Beste ISP ivm ping/packetloss/stabiele verbinding?

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
ro0tz
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:48

Ik schakel binnenkort EINDELIJK over van ADSL provider.
De reden hiervoor is dat RealROOT/RealDSL/FullADSL waanzinnig slechte dienst levert.
Het grootste probleem dat ik daar had, was elke avond en in het weekend veel packetloss, en hoge ping (te grote belasting op DSLAM wss).
Mijn vraag is nu: wat is, vanuit dit standpunt bekeken, de beste provider:
EDPnet of Dommel?
Ik neig meer naar Dommel, omdat zij op Belgacom backbone zitten (ik heb jaren op Skynet gesurft, en NOOIT problemen gehad).
De download limit en dergelijke is van weinig belang, vooral de ping en packetloss telt voor mij.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

ro0tz schreef:Ik neig meer naar Dommel, omdat zij op Belgacom backbone zitten (ik heb jaren op Skynet gesurft, en NOOIT problemen gehad).
De download limit en dergelijke is van weinig belang, vooral de ping en packetloss telt voor mij.


Het is echt wel een misconceptie dat je als je op de BGC dslams zit minder last gaat hebben van hoge pings of packetloss. Het IP verkeer moet nog altijd door Dommel gedaan worden, en wat weet je van hun backbone ?

Tis inderdaad zo dat de capaciteit op de BGC dslams waarschijnlijk groter is ... maar dan kan het zijn dat je nog 20 hops moet doen voor je op je doelhost bent.

Just my 2 cents
ro0tz
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:48

Mijn vraag is gewoon: welke provider is over het algemeen het meest betrouwbaar qua service en stabiele verbinding? EDP of Dommel?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

ro0tz schreef:Mijn vraag is gewoon: welke provider is over het algemeen het meest betrouwbaar qua service en stabiele verbinding? EDP of Dommel?


en dat is een vraag waarop ik je de antwoorden kan voorspellen ...

-alle tevreden edpnet users (inclu. me) gaan zegge "edpnet"
-alle tevreden dommel users gaan zegge "dommel"

resultaat ? je weet evenveel als je nu weet ....
Laatst gewijzigd door FlashBlue op 06 dec 2006, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Ik denk dat ze alle 2 qua qualiteit hetzelfde zijn. De meeste denken dat dommel niet zo lang bestaat maar eigenlijk weet ik al dat deze provider al zeker actief is van het begin van het adsl gebeuren, hier in BE
Gebruikersavatar
EDPnet
ISP Official
ISP Official
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

ro0tz schreef:... omdat zij op Belgacom backbone zitten (ik heb jaren op Skynet gesurft, en NOOIT problemen gehad).

http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 661#120661
internet, fiber & telephony
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

ro0tz schreef:Mijn vraag is gewoon: welke provider is over het algemeen het meest betrouwbaar qua service en stabiele verbinding? EDP of Dommel?


Belgacom!
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1055 keer
Bedankt: 317 keer

Mr.T schreef:Belgacom!

:roll:

*geeuw*
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

ja ik zou ook belgacom kiezen moest het nie voor die belachelijke 10gbyte trafiek per maand zijn.
ik zou zeggen, dommel, krijg je meer bang for the buck denk ik
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Mr.T schreef:
ro0tz schreef:Mijn vraag is gewoon: welke provider is over het algemeen het meest betrouwbaar qua service en stabiele verbinding? EDP of Dommel?


Belgacom!


2 maten van mij die belgacom hebben of gehad hebben denken alleszins aan overschakelen of zijn overgeschakeld omdat hun verbinding constant uitligt of omdat er trafiek wordt aangerekend dat ze niet hebben verbruikt

1 andere maat heeft belgacom en is wel zeer tevreden

maar om dus te zeggen dat belgacom betrouwbaar is en een stabiele verbinding heeft, tja wsl op sommige plaatsen enzo wel
op andere plaatsen even goed niet
hoy69
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 22 mei 2006, 11:12

die maten van u die overschakelen omdat ze ongetwijfeld problemen hadden/hebben gaan evengoed dezelfde problemen hebben bij een andere isp hoor. zolang het adsl gedeelte nie optimaal is (te hoge trafficshaping op de dslam etc) zal het probleem bestaan
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

Ga voor dommel.
Zit lekker op de betere turboline.

Zelf ben ik niet tevreden van de noob-achtige support van edpnet.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

doeternietoe schreef:Zelf ben ik niet tevreden van de noob-achtige support van edpnet.


Staaf die uitspraak eens. Wat hebben ze dan noob-achtig gedaan?
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

ro0tz schreef:Mijn vraag is nu: wat is, vanuit dit standpunt bekeken, de beste provider:
EDPnet of Dommel?

Ik zou zeggen dat Dommel er toch iets of wat beter uitziet dan EDPnet.
En uiteindelijk vrij gelijklopend is qua prijs, enkel de mogelijke maximum snelheid en trafiek verschillen.


