83.98.192.46 onbereikbaar

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Stef82
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mei 2007, 21:27

Sinds een week of 2 kan ik het ip adress 83.98.192.46 niet meer bereiken. (en na navraag ook een 10tal ander dommel gebruikers, dus waarschijnlijk alle dommel gebruikers)
Ik heb al 2 tickets gemaakt en tot nu toe geen antwoord gekregen.

Oh en het is een datacentrum in rotterdam waar deze server staat.

Een tracert geeft het volgende resultaat:
C:\Documents and Settings\Stefaan>tracert 83.98.192.46

Bezig met het traceren van de route naar customer.solidhost.com [ 83.98.192.46]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.0.0.138
2 19 ms 19 ms 19 ms gateway.silver1.gent1.schedom-europe.net [83.101
.12.1]
3 22 ms 23 ms 22 ms atm1-0-0-28-32.router8.bru.schedom-europe.net [8
3.101.0.54]
4 27 ms 23 ms 22 ms hsrp.schedom-europe.bru.belbone.be [ 83.101.0.57]

5 27 ms 28 ms 28 ms pcbru16-tge3-2.car.belbone.be [ 80.84.18.6]
6 26 ms 26 ms 26 ms pcams14-tge2-1.car.belbone.be [ 80.84.18.161]
7 26 ms 27 ms 27 ms pcams23-tge2-2.car.belbone.be [ 80.84.18.187]
8 26 ms * 26 ms 10ge-4-2.amsix2.as25232.net [ 195.69.145.210]
9 26 ms 26 ms 26 ms 213.247.59.78
10 39 ms 28 ms 27 ms 83.98.223.1
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 * * * Time-out bij opdracht.
13 * * * Time-out bij opdracht.

waarnaa enkel maar time-outs volgen

Pingen geeft enkel maar time-outs.

Ik heb ook even een tracert naar www.solidhost.com (die ik wel kan bereiken) gedaan en dat geeft het volgende resultaat:
Bezig met het traceren van de route naar solidhost.com [ 83.98.192.110]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.0.0.138
2 19 ms 19 ms 19 ms gateway.silver1.gent1.schedom-europe.net [83.101
.12.1]
3 22 ms 21 ms 22 ms atm1-0-0-28-32.router8.bru.schedom-europe.net [8
3.101.0.54]
4 23 ms 22 ms 22 ms hsrp.schedom-europe.bru.belbone.be [ 83.101.0.57]

5 27 ms 28 ms 27 ms pcbru16-tge2-2.car.belbone.be [ 80.84.18.140]
6 26 ms 26 ms 28 ms pcams14-tge2-1.car.belbone.be [ 80.84.18.161]
7 27 ms 27 ms 26 ms pcams23-tge2-2.car.belbone.be [ 80.84.18.187]
8 26 ms 29 ms 26 ms 10ge-4-2.amsix2.as25232.net [ 195.69.145.210]
9 26 ms 27 ms 26 ms 213.247.59.78
10 27 ms 28 ms 27 ms 83.98.223.1
11 29 ms 27 ms 27 ms 83.98.192.100
12 27 ms 28 ms 27 ms core01.solidhost.com [ 83.98.192.110]

Zoals je kan zien loop het voor 83.98.192.46 fout vanaf 83.98.223.1
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

't gaat pas fout na AMS-IX, wat kan dommel daar aan doen?
Mijn trace route, vanaf skynet:

Code: Selecteer alles

Tracing route to customer.solidhost.com [83.98.192.46]
over a maximum of 30 hops:
...
  2  1.143-136-217.adsl-dyn.isp.belgacom.be [217.136.143.1]
  3  13.254-244-81.adsl-static.isp.belgacom.be [81.244.254.13]
  4  ge0-0.intlstr1.isp.belgacom.be [194.78.0.46]
  5  80.84.20.206
  6  80.84.18.161
  7  80.84.18.74
  8  10ge-4-2.amsix2.as25232.net [195.69.145.210]
  9  213.247.59.78
 10  83.98.223.1
 11  customer.solidhost.com [83.98.192.46]

