Routerproblemen voor [ANARCHY92]

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

ANARCHY92 ik heb lange tijd gedacht dat er enkel problemen waren met de Belkin routers maar blijkbaar zijn er nog meerdere mensen met andere routers die ook het vervelende probleem hebben dat je de router steeds maar moet resetten wat er op zou kunne wijzen dat het probleem toch bij Dommel.Ik moet ELKE keer dat ik een nieuw ip adres gekregen heb een reset doen. :evil:

ANARCHY92 zou het aub is mogelijk zijn om is na te zien of de fout niet te vinden is bij Dommel want steeds dat resetten begint teveel te worden.
Het rare ervan is dat er nu mensen zijn die voor dat ze bij Dommel waren nooit problemen hadden en nu wel.

ANARCHY92 en ja ik heb daar al voor naar jullie helpdesk gebeld en ook die van Belkin maar het geraakt maar niet opgelost. :cry:

Mvg Ketter
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Ik had dat probleem ook, maar de laatste tijd heb ik het niet meer :s


Edit: Ik heb een US robotics 9106 router/modem
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

AnD schreef:Ik had dat probleem ook, maar de laatste tijd heb ik het niet meer :s


Edit: Ik heb een US robotics 9106 router/modem


ik gebruik een D-Link DSL 300T modem samen met een Bekin Pre-N router en ik moet elke dag bijna resetten. :evil:
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer

ketter schreef:ik gebruik een D-Link DSL 300T modem samen met een Bekin Pre-N router en ik moet elke dag bijna resetten. :evil:


Met mijn Aztech 900E ook....
Vroeger, bij Easynet, had ik dat nooit...
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Ik gebruik een Cisco 827 router, geen problemen mee.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

5 jaar lang klant geweest bij BGC en nooit problemen gehad met die 36u reset.

Sinds ik bij dommel ben heb ik er ook regelmatig last van ...

Router is nog steeds dezelfde als van toen ik BGC had : US Robotics 999105
DenDries
Plus Member
Plus Member
Berichten: 120
Lid geworden op: 21 mei 2006, 00:06
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 5 keer

Jep, zelfde probleem hier, en als ik wil reconnecten altijd "Authentication failure"
DarkAvenger
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 feb 2006, 15:44

Alcatel SpeedTouch Home (6 jaar oud) + Linksys WRT54GL (2jaar oud) met DD-WRT v23 SP2 firmware.

Vroeger : Yucom, Skynet, Wanadoo, Tiscal. Nooit problemen.

Daarna : Scarlet. Gedurende 1.5 geen grote issues. Nadien een gans jaar niets dan problemen.

Nu : Dommel. Vrij goed, maar moet toch ook om de 3 à 4 dagen resetten.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

PM mij ff ticket nummer door, dan zal ik morgen eens kijken.

Heb de klacht wel nog niet gehoord... dus denk dat het echt een select groepje zal zijn.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

ANARCHY92 schreef:PM mij ff ticket nummer door, dan zal ik morgen eens kijken.

Heb de klacht wel nog niet gehoord... dus denk dat het echt een select groepje zal zijn.


ANARCHY92 goei vraag :lol:

Is ondertussel al ff geleden dat ik daar is voor gebeld heb dus ticketnr heb ik niet meer .

Maar het is wel een groot probleem voor dat select groepje hoor :lol:

Toch alvast bedankt.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb het soms, al kan het goed zijn mijn router het begeeft onder hevige bittorrent connecties..
Burny
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 1 keer

Er is allesinds iets raars aan de hand (met die 36u DC) bij Dommel. Op 7 jaar Skynet nooit problemen gehad ermee (ADSL PCI modem, daarna een Speedtouch 510), en toen ik pas Dommel had lag mijn connectie ook 2x uit toen ik op mediumband vloog. 5 minuten gedisconnect laten, en dan lukte het weer. De laatste maanden heb ik het echter niet meer gehad.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Het wordt gewoon dringend tijd dat ze die 36h disconnect afschaffen.
ReserveBelg
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2007, 03:41

Wat is eigenlijk het nut van zo'n disconnect?
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

IDD, ik heb er ook last van, en vindt het wel vervelend.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... highlight=

Denk er ook aan dat wij dat wel kunnen oplossen, maar jan met de pet die gewoon wat surft en wat emails typt gaat dit als zeer negatief ervaren.
Terwijl zitten wij dommel aan te raden bij onze vrinden en familie en zij vinden het niet zo leuk als ze een hele handleiding moeten doorlopen voor terug te kunnen surfen.

