83.98.192.46 onbereikbaar
Sinds een week of 2 kan ik het ip adress 83.98.192.46 niet meer bereiken. (en na navraag ook een 10tal ander dommel gebruikers, dus waarschijnlijk alle dommel gebruikers)
Ik heb al 2 tickets gemaakt en tot nu toe geen antwoord gekregen.
Oh en het is een datacentrum in rotterdam waar deze server staat.
Een tracert geeft het volgende resultaat:
C:\Documents and Settings\Stefaan>tracert 83.98.192.46
Bezig met het traceren van de route naar customer.solidhost.com [ 83.98.192.46]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.0.0.138
2 19 ms 19 ms 19 ms gateway.silver1.gent1.schedom-europe.net [83.101
.12.1]
3 22 ms 23 ms 22 ms atm1-0-0-28-32.router8.bru.schedom-europe.net [8
3.101.0.54]
4 27 ms 23 ms 22 ms hsrp.schedom-europe.bru.belbone.be [ 83.101.0.57]
5 27 ms 28 ms 28 ms pcbru16-tge3-2.car.belbone.be [ 80.84.18.6]
6 26 ms 26 ms 26 ms pcams14-tge2-1.car.belbone.be [ 80.84.18.161]
7 26 ms 27 ms 27 ms pcams23-tge2-2.car.belbone.be [ 80.84.18.187]
8 26 ms * 26 ms 10ge-4-2.amsix2.as25232.net [ 195.69.145.210]
9 26 ms 26 ms 26 ms 213.247.59.78
10 39 ms 28 ms 27 ms 83.98.223.1
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 * * * Time-out bij opdracht.
13 * * * Time-out bij opdracht.
waarnaa enkel maar time-outs volgen
Pingen geeft enkel maar time-outs.
Ik heb ook even een tracert naar www.solidhost.com (die ik wel kan bereiken) gedaan en dat geeft het volgende resultaat:
Bezig met het traceren van de route naar solidhost.com [ 83.98.192.110]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.0.0.138
2 19 ms 19 ms 19 ms gateway.silver1.gent1.schedom-europe.net [83.101
.12.1]
3 22 ms 21 ms 22 ms atm1-0-0-28-32.router8.bru.schedom-europe.net [8
3.101.0.54]
4 23 ms 22 ms 22 ms hsrp.schedom-europe.bru.belbone.be [ 83.101.0.57]
5 27 ms 28 ms 27 ms pcbru16-tge2-2.car.belbone.be [ 80.84.18.140]
6 26 ms 26 ms 28 ms pcams14-tge2-1.car.belbone.be [ 80.84.18.161]
7 27 ms 27 ms 26 ms pcams23-tge2-2.car.belbone.be [ 80.84.18.187]
8 26 ms 29 ms 26 ms 10ge-4-2.amsix2.as25232.net [ 195.69.145.210]
9 26 ms 27 ms 26 ms 213.247.59.78
10 27 ms 28 ms 27 ms 83.98.223.1
11 29 ms 27 ms 27 ms 83.98.192.100
12 27 ms 28 ms 27 ms core01.solidhost.com [ 83.98.192.110]
Zoals je kan zien loop het voor 83.98.192.46 fout vanaf 83.98.223.1
Ik heb al 2 tickets gemaakt en tot nu toe geen antwoord gekregen.
Oh en het is een datacentrum in rotterdam waar deze server staat.
Een tracert geeft het volgende resultaat:
C:\Documents and Settings\Stefaan>tracert 83.98.192.46
Bezig met het traceren van de route naar customer.solidhost.com [ 83.98.192.46]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.0.0.138
2 19 ms 19 ms 19 ms gateway.silver1.gent1.schedom-europe.net [83.101
.12.1]
3 22 ms 23 ms 22 ms atm1-0-0-28-32.router8.bru.schedom-europe.net [8
3.101.0.54]
4 27 ms 23 ms 22 ms hsrp.schedom-europe.bru.belbone.be [ 83.101.0.57]
5 27 ms 28 ms 28 ms pcbru16-tge3-2.car.belbone.be [ 80.84.18.6]
6 26 ms 26 ms 26 ms pcams14-tge2-1.car.belbone.be [ 80.84.18.161]
7 26 ms 27 ms 27 ms pcams23-tge2-2.car.belbone.be [ 80.84.18.187]
8 26 ms * 26 ms 10ge-4-2.amsix2.as25232.net [ 195.69.145.210]
9 26 ms 26 ms 26 ms 213.247.59.78
10 39 ms 28 ms 27 ms 83.98.223.1
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 * * * Time-out bij opdracht.