EDPnet - ADSL MAX6 DYN PAKKET
Prijs : 29,95 euro
ip : dynamisch
download : max. 6144 kbps
upload : max. 640 kbps
trafiek : 20 gig
extra trafiek : €0,25 per overschreden gig (smalband vanaf 60 gig)

Dommel - netconnect
Prijs : 32,95 euro
ip : dynamisch
download : max 4,0 mbps
upload : max 256 kbps
trafiek : 50 gb/maand
extra trafiek : 50gb-100gb: 0,40 euro/gig, >100gb: 1,00 euro/gig of 2 van de 3 andere opties die ze aanbieden, waaronder een smalband van 1 mbps down en 256 kbps up


! afstand tot de centrale
! gemiddeld verbruik per maand
! smalband

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
theduvelking
Premium Member
Premium Member
Berichten: 602
Lid geworden op: 03 okt 2006, 01:22
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 69 keer

Dommel heeft een belachelijk lage uploadsnelheid, das een van de redenen dat ik EDPnet genomen heb.

en natuurlijk ook omdat ik maar 26,95€/maand betaal
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

doeternietoe schreef:Ga voor dommel.
Zit lekker op de betere turboline.

Zelf ben ik niet tevreden van de noob-achtige support van edpnet.


Gij noemt EDPnet noobachtig? Gij kunt het beter? Gaat u uw gang dan... :roll:

Of had dan direct voor Dommel gekozen hé... En leer meteen ook lezen want ze hadden duidelijk gezegd dat moest de kwaliteit in gevaar komen ze deze GESTE meteen weer konden terugnemen.
doeternietoe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 05 jul 2006, 17:02

DaNi0 schreef:
doeternietoe schreef:Ga voor dommel.
Zit lekker op de betere turboline.

Zelf ben ik niet tevreden van de noob-achtige support van edpnet.


Gij noemt EDPnet noobachtig? Gij kunt het beter? Gaat u uw gang dan... :roll:

Of had dan direct voor Dommel gekozen hé... En leer meteen ook lezen want ze hadden duidelijk gezegd dat moest de kwaliteit in gevaar komen ze deze GESTE meteen weer konden terugnemen.


Ik had beter ja nl. easynet (turboline).
stabiel & fast & goede technische support.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

doeternietoe schreef:
DaNi0 schreef:
doeternietoe schreef:Ga voor dommel.
Zit lekker op de betere turboline.

Zelf ben ik niet tevreden van de noob-achtige support van edpnet.


Gij noemt EDPnet noobachtig? Gij kunt het beter? Gaat u uw gang dan... :roll:

Of had dan direct voor Dommel gekozen hé... En leer meteen ook lezen want ze hadden duidelijk gezegd dat moest de kwaliteit in gevaar komen ze deze GESTE meteen weer konden terugnemen.


Ik had beter ja nl. easynet (turboline).
stabiel & fast & goede technische support.

je gaat toch niet elke edpnet topic spammen omdat je te laat bent om 100 GB aan te vragen? ten eerste is het uw eigen schuld. ten tweede je begint gewoon belachelijke "argumenten" te geven
verbert_p
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 jun 2005, 10:17

doeternietoe schreef:Ik had beter ja nl. easynet (turboline).
stabiel & fast & goede technische support.

- stabiliteit heb ik geen klagen van
- snelheid is zowieso hoger dan ergens anders (op voorwaarde dag ge binnen de 3 km van een centrale woont tenminste)
- en de support heb ik gewoonweg nog niet nodig gehad, ook geen klagen van dus
;)
Gebruikersavatar
Mette
Premium Member
Premium Member
Berichten: 460
Lid geworden op: 01 feb 2006, 04:36
Locatie: Heverlee (Leuven)
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

hoy69 schreef:ja ik zou ook belgacom kiezen moest het nie voor die belachelijke 10gbyte trafiek per maand zijn.
ik zou zeggen, dommel, krijg je meer bang for the buck denk ik

idd ik weet dat die kans er is
maar bv bij mijzelf
ik had problemen hiervoor met scarlet, ben overgestapt naar EDPnet en ook al zitten ze op volledig hetzelfde netwerk, toch valt die verbinding een pak minder snel uit en vind ik het echt beter werken door een of andere rede (en zowiso, tov de helpdesk en de support van scarlet is het zowiso beter)

en de grootste rede waarom ze alle 2 overstappen is omdat skynet hun (volgens wat ik er van hoor toch) in het zak heeft gezet met traffiek die ze volgens hun niet verbruikt hebben (heb ik btw ook met scarlet gehad)

nu ja, ze kieze zelf wat ze doen he, twijfelen alle 2 ook over telenet (idd omdat het aan de adslverbinding kan liggen), maarja dat wil ik ze eigelijk ni echt aanraden maar we zien wel wat ze doen, ik heb gezegd dat ze zeker hier moeten komen kijken naar reacties van verschillende providers enzo
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

theduvelking schreef:Dommel heeft een belachelijk lage uploadsnelheid, das een van de redenen dat ik EDPnet genomen heb.

en natuurlijk ook omdat ik maar 26,95€/maand betaal


Het statisch ip heeft een belachelijk hoge setup.. daarom heb ik edpnet genomen.
ro0tz
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:48

Ofloo schreef:
theduvelking schreef:Dommel heeft een belachelijk lage uploadsnelheid, das een van de redenen dat ik EDPnet genomen heb.

en natuurlijk ook omdat ik maar 26,95€/maand betaal


Het statisch ip heeft een belachelijk hoge setup.. daarom heb ik edpnet genomen.


