Mijn schoonbroer heeft zijn oog laten vallen op een HP IPAQ hw6515 Mobile Messenger omdat hij op zoek is naar een GPS/GSM. Dat deze HP ook nog eens de mogelijkheid biedt om foto's te nemen is een grote plus.
Indien er betere alternatieven zijn laat maar weten...
Hij is alle dagen op klantenbezoek en zou heel graag zijn elektronische agenda delen met de mensen op kantoor zodanig dat er geen afspraken gemaakt kunnen worden voor hetzelfde tijdstip. Wat zijn de mogelijkheden
Op kantoor gebruiken ze Outlook 2002 maar zonder Exchange server. Echter ze zijn niet gebonden aan de kalenderfunctie in Outlook. Web-based kalenders mogen dus ook.
Alvast bedankt,
Astralon
PDA en Kalender / Agenda functie
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
De volgende modellen zijn ook wel interessant
Qtek 9100 (met uitschuifbaar toetsenbord, wifi en 1,3MP fototoestel)
Qtek S200 (geen toetsenbord enkel touchscreen, wifi en 2MP fototoestel)
Qtek 9000 (draaibaar toetsenbord, wifi, VGA scherm)
Ze hebben ook allemaal GSM en bluetooth.
Als je toch liever een kleiner toestel hebt:
Qtek 8500 (geen touchscreen, 1.3MP foto en bluetooth)
Dezelfde modellen als die van Qtek worden ook soms onder de naam i-mate verkocht maar zijn net hetzelfde.
Qtek 9100 (met uitschuifbaar toetsenbord, wifi en 1,3MP fototoestel)
Qtek S200 (geen toetsenbord enkel touchscreen, wifi en 2MP fototoestel)
Qtek 9000 (draaibaar toetsenbord, wifi, VGA scherm)
Ze hebben ook allemaal GSM en bluetooth.
Als je toch liever een kleiner toestel hebt:
Qtek 8500 (geen touchscreen, 1.3MP foto en bluetooth)
Dezelfde modellen als die van Qtek worden ook soms onder de naam i-mate verkocht maar zijn net hetzelfde.
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Ik heb sinds vorige week vrijdag ook een pda en heb lang zitten twijfelen over het hele "wel een telefoon/geen telefoon", "wel een GPS, geen GPS" keuzeprobleem (wel GPS en/of GSM => meestal minder krachtig, groter toestel en batterij sneller leeg).
De Qtek's die ZMD vernoemt hebben spijtig genoeg dus geen GPS aan boord (en dat was toch iets dat je schoonbroer wel wou hebben dacht ik).
Als shop kan ik je schoonbroer www.pdashop.be wel aanraden (daar heb ik de mijne van). Handige website, goede prijzen, veel keuze, veel accesoires en heel snelle en goede levering (de volgende dag heb je hem al).
Waar je schoonbroer volgens mij vooral op moet letten is batterijduur. De meeste PDA's gaan eigenlijk niet zo lang mee (als je hem veel gebruikt op een dag kan je soms al krap komen). Hij heeft misschien wel nog het geluk dat hij kan bijladen in de wagen tijdens het gps gebruik
De Qtek's die ZMD vernoemt hebben spijtig genoeg dus geen GPS aan boord (en dat was toch iets dat je schoonbroer wel wou hebben dacht ik).
Als shop kan ik je schoonbroer www.pdashop.be wel aanraden (daar heb ik de mijne van). Handige website, goede prijzen, veel keuze, veel accesoires en heel snelle en goede levering (de volgende dag heb je hem al).
Waar je schoonbroer volgens mij vooral op moet letten is batterijduur. De meeste PDA's gaan eigenlijk niet zo lang mee (als je hem veel gebruikt op een dag kan je soms al krap komen). Hij heeft misschien wel nog het geluk dat hij kan bijladen in de wagen tijdens het gps gebruik
NuKeM
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Had hij zelf ook al als alternatief aangebrachtNuKeM schreef:Een alternatief is misschien de Mio A701.