13 * * * Time-out bij opdracht.
waarnaa enkel maar time-outs volgen
Pingen geeft enkel maar time-outs.
Ik heb ook even een tracert naar www.solidhost.com (die ik wel kan bereiken) gedaan en dat geeft het volgende resultaat:
Bezig met het traceren van de route naar solidhost.com [ 83.98.192.110]
via maximaal 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.0.0.138
2 19 ms 19 ms 19 ms gateway.silver1.gent1.schedom-europe.net [83.101
.12.1]
3 22 ms 21 ms 22 ms atm1-0-0-28-32.router8.bru.schedom-europe.net [8
3.101.0.54]
4 23 ms 22 ms 22 ms hsrp.schedom-europe.bru.belbone.be [ 83.101.0.57]
5 27 ms 28 ms 27 ms pcbru16-tge2-2.car.belbone.be [ 80.84.18.140]
6 26 ms 26 ms 28 ms pcams14-tge2-1.car.belbone.be [ 80.84.18.161]
7 27 ms 27 ms 26 ms pcams23-tge2-2.car.belbone.be [ 80.84.18.187]
8 26 ms 29 ms 26 ms 10ge-4-2.amsix2.as25232.net [ 195.69.145.210]
9 26 ms 27 ms 26 ms 213.247.59.78
10 27 ms 28 ms 27 ms 83.98.223.1
11 29 ms 27 ms 27 ms 83.98.192.100
12 27 ms 28 ms 27 ms core01.solidhost.com [ 83.98.192.110]
Zoals je kan zien loop het voor 83.98.192.46 fout vanaf 83.98.223.1
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
't gaat pas fout na AMS-IX, wat kan dommel daar aan doen?
Mijn trace route, vanaf skynet:
Mijn trace route, vanaf skynet:
Code: Selecteer alles
Tracing route to customer.solidhost.com [83.98.192.46]
over a maximum of 30 hops:
...
2 1.143-136-217.adsl-dyn.isp.belgacom.be [217.136.143.1]
3 13.254-244-81.adsl-static.isp.belgacom.be [81.244.254.13]
4 ge0-0.intlstr1.isp.belgacom.be [194.78.0.46]
5 80.84.20.206
6 80.84.18.161
7 80.84.18.74
8 10ge-4-2.amsix2.as25232.net [195.69.145.210]
9 213.247.59.78
10 83.98.223.1
11 customer.solidhost.com [83.98.192.46]
Computing statistics for 275 seconds...
Source to Here This Node/Link
Hop RTT Lost/Sent = Pct Lost/Sent = Pct Address
...
2 9ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 1.143-136-217.adsl-dyn.isp.belgacom.be [217.136.143.1]
0/ 100 = 0% |
3 13ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 13.254-244-81.adsl-static.isp.belgacom.be [81.244.254.13]
0/ 100 = 0% |
4 12ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% ge0-0.intlstr1.isp.belgacom.be [194.78.0.46]
0/ 100 = 0% |
5 13ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 80.84.20.206
0/ 100 = 0% |
6 16ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 80.84.18.161
0/ 100 = 0% |
7 16ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 80.84.18.74
0/ 100 = 0% |
8 16ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 10ge-4-2.amsix2.as25232.net [195.69.145.210]
0/ 100 = 0% |
9 17ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 213.247.59.78
0/ 100 = 0% |
10 16ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 83.98.223.1
0/ 100 = 0% |
11 17ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% customer.solidhost.com [83.98.192.46]
Trace complete.
meon schreef:'t gaat pas fout na AMS-IX, wat kan dommel daar aan doen?
Mijn trace route, vanaf skynet:Code: Selecteer alles
Tracing route to customer.solidhost.com [83.98.192.46]
over a maximum of 30 hops:
...
2 1.143-136-217.adsl-dyn.isp.belgacom.be [217.136.143.1]
3 13.254-244-81.adsl-static.isp.belgacom.be [81.244.254.13]
4 ge0-0.intlstr1.isp.belgacom.be [194.78.0.46]
5 80.84.20.206
6 80.84.18.161
7 80.84.18.74
8 10ge-4-2.amsix2.as25232.net [195.69.145.210]
9 213.247.59.78
10 83.98.223.1
11 customer.solidhost.com [83.98.192.46]
Computing statistics for 275 seconds...
