BungaMan schreef:Zo zie je maar wat een macht Microsoft heeft dat het de overheid van zijn thuis basis (de US dan nog wel) kan inzetten om te proberen de EU te beinvloeden. Maar daar hoeft ons allerliefste taaie Nelie niks van te weten
Ben benieuwd of het eventueel latere gevolgen gaat hebben in de diplomatieke betrekkingen. Als de EU dan naar de US moeten stappen met "we hebben ... nodig van jullie".
Microsoft betaalt een deel van de campagne van zowel de republikeinse als democratische preisdentskandidaat, zoals elk groot bedrijf. Net om met zulke 'problemen' geholpen te worden. Daarnaast is lobbying overal een probleem: Brussel is naast Washington de grootste lobbyplaats ter wereld. Als je werkelijk gelooft dat Kroes dara niet aan toegeeft ben je erg verkeerd: in andere dossiers geeft ze wel degelijk toe aan dergelijke druk. Een voorbeeld hiervan is de inzage in alle EU traffieklogs... Iets wat hier recentelijk nog stond.
Denken dat dit ook maar enig effect zou hebben op de diplomatieke betrekkingen is al helemaal lachwekkend natuurlijk.
Ik vraag me trouwens dan af waar die 'US dan nog wel' op slaat... Ik hoop dat je het staats- en rechtssysteem van de US een beetje kent, of was dit een cynische opmerking? (cfr. topic over google.be rechtzaak)