OK, goed om weten want het was daar dat hij gekeken had.NuKeM schreef:Als shop kan ik je schoonbroer www.pdashop.be wel aanraden (daar heb ik de mijne van). Handige website, goede prijzen, veel keuze, veel accesoires en heel snelle en goede levering (de volgende dag heb je hem al).
Nu nog een oplossing voor de Agenda/Kalender
Thankx,
Astralon
Ik heb pas de Qtek 8310 gekocht.
Dat is een smartphone met Bluetooth, Wifi (802.11b) en camera ('slechts' 1.3mp)
Voor gps gebruik ik een Adapt bluetooth ontvanger.
De kalender maak ik veel gebruik van.
Ben nu bezig met een programma om de kalender te kunnen synchronizen met Google Calendar.
Ben best wel tevreden met het toestel, alleen bij intensief gebruik van alle functies gaat de batterij maar 1 tot 2 dagen mee.
Maar ik denk dat dat bij alle PDA's het geval is.
Ben nu bezig met een programma om de kalender te kunnen synchronizen met Google Calendar.
Ben best wel tevreden met het toestel, alleen bij intensief gebruik van alle functies gaat de batterij maar 1 tot 2 dagen mee.
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
De reden waarom ik niet voor een iPAQ hw6515 of hw6915 ben gegaan is omwille van zijn schermresolutie (240x240). Deze resolutie wordt nog lang niet door alle software ondersteund. De mio A701 heeft wel een normale resolutie van 240x320.
I.v.m. de kalender/agenda is samenwerken met outlook 2002 zeker geen probleem! Van andere oplossingen heb ik geen weet, maar ze zijn er zeker wel in de vorm van gratis of betalende software.
I.v.m. de kalender/agenda is samenwerken met outlook 2002 zeker geen probleem! Van andere oplossingen heb ik geen weet, maar ze zijn er zeker wel in de vorm van gratis of betalende software.
NuKeM
- X-2datop
- Pro Member
- Contacteer:
Even een kleine tip voor de hele PDA/GPS historie. Mensen vinden een ingebouwde gps meestal wel interessant, maar vergeten dat hedendaagse auto's meestal wel enige vorm van voorruitverwaming of ontdooiing hebben waardoor dit niet werkt bij de goedkopere toestellen (bv Tomtom GO etc ...)
Een bluetooth GPS daarentegen kan je plaatsen in je auto waar je wil, en is meestal ook krachtiger dan de ingebouwde varianten.
Grtz,
X
PS: Kwestie van te zorgen dat je alle feiten hebt hé !
Een bluetooth GPS daarentegen kan je plaatsen in je auto waar je wil, en is meestal ook krachtiger dan de ingebouwde varianten.
Grtz,
X
PS: Kwestie van te zorgen dat je alle feiten hebt hé !
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Het probleem bij deze toestelen vind ik dat deze nog altijd niet de stap gezet hebbeb naar een micro hd. Ok, sd geheugen is niet meer zo duur maar als je pda al 500/600 euro kost is dit weer een extra kost. Ik heb mijn palm lifedrive ongeveer een jaar. Deze heeft een kleine microdrive van 4GB, echt wel handig. Ook voor multimedia is deze handig 480x320 resolutie.
Lukse schreef:Ik heb pas de Qtek 8310 gekocht.
Ik heb gisteren de qtek 8300 besteld,deze morgend geleverd en ik ben er ook content van.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
NuKeM schreef:De reden waarom ik niet voor een iPAQ hw6515 of hw6915 ben gegaan is omwille van zijn schermresolutie (240x240). Deze resolutie wordt nog lang niet door alle software ondersteund. De mio A701 heeft wel een normale resolutie van 240x320.
Die schermresolutie staat mij ook niet echt aan, bedankt!