Computing statistics for 275 seconds...
            Source to Here   This Node/Link
Hop  RTT    Lost/Sent = Pct  Lost/Sent = Pct  Address
...
  2    9ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  1.143-136-217.adsl-dyn.isp.belgacom.be [217.136.143.1]
                                0/ 100 =  0%   |
  3   13ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  13.254-244-81.adsl-static.isp.belgacom.be [81.244.254.13]
                                0/ 100 =  0%   |
  4   12ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  ge0-0.intlstr1.isp.belgacom.be [194.78.0.46]
                                0/ 100 =  0%   |
  5   13ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  80.84.20.206
                                0/ 100 =  0%   |
  6   16ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  80.84.18.161
                                0/ 100 =  0%   |
  7   16ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  80.84.18.74
                                0/ 100 =  0%   |
  8   16ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  10ge-4-2.amsix2.as25232.net [195.69.145.210]
                                0/ 100 =  0%   |
  9   17ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  213.247.59.78
                                0/ 100 =  0%   |
 10   16ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  83.98.223.1
                                0/ 100 =  0%   |
 11   17ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  customer.solidhost.com [83.98.192.46]

Trace complete.
Stef82
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mei 2007, 21:27

meon schreef:'t gaat pas fout na AMS-IX, wat kan dommel daar aan doen?
Mijn trace route, vanaf skynet:

Code: Selecteer alles

Tracing route to customer.solidhost.com [83.98.192.46]
over a maximum of 30 hops:
...
  2  1.143-136-217.adsl-dyn.isp.belgacom.be [217.136.143.1]
  3  13.254-244-81.adsl-static.isp.belgacom.be [81.244.254.13]
  4  ge0-0.intlstr1.isp.belgacom.be [194.78.0.46]
  5  80.84.20.206
  6  80.84.18.161
  7  80.84.18.74
  8  10ge-4-2.amsix2.as25232.net [195.69.145.210]
  9  213.247.59.78
 10  83.98.223.1
 11  customer.solidhost.com [83.98.192.46]

Computing statistics for 275 seconds...
            Source to Here   This Node/Link
Hop  RTT    Lost/Sent = Pct  Lost/Sent = Pct  Address
...
  2    9ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  1.143-136-217.adsl-dyn.isp.belgacom.be [217.136.143.1]
                                0/ 100 =  0%   |
  3   13ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  13.254-244-81.adsl-static.isp.belgacom.be [81.244.254.13]
                                0/ 100 =  0%   |
  4   12ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  ge0-0.intlstr1.isp.belgacom.be [194.78.0.46]
                                0/ 100 =  0%   |
  5   13ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  80.84.20.206
                                0/ 100 =  0%   |
  6   16ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  80.84.18.161
                                0/ 100 =  0%   |
  7   16ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  80.84.18.74
                                0/ 100 =  0%   |
  8   16ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  10ge-4-2.amsix2.as25232.net [195.69.145.210]
                                0/ 100 =  0%   |
  9   17ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  213.247.59.78
                                0/ 100 =  0%   |
 10   16ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  83.98.223.1
                                0/ 100 =  0%   |
 11   17ms     0/ 100 =  0%     0/ 100 =  0%  customer.solidhost.com [83.98.192.46]

Trace complete.

Ik ken niet zoveel van routing etc. Maar mijn gezond verstand zegt dat mijn ISP ervoor moet zorgen dat ik alles kan bereiken.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Code: Selecteer alles

Tracing route to customer.solidhost.com [83.98.192.46]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.2.1
  2     7 ms     8 ms     8 ms  10.54.192.1
  3     8 ms     8 ms     8 ms  dD5E0FBE1.access.telenet.be [213.224.251.225]
  4     8 ms     6 ms     8 ms  dD5E0FD51.access.telenet.be [213.224.253.81]
  5     7 ms    10 ms     8 ms  dD5E0FD22.access.telenet.be [213.224.253.34]
  6     9 ms    10 ms     9 ms  dD5E0FD26.access.telenet.be [213.224.253.38]
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     8 ms    19 ms     9 ms  213.224.126.70
  9    17 ms    19 ms    19 ms  as25232.eurorings.net [134.222.97.246]
 10    29 ms    19 ms    18 ms  213.247.59.82
 11    17 ms    32 ms    37 ms  213.247.59.233
 12    18 ms    18 ms    17 ms  customer.solidhost.com [83.98.192.46]


