Downloaden met torrent --> hakkelende telefoon

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Plaats reactie
dirkdeferme
Member
Member

heb even een test gedaan:

Wanneer ik Azureus openzet op mn pc met 1 download die nogal populair is (dus er worden wel veel connecties gelegd), en dan ondertussen wil telefoneren, hakkelt het geluid heel storend voor wie met mij telefoneert.

Als ik Azureus dan sluit, is het hakkelend geluid opgelost, mr ja dan ligt mn download stil e. Is er daar niks aan te doen (mr wel met behoud van de inetsnelheid)?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

QOS gebruiken :)
dirkdeferme
Member
Member

dat is Qualty of Service neem ik aan, mr waarom en hoe zou je dat instellen? is dat al nie ingesteld op de speedtouch
killer
Pro Member
Pro Member

in je bittorrent client custom speeds ingeven die ongeveer op 2/3de van je eigenlijke snelheden liggen.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

dirkdeferme schreef:dat is Qualty of Service neem ik aan, mr waarom en hoe zou je dat instellen? is dat al nie ingesteld op de speedtouch
Denk net dat de speedtouch dergelijke mogelijkheden heeft. Waarom ? Omdat je torrent gewoon alle bandbreedte opslorpt ( waarschijnlijk upstream ) en je dusdanig niet meer deftig kan bellen. Een iet of wat deftige router ( linksys bv. ) hebben de mogelijk om QOS in te stellen. Het komt er dan eigenlijk op neer dat vanaf het moment dat je telefoneert, die pakketjes voorrang gaan krijgen op al het andere verkeer.
dirkdeferme
Member
Member

ja begrijp ik. mr ik dacht dat dit ook op de speedtouch van tele2 zat hoor:
staat hierin oa: http://www.speedtouch.nl/docs/Datasheet ... asheet.pdf

Ander vraagje: bij je windows TCP/IP instellingen kun je dat ook aan- en uitzetten, die QOS. als je deze uitzet, heeft dit dan ook gevolgen voor je downloadverkeer? want ik zet deze altijd uit, heb eens gelezen dat die tot 3% van je bandbreedte op kan slorpen
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Zit wel degelijk QoS op onze router, maar als je je upload volledig volzet, dan begin je te pieken, en deze pieken zorgen voor het hakkelen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”