Source to Here This Node/Link
Hop RTT Lost/Sent = Pct Lost/Sent = Pct Address
...
2 9ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 1.143-136-217.adsl-dyn.isp.belgacom.be [217.136.143.1]
0/ 100 = 0% |
3 13ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 13.254-244-81.adsl-static.isp.belgacom.be [81.244.254.13]
0/ 100 = 0% |
4 12ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% ge0-0.intlstr1.isp.belgacom.be [194.78.0.46]
0/ 100 = 0% |
5 13ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 80.84.20.206
0/ 100 = 0% |
6 16ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 80.84.18.161
0/ 100 = 0% |
7 16ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 80.84.18.74
0/ 100 = 0% |
8 16ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 10ge-4-2.amsix2.as25232.net [195.69.145.210]
0/ 100 = 0% |
9 17ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 213.247.59.78
0/ 100 = 0% |
10 16ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% 83.98.223.1
0/ 100 = 0% |
11 17ms 0/ 100 = 0% 0/ 100 = 0% customer.solidhost.com [83.98.192.46]
Trace complete.
Ik ken niet zoveel van routing etc. Maar mijn gezond verstand zegt dat mijn ISP ervoor moet zorgen dat ik alles kan bereiken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1933
- Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Code: Selecteer alles
Tracing route to customer.solidhost.com [83.98.192.46]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.1
2 7 ms 8 ms 8 ms 10.54.192.1
3 8 ms 8 ms 8 ms dD5E0FBE1.access.telenet.be [213.224.251.225]
4 8 ms 6 ms 8 ms dD5E0FD51.access.telenet.be [213.224.253.81]
5 7 ms 10 ms 8 ms dD5E0FD22.access.telenet.be [213.224.253.34]
6 9 ms 10 ms 9 ms dD5E0FD26.access.telenet.be [213.224.253.38]
7 * * * Request timed out.
8 8 ms 19 ms 9 ms 213.224.126.70
9 17 ms 19 ms 19 ms as25232.eurorings.net [134.222.97.246]
10 29 ms 19 ms 18 ms 213.247.59.82
11 17 ms 32 ms 37 ms 213.247.59.233
12 18 ms 18 ms 17 ms customer.solidhost.com [83.98.192.46]
Telenet doet die het ook. Heb thuis dommel,daar heb ik het nog niet kunnen proberen. Zal het morgen eens doen
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
In dit geval eerder de transit-partners. Maar als ik jouw traceroute vergelijk met de mijne, dan is het enige verschil de laatste hop: ik kan die wél pingen, gij niet. En da's net de server die gij moet hebben.
Ik ken er ook niet veel van eh, maar dit lijkt me niet iets waar de provider iets aan kan doen ... :-/
Ik ken er ook niet veel van eh, maar dit lijkt me niet iets waar de provider iets aan kan doen ... :-/
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
EDPnet:
Code: Selecteer alles
1 <1 ms <1 ms <1 ms 10.10.10.1
2 12 ms 12 ms 12 ms []
3 12 ms 12 ms 13 ms 213.219.132.241.adslpower.by.edpnet.be [213.219.