Telenet doet die het ook. Heb thuis dommel,daar heb ik het nog niet kunnen proberen. Zal het morgen eens doen :)
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

In dit geval eerder de transit-partners. Maar als ik jouw traceroute vergelijk met de mijne, dan is het enige verschil de laatste hop: ik kan die wél pingen, gij niet. En da's net de server die gij moet hebben.
Ik ken er ook niet veel van eh, maar dit lijkt me niet iets waar de provider iets aan kan doen ... :-/
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

EDPnet:

Code: Selecteer alles

1   <1 ms   <1 ms   <1 ms  10.10.10.1
  2    12 ms    12 ms    12 ms  []
  3    12 ms    12 ms    13 ms  213.219.132.241.adslpower.by.edpnet.be [213.219.
132.241]
  4    13 ms    13 ms    13 ms  brussel02.edpnet.net [213.219.132.210]
  5    20 ms    17 ms    16 ms  adam01.edpnet.net [212.71.1.2]
  6    17 ms    18 ms    17 ms  10ge-4-2.amsix2.as25232.net [195.69.145.210]
  7    18 ms    17 ms    25 ms  213.247.59.78
  8    20 ms    17 ms    18 ms  83.98.223.1
  9    18 ms    18 ms    17 ms  customer.solidhost.com [83.98.192.46]

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Scarlet:

traceroute to 83.98.192.46 (83.98.192.46), 30 hops max, 38 byte packets
1 x (x) 0.279 ms 0.185 ms 0.235 ms
2 gig0-0-0-100.inx-dr01.ias.scarlet.be (194.119.224.54) 0.735 ms 0.478 ms 0.615 ms
3 interoute.bnix.net (194.53.172.126) 0.488 ms 0.500 ms 0.719 ms
4 PO9-0.bru-leu-access-1.interoute.net (212.23.41.85) 54.956 ms 7.723 ms 7.485 ms
5 PO15-1.par-gar-core-2.interoute.net (212.23.41.94) 7.485 ms 7.234 ms 7.353 ms
6 PO11-0.ams-koo-core-2.interoute.net (212.23.41.70) 24.850 ms 7.597 ms 7.360 ms
7 PO6-0.ams-koo-access-2.interoute.net (212.23.41.146) 7.734 ms 7.350 ms 7.235 ms
8 212.23.59.250 (212.23.59.250) 8.983 ms 8.223 ms 8.360 ms
9 213.247.59.233 (213.247.59.233) 8.358 ms 8.227 ms 23.601 ms
10 customer.solidhost.com (83.98.192.46) 8.737 ms 8.461 ms 8.610 ms
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Colocatie bxl:

Code: Selecteer alles

traceroute to 83.98.192.46 (83.98.192.46), 30 hops max, 40 byte packets
 1  vl-100-1.cr0.bru1.benesol.be (85.158.215.126)  0.899 ms  0.892 ms  2.548 ms
 2  ge-0-1-0-504.br0.bru1.benesol.be (85.158.208.253)  0.780 ms  0.939 ms  0.455 ms
 3  gbxs.freebix.net (195.85.203.1)  0.927 ms *  2.744 ms
 4  te4-1.br0.bru2.be.gbxs.net (83.143.243.6)  4.450 ms  3.960 ms  3.986 ms
 5  ge6-2-0.br1.bru2.be.gbxs.net (83.143.243.10)  0.990 ms  2.615 ms  0.843 ms
 6  so7-0-0.br0.ams3.nl.gbxs.net (83.143.243.18)  3.983 ms  3.974 ms  3.991 ms
 7  gw-rokscom.nkhf-nlams.gbxs.net (193.27.64.94)  4.496 ms  4.476 ms  4.493 ms
 8  213.247.59.82 (213.247.59.82)  4.991 ms  5.003 ms  4.453 ms
 9  213.247.59.233 (213.247.59.233)  4.489 ms  4.477 ms  4.503 ms
10  customer.solidhost.com (83.98.192.46)  4.982 ms  4.463 ms  4.992 ms
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Bij mij thuis via dommel lukt het ook niet om te verbinden. De beste test zou iemand zijn van skynet.[/code]
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

ljd schreef:Bij mij thuis via dommel lukt het ook niet om te verbinden. De beste test zou iemand zijn van skynet.