NuKeM schreef:I.v.m. de kalender/agenda is samenwerken met outlook 2002 zeker geen probleem! Van andere oplossingen heb ik geen weet, maar ze zijn er zeker wel in de vorm van gratis of betalende software.
Ik heb altijd begrepen dat de synchronisatie met Outlook enkel offline kan. Dus op het moment dat je op kantoor bent. Wil je synchronisatie over-the-air dan heb je en de Direct Push technologie en een Exchange Server nodig (http://www.microsoft.com/windowsmobile/business/5/default.mspx).
Correct me if I'm wrong
-
- Starter
Als je on the fly push diensten en syncronisatie wil zonder exchange server is Emoze misschien een oplossing. Tot nu toe zelfs gratis ! Daarvoor moet de Pc met outlook op wel aan blijven staan en aan internet hangen natuurlijk.
Heb het zelf nog niet getest
www.emoze.com
Koen
Heb het zelf nog niet getest
www.emoze.com
Koen
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Een paar dagen terug heb ik wat zitten proberen om met mijn PDA mijn kalender en mails van de exchange server van het werk te halen (via VPN op PDA), maar dat heeft geresulteerd in het wissen van de laatste 3 maanden aan e-mails Voorlopig durf ik dus niet echt meer experimenteren
NuKeM
Kan je hier iets mee aanvangen?NuKeM schreef:Een paar dagen terug heb ik wat zitten proberen om met mijn PDA mijn kalender en mails van de exchange server van het werk te halen (via VPN op PDA), maar dat heeft geresulteerd in het wissen van de laatste 3 maanden aan e-mails Voorlopig durf ik dus niet echt meer experimenteren
Onderaan bij Extra staat er iets over Gebruik van PDA's + software.
Hopelijk kun je de verloren e-mails alsnog terugzetten.
Zie daar ook Deleted Items (tot 7 dagen terug te halen)
-
- Starter
verdickt schreef:Astralon schreef:@Kinderspel
Emoze ziet er veelbelovend uit. Bedankt!
Hou ons op de hoogte, misschien installeer ik dit ook wel eens als jij
er goede ervaringen mee moest hebben.
Ik heb het zelf maar even op mijn Qtek gezet. Het werkt tot op dit moment perfect via WIFI. Hou het enkele dagen via WIFI aan de praat om de traffic wat in te kunnen schatten. Ga het vanaf volgende week eens testen via GPRS.
Maar al bij al een redelijk elegante oplossing die nog werkt ook.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Nukem, welke pda heb je gekocht??
Ik twijfel. Ik zou graag een all in one toestel hebben, maar dat is helaas niet mogelijk.
Mijn voorwaarden:
- Bluetooth
- Infra-rood
- Wifi
- GPS
- SD slot
- GSM functie
- lange batterijduur.
En niks voldoet aan deze dingen. De Mio A701 komt in de buurt, maar geen wifi op dat spel + dat zijn batterijduur niet om over naar huis te schrijven is.
Voorlopig ziet de Asus A636N er goed uit (heeft alles behalve GSM), kickass batterylife!! Of de MIO P550, maar daar ken ik de batterijduur niet van.
Dus één van die twee en dan toch naar maar GSM met bluetooth kopen, zoda'k via de GSM over GPRS op de PDA kan surfen.
greetz,
Nob
Ik twijfel. Ik zou graag een all in one toestel hebben, maar dat is helaas niet mogelijk.
Mijn voorwaarden:
- Bluetooth
- Infra-rood
- Wifi
- GPS
- SD slot
- GSM functie
- lange batterijduur.
En niks voldoet aan deze dingen. De Mio A701 komt in de buurt, maar geen wifi op dat spel + dat zijn batterijduur niet om over naar huis te schrijven is.
Voorlopig ziet de Asus A636N er goed uit (heeft alles behalve GSM), kickass batterylife!! Of de MIO P550, maar daar ken ik de batterijduur niet van.
