RealDSL omschakelen naar andere provider..opgepast!

Plaats reactie
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Om eventjes de situatie te schetsen: 2 maand geleden ben ik overgeschakeld van RealDSL naar Edpnet. Nadat Edpnet actief was heb ik RealDSL opgezegd - alles prima verlopen zou je zo denken. Mijn verbazing was dan ook groot wanneer gisteren mijn Lijnprofiel van Edpnet (6Mbit) opeens naar een 4Mbit profiel wijzigde en ik opeens niet meer kon inloggen op Edpnet. Na heel wat informeren bleek dat RealDSL 2maand nadat ik reeds Edpnet had blijkbaar gewoon mijn lijnprofiel bij Belgacom te hebben laten verwijderen!!!(er was een Deletion aangevraagd door een andere provider dan Edpnet, RealDSL heeft dit ook toegegeven)

Zoiets is gewoon ongehoord. Ik ben reeds 2 maand weg bij RealDSL en ze proberen je nog een hak te zetten! Door hun gepruts zit ik nu straks ruim 2 weken zonder internet.

Iedereen die dus RealDSL heeft en wilt overschakelen..jullie zijn gewaarschuwd. Wat een k*t provider.(sorry voor 't taalgebruik maar ik ben echt in alle staten momenteel..je zou voor minder!)
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

Da ze da bij Belgacom zomaar doorvoeren, zonder de lijnprovider te checke vink wel erg raar :?
mschien heeft het gewoon 2 maand geduurd eer ze het bij Belgacom wouden doorvoeren ( al lijkt mij da er ook neig over )

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Robbe schreef:Da ze da bij Belgacom zomaar doorvoeren, zonder de lijnprovider te checke vink wel erg raar :?
mschien heeft het gewoon 2 maand geduurd eer ze het bij Belgacom wouden doorvoeren ( al lijkt mij da er ook neig over )


Neen, de fout ligt volledig bij RealDSL zij hadden per ongeluk een 'provide-change-owner' aangevraagd omdat ik nog in hun migratielijst stond terwijl ik daar reeds ruim 2 maand weg was! Dit is gewoon een regelrechte schande. En dat Belgacom zoiets zomaar uitvoert snap ik al helemaal niet.(ze moeten toch ook zien dat daar reeds Edpnet op actief was..meer dan 2 maanden?!)

Ondertussen krijgt Edpnet natuurlijk een boete van hun leverancier (scarlet).. terwijl RealDSL deze boete eigenlijk zou moeten krijgen als je 't mij vraagt.
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

sailormars2k schreef:
Robbe schreef:Da ze da bij Belgacom zomaar doorvoeren, zonder de lijnprovider te checke vink wel erg raar :?
mschien heeft het gewoon 2 maand geduurd eer ze het bij Belgacom wouden doorvoeren ( al lijkt mij da er ook neig over )


Neen, de fout ligt volledig bij RealDSL zij hadden per ongeluk een 'provide-change-owner' aangevraagd omdat ik nog in hun migratielijst stond terwijl ik daar reeds ruim 2 maand weg was! Dit is gewoon een regelrechte schande. En dat Belgacom zoiets zomaar uitvoert snap ik al helemaal niet.(ze moeten toch ook zien dat daar reeds Edpnet op actief was..meer dan 2 maanden?!)

Ondertussen krijgt Edpnet natuurlijk een boete van hun leverancier (scarlet).. terwijl RealDSL deze boete eigenlijk zou moeten krijgen als je 't mij vraagt.


Da was eigelijk hetgeen ik ook zei.
Het is ongeloofelijk dat ze da bij Belgacom gewoon hebben uitgevoerd.
( kzal te cryptisch gewoon zijn ofzo )
FWDen die boete :!:

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

gelijk geef ik u ben klant van realdsl ,..... maar als het zo gaat eindigen zijn ze bij ook bij de verkeerde !!!! :twisted:
zertox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 apr 2004, 09:06
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

het is dus niet om een hak te zetten ... hij kan nu tot hij terug bij edpnet zit met tijdelijke login gegevens gebruik maken van realdsl..
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

jwouters schreef:het is dus niet om een hak te zetten ... hij kan nu tot hij terug bij edpnet zit met tijdelijke login gegevens gebruik maken van realdsl..


Jonas, tis nu wel zo dat het een kemel van een fout is he...
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

jwouters schreef:het is dus niet om een hak te zetten ... hij kan nu tot hij terug bij edpnet zit met tijdelijke login gegevens gebruik maken van realdsl..


Jonas, ik trek je bereidwilligheid zeker niet in twijfel, maar je moet weten doordat ik offline ging kon ik noch op internet noch bellen.(ik bel enkel nog via internet a.d.h.v. Tornado) Gevolg: alle gesprekken met de gsm dan maar. Mijn verbazing was dan ook groot toen men mij bij Edpnet vroeg 'of ik niet digitale tv of een andere internet provider had aangevraagd'. Vermits ik niet meer op het net kon op dat moment heb ik een kennis moeten vragen om jullie gegevens op te zoeken. Als je dan aan de telefoon de situatie uitlegt en je als enigste antworod te horen krijgt 'uw huidige provider moet dit oplossen' ...vind ik erg magertjes. Het is pas achteraf dat ik een duidelijk antwoord via mail heb ontvangen (uiteindelijk had ik dan toch mijn Mobile internet verbinding aan het werken gekregen dankzij een bluetooth stick)

En nu hoop ik dat ik snel terug op Edpnet zit en maak ik er geen woorden meer aan vuil.
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik zou het hier niet bij laten en een schadevergoeding vragen.
Probeer zoveel mogelijk bewijzen te verzamelen. (GSM-rekening, genotsderving internet (bv. geen internetbankieren, dus verplaatsingen naar de bank))

Indien je geen rechtbijstandsverzekering hebt, of geen lid bent van Test-Aankoop, probeer dan via de ombudsdienst voor telecommunicatie.

