scarlet adsl premium prijs aanpassing

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
joki
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 maa 2004, 11:38

Hello,

ik betaal momenteel nog 39.49 eur per maand voor mijn scarlet adsl premium abonnement.

een tijdje geleden ontving ik van scarlet een mail waar het volgende instond:

Scarlet België verenigt de ex-klanten van Tiscali, Planet Internet, WorldOnline,Wanadoo, enz. Het is mogelijk dat u meer dan het huidige maandelijkse tarief van € 34,95 voor uw Scarlet ADSL betaalt (€ 39,49 , € 41,95 of € 35,95 ). Indien het Scarlet One aanbod u echter niet interesseert, kan u steeds een aanpassing van uw ADSL tarief vragen door te bellen naar 0800 84 104 of laat ons weten wanneer wij u hiervoor kunnen opbellen.


Ik heb vorige maand dus naar dit 0800 nummer gebeld om te vragen dit aan te passen aaan het laagste tarief van 34.95.
Ik kreeg toen iemand aan de lijn die m'n klantnummer vroeg, na het geven van mijn username, klantnummer, telefoonnummer en naam werd mij gezegd dat dit zou aangepast worden vanaf de volgende factuur.

Maar nu blijkt dat op de volgende factuur voor periode 26/01 - 26/02 nog steeds het hoge tarief van 39.49 werd aangerekend.
Dus ik bel opnieuw naar het 0800 nummer.
Daar krijg ik deze keer iemand anders aan de lijn, die zegt me, ok, geef me dan uw gebruikersnaam en wachtwoord en ik zal het aanpassen voor de volgende facturatieperiode.
Ik wist mijn wachtwoord niet van buiten, dus ik moest dan maar later terugbellen. En toen ik vroeg van of dit ook nog gecorrigeerd kon worden voor de factuur die ik nu heb gekregen, dan zei hij dat hij hier niets aan kon doen en dat ik de klantendienst moest contacteren op nummer 02.....

Ik heb geprobeerd naar de klantendienst te bellen, maar de wachttijden waren zo lang dat het onmogelijk was om binnen te raken.

nu, ik zit met enkele vragen :
- ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat uw wachtwoord strikt persoonlijk is en dat je dit nooit hoeft te geven aan de telefoon/email/eender waar. Mogen helpdeskmedewerkers je wachtwoord vragen?

- De eerste keer, (meer dan een maand geleden) dat ik hiervoor belde heeft men mij gezegd dat ik enkel mijn username en kalntnummer moest geven voor deze aanpassing en heeft men mij verzekerd dat alles in orde ging komen en dat het ging worden aangepast.
Waarom zegt de ene medewerker dat je je paswoord MOET geven omdat de aanpassing anders niet mogelijk is, terwijl de andere dit niet zegt ?!?

- Waarom moet je zelf gaan bellen en inspanningen leveren om een prijsverlaging te krijgen, waarom krijgt niet iedereen dezelfde prijs. Je krijgt een lagere prijs na een telefoontje. Hoe absurd is dit in godsnaam niet, waarom zetten ze niet gewoon iedereen automatisch naar die lagere prijs.

- Wat moet ik nu doen om dit op te lossen, ik geraak telefonisch niet binnen op de klantendienst, maar ondertussen ligt hier toch wel mooi een factuur van 39.49 eur

Zijn er nog mensen die deze prijsverlaging telefonisch aangevraagd hebben. Wat zijn jullie ervaringen?
Moet ik mijn paswoord geven aan een medewerker over de telefoon?

dank bij voorbaat
C1nder
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 06 apr 2004, 02:00
Locatie: Tielt-Winge (3390)

Uw paswoord moet je zeker niet geven en mogen ze ook niet vragen volgens mij. Normaal moet uw username ook niet, want aan de hand van uw klantnummer kunnen ze alles opvragen.
Met die prijsaanpassing heb ik geen ervaring, maar stuur eens een bericht via mijn.scarlet.be . Bij het tabblad Klantendienst een vraag kiezen en normaal staat er vanonder dan een contact knop waarmee je zo'n bericht kan sturen. Meestal antwoorden ze binnen 2-3 dagen ...
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Wachtwoord nooit geven !!!
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

joki schreef:- ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat uw wachtwoord strikt persoonlijk is en dat je dit nooit hoeft te geven aan de telefoon/email/eender waar. Mogen helpdeskmedewerkers je wachtwoord vragen?

