Routerproblemen voor [ANARCHY92]
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
ANARCHY92 ik heb lange tijd gedacht dat er enkel problemen waren met de Belkin routers maar blijkbaar zijn er nog meerdere mensen met andere routers die ook het vervelende probleem hebben dat je de router steeds maar moet resetten wat er op zou kunne wijzen dat het probleem toch bij Dommel.Ik moet ELKE keer dat ik een nieuw ip adres gekregen heb een reset doen.
ANARCHY92 zou het aub is mogelijk zijn om is na te zien of de fout niet te vinden is bij Dommel want steeds dat resetten begint teveel te worden.
Het rare ervan is dat er nu mensen zijn die voor dat ze bij Dommel waren nooit problemen hadden en nu wel.
ANARCHY92 en ja ik heb daar al voor naar jullie helpdesk gebeld en ook die van Belkin maar het geraakt maar niet opgelost.
Mvg Ketter
ANARCHY92 zou het aub is mogelijk zijn om is na te zien of de fout niet te vinden is bij Dommel want steeds dat resetten begint teveel te worden.
Het rare ervan is dat er nu mensen zijn die voor dat ze bij Dommel waren nooit problemen hadden en nu wel.
ANARCHY92 en ja ik heb daar al voor naar jullie helpdesk gebeld en ook die van Belkin maar het geraakt maar niet opgelost.
Mvg Ketter
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
AnD schreef:Ik had dat probleem ook, maar de laatste tijd heb ik het niet meer :s
Edit: Ik heb een US robotics 9106 router/modem
ik gebruik een D-Link DSL 300T modem samen met een Bekin Pre-N router en ik moet elke dag bijna resetten.
-
- Pro Member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
ketter schreef:ik gebruik een D-Link DSL 300T modem samen met een Bekin Pre-N router en ik moet elke dag bijna resetten.
Met mijn Aztech 900E ook....
Vroeger, bij Easynet, had ik dat nooit...
- devilkin
- Elite Poster
- Berichten: 4884
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Ik gebruik een Cisco 827 router, geen problemen mee.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Plus Member
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 22 apr 2005, 22:49
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
5 jaar lang klant geweest bij BGC en nooit problemen gehad met die 36u reset.
Sinds ik bij dommel ben heb ik er ook regelmatig last van ...
Router is nog steeds dezelfde als van toen ik BGC had : US Robotics 999105
Sinds ik bij dommel ben heb ik er ook regelmatig last van ...
Router is nog steeds dezelfde als van toen ik BGC had : US Robotics 999105
-
- Starter Plus
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 15:44
Alcatel SpeedTouch Home (6 jaar oud) + Linksys WRT54GL (2jaar oud) met DD-WRT v23 SP2 firmware.
Vroeger : Yucom, Skynet, Wanadoo, Tiscal. Nooit problemen.
Daarna : Scarlet. Gedurende 1.5 geen grote issues. Nadien een gans jaar niets dan problemen.
Nu : Dommel. Vrij goed, maar moet toch ook om de 3 à 4 dagen resetten.
Vroeger : Yucom, Skynet, Wanadoo, Tiscal. Nooit problemen.
Daarna : Scarlet. Gedurende 1.5 geen grote issues. Nadien een gans jaar niets dan problemen.
Nu : Dommel. Vrij goed, maar moet toch ook om de 3 à 4 dagen resetten.
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
ANARCHY92 schreef:PM mij ff ticket nummer door, dan zal ik morgen eens kijken.
Heb de klacht wel nog niet gehoord... dus denk dat het echt een select groepje zal zijn.
ANARCHY92 goei vraag
Is ondertussel al ff geleden dat ik daar is voor gebeld heb dus ticketnr heb ik niet meer .
Maar het is wel een groot probleem voor dat select groepje hoor
Toch alvast bedankt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik heb het soms, al kan het goed zijn mijn router het begeeft onder hevige bittorrent connecties..
-
- Pro Member
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 22:18
- Locatie: Zolder
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 1 keer
Er is allesinds iets raars aan de hand (met die 36u DC) bij Dommel. Op 7 jaar Skynet nooit problemen gehad ermee (ADSL PCI modem, daarna een Speedtouch 510), en toen ik pas Dommel had lag mijn connectie ook 2x uit toen ik op mediumband vloog. 5 minuten gedisconnect laten, en dan lukte het weer. De laatste maanden heb ik het echter niet meer gehad.
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 03:41
Wat is eigenlijk het nut van zo'n disconnect?
IDD, ik heb er ook last van, en vindt het wel vervelend.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... highlight=
Denk er ook aan dat wij dat wel kunnen oplossen, maar jan met de pet die gewoon wat surft en wat emails typt gaat dit als zeer negatief ervaren.
Terwijl zitten wij dommel aan te raden bij onze vrinden en familie en zij vinden het niet zo leuk als ze een hele handleiding moeten doorlopen voor terug te kunnen surfen.