Er is hier duidelijk een fout gebeurd waar jij schade van ondervonden hebt.
Daar je zelf niet de oorzaak bent is het niet meer dan logisch dat de geleden schade vergoed wordt.
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 28 mar 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 13 keer

dietervanb schreef:Ik zou het hier niet bij laten en een schadevergoeding vragen.
Probeer zoveel mogelijk bewijzen te verzamelen. (GSM-rekening, genotsderving internet (bv. geen internetbankieren, dus verplaatsingen naar de bank))

Indien je geen rechtbijstandsverzekering hebt, of geen lid bent van Test-Aankoop, probeer dan via de ombudsdienst voor telecommunicatie.

Er is hier duidelijk een fout gebeurd waar jij schade van ondervonden hebt.
Daar je zelf niet de oorzaak bent is het niet meer dan logisch dat de geleden schade vergoed wordt.


Zijn we dan niet aant muggenziften?
Echt, ik kan goed begrijpen dat je eronder "lijdt", maar tegenwoordig kunnen mensen 0,0 nog uitstaan hé
boesmans
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 mei 2006, 18:15

Sommigen hebben inet nodig voort werk en kunnen het echt niet missen, zoals ik dus. Dat brengt idd kosten met zich mee.

Ik kan ook niet altijd bij de buren kijken of ik daar een halve dag opt internet kan :s
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

OpThaCop schreef:
Zijn we dan niet aant muggenziften?
Echt, ik kan goed begrijpen dat je eronder "lijdt", maar tegenwoordig kunnen mensen 0,0 nog uitstaan hé


Bekijken we het eens langs de andere kant : als jij je facturen niet betaalt krijg je een aanmaning, moet je kosten betalen en rekenen ze interesten aan of gaan nog verder.
:judge:

Die muggenzifters. Kunnen niet uitstaan dat je af en toe eens een factuurtje niet betaalt.
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

dietervanb schreef:
OpThaCop schreef:
Zijn we dan niet aant muggenziften?
Echt, ik kan goed begrijpen dat je eronder "lijdt", maar tegenwoordig kunnen mensen 0,0 nog uitstaan hé


Bekijken we het eens langs de andere kant : als jij je facturen niet betaalt krijg je een aanmaning, moet je kosten betalen en rekenen ze interesten aan of gaan nog verder.
:judge:

Die muggenzifters. Kunnen niet uitstaan dat je af en toe eens een factuurtje niet betaalt.



Knappe argumentatie ... losstaand van bovenstaand feit, een ISP is nog altijd een bedrijf met winstoogmerk, en geen VZW.

Facturen moet je op tijd betalen, en daarmee basta ! Ook zit er op ADSL geen SLA, nog enige garantie van dienstverlening, dus "rechtsmatig" heb je geen poot om op te staan.

Langs de andere kant, dit is echt wel een kemel van zowel BGC als RDSL.

Grtz,

X

PS: Bedrijf zit al 1 jaar op RDSL, nog NOOIT problemen gehad !!
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Ondertussen sinds gisteren terug overgezet op Edpnet. Wat een verademing! Dit grapje heeft in totaal 4 weken in beslag genomen!
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer
Contacteer:

sailormars2k schreef:Ondertussen sinds gisteren terug overgezet op Edpnet. Wat een verademing! Dit grapje heeft in totaal 4 weken in beslag genomen!


Ik ben blij voor jou !

Je moet die 4 weken toch ook niet betalen aan realdsl he?
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Contacteer:

prodata schreef:
sailormars2k schreef:Ondertussen sinds gisteren terug overgezet op Edpnet. Wat een verademing! Dit grapje heeft in totaal 4 weken in beslag genomen!


Ik ben blij voor jou !

Je moet die 4 weken toch ook niet betalen aan realdsl he?


da zou pas wreed zijn :P
die 4 weken lijken precies wel de gemiddelde overzettijd bij RealDSL, bij mij was het even lang wachten indertijd :|

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

prodata schreef:Je moet die 4 weken toch ook niet betalen aan realdsl he?


Dat hoop ik toch niet :-D
Valleyman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 okt 2006, 11:29

Ik veronderstel dat aangezien te lam zijn om naar de bank te gaan geen verplichting is en geen enkele bank dit verplicht dat je je schadeclaim daarvoor wel ergens kan steken waar de zon nooit schijnt :-)
Ik vermoed dat een firma met zulk beleid die toch nog steeds draait wel een manier zal hebben om boekige klanten te omzeilen,denken jullie ook niet?
Daarbij,wie iser het stomste,degenen die het doen of degenen die erin lopen?
:-D ben ik blij dat ik de logica op tijd doorhad van het leveren van diensten tegen superlage prijzen : DIT IS ONZIN
Kijk maar naar adsl2fit en dergelijke,die gaan er ook vroeg of laat aan kapot...

Daarbij naar mijn weten zijn ze al 1001 keer aangegeven bij testaankoop,maakt blijkbaar veel verschil :-p
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”