132.241]
4 13 ms 13 ms 13 ms brussel02.edpnet.net [213.219.132.210]
5 20 ms 17 ms 16 ms adam01.edpnet.net [212.71.1.2]
6 17 ms 18 ms 17 ms 10ge-4-2.amsix2.as25232.net [195.69.145.210]
7 18 ms 17 ms 25 ms 213.247.59.78
8 20 ms 17 ms 18 ms 83.98.223.1
9 18 ms 18 ms 17 ms customer.solidhost.com [83.98.192.46]
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Scarlet:
traceroute to 83.98.192.46 (83.98.192.46), 30 hops max, 38 byte packets
1 x (x) 0.279 ms 0.185 ms 0.235 ms
2 gig0-0-0-100.inx-dr01.ias.scarlet.be (194.119.224.54) 0.735 ms 0.478 ms 0.615 ms
3 interoute.bnix.net (194.53.172.126) 0.488 ms 0.500 ms 0.719 ms
4 PO9-0.bru-leu-access-1.interoute.net (212.23.41.85) 54.956 ms 7.723 ms 7.485 ms
5 PO15-1.par-gar-core-2.interoute.net (212.23.41.94) 7.485 ms 7.234 ms 7.353 ms
6 PO11-0.ams-koo-core-2.interoute.net (212.23.41.70) 24.850 ms 7.597 ms 7.360 ms
7 PO6-0.ams-koo-access-2.interoute.net (212.23.41.146) 7.734 ms 7.350 ms 7.235 ms
8 212.23.59.250 (212.23.59.250) 8.983 ms 8.223 ms 8.360 ms
9 213.247.59.233 (213.247.59.233) 8.358 ms 8.227 ms 23.601 ms
10 customer.solidhost.com (83.98.192.46) 8.737 ms 8.461 ms 8.610 ms
traceroute to 83.98.192.46 (83.98.192.46), 30 hops max, 38 byte packets
1 x (x) 0.279 ms 0.185 ms 0.235 ms
2 gig0-0-0-100.inx-dr01.ias.scarlet.be (194.119.224.54) 0.735 ms 0.478 ms 0.615 ms
3 interoute.bnix.net (194.53.172.126) 0.488 ms 0.500 ms 0.719 ms
4 PO9-0.bru-leu-access-1.interoute.net (212.23.41.85) 54.956 ms 7.723 ms 7.485 ms
5 PO15-1.par-gar-core-2.interoute.net (212.23.41.94) 7.485 ms 7.234 ms 7.353 ms
6 PO11-0.ams-koo-core-2.interoute.net (212.23.41.70) 24.850 ms 7.597 ms 7.360 ms
7 PO6-0.ams-koo-access-2.interoute.net (212.23.41.146) 7.734 ms 7.350 ms 7.235 ms
8 212.23.59.250 (212.23.59.250) 8.983 ms 8.223 ms 8.360 ms
9 213.247.59.233 (213.247.59.233) 8.358 ms 8.227 ms 23.601 ms
10 customer.solidhost.com (83.98.192.46) 8.737 ms 8.461 ms 8.610 ms
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Colocatie bxl:
Code: Selecteer alles
traceroute to 83.98.192.46 (83.98.192.46), 30 hops max, 40 byte packets
1 vl-100-1.cr0.bru1.benesol.be (85.158.215.126) 0.899 ms 0.892 ms 2.548 ms
2 ge-0-1-0-504.br0.bru1.benesol.be (85.158.208.253) 0.780 ms 0.939 ms 0.455 ms
3 gbxs.freebix.net (195.85.203.1) 0.927 ms * 2.744 ms
4 te4-1.br0.bru2.be.gbxs.net (83.143.243.6) 4.450 ms 3.960 ms 3.986 ms
5 ge6-2-0.br1.bru2.be.gbxs.net (83.143.243.10) 0.990 ms 2.615 ms 0.843 ms
6 so7-0-0.br0.ams3.nl.gbxs.net (83.143.243.18) 3.983 ms 3.974 ms 3.991 ms
7 gw-rokscom.nkhf-nlams.gbxs.net (193.27.64.94) 4.496 ms 4.476 ms 4.493 ms
8 213.247.59.82 (213.247.59.82) 4.991 ms 5.003 ms 4.453 ms
9 213.247.59.233 (213.247.59.233) 4.489 ms 4.477 ms 4.503 ms
10 customer.solidhost.com (83.98.192.46) 4.982 ms 4.463 ms 4.992 ms
- meon
- Administrator
- Berichten: 16609
- Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
- Twitter: meon
- Locatie: Bree
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
ljd schreef:Bij mij thuis via dommel lukt het ook niet om te verbinden. De beste test zou iemand zijn van skynet.
Waarom skynet ?(en begin nu niet over turboline, want dat heeft daar niks mee te maken, verkeerde OSI-laag)
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
meon schreef:ljd schreef:Bij mij thuis via dommel lukt het ook niet om te verbinden. De beste test zou iemand zijn van skynet.
Waarom skynet ?(en begin nu niet over turboline, want dat heeft daar niks mee te maken, verkeerde OSI-laag)
Wedden dat hij daar over wou beginnen ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1933
- Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
ditCh schreef:meon schreef:ljd schreef:Bij mij thuis via dommel lukt het ook niet om te verbinden. De beste test zou iemand zijn van skynet.
Waarom skynet ?(en begin nu niet over turboline, want dat heeft daar niks mee te maken, verkeerde OSI-laag)
Wedden dat hij daar over wou beginnen ?
Neen ik wou daar niet overbeginnen. Heb mij niet echt verdiept in de architectuur achter de netwerken van skynet dus ben ik ook niet echt op de hoogte van het systeem.