Dit zou hoge prioriteit moeten krijgen vind ik.
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... highlight=
Denk er ook aan dat wij dat wel kunnen oplossen, maar jan met de pet die gewoon wat surft en wat emails typt gaat dit als zeer negatief ervaren.
Terwijl zitten wij dommel aan te raden bij onze vrinden en familie en zij vinden het niet zo leuk als ze een hele handleiding moeten doorlopen voor terug te kunnen surfen.
Dit zou hoge prioriteit moeten krijgen vind ik.
- Coolrunner
- Member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42
kheb hier een linksys WAG54GS en had geen problemen van 08/06 tot 02/07 maar de laatste tijd toch af en toe een rood lampje bij de connectie, nu in 99% van de gevallen heb ik dan connectie binnen de 3 minuten.
Kvind het alleen raar dat ik daarvoor nooit problemen had, nu mijn problemen zijn zeker niet dramatisch, misschien heb ik zo weinig problemen omdat ik bijna dagelijks (als ik niet thuis ben) de spanning volledig afzet van de computer + modem/router.
Al bij al valt mijn "probleem" dan toch nog mee als ik jullie dingen lees
Kvind het alleen raar dat ik daarvoor nooit problemen had, nu mijn problemen zijn zeker niet dramatisch, misschien heb ik zo weinig problemen omdat ik bijna dagelijks (als ik niet thuis ben) de spanning volledig afzet van de computer + modem/router.
Al bij al valt mijn "probleem" dan toch nog mee als ik jullie dingen lees
It ain`t what you say but the way you say it !
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
@ verb maar heb jij een router met modem in van Belkin ?
Als dat zo is zou het kunnen dat je er geen problemen mee hebt, schoonouders hier ook geen problemen met zo een modelleke.
@ Coolrunner maar het probleem is niet echt met connectie maken hier gewoon als ik een nieuw ip krijg heb ik nog connectie maar ik kan niet meer surfen voor dat ik alles reset en dan gaat het weer.
@ Coop het is idd vervelend als je aan iemand Dommel zit aan te raden en dat die mensen dan ook dit probleem zouden kunnen hebben.
Dan moet je meer daar gaan resetten als ze er niks van kennen dan iets anders.
Als dat zo is zou het kunnen dat je er geen problemen mee hebt, schoonouders hier ook geen problemen met zo een modelleke.
@ Coolrunner maar het probleem is niet echt met connectie maken hier gewoon als ik een nieuw ip krijg heb ik nog connectie maar ik kan niet meer surfen voor dat ik alles reset en dan gaat het weer.
@ Coop het is idd vervelend als je aan iemand Dommel zit aan te raden en dat die mensen dan ook dit probleem zouden kunnen hebben.
Dan moet je meer daar gaan resetten als ze er niks van kennen dan iets anders.
ketter schreef:@ verb maar heb jij een router met modem in van Belkin ?
Als dat zo is zou het kunnen dat je er geen problemen mee hebt, schoonouders hier ook geen problemen met zo een modelleke.
Dat klopt, het is een wireless router met ingebouwde modem.
- Coolrunner
- Member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42
ketter schreef:
@ Coolrunner maar het probleem is niet echt met connectie maken hier gewoon als ik een nieuw ip krijg heb ik nog connectie maar ik kan niet meer surfen voor dat ik alles reset en dan gaat het weer.
heb mijn modem tot op heden slechts 1 keer moeten resetten maar waarschijnlijk is dit omdat ik mijn modem/router altijd wel eens uitzet 1x per dag (en hiermee bedoel ik de spanning vermits deze op dezelfde stekkerblok is aangesloten als de PC)
It ain`t what you say but the way you say it !
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik sta er versteld van hoeveel mensen er toch dat probleem hebben met verschillende merken van router.
Nu hopen dat er een oplossing voor gevonden word want een collega van mijn werk dacht het te weten maar zijn oplossing heeft ook niks geholpen.
Nu hopen dat er een oplossing voor gevonden word want een collega van mijn werk dacht het te weten maar zijn oplossing heeft ook niks geholpen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Voor een actie te ondernemen moet je eerst weten waar het probleem ligt.
- Coolrunner
- Member
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 20:42
ljd schreef:Een linksys modem kopen is mss de oplossing
dan zit ik toch weer goed, kost wa meer dan andere maar is goei kwaliteit
It ain`t what you say but the way you say it !
Coolrunner schreef:ljd schreef:Een linksys modem kopen is mss de oplossing
dan zit ik toch weer goed, kost wa meer dan andere maar is goei kwaliteit
Hehe, ben ik ok van plan, zodra de N-standaard (niet de pre-N ) er is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
Draco888 schreef:Coolrunner schreef:ljd schreef:Een linksys modem kopen is mss de oplossing
dan zit ik toch weer goed, kost wa meer dan andere maar is goei kwaliteit
Hehe, ben ik ok van plan, zodra de N-standaard (niet de pre-N ) er is.