Dit zou hoge prioriteit moeten krijgen vind ik.
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Ik heb er geen last van, en heb een Belkin router. Enkel bij het overschakelen naar mediumband of breedband moet ik resetten.
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

kheb hier een linksys WAG54GS en had geen problemen van 08/06 tot 02/07 maar de laatste tijd toch af en toe een rood lampje bij de connectie, nu in 99% van de gevallen heb ik dan connectie binnen de 3 minuten.

Kvind het alleen raar dat ik daarvoor nooit problemen had, nu mijn problemen zijn zeker niet dramatisch, misschien heb ik zo weinig problemen omdat ik bijna dagelijks (als ik niet thuis ben) de spanning volledig afzet van de computer + modem/router.

Al bij al valt mijn "probleem" dan toch nog mee als ik jullie dingen lees
It ain`t what you say but the way you say it !
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

@ verb maar heb jij een router met modem in van Belkin ?
Als dat zo is zou het kunnen dat je er geen problemen mee hebt, schoonouders hier ook geen problemen met zo een modelleke.

@ Coolrunner maar het probleem is niet echt met connectie maken hier gewoon als ik een nieuw ip krijg heb ik nog connectie maar ik kan niet meer surfen voor dat ik alles reset en dan gaat het weer.

@ Coop het is idd vervelend als je aan iemand Dommel zit aan te raden en dat die mensen dan ook dit probleem zouden kunnen hebben. :cry:
Dan moet je meer daar gaan resetten als ze er niks van kennen dan iets anders.
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

ketter schreef:@ verb maar heb jij een router met modem in van Belkin ?
Als dat zo is zou het kunnen dat je er geen problemen mee hebt, schoonouders hier ook geen problemen met zo een modelleke.


Dat klopt, het is een wireless router met ingebouwde modem.
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

ketter schreef:
@ Coolrunner maar het probleem is niet echt met connectie maken hier gewoon als ik een nieuw ip krijg heb ik nog connectie maar ik kan niet meer surfen voor dat ik alles reset en dan gaat het weer.


heb mijn modem tot op heden slechts 1 keer moeten resetten maar waarschijnlijk is dit omdat ik mijn modem/router altijd wel eens uitzet 1x per dag (en hiermee bedoel ik de spanning vermits deze op dezelfde stekkerblok is aangesloten als de PC)
It ain`t what you say but the way you say it !
killer
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 09 apr 2006, 12:30

timerke aan uwe modem hangen dat 1* per dag voor 5 minuten de stroom onderbreekt zou het toch moet oplossen :)
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 837
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer
Contacteer:

Hier 't zelfde probleem met 'n robotics modem, om de 48u sync kwijt..
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Ik sta er versteld van hoeveel mensen er toch dat probleem hebben met verschillende merken van router.

Nu hopen dat er een oplossing voor gevonden word want een collega van mijn werk dacht het te weten maar zijn oplossing heeft ook niks geholpen.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Een linksys modem kopen is mss de oplossing :)
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

ANARCHY92, heb je dit al eens kunnen aankaarten ? gaan er acties ondernomen worden ?
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2149
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Voor een actie te ondernemen moet je eerst weten waar het probleem ligt.
Gebruikersavatar
Coolrunner
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42

ljd schreef:Een linksys modem kopen is mss de oplossing :)


dan zit ik toch weer goed, kost wa meer dan andere maar is goei kwaliteit ;)
It ain`t what you say but the way you say it !
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

Coolrunner schreef:
ljd schreef:Een linksys modem kopen is mss de oplossing :)


dan zit ik toch weer goed, kost wa meer dan andere maar is goei kwaliteit ;)

Hehe, ben ik ok van plan, zodra de N-standaard (niet de pre-N :p) er is.
ketter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 907
Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 6 keer

Draco888 schreef:
Coolrunner schreef:
ljd schreef:Een linksys modem kopen is mss de oplossing :)


dan zit ik toch weer goed, kost wa meer dan andere maar is goei kwaliteit ;)

Hehe, ben ik ok van plan, zodra de N-standaard (niet de pre-N :p) er is.