-
- Premium Member
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
- Twitter: ttown2
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 22 keer
jullie werken toch niet allemaal met die modem/router van dommel.
dan moeten jullie bij hen navraag doen. het kan zijn dat die modem iets blokkeert heb ik ook al gehad
maar: ik vanaf dommel
Microsoft Windows [versie 6.0.6000]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.
C:\Users\ik>tracert83.98.192.46
tracert83.98.192.46 wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.
C:\Users\ik>tracert 83.98.192.46
Traceren van de route naar customer.solidhost.com [83.98.192.46]
via maximaal 30 hops:
1 1 ms 2 ms 1 ms fritz.fonwlan.box [192.168.178.1]
2 9 ms 8 ms 9 ms gateway.silver1.leuven2.schedom-europe.net [83.1
01.4.1]
3 11 ms 10 ms 11 ms atm1-0-0-22-32.router8.bru.schedom-europe.net [8
3.101.0.22]
4 11 ms 11 ms 11 ms hsrp.schedom-europe.bru.belbone.be [83.101.0.57]
5 16 ms 16 ms 18 ms pcbru16-tge2-2.car.belbone.be [80.84.18.140]
6 16 ms 15 ms 15 ms pcams14-tge2-2.car.belbone.be [80.84.18.26]
7 16 ms 16 ms 16 ms 80.84.18.74
8 18 ms 16 ms 17 ms 10ge-4-2.amsix2.as25232.net [195.69.145.210]
9 16 ms 16 ms 17 ms 213.247.59.78
10 17 ms 17 ms 17 ms 83.98.223.1
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 * * * Time-out bij opdracht.
13 * * * Time-out bij opdracht.
14 * * * Time-out bij opdracht.
15 *
dan moeten jullie bij hen navraag doen. het kan zijn dat die modem iets blokkeert heb ik ook al gehad
maar: ik vanaf dommel
Microsoft Windows [versie 6.0.6000]
Copyright (c) 2006 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.
C:\Users\ik>tracert83.98.192.46
tracert83.98.192.46 wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.
C:\Users\ik>tracert 83.98.192.46
Traceren van de route naar customer.solidhost.com [83.98.192.46]
via maximaal 30 hops:
1 1 ms 2 ms 1 ms fritz.fonwlan.box [192.168.178.1]
2 9 ms 8 ms 9 ms gateway.silver1.leuven2.schedom-europe.net [83.1
01.4.1]
3 11 ms 10 ms 11 ms atm1-0-0-22-32.router8.bru.schedom-europe.net [8
3.101.0.22]
4 11 ms 11 ms 11 ms hsrp.schedom-europe.bru.belbone.be [83.101.0.57]
5 16 ms 16 ms 18 ms pcbru16-tge2-2.car.belbone.be [80.84.18.140]
6 16 ms 15 ms 15 ms pcams14-tge2-2.car.belbone.be [80.84.18.26]
7 16 ms 16 ms 16 ms 80.84.18.74
8 18 ms 16 ms 17 ms 10ge-4-2.amsix2.as25232.net [195.69.145.210]
9 16 ms 16 ms 17 ms 213.247.59.78
10 17 ms 17 ms 17 ms 83.98.223.1
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 * * * Time-out bij opdracht.
13 * * * Time-out bij opdracht.
14 * * * Time-out bij opdracht.
15 *
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
t-town schreef:jullie werken toch niet allemaal met die modem/router van dommel.
dan moeten jullie bij hen navraag doen. het kan zijn dat die modem iets blokkeert heb ik ook al gehad
maar: ik vanaf dommel
Uit je traceroute kan ik al onmiddellijk zien dat de modem niets blokkeert ( als je verder dan 1 hop geraakt )
Na ongeveer 5 weken volgende reply gehad van dommel
Belachelijke reply.
heb dan de mensen van solidhost gecontacteerd en na 1 dag de volgende reply
Ook niet veel soeps maar het duurde wel maar 1 dag. Naar beide nog een mail gestuurd. Maar ik heb niet veel hoop.
[/quote]
Geachte,
Hiertoe dient u de mensen van as25232.net te contacteren. ZIj kunnen in hun routingtabel nakijken of ze een routering hebben voor uw iprange.
Belachelijke reply.
heb dan de mensen van solidhost gecontacteerd en na 1 dag de volgende reply
We are able to access "customer.solidhost.com" fine frpm our end. Please clear the cache of you local machine or please check the issue with the ISP. Let us kno if the problem exists.