Waarom skynet ?(en begin nu niet over turboline, want dat heeft daar niks mee te maken, verkeerde OSI-laag)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

meon schreef:
ljd schreef:Bij mij thuis via dommel lukt het ook niet om te verbinden. De beste test zou iemand zijn van skynet.

Waarom skynet ?(en begin nu niet over turboline, want dat heeft daar niks mee te maken, verkeerde OSI-laag)


Wedden dat hij daar over wou beginnen ? :P
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

perfect bereikbaar met ping dat machien vanaf skynet netwerk
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

ditCh schreef:
meon schreef:
ljd schreef:Bij mij thuis via dommel lukt het ook niet om te verbinden. De beste test zou iemand zijn van skynet.

Waarom skynet ?(en begin nu niet over turboline, want dat heeft daar niks mee te maken, verkeerde OSI-laag)


Wedden dat hij daar over wou beginnen ? :P


Neen ik wou daar niet overbeginnen. Heb mij niet echt verdiept in de architectuur achter de netwerken van skynet dus ben ik ook niet echt op de hoogte van het systeem.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dit lijkt me sterk op een firewall probleem. Wat zegt de host?
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

jullie werken toch niet allemaal met die modem/router van dommel.
dan moeten jullie bij hen navraag doen. het kan zijn dat die modem iets blokkeert heb ik ook al gehad
maar: ik vanaf dommel
Microsoft Windows [versie 6.0.6000]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\Users\ik>tracert83.98.192.46
tracert83.98.192.46 wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.

C:\Users\ik>tracert 83.98.192.46

Traceren van de route naar customer.solidhost.com [83.98.192.46]
via maximaal 30 hops:

1 1 ms 2 ms 1 ms fritz.fonwlan.box [192.168.178.1]
2 9 ms 8 ms 9 ms gateway.silver1.leuven2.schedom-europe.net [83.1
01.4.1]
3 11 ms 10 ms 11 ms atm1-0-0-22-32.router8.bru.schedom-europe.net [8
3.101.0.22]
4 11 ms 11 ms 11 ms hsrp.schedom-europe.bru.belbone.be [83.101.0.57]

5 16 ms 16 ms 18 ms pcbru16-tge2-2.car.belbone.be [80.84.18.140]
6 16 ms 15 ms 15 ms pcams14-tge2-2.car.belbone.be [80.84.18.26]
7 16 ms 16 ms 16 ms 80.84.18.74
8 18 ms 16 ms 17 ms 10ge-4-2.amsix2.as25232.net [195.69.145.210]
9 16 ms 16 ms 17 ms 213.247.59.78
10 17 ms 17 ms 17 ms 83.98.223.1
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 * * * Time-out bij opdracht.
13 * * * Time-out bij opdracht.
14 * * * Time-out bij opdracht.
15 *
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Ik heb een linksys WAG200g :) . Heb geen telefonie bij dommel ofzo
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

t-town schreef:jullie werken toch niet allemaal met die modem/router van dommel.
dan moeten jullie bij hen navraag doen. het kan zijn dat die modem iets blokkeert heb ik ook al gehad
maar: ik vanaf dommel


Uit je traceroute kan ik al onmiddellijk zien dat de modem niets blokkeert ( als je verder dan 1 hop geraakt ;) )
Stef82
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mei 2007, 21:27

Na ongeveer 5 weken volgende reply gehad van dommel

Geachte,

Hiertoe dient u de mensen van as25232.net te contacteren. ZIj kunnen in hun routingtabel nakijken of ze een routering hebben voor uw iprange.

Belachelijke reply.

heb dan de mensen van solidhost gecontacteerd en na 1 dag de volgende reply

We are able to access "customer.solidhost.com" fine frpm our end. Please clear the cache of you local machine or please check the issue with the ISP. Let us kno if the problem exists.

Ook niet veel soeps maar het duurde wel maar 1 dag. Naar beide nog een mail gestuurd. Maar ik heb niet veel hoop.

