouw lijn

Downstream Upstream
Dslam Bitrate 3360 Kbps 512 Kbps
Dslam Relative capacity 56 % 60 %
Dslam Noise margin 18 dB 19 dB
Dslam Attenuation 41 dB 17 dB

Optimale= Dslam Bitrate 4640 Kbps 512 Kbps


Maar vermits mijn provider Belgacom/Skynet, dit is niet dommel en zal deze info je niet veel brengen denk ik. :!:
Lijnmeting werd destijds gedaan door ZeRoC
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 maa 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

Ziet er naar uit dat de verzwakking op uw lijn groter is als vroeger. Dit kan vanalles zijn, maar als je zeker bent dat er niets veranderd is bij u thuis. Dan zou ik enkel eens controleren of de contacten niet geoxideerd zijn in uw aansluitdoos of telefoonstopcontact.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1571
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 147 keer

Alle contacten hier in huis zijn goed. Zoals reeds gezegd is modem rechtstreeks aan punt geschakeld waar lijn binnenkomt. Ook al nieuwe wandcontactdoos geplaatst.
Ik heb nu een 3.3Mb profiel, maar nog steeds maar een SNR van 7.5 dB, en dit valt te merken :s
Joris84
Pro Member
Pro Member
Berichten: 281
Lid geworden op: 13 maa 2006, 18:09
Bedankt: 2 keer

Het zou ook nog kunnen dat uw modem aant verslijten is, dan gebeurt het ook dat de synchrowaarden zakken. Maar in uw geval zou ik eerder op een slechte lijnkwaliteit gokken. Maw de lijn tussen u thuis en de centrale zal misschien iets meer als normaal storing ondervinden van naburige adsllijnen met als gevolg lagere synchro en lagere noisemarge. Enige manier om dit te verhelpen is vragen aan Belgacom om u een beter telefoonpaar te geven. Good luck :p
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”