Ook niet veel soeps maar het duurde wel maar 1 dag. Naar beide nog een mail gestuurd. Maar ik heb niet veel hoop.
[/quote]
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Stef82 schreef:Belachelijke reply.
Maar wel correct ... het probleem ligt niet in het Dommel netwerk ...
ik ken zelf nu niet zoveel van routing enzo maar volgens mij ligt het probleem toch wel bij dommel denkek zenne.
via dommel krijg ik timed out bij een ping
via telenet pingt hij gewoon tegoei en via belgacom ook
alle 3 hier zelf thuis getest ...
via dommel krijg ik timed out bij een ping
via telenet pingt hij gewoon tegoei en via belgacom ook
alle 3 hier zelf thuis getest ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Belachelijke reply.
heb dan de mensen van solidhost gecontacteerd en na 1 dag de volgende reply
Neen een correcte reply. Het pakket passeert zonder fout het Dommel netwerk, om te stoppen vlak na de boarder router/gateway van de host. Als andere pakketten er wel doorkomen, waar ligt dan de fout? (heb u al een hint gegeven)
Ook niet veel soeps maar het duurde wel maar 1 dag. Naar beide nog een mail gestuurd. Maar ik heb niet veel hoop.
Ook bij hun is er geen probleem, alle paketten geraken op de doos of voorbij hun boarder router/gateway.
Welnu, waar ligt het probleem? Ik zou u aanraden eens op uw doos in te loggen vanop andere lokatie en na te zien of er nergens een firewall rule staat die pakketten blokkeert van op het Dommel netwerk? Probeer ook eens een omgekeerde traceroute. Gebruik eventueel nmap om te kijken of er andere poorten zijn die wel reageren. In ieder geval, dit probleem is geen netwerk probleem aan noch Dommel noch uw host zijn zijdde. En als er al een is, zal het al zeker niet bij Dommel liggen, maar bij het andere uiteinde (firewall regel op hun packet filter?).
ditCh schreef:Stef82 schreef:Belachelijke reply.
Maar wel correct ... het probleem ligt niet in het Dommel netwerk ...
Dus het is aan de klant (die als totale leek moet worden beschouwd) om as25232.net te contacteren terwijl as25232.net enkel een apache page geeft?
Dat noem ik belachelijke support. Het mag misschien wel correct zijn maar een klant is daar niets mee. Het is aan dommel's support (de mensen die er dus iets van horen te kennen, of er alleszinds voor betaald worden om er iets van te kennen) of even moeite te doen om zoiets duidelijker te maken, of eventueel as25232.net zelf op de hoogte te bregen dat ze hun klanten een routing probeel bezorgen.
Het is alsof je bij een garage een auto die niet meer werkt binnenbrengt in de garage en je krijgt hem terug met als antwoordt "de bougies werken niet meer, probeer ze zelf te vervangen".
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Het is alsof je bij een garage een auto die niet meer werkt binnenbrengt in de garage en je krijgt hem terug met als antwoordt "de bougies werken niet meer, probeer ze zelf te vervangen".
Het is eerder garage A die je doorverwijst naar garage B, omdat garage A niet op de hoogte is van de werking van die soort boegies.
Goendi schreef:Belachelijke reply.
heb dan de mensen van solidhost gecontacteerd en na 1 dag de volgende reply
Neen een correcte reply. Het pakket passeert zonder fout het Dommel netwerk, om te stoppen vlak na de boarder router/gateway van de host. Als andere pakketten er wel doorkomen, waar ligt dan de fout? (heb u al een hint gegeven)Ook niet veel soeps maar het duurde wel maar 1 dag. Naar beide nog een mail gestuurd. Maar ik heb niet veel hoop.
Ook bij hun is er geen probleem, alle paketten geraken op de doos of voorbij hun boarder router/gateway.
Welnu, waar ligt het probleem? Ik zou u aanraden eens op uw doos in te loggen vanop andere lokatie en na te zien of er nergens een firewall rule staat die pakketten blokkeert van op het Dommel netwerk? Probeer ook eens een omgekeerde traceroute. Gebruik eventueel nmap om te kijken of er andere poorten zijn die wel reageren. In ieder geval, dit probleem is geen netwerk probleem aan noch Dommel noch uw host zijn zijdde. En als er al een is, zal het al zeker niet bij Dommel liggen, maar bij het andere uiteinde (firewall regel op hun packet filter?).