[/quote]
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Stef82 schreef:Belachelijke reply.


Maar wel correct ... het probleem ligt niet in het Dommel netwerk ...
Funsize
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 jan 2007, 01:58

ik ken zelf nu niet zoveel van routing enzo maar volgens mij ligt het probleem toch wel bij dommel denkek zenne.
via dommel krijg ik timed out bij een ping
via telenet pingt hij gewoon tegoei en via belgacom ook
alle 3 hier zelf thuis getest ...
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Belachelijke reply.

heb dan de mensen van solidhost gecontacteerd en na 1 dag de volgende reply


Neen een correcte reply. Het pakket passeert zonder fout het Dommel netwerk, om te stoppen vlak na de boarder router/gateway van de host. Als andere pakketten er wel doorkomen, waar ligt dan de fout? (heb u al een hint gegeven)

Ook niet veel soeps maar het duurde wel maar 1 dag. Naar beide nog een mail gestuurd. Maar ik heb niet veel hoop.


Ook bij hun is er geen probleem, alle paketten geraken op de doos of voorbij hun boarder router/gateway.

Welnu, waar ligt het probleem? Ik zou u aanraden eens op uw doos in te loggen vanop andere lokatie en na te zien of er nergens een firewall rule staat die pakketten blokkeert van op het Dommel netwerk? Probeer ook eens een omgekeerde traceroute. Gebruik eventueel nmap om te kijken of er andere poorten zijn die wel reageren. In ieder geval, dit probleem is geen netwerk probleem aan noch Dommel noch uw host zijn zijdde. En als er al een is, zal het al zeker niet bij Dommel liggen, maar bij het andere uiteinde (firewall regel op hun packet filter?).
Stef82
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mei 2007, 21:27

ditCh schreef:
Stef82 schreef:Belachelijke reply.


Maar wel correct ... het probleem ligt niet in het Dommel netwerk ...

Dus het is aan de klant (die als totale leek moet worden beschouwd) om as25232.net te contacteren terwijl as25232.net enkel een apache page geeft?

Dat noem ik belachelijke support. Het mag misschien wel correct zijn maar een klant is daar niets mee. Het is aan dommel's support (de mensen die er dus iets van horen te kennen, of er alleszinds voor betaald worden om er iets van te kennen) of even moeite te doen om zoiets duidelijker te maken, of eventueel as25232.net zelf op de hoogte te bregen dat ze hun klanten een routing probeel bezorgen.

Het is alsof je bij een garage een auto die niet meer werkt binnenbrengt in de garage en je krijgt hem terug met als antwoordt "de bougies werken niet meer, probeer ze zelf te vervangen".
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Het is alsof je bij een garage een auto die niet meer werkt binnenbrengt in de garage en je krijgt hem terug met als antwoordt "de bougies werken niet meer, probeer ze zelf te vervangen".


Het is eerder garage A die je doorverwijst naar garage B, omdat garage A niet op de hoogte is van de werking van die soort boegies.
Stef82
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mei 2007, 21:27

Goendi schreef:
Belachelijke reply.

heb dan de mensen van solidhost gecontacteerd en na 1 dag de volgende reply


Neen een correcte reply. Het pakket passeert zonder fout het Dommel netwerk, om te stoppen vlak na de boarder router/gateway van de host. Als andere pakketten er wel doorkomen, waar ligt dan de fout? (heb u al een hint gegeven)

Ook niet veel soeps maar het duurde wel maar 1 dag. Naar beide nog een mail gestuurd. Maar ik heb niet veel hoop.


Ook bij hun is er geen probleem, alle paketten geraken op de doos of voorbij hun boarder router/gateway.

Welnu, waar ligt het probleem? Ik zou u aanraden eens op uw doos in te loggen vanop andere lokatie en na te zien of er nergens een firewall rule staat die pakketten blokkeert van op het Dommel netwerk? Probeer ook eens een omgekeerde traceroute. Gebruik eventueel nmap om te kijken of er andere poorten zijn die wel reageren. In ieder geval, dit probleem is geen netwerk probleem aan noch Dommel noch uw host zijn zijdde. En als er al een is, zal het al zeker niet bij Dommel liggen, maar bij het andere uiteinde (firewall regel op hun packet filter?).

