Nu hier een paar Tele2 gasten zitten: een prangende vraag.
Wanneer de router gereset moet worden, zijn al de settings weg: firewall staat uit, geen beveiliging meer op WLAN, etc...
Altijd een hele boel om opnieuw te configureren.
Bestaat er een mogelijkheid, of kunnen jullie een mogeljikheid onderzoeken, waarbij de door de klant geprefereerde config opnieuw geladen wordt bij een reset.
Ik zou bijvoorbeeld de router volledig configureren zoals ik het wil, vervolgens contact opnemen met Tele2 om die config in de router te laten vastleggen. Moet mogelijk zijn.
Volgens mij kan de huidige config via CLI (telnet) opgeslaan worden als de default configuratie met het commando:
config save
Maar wij hebben geen telnet-toegang tot de router...
The_One en 320i: wat denken jullie?
tnx
Oplossing voor terugplaatsen config?
Heb het (zoals beloofd) na gevraagd. Maar dit blijkt niet mogelijk te zijn (misschien in de toekomst wel), omdat dan de restricted account moeilijk gaat doen.
Dus maw, het is of zelf kunnen instellen of weer minder rechten
I'm sorry guys
Dus maw, het is of zelf kunnen instellen of weer minder rechten

Tele2 kan toch remote aan de router? Of niet soms?Maar dit blijkt niet mogelijk te zijn
Wacht eens, toen er nog geen restricted account was, stond ergens in de config "remote assistence". Dat moest je van binnenuit aanzetten. En met dat restricted account kunnen we daar niet meer aan...
Wat niet wegneemt dat Tele2 toch nog aan de router moet kunnen met een root of priviliged account ofzo.
Effe nagekeken op de speedtouch webite: volgende users hebben access naar de router vanaf (oa) de WAN kant: root, superuser en technicalsupport.
Dus effe met zo'n account inloggen op de router via telnet en "config save" typen?
Of is het niet zo simpel?
punt daar is dat wij dan een DB bij zouden moeten aanleggen om configs hier te gaan saven en terug te gaan plaatsen. En dat neemt weer extra werk in beslag (als je eens zou weten hoeveel er dagdagelijks hun modem resetten) waar slechts paar man toegang toe heeft
Die config wordt toch in de router opgeslagen?DB bij zouden moeten aanleggen om configs hier te gaan saven
Des te meer een reden om daar een oplossing voor te bieden.als je eens zou weten hoeveel er dagdagelijks hun modem resetten
config wordt in de router opgeslagen, maar als je reset doet gaat hij weg zijn. Dus dan zouden we al zo ver moeten gaan dat we voor iedere klant een persoonlijke config gaan branden in een modem. Vind ik al vrij ver gaan, neen?
Vanwaar haalt de router nu zijn config bij rebooten? Toch niet vanop jullie servers? (TFTP?)config wordt in de router opgeslagen, maar als je reset doet gaat hij weg zijn.
In Cisco routers zit er NVRAM: de inhoud blijft bewaard bij power off. De config die daarin zit wordt geladen bij herstarten. Ik vermoed dat bij die speedtouchs ook zo is?
bij een reset download de modem een config van ons die de username en zo bevat japoekie68 schreef:Dan zou de router bij rebooten via TFTP van jullie servers een config file moeten downloaden. Lijkt me erg onwaarschijnlijk.soort ram geheugen die dus ook alles wist bij reset
Bedankt voor het uitzoeken!