Speedtest hosted bij dommel ?

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
Plaats reactie
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Ik zie opeens dat de nieuwe speedtest gehost is bij dommel ?

Dit speelt volgens mij wel in het voordeel van Dommel aangezien hun speedtests er hierdoor altijd als beste er uit komen ...

Tot zover de provider onafhankelijkheid van Userbase ? Dat het forum zelf gesponsort wordt kan ik nog begrijpen, maar de speedtest waar o zoveel gebruikers de kwaliteit van een verbinding op beoordelen dient toch onafhankelijk te zijn van een end-user isp.

Just my 2 cents ...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hoe kom je er bij dat de speedtest wordt gehost bij Dommel? Enkel de db/php staat bij dommel, de speedtest zélf draait vanaf de proxy-server van EDPnet. Enkel als je de clientless-versie gebruikt download je vanaf Dommel, maar die testmethode is onbetrouwbaar.
Wat er mij aan doet denken dat eens naar de userbase-server te verhuizen, de reden dat dat historisch daar staat is dat de configuratie van de dommel-server wat losser was en de code nogal... buggy was :-)
De échte nieuwe speedtest zal trouwens ISP-onafhankelijk zijn.
Zo 'ineens' is dat trouwens niet, da's al 2,5 jaar zo :P
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

meon schreef:Hoe kom je er bij dat de speedtest wordt gehost bij Dommel? Enkel de db/php staat bij dommel, de speedtest zélf draait vanaf de proxy-server van EDPnet.


Mijn as number firefox plugin gaf het AS nummer van dommel aan ...

maar goed hosted bij EDP is natuurlijk ook geen oplossing, ik kijk uit naar de volledig ISP onafhankelijk speedtest ;)

Mijn excuses dan ... :)
Plaats reactie

Terug naar “Speedtest”