Ik ken niet veel van omgekeerde traceroutes etc. Maar alle dommel gebruikers kunnen dit IP adres niet bereiken en de fout zou bij mij liggen of volg ik niet goed?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

De fout zal bij de netwerkleverancier van de hoster of de hoster zelf liggen.

Het heeft misschien ook iets te maken met de 83 reeks die dommel uitdeelt aan zijn klanten en de 83 reeks van de hoster. Prob staat er ergens een firewall tussen die slecht geconfigureerd staat.
Stef82
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mei 2007, 21:27

Kijk dit noem ik support, 1uur geleden mail gestuurd naar solidhost met de vraag om het eens grondig te bekijken, reply

We are checking this with our senior admins and will get back to you as soon as possible.


1uur, vs 5-6 weken?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Stef82 schreef:Dus het is aan de klant (die als totale leek moet worden beschouwd) om as25232.net te contacteren terwijl as25232.net enkel een apache page geeft?

Dat noem ik belachelijke support. Het mag misschien wel correct zijn maar een klant is daar niets mee. Het is aan dommel's support (de mensen die er dus iets van horen te kennen, of er alleszinds voor betaald worden om er iets van te kennen) of even moeite te doen om zoiets duidelijker te maken, of eventueel as25232.net zelf op de hoogte te bregen dat ze hun klanten een routing probeel bezorgen.


Een AS nummer zoek je op in de RIPE database ;)

En nogmaals ... je hoster gaat absoluut geen oplossing kunnen aanbieden ... die gaan enkel zien dat het probleem bij as25232 ( rokscom ) zit.

http://www.ripe.net/fcgi-bin/whois?form ... mit=Search
t-town
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 22 keer

Stef82 schreef:Kijk dit noem ik support, 1uur geleden mail gestuurd naar solidhost met de vraag om het eens grondig te bekijken, reply

We are checking this with our senior admins and will get back to you as soon as possible.


1uur, vs 5-6 weken?

standaard antwoord krijg je bij dommel ook na 5 seconden ofzo
ik zeg niet dat ze bij dommel geen problemen hebben met de support bij mij ook al een ticket 5 weken niet beantwoord zal ze nog eens mailen
Stef82
Starter
Starter
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 mei 2007, 21:27

3 uur en een 5tal mails later:

Hello,

You are being blocked by the firewall on the server. It is not a routing issue. Since you aren't our client directly, we request that you contact your host and have them investigate it for you.
Kind Regards,
John Strong
SolidHost Support Department

Hebben mij 2 keer doorgestuurd naar een lvl hoger van support.

FF deze mail naar dommel sturen, dat ik binnen 5 weken misschien een antwoord krijg.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Stef82 schreef:Hebben mij 2 keer doorgestuurd naar een lvl hoger van support.

FF deze mail naar dommel sturen, dat ik binnen 5 weken misschien een antwoord krijg.


Nogmaals ... Dommel kan hier niets aan doen ...
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Hebben mij 2 keer doorgestuurd naar een lvl hoger van support.

FF deze mail naar dommel sturen, dat ik binnen 5 weken misschien een antwoord krijg.


Stef, met alle respect... Maar als je een oplossing wil ga je toch eens eerst moeten lezen wat wij hier als antwoord geven hoor! Dommel kan hier niets aan doen, en ik heb je al meerdere malen gezegd dat je de firewall op je eigen box moet nakijken vanop een andere internetverbinding dan deze via Dommel. Ik vraag me in feite nu af waarom jij hoegenaamd een server hebt, blijkbaar weet je geeneens hoe je er mee moet werken...
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

En al die dommelaars die moeten betalen voor stef82 zijn helpdesk-stalking.

Solidhost zegt het eigenlijk zelf:
You are being blocked by the firewall on the server


En verder dat garageverhaal: het komt er op neer dat uwen garagist u een auto verkoopt en dat ge gaat klagen bij hem omdat er een wegversperring is op de autostrade.
Catullus
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 29 sep 2006, 09:36

lithion schreef:En al die dommelaars die moeten betalen voor stef82 zijn helpdesk-stalking.