Ik ken niet veel van omgekeerde traceroutes etc. Maar alle dommel gebruikers kunnen dit IP adres niet bereiken en de fout zou bij mij liggen of volg ik niet goed?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
De fout zal bij de netwerkleverancier van de hoster of de hoster zelf liggen.
Het heeft misschien ook iets te maken met de 83 reeks die dommel uitdeelt aan zijn klanten en de 83 reeks van de hoster. Prob staat er ergens een firewall tussen die slecht geconfigureerd staat.
Het heeft misschien ook iets te maken met de 83 reeks die dommel uitdeelt aan zijn klanten en de 83 reeks van de hoster. Prob staat er ergens een firewall tussen die slecht geconfigureerd staat.
Kijk dit noem ik support, 1uur geleden mail gestuurd naar solidhost met de vraag om het eens grondig te bekijken, reply
1uur, vs 5-6 weken?
We are checking this with our senior admins and will get back to you as soon as possible.
1uur, vs 5-6 weken?
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Stef82 schreef:Dus het is aan de klant (die als totale leek moet worden beschouwd) om as25232.net te contacteren terwijl as25232.net enkel een apache page geeft?
Dat noem ik belachelijke support. Het mag misschien wel correct zijn maar een klant is daar niets mee. Het is aan dommel's support (de mensen die er dus iets van horen te kennen, of er alleszinds voor betaald worden om er iets van te kennen) of even moeite te doen om zoiets duidelijker te maken, of eventueel as25232.net zelf op de hoogte te bregen dat ze hun klanten een routing probeel bezorgen.
Een AS nummer zoek je op in de RIPE database
En nogmaals ... je hoster gaat absoluut geen oplossing kunnen aanbieden ... die gaan enkel zien dat het probleem bij as25232 ( rokscom ) zit.
http://www.ripe.net/fcgi-bin/whois?form ... mit=Search
-
- Premium Member
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 19:56
- Twitter: ttown2
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 22 keer
Stef82 schreef:Kijk dit noem ik support, 1uur geleden mail gestuurd naar solidhost met de vraag om het eens grondig te bekijken, replyWe are checking this with our senior admins and will get back to you as soon as possible.
1uur, vs 5-6 weken?
standaard antwoord krijg je bij dommel ook na 5 seconden ofzo
ik zeg niet dat ze bij dommel geen problemen hebben met de support bij mij ook al een ticket 5 weken niet beantwoord zal ze nog eens mailen
3 uur en een 5tal mails later:
Hebben mij 2 keer doorgestuurd naar een lvl hoger van support.
FF deze mail naar dommel sturen, dat ik binnen 5 weken misschien een antwoord krijg.
Hello,
You are being blocked by the firewall on the server. It is not a routing issue. Since you aren't our client directly, we request that you contact your host and have them investigate it for you.
Kind Regards,
John Strong
SolidHost Support Department
Hebben mij 2 keer doorgestuurd naar een lvl hoger van support.
FF deze mail naar dommel sturen, dat ik binnen 5 weken misschien een antwoord krijg.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Stef82 schreef:Hebben mij 2 keer doorgestuurd naar een lvl hoger van support.
FF deze mail naar dommel sturen, dat ik binnen 5 weken misschien een antwoord krijg.
Nogmaals ... Dommel kan hier niets aan doen ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Hebben mij 2 keer doorgestuurd naar een lvl hoger van support.
FF deze mail naar dommel sturen, dat ik binnen 5 weken misschien een antwoord krijg.
Stef, met alle respect... Maar als je een oplossing wil ga je toch eens eerst moeten lezen wat wij hier als antwoord geven hoor! Dommel kan hier niets aan doen, en ik heb je al meerdere malen gezegd dat je de firewall op je eigen box moet nakijken vanop een andere internetverbinding dan deze via Dommel. Ik vraag me in feite nu af waarom jij hoegenaamd een server hebt, blijkbaar weet je geeneens hoe je er mee moet werken...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
En al die dommelaars die moeten betalen voor stef82 zijn helpdesk-stalking.
Solidhost zegt het eigenlijk zelf:
En verder dat garageverhaal: het komt er op neer dat uwen garagist u een auto verkoopt en dat ge gaat klagen bij hem omdat er een wegversperring is op de autostrade.
