Digitelbox/telefonie

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
jenske
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:08
Locatie: Herselt
Contacteer:

Om de telefonie van Dommel aan te vragen heb je dus blijkbaar een digitelbox of wifi digitelbox nodig maar ik vind dat ze niet echt duidelijk zijn over de installatie hiervan.

Deze zal geïnstalleerd worden waar de telefoonkabel het huis binnenkomt?
1 pc hier is draadloos en de andere niet. Degene die het verst van de digitelbox zal zitten is degene die niet draadloos is. Moet ik dan een netwerkkabel van aan de digitelbox tot aan die pc laten lopen of kan ik een andere modem in de stekker van te telefoon steken? Kan ik voor de draadloze pc de wifi digitelbox gebruiken voor internettoegang en de gewone modem voor de andere pc?
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

OK ik weet dit zelf niet uit ondervinding, maar normaal gezien zul je gewoon je WiFi aan de Modem/box van Dommel kunnen hangen, dus blijft je netwerk gewoon bestaan zoals het is (mits mischien enkele kleine aanpassingen, maar daar zullen anderen hier meer over weten).
Spink
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 22 jan 2006, 23:07

De digitelbox is een modem/router, dus je hebt geen andere modem meer nodig.
Waar de telefoonlijn binnenkomt wordt de digitelbox geplaatst. Daarna kan je de ene PC via een ethernetkabel met de digitelbox verbinden en de andere PC gewoon via de wifi van de digitelbox. (kies dan wel voor de digitelbox met wifi uiteraard)
Tenzij je al een draadloze router hebt, dan kan je de digitelbox zonder nemen en dan de draadloze router met de digitelbox verbinden. De andere PC moet je nog altijd via een ethernetkabel op de digitelbox aansluiten.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Bij mij komt de telefoonkabel binnen in de garage.
Belgacom heeft daar destijds zo'n klein verdeeldoosje gezet.
In principe zou die digetelbox daar moeten komen.
Ik was er echter niet voor te vinden om alles in de garage te plaatsen en ook niet om mijn 2 PC's draadloos te gebruiken.
Heb dan zelf een kabel doorgetrokken naar PC-kamertje en Dommel heeft daar alles geplaatst.
Dus als je al een PC direct aangesloten hebt, kan je daat je digitelbox laten zetten.
rottekop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 okt 2005, 09:20

dietervanb schreef:Heb dan zelf een kabel doorgetrokken naar PC-kamertje en Dommel heeft daar alles geplaatst.

Een gewone telefoonkabel dan?
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Yep, een gewone telefoonkabel.
Had die nog van vroeger toen ik via "dial in" werkte.
Toen moest ik die altjijd afrollen als ik eens op internet wou.
Was dat op het einde zo beu, en heb die toen via de zolder tot aan mijn PC gelegd. Achteraf bleek die perfect te werken (eerst met Versatel ADSL, en nu dus met Dommel).

Maar het gaat er om als jij zelf zorgt dat er een aansluitingspunt is, Dommel daar zijn modem/digitelbox plaatst. Ze checken ook eerst de kwaliteit van de lijn (kan me voorstellen dat te lange kabel misschien kwaliteitsverlies geeft)
sniper1964
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 feb 2007, 21:55
Locatie: home and away

De digitelbox is een modem router (Fritzbox van AVM).
Denk er aan dat uw telefoontoestel(len) ook rechtstreeks op deze digitelbox moeten worden aangesloten.
Lees vooral uw contract, zij sluiten enkel 1 pc en 1 telefoontoestel aan.
Kabels en extra aansluitingen is een meer prijs.
U heeft ook geen toegang tot de modem of router, word door dommel geconfigureerd en beveiligd met een paswoord.
U kunt dus u eigen poorten niet configureren.
[url]Http.www.avm.de
[/url]
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Mijn telefoontoestel staat beneden in de hall, en de modem boven naast de PC.
De kabels lagen er allemaal wel, maar ik heb niets extra moeten betalen.
Ze sluiten idd. slechts 1 PC aan en de 2e is wireless. Heb echter de gevraagd die eerst even te mogen testen voor ze terug naar huis gingen.
Dat je geen toegang tot de modem hebt is normaal. Je krijgt hem dan ook gratis (betaalt enkel waarborg).
Als je je eigen modem gebruikt valt dat probleem weg.
Je kan gerust een Fritzbox zelf kopen en hem configurenen voor bv voipcheap.
spookje
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 jan 2007, 07:55
Locatie: belgie sint-truiden

hier een uitleg hier over uit eigen ervaring

U heeft ook geen toegang tot de modem of router, word door dommel geconfigureerd en beveiligd met een paswoord.
U kunt dus u eigen poorten niet configureren.

je kunt aan dommel wel vragen om bepaalde poorten te openen
en ze openen die dan voor u :P
groetjes spookje
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”