Solidhost zegt het eigenlijk zelf:
You are being blocked by the firewall on the server


En verder dat garageverhaal: het komt er op neer dat uwen garagist u een auto verkoopt en dat ge gaat klagen bij hem omdat er een wegversperring is op de autostrade.


Bij wie moet ge dan gaan klagen voor die wegversperring ? :)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Catullus schreef:
lithion schreef:En al die dommelaars die moeten betalen voor stef82 zijn helpdesk-stalking.

Solidhost zegt het eigenlijk zelf:
You are being blocked by the firewall on the server


En verder dat garageverhaal: het komt er op neer dat uwen garagist u een auto verkoopt en dat ge gaat klagen bij hem omdat er een wegversperring is op de autostrade.


Bij wie moet ge dan gaan klagen voor die wegversperring ? :)


Minister van Verkeersveiligheid omdat versperring gevaarlijk zijn. Dommel moet Solidhost contacteren en vragen als ze van de blacklist gehaald worden :)
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Minister van Verkeersveiligheid omdat versperring gevaarlijk zijn. Dommel moet Solidhost contacteren en vragen als ze van de blacklist gehaald worden


Dommel staat niet op de blacklist waar jij naar referreert ! De router van solidhost reageert op de icmp pakketten! Zoals ik al aangaf ligt het probleem bij de firewall op de doos. En dat is noch het probleem van Solidhost, noch van Dommel. Solidhost zou hooguit kunnen tussenkomen om dit na te zien en te corrigeren, mits betaling vermoedelijk aangezien zij niet verantwoordelijk zijn voor de configuratie van die server? En zoals ik al eerder aangaf: kijk de firewall op die doos na vanop een andere lokatie. Ik geloof dat ik dat al 3 maal heb gezegd, is er eigenlijk iemand die dat leest?
FUBAR
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 dec 2004, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Vanop Dommel.be netwerk:

Code: Selecteer alles

[17:30:02|fubar@venetia:~] $ ping 83.98.192.46
PING 83.98.192.46 (83.98.192.46) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 83.98.192.46: icmp_seq=1 ttl=54 time=15.4 ms
64 bytes from 83.98.192.46: icmp_seq=2 ttl=54 time=14.9 ms
64 bytes from 83.98.192.46: icmp_seq=3 ttl=54 time=15.1 ms
64 bytes from 83.98.192.46: icmp_seq=4 ttl=54 time=15.3 ms

--- 83.98.192.46 ping statistics ---
5 packets transmitted, 4 received, 20% packet loss, time 4002ms
rtt min/avg/max/mdev = 14.949/15.233/15.468/0.227 ms
[17:30:19|fubar@venetia:~] $ tracepath 83.98.192.46
 1:  xxx.xxx.be (10.0.0.3)                          0.071ms pmtu 1500
 1:  yyy.xxx.be (10.0.0.1)                          0.521ms
 2:  a.b.schedom-europe.net (83.101.z.z)  asymm  1   0.573ms pmtu 1492
 3:  atm1-0-0-21-32.router8.bru.schedom-europe.net (83.101.z.z) asymm  4  35.453ms
 4:  hsrp.schedom-europe.bru.belbone.be (83.101.0.57)      36.430ms
 5:  pcbru16-tge3-2.car.belbone.be (80.84.18.6)           asymm  9  42.238ms
 6:  pcams14-tge2-1.car.belbone.be (80.84.18.161)         asymm  8  39.960ms
 7:  pcams23-tge2-2.car.belbone.be (80.84.18.187)          40.904ms
 8:  10ge-4-2.amsix2.as25232.net (195.69.145.210)          40.354ms
 9:  213.247.59.78 (213.247.59.78)                        asymm 10  41.097ms
10:  83.98.223.1 (83.98.223.1)                             40.832ms
11:  customer.solidhost.com (83.98.192.46)                 41.921ms reached
     Resume: pmtu 1492 hops 11 back 11


Stef82 zal het begrepen hebben ... of een verse OS install voor zijn machine hebben aangevraagd. ;)
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Nu lijkt het wel te werken
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Inderdaad. Wil nu toch wel eens weten wat er mis was :P *evil grijns*
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”