Nob schreef:Nukem, welke pda heb je gekocht??
Ik ben voor een iPAQ hx2790 gegaan (
http://www.pdashop.be/product/19069 , mijn userreview zal daar normaalgezien binnenkort ook verschijnen).
Ik twijfel. Ik zou graag een all in one toestel hebben, maar dat is helaas niet mogelijk.
Mijn voorwaarden:
- Bluetooth
- Infra-rood
- Wifi
- GPS
- SD slot
- GSM functie
- lange batterijduur.
En niks voldoet aan deze dingen. De Mio A701 komt in de buurt, maar geen wifi op dat spel + dat zijn batterijduur niet om over naar huis te schrijven is.
Voorlopig ziet de Asus A636N er goed uit (heeft alles behalve GSM), kickass batterylife!! Of de MIO P550, maar daar ken ik de batterijduur niet van.
Die asus is wel erg groot dacht ik. Batterijduur is inderdaad een zwak punt bij veel toestellen, ofwel heb je teveel snufjes die van je batterij smullen, ofwel een (te) sterke processor (of je hebt een groot toestel met dikke en zware batterij die het wel lang kan uithouden). Het is altijd iets
Dus één van die twee en dan toch naar maar GSM met bluetooth kopen, zoda'k via de GSM over GPRS op de PDA kan surfen.

Ik heb ook heel lang zitten piekeren. Ik heb een GSM met bleutooth en GPRS (een oude maar hij doet het wel) en dus ben ik toch wat meer naar de power PDA kant gaan leunen. Bovendien schijnen volgens veel (gebruiker)reviews die PDA-telefoons niet echt uit te blinken langs hun telefoon kant. Daarnaast zijn die all-in-one toestellen meestal voorzien van een "zwakke" middelklasse processor.
Aangezien ik graag filmpjes wou kunnen afspelen, CF mogelijkheden wou, en een groot standaard geheugen, leek die iPAQ die ik nu heb de beste keuze. De fingerpint reader is een leuk extraatje dat eigenlijk best wel handig is soms (als je lui bent

).
Nu, mijn PDA draait alles vlotjes (ik gebruik hem niet/amper om op te gamen dus naar die performance kijk ik niet, als je dat wil moet je naar de dell PDA met 'krachtige' grafische chip gaan kijken), elk Xvid filmpje dat ik hem via mijn 2GB CF Ultra kaartje heb gegeven speelt hij zonder problemen af. Ik ben dus een tevreden man. De wifi ontvangst is ook HEEL erg goed. De batterij, wel ja, die gaat met wifi aan wel snel naar beneden, maar ik heb het toestel de laatste dagen dan ook tot op het randje geduwd
Meer info in mijn userreview die binnenkort normaalgezien op pdashop komt.