Draco888 maar ik verander ook wel van router hoor maar ik denk toch niet voor de linksys N te gaan.
- DarthDavy
- Premium Member
- Berichten: 489
- Lid geworden op: 13 apr 2007, 17:01
- Locatie: Roeselare
- Contacteer:
Ik ben sinds gisteren online op het dommel netwerk en heb nergens problemen mee gehad. Ook nog geen disconnects (behalve terwijl ik met mijn router aan het foefelen was gisterenavond ).
Ik ben een gelukkige Dommelgebruiker nu en mijn draadloze router is het blauwe Belgacom Philips ding.
Ik ben een gelukkige Dommelgebruiker nu en mijn draadloze router is het blauwe Belgacom Philips ding.
-
- Member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 15 nov 2006, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
verwacht uw er dan maar aan ik heb ook zo een blauw philips ding en heb ook last van deze disconnects
- Patje
- Elite Poster
- Berichten: 3412
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
dreamrocker schreef:verwacht uw er dan maar aan ik heb ook zo een blauw philips ding en heb ook last van deze disconnects
als je last hebt van disconnects zal dat eerder te maken hebben dat je te ver van centrale zit of slechte bekabeling... en niet zozeer die philips, tenzij er nog een oudere firmware op staat die soms wel eens een probleem kon geven bij sommige mensen die net op het randje zitten ...
dommel zou wel eens de schuldige zelf kunnen zijn die de disconnects veroorzaakt,als ik zo hier allemaal lees is de ene na de ander die dit probleem krijgt ... telkens dommel klanten
ik gebruik ook de philips met blauw kapje (SNA6600), daarvoor had ik de SNA6500 (goudkleurig) reeds een jaar in gebruik toen die werd getroffen door een bliksem inslag, toen heb ik meteen een nieuwe gekocht (die blauwe) die ik nu ook al een jaar gebruik .... en zeer tevreden
@dreamrocker, post mss eens uw waarden van noise margin en attenuation
dit zou mogelijk al iets meer ophelderen over de status van uw lijn
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Pro Member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 01:30
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 6 keer
Patje schreef:@dreamrocker, post mss eens uw waarden van noise margin en attenuation dit zou mogelijk al iets meer ophelderen over de status van uw lijn
Graag je comments... Vooral als je weet dat ik bij Easynet niet eens wist dat er zoiets als "disconnects" bestond
Hierbij de de waarden geplukt uit mijn Aztech:
- Bijlagen
-
- Noise.gif
- (21.62 KiB) 24 keer gedownload
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Laat ze die anders eens op 4640 Interleaved zetten als profiel? Sommige routers hebben problemen met FAST profielen (al zou dit merkwaardig zijn bij Philips routers, daar is het meestal net andersom)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
heb ook zo'n blauwe philips router maar resetten is hier niet nodig.
de disconnects heb ik wel af en toe maar moet dan enkel via de router terug connecten, kan daar wel mee leven
de disconnects heb ik wel af en toe maar moet dan enkel via de router terug connecten, kan daar wel mee leven
Disconnects?
Ik heb de vraag aan Dommel gesteld of er 36H disconnects zijn want dit moet voor mij duidelijk zijn voor ik overstap. Dit was het antwoord dat ik kreeg van de technische dienst:
En nu lees ik hier dat er toch een 36H disconnect is? Wat is dat hier allemaal?
Ik heb de vraag aan Dommel gesteld of er 36H disconnects zijn want dit moet voor mij duidelijk zijn voor ik overstap. Dit was het antwoord dat ik kreeg van de technische dienst:
Geachte,
In theorie is er enkel een disconnect bij het overschrijden van uw breedband
limiet.
Bij netconnect plus is er zelfs totaal geen disconnect.
En nu lees ik hier dat er toch een 36H disconnect is? Wat is dat hier allemaal?
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
RaPMaN schreef:Er zijn idd 36u disconnects (bij een netconnect abbo)
Dat heeft trouwens niets met Dommel te maken maar met Turboline BC.
Je krijgt trouwens dikwijls je zelfde IP terug (de disconnect duurt hier volgens de routerlogs 2 seconden..
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Starter Plus
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 15 feb 2007, 21:55
- Locatie: home and away
Hoi Ketter,
Ga mij hier ook maar aanmelden.
Belkin en Fritzbox 7140.
Ook last van disconnects, lijn getest ==>> ok
4.1 km van de centrale.
Bekabeling ==>> ok.
Ga mij hier ook maar aanmelden.
Belkin en Fritzbox 7140.
Ook last van disconnects, lijn getest ==>> ok
4.1 km van de centrale.
Bekabeling ==>> ok.
It's not Allah I have a problem with, it's his fanclub.