Jou paswoord hebben zij nergens voor nodig, zij zijn toch wel zelf administrator op hun systeem, dus met uw username of klantnummer moeten ze het maar doen!

joki schreef:- De eerste keer, (meer dan een maand geleden) dat ik hiervoor belde heeft men mij gezegd dat ik enkel mijn username en kalntnummer moest geven voor deze aanpassing en heeft men mij verzekerd dat alles in orde ging komen en dat het ging worden aangepast.
Waarom zegt de ene medewerker dat je je paswoord MOET geven omdat de aanpassing anders niet mogelijk is, terwijl de andere dit niet zegt ?!?

Dat zou de eerste keer niet zijn dat ik hoor dat de heldesk zo een tegenstrijdige dingen zegt: die mannen worden volgens mij gewoon aan hun lot over gelaten en doen maar wat.
joki schreef:- Waarom moet je zelf gaan bellen en inspanningen leveren om een prijsverlaging te krijgen, waarom krijgt niet iedereen dezelfde prijs. Je krijgt een lagere prijs na een telefoontje. Hoe absurd is dit in godsnaam niet, waarom zetten ze niet gewoon iedereen automatisch naar die lagere prijs.

Omdat hen dat meer opbrengt, natuurlijk, de helft van de klanten weet van niks, en de helft van die andere helft ziet het niet zitten/heeft geen tijd/goesting om te bellen. Maar wees er maar zeker van dat als het om prijsverhogingen gaat, iedereen automatisch het nieuwe tarief betaalt! Ik begin er echt van overtuigd te geraken dat het enige wat voor Scarlet telt is: geld verdienen! En het doel heiligt er de middelen.
joki schreef:- Wat moet ik nu doen om dit op te lossen, ik geraak telefonisch niet binnen op de klantendienst, maar ondertussen ligt hier toch wel mooi een factuur van 39.49 eur

Wel, ik zou zeker en vast al het deel betalen waar je wel mee akkoord gaat: die 34.95€. Dat is de tip die ze overal geven bij betwistingen van facturen: betaal hetgeen waar je mee akkoord gaat, en stuur een aangetekende brief met de uitleg waarom je de rest niet betaalt. Mocht het dan ooit zo ver komen dat het ergens voor het gerecht komt (spaar je daarvan, maar kom, 't is in 't algemeen dat ik spreek) geldt dat als een soort goodwill van jou kant: jij wou wel betalen, maar niet te veel. Als weigert iets te betalen, kan zich dat tegen je keren en ben je wanbetaler.
Maar eerst: probeer nog eens de helpdesk, zend anders een berichtje via de support-site (dan heb je ook nog een bewijs), en als dit allemaal niet helpt: aangetekend zenden.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

IK heb het telefonisch gevraagd en het volgende factuur was de rekening aangepast.

Mij ging het over 1 euro verschil per maand, maar het gaat om het principe vind ik.
Anders moet je eens via mijnscarlet een bericht sturen met je gegevens.


Dat paswoord is weer een andere zaak.Toen ik Scarlet One telefonisch aanvroeg hadden ze mijn paswoord ook nodig, omdat de mensen die de inschrijvingen doen blijkbaar geen toegang hebben tot de persoonlijke gegevens van de klanten.(dat hebben ze mij toen verteld)
Zij loggen gewoon in bij mijnscarlet met jouw gebruikersnaam en wachtwoord en doen dan de aanvraag die dan verder behandelt wordt bij Scarlet.
Dus je kan het evengoed zelf via mijnscarlet doen.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Een euro is een euro.
Als ze dan bij nog mensen doen, is het extra omzet.

Dat met dat paswoord ga ik toch eens aankaarten.
Ik vind nog altijd dat dat niet kan.
Dan de ene niet in de andere zijn systeem kan, vind ik vreemd.
Maar wordt aangekaart bij TIK (STUG).
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

JA, een euro is een euro.

