heb even een test gedaan:
Wanneer ik Azureus openzet op mn pc met 1 download die nogal populair is (dus er worden wel veel connecties gelegd), en dan ondertussen wil telefoneren, hakkelt het geluid heel storend voor wie met mij telefoneert.
Als ik Azureus dan sluit, is het hakkelend geluid opgelost, mr ja dan ligt mn download stil e. Is er daar niks aan te doen (mr wel met behoud van de inetsnelheid)?
Downloaden met torrent --> hakkelende telefoon
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
QOS gebruiken 

-
- Member
dat is Qualty of Service neem ik aan, mr waarom en hoe zou je dat instellen? is dat al nie ingesteld op de speedtouch
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
Denk net dat de speedtouch dergelijke mogelijkheden heeft. Waarom ? Omdat je torrent gewoon alle bandbreedte opslorpt ( waarschijnlijk upstream ) en je dusdanig niet meer deftig kan bellen. Een iet of wat deftige router ( linksys bv. ) hebben de mogelijk om QOS in te stellen. Het komt er dan eigenlijk op neer dat vanaf het moment dat je telefoneert, die pakketjes voorrang gaan krijgen op al het andere verkeer.dirkdeferme schreef:dat is Qualty of Service neem ik aan, mr waarom en hoe zou je dat instellen? is dat al nie ingesteld op de speedtouch
-
- Member
ja begrijp ik. mr ik dacht dat dit ook op de speedtouch van tele2 zat hoor:
staat hierin oa: http://www.speedtouch.nl/docs/Datasheet ... asheet.pdf
Ander vraagje: bij je windows TCP/IP instellingen kun je dat ook aan- en uitzetten, die QOS. als je deze uitzet, heeft dit dan ook gevolgen voor je downloadverkeer? want ik zet deze altijd uit, heb eens gelezen dat die tot 3% van je bandbreedte op kan slorpen
staat hierin oa: http://www.speedtouch.nl/docs/Datasheet ... asheet.pdf
Ander vraagje: bij je windows TCP/IP instellingen kun je dat ook aan- en uitzetten, die QOS. als je deze uitzet, heeft dit dan ook gevolgen voor je downloadverkeer? want ik zet deze altijd uit, heb eens gelezen dat die tot 3% van je bandbreedte op kan slorpen