Dus één van die twee en dan toch naar maar GSM met bluetooth kopen, zoda'k via de GSM over GPRS op de PDA kan surfen.
greetz,
Nob
-
- Elite Poster
- Bedankt: 5 keer
@Nob
Er is inderdaad nog geen enkel model dat zowel Wifi, GPS al GSM heeft, in het beste geval heb je twee van deze eigenschappen in een toestel.
Mij lijk toch de beste oplossing een PDA met GSM en Wifi + een bluetooth GPS. Een bluetooth gps kan je in de auto (in het handschoenkastje) laten liggen omdat je die enkel daar gebruikt. Terwijn een PDA met GPS en aparte GPS moet je steeds 2 toestellen meedragen. Ook kan je met een PDA met wifi even op een hotspotje surfen veel sneller dan GPRS (wat uiteraard dan ook nog mogelijk blijft).
Er is inderdaad nog geen enkel model dat zowel Wifi, GPS al GSM heeft, in het beste geval heb je twee van deze eigenschappen in een toestel.
Mij lijk toch de beste oplossing een PDA met GSM en Wifi + een bluetooth GPS. Een bluetooth gps kan je in de auto (in het handschoenkastje) laten liggen omdat je die enkel daar gebruikt. Terwijn een PDA met GPS en aparte GPS moet je steeds 2 toestellen meedragen. Ook kan je met een PDA met wifi even op een hotspotje surfen veel sneller dan GPRS (wat uiteraard dan ook nog mogelijk blijft).
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Ik ben voor een iPAQ hx2790 gegaan ( http://www.pdashop.be/product/19069 , mijn userreview zal daar normaalgezien binnenkort ook verschijnen).Nob schreef:Nukem, welke pda heb je gekocht??
Die asus is wel erg groot dacht ik. Batterijduur is inderdaad een zwak punt bij veel toestellen, ofwel heb je teveel snufjes die van je batterij smullen, ofwel een (te) sterke processor (of je hebt een groot toestel met dikke en zware batterij die het wel lang kan uithouden). Het is altijd ietsIk twijfel. Ik zou graag een all in one toestel hebben, maar dat is helaas niet mogelijk.
Mijn voorwaarden:
- Bluetooth
- Infra-rood
- Wifi
- GPS
- SD slot
- GSM functie
- lange batterijduur.
Ik heb ook heel lang zitten piekeren. Ik heb een GSM met bleutooth en GPRS (een oude maar hij doet het wel) en dus ben ik toch wat meer naar de power PDA kant gaan leunen. Bovendien schijnen volgens veel (gebruiker)reviews die PDA-telefoons niet echt uit te blinken langs hun telefoon kant. Daarnaast zijn die all-in-one toestellen meestal voorzien van een "zwakke" middelklasse processor.Dus één van die twee en dan toch naar maar GSM met bluetooth kopen, zoda'k via de GSM over GPRS op de PDA kan surfen.
Aangezien ik graag filmpjes wou kunnen afspelen, CF mogelijkheden wou, en een groot standaard geheugen, leek die iPAQ die ik nu heb de beste keuze. De fingerpint reader is een leuk extraatje dat eigenlijk best wel handig is soms (als je lui bent ).
Nu, mijn PDA draait alles vlotjes (ik gebruik hem niet/amper om op te gamen dus naar die performance kijk ik niet, als je dat wil moet je naar de dell PDA met 'krachtige' grafische chip gaan kijken), elk Xvid filmpje dat ik hem via mijn 2GB CF Ultra kaartje heb gegeven speelt hij zonder problemen af. Ik ben dus een tevreden man. De wifi ontvangst is ook HEEL erg goed. De batterij, wel ja, die gaat met wifi aan wel snel naar beneden, maar ik heb het toestel de laatste dagen dan ook tot op het randje geduwd
Meer info in mijn userreview die binnenkort normaalgezien op pdashop komt.