Solidhost zegt het eigenlijk zelf:
You are being blocked by the firewall on the server
En verder dat garageverhaal: het komt er op neer dat uwen garagist u een auto verkoopt en dat ge gaat klagen bij hem omdat er een wegversperring is op de autostrade.
lithion schreef:En al die dommelaars die moeten betalen voor stef82 zijn helpdesk-stalking.
Solidhost zegt het eigenlijk zelf:You are being blocked by the firewall on the server
En verder dat garageverhaal: het komt er op neer dat uwen garagist u een auto verkoopt en dat ge gaat klagen bij hem omdat er een wegversperring is op de autostrade.
Bij wie moet ge dan gaan klagen voor die wegversperring ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1933
- Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Catullus schreef:lithion schreef:En al die dommelaars die moeten betalen voor stef82 zijn helpdesk-stalking.
Solidhost zegt het eigenlijk zelf:You are being blocked by the firewall on the server
En verder dat garageverhaal: het komt er op neer dat uwen garagist u een auto verkoopt en dat ge gaat klagen bij hem omdat er een wegversperring is op de autostrade.
Bij wie moet ge dan gaan klagen voor die wegversperring ?
Minister van Verkeersveiligheid omdat versperring gevaarlijk zijn. Dommel moet Solidhost contacteren en vragen als ze van de blacklist gehaald worden
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Minister van Verkeersveiligheid omdat versperring gevaarlijk zijn. Dommel moet Solidhost contacteren en vragen als ze van de blacklist gehaald worden
Dommel staat niet op de blacklist waar jij naar referreert ! De router van solidhost reageert op de icmp pakketten! Zoals ik al aangaf ligt het probleem bij de firewall op de doos. En dat is noch het probleem van Solidhost, noch van Dommel. Solidhost zou hooguit kunnen tussenkomen om dit na te zien en te corrigeren, mits betaling vermoedelijk aangezien zij niet verantwoordelijk zijn voor de configuratie van die server? En zoals ik al eerder aangaf: kijk de firewall op die doos na vanop een andere lokatie. Ik geloof dat ik dat al 3 maal heb gezegd, is er eigenlijk iemand die dat leest?
-
- Plus Member
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 30 dec 2004, 20:26
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Vanop Dommel.be netwerk:
Stef82 zal het begrepen hebben ... of een verse OS install voor zijn machine hebben aangevraagd.
Code: Selecteer alles
[17:30:02|fubar@venetia:~] $ ping 83.98.192.46
PING 83.98.192.46 (83.98.192.46) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 83.98.192.46: icmp_seq=1 ttl=54 time=15.4 ms
64 bytes from 83.98.192.46: icmp_seq=2 ttl=54 time=14.9 ms
64 bytes from 83.98.192.46: icmp_seq=3 ttl=54 time=15.1 ms
64 bytes from 83.98.192.46: icmp_seq=4 ttl=54 time=15.3 ms
--- 83.98.192.46 ping statistics ---
5 packets transmitted, 4 received, 20% packet loss, time 4002ms
rtt min/avg/max/mdev = 14.949/15.233/15.468/0.227 ms
[17:30:19|fubar@venetia:~] $ tracepath 83.98.192.46
1: xxx.xxx.be (10.0.0.3) 0.071ms pmtu 1500
1: yyy.xxx.be (10.0.0.1) 0.521ms
2: a.b.schedom-europe.net (83.101.z.z) asymm 1 0.573ms pmtu 1492
3: atm1-0-0-21-32.router8.bru.schedom-europe.net (83.101.z.z) asymm 4 35.453ms
4: hsrp.schedom-europe.bru.belbone.be (83.101.0.57) 36.430ms
5: pcbru16-tge3-2.car.belbone.be (80.84.18.6) asymm 9 42.238ms
6: pcams14-tge2-1.car.belbone.be (80.84.18.161) asymm 8 39.960ms
7: pcams23-tge2-2.car.belbone.be (80.84.18.187) 40.904ms
8: 10ge-4-2.amsix2.as25232.net (195.69.145.210) 40.354ms
9: 213.247.59.78 (213.247.59.78) asymm 10 41.097ms
10: 83.98.223.1 (83.98.223.1) 40.832ms
11: customer.solidhost.com (83.98.192.46) 41.921ms reached
Resume: pmtu 1492 hops 11 back 11
Stef82 zal het begrepen hebben ... of een verse OS install voor zijn machine hebben aangevraagd.