ik betaal momenteel nog 39.49 eur per maand voor mijn scarlet adsl premium abonnement.
een tijdje geleden ontving ik van scarlet een mail waar het volgende instond:
Ik heb vorige maand dus naar dit 0800 nummer gebeld om te vragen dit aan te passen aaan het laagste tarief van 34.95.Scarlet België verenigt de ex-klanten van Tiscali, Planet Internet, WorldOnline,Wanadoo, enz. Het is mogelijk dat u meer dan het huidige maandelijkse tarief van € 34,95 voor uw Scarlet ADSL betaalt (€ 39,49 , € 41,95 of € 35,95 ). Indien het Scarlet One aanbod u echter niet interesseert, kan u steeds een aanpassing van uw ADSL tarief vragen door te bellen naar 0800 84 104 of laat ons weten wanneer wij u hiervoor kunnen opbellen.
Ik kreeg toen iemand aan de lijn die m'n klantnummer vroeg, na het geven van mijn username, klantnummer, telefoonnummer en naam werd mij gezegd dat dit zou aangepast worden vanaf de volgende factuur.
Maar nu blijkt dat op de volgende factuur voor periode 26/01 - 26/02 nog steeds het hoge tarief van 39.49 werd aangerekend.
Dus ik bel opnieuw naar het 0800 nummer.
Daar krijg ik deze keer iemand anders aan de lijn, die zegt me, ok, geef me dan uw gebruikersnaam en wachtwoord en ik zal het aanpassen voor de volgende facturatieperiode.
Ik wist mijn wachtwoord niet van buiten, dus ik moest dan maar later terugbellen. En toen ik vroeg van of dit ook nog gecorrigeerd kon worden voor de factuur die ik nu heb gekregen, dan zei hij dat hij hier niets aan kon doen en dat ik de klantendienst moest contacteren op nummer 02.....
Ik heb geprobeerd naar de klantendienst te bellen, maar de wachttijden waren zo lang dat het onmogelijk was om binnen te raken.
nu, ik zit met enkele vragen :
- ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat uw wachtwoord strikt persoonlijk is en dat je dit nooit hoeft te geven aan de telefoon/email/eender waar. Mogen helpdeskmedewerkers je wachtwoord vragen?
- De eerste keer, (meer dan een maand geleden) dat ik hiervoor belde heeft men mij gezegd dat ik enkel mijn username en kalntnummer moest geven voor deze aanpassing en heeft men mij verzekerd dat alles in orde ging komen en dat het ging worden aangepast.
Waarom zegt de ene medewerker dat je je paswoord MOET geven omdat de aanpassing anders niet mogelijk is, terwijl de andere dit niet zegt ?!?
- Waarom moet je zelf gaan bellen en inspanningen leveren om een prijsverlaging te krijgen, waarom krijgt niet iedereen dezelfde prijs. Je krijgt een lagere prijs na een telefoontje. Hoe absurd is dit in godsnaam niet, waarom zetten ze niet gewoon iedereen automatisch naar die lagere prijs.
- Wat moet ik nu doen om dit op te lossen, ik geraak telefonisch niet binnen op de klantendienst, maar ondertussen ligt hier toch wel mooi een factuur van 39.49 eur
Zijn er nog mensen die deze prijsverlaging telefonisch aangevraagd hebben. Wat zijn jullie ervaringen?
Moet ik mijn paswoord geven aan een medewerker over de telefoon?
dank bij voorbaat