IK wacht op mijn Scarlex-box en kan dus nog niet bellen.
Toch hebben ze mij al 0.90 euro aangerekend voor nummerweergave.
Voor een keertje wil ik dat door de vingers zien.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1899
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 182 keer
Bedankt: 35 keer

Gewoon melden via mijn.scarlet nadat de installatie in orde is.
Normaal crediteren ze dat wel, hebben ze bij mij ook gedaan.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

Ik had hetzelfde voor, eerste gebeld, aan de telefoon bleek toen dat je daarmee je abo verlengt met 18 maanden, toch maar gedaan, volgende factuur, niks veranderd.
Terug gebeld en ze gaan het aanpassen voor devolgende plus crediteren voor de laatste. Ik wacht af.

J.
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Heb ik vandaag weer moeten lachen.

Ik stuur om 10 uur vanmorgen een mail om te vragen waar mijn box blijft na bijna 6 weken wachttijd.
Antwoord om 14u 37 :
Het antwoord is:
Normaal gaat dit zeer spoedig gebeuren. Indien u een gsm nummer kan meedelen, zou dit nog vlotter kunnen gebeuren.

Ik stuur weer een mail om 15 uur om mijn gsm-nummer door te geven.

Om 15.49 antwoord :
Het antwoord is:
U gsm nummer is genoteerd,en doorgegeven aan de techniekers.


Zou straf zijn dat het nu sneller gaat gaan.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Over wat ging die euro dan percies?

Heb een tijd geleden in mijn.scarlet aangeduid geen papieren facturen meer te willen ontvangen. In de veronderstelling dat dit mij een euro per maand zou besparen. Echter daar is nooit iets van gekomen. Na het herlezen van de voorwaarden leek het er dan weer meer op dat het ontvangen van papieren facturen via post 1 euro extra zou 'beginnen' kosten. Waardoor het eigenlijk om een tariefverhoging ging (en dus enkel voor nieuwe klanten) ?
Tot nu toe zie ik dat ook door de vingers... De gratis snelheid (was reeds scarlet klant, maar dan met een goeikoop student abbo) is er nog steeds. Het voordeel voor de allereerste klanten , lanceringsvoorwaarden (5€ korting) is wel na 15 maanden door hun stopgezet.

. Er zit daar wel nen hollander (als hij er nog zit) die de mensen slecht voorthelpt. Er zijn bijv een aantal maanden geweest waarbij oproepen naar scarlet phone nummers (weet nog altijd niet wie of wat dat is) niet gecrediteerd werden bij de gratis gesprekken ... het ging echter om een zeer laag bedrag. De helpdeskmedewerker kon me niet vertellen wat voor soort gesprekken dat nu wel zijn.. ne maat had ook scarlet one, en had dan maar aangenomen dat het gesprekken naar hem waren . Na een aantal maanden begonnen ze ineens de scarlet phone gesprekken ook bij te tellen bij de gratis binnenlandse gesprekken.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

joki schreef:Waarom moet je zelf gaan bellen en inspanningen leveren om een prijsverlaging te krijgen, waarom krijgt niet iedereen dezelfde prijs. Je krijgt een lagere prijs na een telefoontje. Hoe absurd is dit in godsnaam niet, waarom zetten ze niet gewoon iedereen automatisch naar die lagere prijs.

Lang leve Scarlet... mijn vader heeft meer dan een jaar geleden om deze reden zijn abonnement opgezegd. Véél beloven aan de telefoon, maar uiteindelijk blijf je nog de volle pot betalen...
Zeg gewoon je abonnement op, leren doen ze daar toch echt niet.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Fluppeke schreef:Er zit daar wel nen hollander (als hij er nog zit) die de mensen slecht voorthelpt. Er zijn bijv een aantal maanden geweest waarbij oproepen naar scarlet phone nummers (weet nog altijd niet wie of wat dat is) niet gecrediteerd werden bij de gratis gesprekken ... het ging echter om een zeer laag bedrag. De helpdeskmedewerker kon me niet vertellen wat voor soort gesprekken dat nu wel zijn.. ne maat had ook scarlet one, en had dan maar aangenomen dat het gesprekken naar hem waren . Na een aantal maanden begonnen ze ineens de scarlet phone gesprekken ook bij te tellen bij de gratis binnenlandse gesprekken.


Er is niet zoiets als Scarlet Phone nummers. Scarlet Phone is carrier pre select. Het nummer blijft dus eigendom van je huidige operator (Belgacom).
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Mr.T schreef:Er is niet zoiets als Scarlet Phone nummers. Scarlet Phone is carrier pre select. Het nummer blijft dus eigendom van je huidige operator (Belgacom).