Nog nooit van dyndns gehoord zeker?
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

ro0tz schreef:
Ofloo schreef:
theduvelking schreef:Dommel heeft een belachelijk lage uploadsnelheid, das een van de redenen dat ik EDPnet genomen heb.

en natuurlijk ook omdat ik maar 26,95€/maand betaal


Het statisch ip heeft een belachelijk hoge setup.. daarom heb ik edpnet genomen.


Nog nooit van dyndns gehoord zeker?


of <a href="http://www.no-ip.org">no-ip.org</A>
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

ro0tz schreef:
Ofloo schreef:
theduvelking schreef:Dommel heeft een belachelijk lage uploadsnelheid, das een van de redenen dat ik EDPnet genomen heb.

en natuurlijk ook omdat ik maar 26,95€/maand betaal


Het statisch ip heeft een belachelijk hoge setup.. daarom heb ik edpnet genomen.


Nog nooit van dyndns gehoord zeker?


Als je een mailserver wil draaien is een dynamic ip niet aan te raden.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

ditCh schreef:Als je een mailserver wil draaien is een dynamic ip niet aan te raden.


Toch niet voor uitgaande mail. Je wordt snel geblacklist als men merkt dat je van een pool van dynamic IPs komt.
Wright
Plus Member
Plus Member
Berichten: 138
Lid geworden op: 12 jun 2004, 10:07

Ik ben eigenlijk zeer te vreden over de pings & stabiliteit.
Vroeger bij Fulladsl > gaat ook over Turboline had ik meestal maar bagger pings.
Je moet je zeker niet blind staren welk het beste netwerk is.

Grootste voordeel bij Edpnet is vooral de hogere uploadsnelheid zeker handig als je met meerdere online wilt spelen.
ISP: Edpnet
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ro0tz schreef:
Ofloo schreef:
theduvelking schreef:Dommel heeft een belachelijk lage uploadsnelheid, das een van de redenen dat ik EDPnet genomen heb.

en natuurlijk ook omdat ik maar 26,95€/maand betaal


Het statisch ip heeft een belachelijk hoge setup.. daarom heb ik edpnet genomen.


Nog nooit van dyndns gehoord zeker?


Als ik nu een statisch ip wil, wil ik dat toch zeker. Wie zegt trouwens dat mijn noden kunnen voldaan worden door zulke services te gaan gebruiken.

En als ik dan moet kijken naar het standart abonnement met een dynamisch ip vind ik de upload te laag.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Al eens gedacht aan een dedicated server of VPS en een VPN verbinding?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Skynet is nog steeds de beste kwa snelheid en pings, maar vooral peering. Peering van Scarlet s**** big time ...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

selder schreef:Skynet is nog steeds de beste kwa snelheid en pings, maar vooral peering. Peering van Scarlet s**** big time ...


right! 2x gbit bnix is crap! :roll:
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Kom nog is terug als ge wilt FXPen van servers in Scandinavië... :|
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

selder schreef:Kom nog is terug als ge wilt FXPen van servers in Scandinavië... :|


da's geen peering maar transit. :roll:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Mr.T schreef:
selder schreef:Kom nog is terug als ge wilt FXPen van servers in Scandinavië... :|


da's geen peering maar transit. :roll:


En jij weet dat skynet niet peert met weet ik veel welke isp in scandinavië ? :p
Fietsventje
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 21 nov 2006, 21:44
Bedankt: 1 keer

Verwijzend naar een thread waar ik mijn relaas al heb gedaan (nl. deze), even melden dat ik zeer slechte ervaringen heb met EDPnet.

Ik heb op piekmomenten tot 30% packet loss, en als ik een doordeweekse avond van 19u tot 24u ping naar de eerste hop op mijn route naar 't internet, kom ik gemiddeld op 10% packet loss uit. Ni schitterend maw.

Waar ik dan weer niet over te klagen heb is de service en de uploadsnelheid. De uploadsnelheid is zeer constant 80 kB/s en de helpdesk heeft me na grondig technisch onderzoek verteld dat de bandbreedte op mijn DSLAM (telefooncentrale) gesatureerd is. Ze is dat zelfs gebleven na een upgrade van die bandbreedte, maar nu moet ik tot midden december wachten tot ze een aantal zwaarverbruikers migreren naar een andere (minder belaste?) centrale.

Had ik het geweten, 't was toch Dommel geworden, of misschien zelfs FullDSL (vroeger en elders zeer goede ervaringen mee gehad). Maar goed, de hoge sync-snelheden waren aantrekkelijk ...

Groeten,
Fietsventje
andy-dsl
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 apr 2004, 08:57
Locatie: Machelen (Deinze)

Mr.T schreef:Al eens gedacht aan een dedicated server of VPS en een VPN verbinding?


Sluit me hier volledig bij aan en als je uitkijkt kom je nog goedkoper af dan een abo met statisch IP.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”