Ik zie opeens dat de nieuwe speedtest gehost is bij dommel ?
Dit speelt volgens mij wel in het voordeel van Dommel aangezien hun speedtests er hierdoor altijd als beste er uit komen ...
Tot zover de provider onafhankelijkheid van Userbase ? Dat het forum zelf gesponsort wordt kan ik nog begrijpen, maar de speedtest waar o zoveel gebruikers de kwaliteit van een verbinding op beoordelen dient toch onafhankelijk te zijn van een end-user isp.
Just my 2 cents ...
Speedtest hosted bij dommel ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Hoe kom je er bij dat de speedtest wordt gehost bij Dommel? Enkel de db/php staat bij dommel, de speedtest zélf draait vanaf de proxy-server van EDPnet. Enkel als je de clientless-versie gebruikt download je vanaf Dommel, maar die testmethode is onbetrouwbaar.
Wat er mij aan doet denken dat eens naar de userbase-server te verhuizen, de reden dat dat historisch daar staat is dat de configuratie van de dommel-server wat losser was en de code nogal... buggy was
De échte nieuwe speedtest zal trouwens ISP-onafhankelijk zijn.
Zo 'ineens' is dat trouwens niet, da's al 2,5 jaar zo
Wat er mij aan doet denken dat eens naar de userbase-server te verhuizen, de reden dat dat historisch daar staat is dat de configuratie van de dommel-server wat losser was en de code nogal... buggy was
De échte nieuwe speedtest zal trouwens ISP-onafhankelijk zijn.
Zo 'ineens' is dat trouwens niet, da's al 2,5 jaar zo
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Mijn as number firefox plugin gaf het AS nummer van dommel aan ...meon schreef:Hoe kom je er bij dat de speedtest wordt gehost bij Dommel? Enkel de db/php staat bij dommel, de speedtest zélf draait vanaf de proxy-server van EDPnet.
maar goed hosted bij EDP is natuurlijk ook geen oplossing, ik kijk uit naar de volledig ISP onafhankelijk speedtest
Mijn excuses dan ...