Met Scarlet One wordt toch effectief je nummer overgedragen naar Scarlet (je belt met VoIP)? Want ik moest daar een papierke voor tekenen bij hun poging One aan te smeren.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Met Scarlet One wordt je nummer wel overgedragen ja (vodsl). Bij scarlet phone niet.
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ah ja, Scarlet Phone, da's iets anders, da's inderdaad CPS
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Idd klopt allemaal.
Maar toch verzinnen ze op de factuur van een scarlet one abonnee zoiets als 'scarlet phone nummers'.
Geraak er maar wijs uit wat voor nummers dat zijn.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

karine schreef:Heb ik vandaag weer moeten lachen.

Ik stuur om 10 uur vanmorgen een mail om te vragen waar mijn box blijft na bijna 6 weken wachttijd.
Antwoord om 14u 37 :
Het antwoord is:
Normaal gaat dit zeer spoedig gebeuren. Indien u een gsm nummer kan meedelen, zou dit nog vlotter kunnen gebeuren.

Ik stuur weer een mail om 15 uur om mijn gsm-nummer door te geven.

Om 15.49 antwoord :
Het antwoord is:
U gsm nummer is genoteerd,en doorgegeven aan de techniekers.


Zou straf zijn dat het nu sneller gaat gaan.


Vandaag nog eens gelachen :
Nadat ik mijn gsm-nummer gisteren had doorgegeven, krijg ik vanmiddag al telefoon van een Scarlet-technieker om de box te komen plaatsen, en vrijdag komt hij dus.
the_unlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 119
Lid geworden op: 19 jan 2007, 22:25
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Leuk is dat, als je dus geen GSM hebt, komen ze nooit uw vaste lijn in orde brengen...
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Ja, gewoon niet te begrijpen, had ik dat geweten had ik 4 weken geleden mijn gsm-nummer wel gegeven.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5339
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
Bedankt: 556 keer

zo zijn er nog hoor, toen ik jaren geleden mijn eerste belgacomlijn ging aanvragen zei dat madammeke properkes 'en als het maandag niet werkt, belt u maar naar dit nummer', dus zo'n stoten kom je niet alleen tegen bij Scarlet.

J.
Gebruikersavatar
Jos77
Member
Member
Berichten: 68
Lid geworden op: 11 jan 2006, 01:39
Locatie: Vlaams-Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

joki schreef:nu, ik zit met enkele vragen :
- ik dacht eens ergens gelezen te hebben dat uw wachtwoord strikt persoonlijk is en dat je dit nooit hoeft te geven aan de telefoon/email/eender waar. Mogen helpdeskmedewerkers je wachtwoord vragen?

Die arrogante houding van (sommige mensen van) de Scarlet-helpdesk:

* onze pa, nadat hij gevraagd had om het lager (normale 35€) tarief te krijgen:
- we hebben u daar een mail voor gestuurd, heb je daar niet op geantwoord?
- geen idee, kan zijn, weet ik niet meer
- dus u weet niet wat u doet? (!)

* ik bel terug, voor hetzelfde (aangezien hij zo'n behandeling beu was)
- username & paswoord aub
- username = xxx, paswoord, waarom heb je dat nodig?
- als u graag verder hetzelfde tarief houdt, dan moet je je pw maar niet geven
- is het normaal dat je je pw moet geven, kunnen jullie zo niet aan mijn dossier?
- (lacht) ik doe dit zoveel keer per dag, niemand maakt daar een probleem van
- lachen is nergens voor nodig; hier is het pw: yyy
- toch wel bizar dat u daar een probleem van maakt
- dus eerst vind u mij grappig, nu bizar?
Etcetera….

Ik heb hem nog de vraag gesteld hoe hij zou reageren indien hij belde met zijn bank, en zij zijn pin-code van zijn bankkaart zouden vragen…..

Fijne mensen daar bij de Scarlet helpdesk!
::: Gigabyte GA-P55A-UD3 :: Core i7 860 :: 4x Corsair 2048MB :: Ati HD5850 :: WD500GB :: Antec P150 :: EDPNet VDSL2 20/2 :::
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”