Draco888 maar ik verander ook wel van router hoor maar ik denk toch niet voor de linksys N te gaan. :lol:
Gebruikersavatar
DarthDavy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 489
Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Ik ben sinds gisteren online op het dommel netwerk en heb nergens problemen mee gehad. Ook nog geen disconnects (behalve terwijl ik met mijn router aan het foefelen was gisterenavond :P ).

Ik ben een gelukkige Dommelgebruiker nu en mijn draadloze router is het blauwe Belgacom Philips ding.
dreamrocker
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer

verwacht uw er dan maar aan ik heb ook zo een blauw philips ding en heb ook last van deze disconnects
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

dreamrocker schreef:verwacht uw er dan maar aan ik heb ook zo een blauw philips ding en heb ook last van deze disconnects

als je last hebt van disconnects zal dat eerder te maken hebben dat je te ver van centrale zit of slechte bekabeling... en niet zozeer die philips, tenzij er nog een oudere firmware op staat die soms wel eens een probleem kon geven bij sommige mensen die net op het randje zitten ...
dommel zou wel eens de schuldige zelf kunnen zijn die de disconnects veroorzaakt,als ik zo hier allemaal lees is de ene na de ander die dit probleem krijgt ... telkens dommel klanten

ik gebruik ook de philips met blauw kapje (SNA6600), daarvoor had ik de SNA6500 (goudkleurig) reeds een jaar in gebruik toen die werd getroffen door een bliksem inslag, toen heb ik meteen een nieuwe gekocht (die blauwe) die ik nu ook al een jaar gebruik .... en zeer tevreden :wink:

@dreamrocker, post mss eens uw waarden van noise margin en attenuation
dit zou mogelijk al iets meer ophelderen over de status van uw lijn
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Het is niet alleen dommel hoor :)
Koelreuteria
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
Bedankt: 6 keer

Patje schreef:@dreamrocker, post mss eens uw waarden van noise margin en attenuation dit zou mogelijk al iets meer ophelderen over de status van uw lijn

Graag je comments... Vooral als je weet dat ik bij Easynet niet eens wist dat er zoiets als "disconnects" bestond :eek:
Hierbij de de waarden geplukt uit mijn Aztech:
Bijlagen
Noise.gif
(21.62 KiB) 24 keer gedownload
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Laat ze die anders eens op 4640 Interleaved zetten als profiel? Sommige routers hebben problemen met FAST profielen (al zou dit merkwaardig zijn bij Philips routers, daar is het meestal net andersom)
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

heb ook zo'n blauwe philips router maar resetten is hier niet nodig.
de disconnects heb ik wel af en toe maar moet dan enkel via de router terug connecten, kan daar wel mee leven :lol:
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

Disconnects? :???:

Ik heb de vraag aan Dommel gesteld of er 36H disconnects zijn want dit moet voor mij duidelijk zijn voor ik overstap. Dit was het antwoord dat ik kreeg van de technische dienst:
Geachte,


In theorie is er enkel een disconnect bij het overschrijden van uw breedband
limiet.

Bij netconnect plus is er zelfs totaal geen disconnect.
En nu lees ik hier dat er toch een 36H disconnect is? Wat is dat hier allemaal? :x
RaPMaN
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer

Er zijn idd 36u disconnects (bij een netconnect abbo)
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

RaPMaN schreef:Er zijn idd 36u disconnects (bij een netconnect abbo)
Dat heeft trouwens niets met Dommel te maken maar met Turboline BC.

Je krijgt trouwens dikwijls je zelfde IP terug (de disconnect duurt hier volgens de routerlogs 2 seconden..
Bye, Maurice
https://on4bam.com
sniper1964
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 feb 2007, 21:55
Locatie: home and away

Hoi Ketter,

Ga mij hier ook maar aanmelden.
Belkin en Fritzbox 7140.
Ook last van disconnects, lijn getest ==>> ok
4.1 km van de centrale.
Bekabeling ==>> ok.
It's not Allah I have a problem with, it's his fanclub.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”