NuKeM
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
ZMD schreef:@Nob
De HP iPAQ 6915. Bestaat al, maar momenteel nog niet in België verkrijgbaar (wel heel binnenkort, normaal gezien).
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Die is al te verkrijgen hoor. Maar door zijn 240x240 schermresolutie is het niet echt een aanrader. Idem voor de nieuwe Palm Treo w700 die hier nog moet uitkomen en die WM5 draait.
Ow trouwens nob, ik had al een GPS van Tomtom (GO 500), dus ook dat was een reden om niet nog eens te gaan betalen. Misschien kan jij je 'oude' PDA ook als GPS houden en een nieuwe krachtigere nemen voor het dagelijkse werk.
Ow trouwens nob, ik had al een GPS van Tomtom (GO 500), dus ook dat was een reden om niet nog eens te gaan betalen. Misschien kan jij je 'oude' PDA ook als GPS houden en een nieuwe krachtigere nemen voor het dagelijkse werk.
NuKeM
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
NuKeM schreef:Die is al te verkrijgen hoor.
Kan je me dan eens zeggen waar ze het ding op stock hebben?
NuKeM schreef:Maar door zijn 240x240 schermresolutie is het niet echt een aanrader.
Voor zakelijk gebruik is het volledige toetsenbord interessanter dan een langwerpig scherm, denk ik.
HP/Compaq is nog steeds aan te raden als PocketPC. Zijn superdegelijk in vergelijking met die Aziatische importtoestellen.
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
Edward Valckx schreef:NuKeM schreef:Die is al te verkrijgen hoor.
Kan je me dan eens zeggen waar ze het ding op stock hebben?NuKeM schreef:Maar door zijn 240x240 schermresolutie is het niet echt een aanrader.
Voor zakelijk gebruik is het volledige toetsenbord interessanter dan een langwerpig scherm, denk ik.
HP/Compaq is nog steeds aan te raden als PocketPC. Zijn superdegelijk in vergelijking met die Aziatische importtoestellen.
http://www.pdashop.be/product/26626 en je hebt hem morgen al
Ja, een toetsenbordje is altijd goed meegenomen, maar een schermresolutie van 240x240 niet. Veel software is immers ontworpen om te draaien op 320x240 en zal op 240x240 een niet al te best resultaat geven. Als het wel zou werken wil dat ook zeggen dat je minder op je scherm zal krijgen, minder overzicht dus, meer scrollen en dat is ook niet leuk.
NuKeM
- NuKeM
- Content Editor
- Contacteer:
De S200 heb ik ook zwaar overwogen, maar daar was wat negatieve kritiek op de telefoonkant en hij is niet zo krachtig.
De HTC TyTN heeft lang aan de top gestaan (heeft UMTS enzo), maar iemand zei ergens dat zijn toetsenbordje al wat begon los te zitten en dat was genoeg om hem te schrappen van het lijstje
De HTC TyTN heeft lang aan de top gestaan (heeft UMTS enzo), maar iemand zei ergens dat zijn toetsenbordje al wat begon los te zitten en dat was genoeg om hem te schrappen van het lijstje
NuKeM
NuKeM schreef:De S200 heb ik ook zwaar overwogen, maar daar was wat negatieve kritiek op de telefoonkant en hij is niet zo krachtig.
ik heb echt geen klachten over het telefoon gedeelte van de S200, integendeel, zeer goeie ontvangst.
"niet zo krachtig" had volgens mij vooral te maken met de lamentabele kwaliteit van de eerste roms voor de S200. zeer traag en met belangrijke functies (zoals a2dp) disabled.
maar dat is ondertussen allemaal opgelost, zeker als je wat nieuwere roms van bvb xda-developers.com gebruikt.
geen probleem om bvb te bellen en tegelijk tomtom5 over een bluetooth gps te gebruiken, dus ik kan niet klagen qua snelheid vind ik.