Om eventjes de situatie te schetsen: 2 maand geleden ben ik overgeschakeld van RealDSL naar Edpnet. Nadat Edpnet actief was heb ik RealDSL opgezegd - alles prima verlopen zou je zo denken. Mijn verbazing was dan ook groot wanneer gisteren mijn Lijnprofiel van Edpnet (6Mbit) opeens naar een 4Mbit profiel wijzigde en ik opeens niet meer kon inloggen op Edpnet. Na heel wat informeren bleek dat RealDSL 2maand nadat ik reeds Edpnet had blijkbaar gewoon mijn lijnprofiel bij Belgacom te hebben laten verwijderen!!!(er was een Deletion aangevraagd door een andere provider dan Edpnet, RealDSL heeft dit ook toegegeven)
Zoiets is gewoon ongehoord. Ik ben reeds 2 maand weg bij RealDSL en ze proberen je nog een hak te zetten! Door hun gepruts zit ik nu straks ruim 2 weken zonder internet.
Iedereen die dus RealDSL heeft en wilt overschakelen..jullie zijn gewaarschuwd. Wat een k*t provider.(sorry voor 't taalgebruik maar ik ben echt in alle staten momenteel..je zou voor minder!)
RealDSL omschakelen naar andere provider..opgepast!
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
- Robbe
- El Robre
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
- Twitter: infocaris
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Da ze da bij Belgacom zomaar doorvoeren, zonder de lijnprovider te checke vink wel erg raar 
mschien heeft het gewoon 2 maand geduurd eer ze het bij Belgacom wouden doorvoeren ( al lijkt mij da er ook neig over )

mschien heeft het gewoon 2 maand geduurd eer ze het bij Belgacom wouden doorvoeren ( al lijkt mij da er ook neig over )
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Neen, de fout ligt volledig bij RealDSL zij hadden per ongeluk een 'provide-change-owner' aangevraagd omdat ik nog in hun migratielijst stond terwijl ik daar reeds ruim 2 maand weg was! Dit is gewoon een regelrechte schande. En dat Belgacom zoiets zomaar uitvoert snap ik al helemaal niet.(ze moeten toch ook zien dat daar reeds Edpnet op actief was..meer dan 2 maanden?!)Robbe schreef:Da ze da bij Belgacom zomaar doorvoeren, zonder de lijnprovider te checke vink wel erg raar
mschien heeft het gewoon 2 maand geduurd eer ze het bij Belgacom wouden doorvoeren ( al lijkt mij da er ook neig over )
Ondertussen krijgt Edpnet natuurlijk een boete van hun leverancier (scarlet).. terwijl RealDSL deze boete eigenlijk zou moeten krijgen als je 't mij vraagt.
- Robbe
- El Robre
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
- Twitter: infocaris
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
Da was eigelijk hetgeen ik ook zei.sailormars2k schreef:Neen, de fout ligt volledig bij RealDSL zij hadden per ongeluk een 'provide-change-owner' aangevraagd omdat ik nog in hun migratielijst stond terwijl ik daar reeds ruim 2 maand weg was! Dit is gewoon een regelrechte schande. En dat Belgacom zoiets zomaar uitvoert snap ik al helemaal niet.(ze moeten toch ook zien dat daar reeds Edpnet op actief was..meer dan 2 maanden?!)Robbe schreef:Da ze da bij Belgacom zomaar doorvoeren, zonder de lijnprovider te checke vink wel erg raar
mschien heeft het gewoon 2 maand geduurd eer ze het bij Belgacom wouden doorvoeren ( al lijkt mij da er ook neig over )
Ondertussen krijgt Edpnet natuurlijk een boete van hun leverancier (scarlet).. terwijl RealDSL deze boete eigenlijk zou moeten krijgen als je 't mij vraagt.
Het is ongeloofelijk dat ze da bij Belgacom gewoon hebben uitgevoerd.
( kzal te cryptisch gewoon zijn ofzo )
FWDen die boete

Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
- netdata
- Elite Poster
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Jonas, tis nu wel zo dat het een kemel van een fout is he...jwouters schreef:het is dus niet om een hak te zetten ... hij kan nu tot hij terug bij edpnet zit met tijdelijke login gegevens gebruik maken van realdsl..
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Jonas, ik trek je bereidwilligheid zeker niet in twijfel, maar je moet weten doordat ik offline ging kon ik noch op internet noch bellen.(ik bel enkel nog via internet a.d.h.v. Tornado) Gevolg: alle gesprekken met de gsm dan maar. Mijn verbazing was dan ook groot toen men mij bij Edpnet vroeg 'of ik niet digitale tv of een andere internet provider had aangevraagd'. Vermits ik niet meer op het net kon op dat moment heb ik een kennis moeten vragen om jullie gegevens op te zoeken. Als je dan aan de telefoon de situatie uitlegt en je als enigste antworod te horen krijgt 'uw huidige provider moet dit oplossen' ...vind ik erg magertjes. Het is pas achteraf dat ik een duidelijk antwoord via mail heb ontvangen (uiteindelijk had ik dan toch mijn Mobile internet verbinding aan het werken gekregen dankzij een bluetooth stick)jwouters schreef:het is dus niet om een hak te zetten ... hij kan nu tot hij terug bij edpnet zit met tijdelijke login gegevens gebruik maken van realdsl..
En nu hoop ik dat ik snel terug op Edpnet zit en maak ik er geen woorden meer aan vuil.
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik zou het hier niet bij laten en een schadevergoeding vragen.
Probeer zoveel mogelijk bewijzen te verzamelen. (GSM-rekening, genotsderving internet (bv. geen internetbankieren, dus verplaatsingen naar de bank))
Indien je geen rechtbijstandsverzekering hebt, of geen lid bent van Test-Aankoop, probeer dan via de ombudsdienst voor telecommunicatie.
Er is hier duidelijk een fout gebeurd waar jij schade van ondervonden hebt.
Daar je zelf niet de oorzaak bent is het niet meer dan logisch dat de geleden schade vergoed wordt.
Probeer zoveel mogelijk bewijzen te verzamelen. (GSM-rekening, genotsderving internet (bv. geen internetbankieren, dus verplaatsingen naar de bank))
Indien je geen rechtbijstandsverzekering hebt, of geen lid bent van Test-Aankoop, probeer dan via de ombudsdienst voor telecommunicatie.
Er is hier duidelijk een fout gebeurd waar jij schade van ondervonden hebt.
Daar je zelf niet de oorzaak bent is het niet meer dan logisch dat de geleden schade vergoed wordt.
- OpThaCop
- Pro Member
- Berichten: 380
- Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
- Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
- Bedankt: 13 keer
Zijn we dan niet aant muggenziften?dietervanb schreef:Ik zou het hier niet bij laten en een schadevergoeding vragen.
Probeer zoveel mogelijk bewijzen te verzamelen. (GSM-rekening, genotsderving internet (bv. geen internetbankieren, dus verplaatsingen naar de bank))
Indien je geen rechtbijstandsverzekering hebt, of geen lid bent van Test-Aankoop, probeer dan via de ombudsdienst voor telecommunicatie.
Er is hier duidelijk een fout gebeurd waar jij schade van ondervonden hebt.
Daar je zelf niet de oorzaak bent is het niet meer dan logisch dat de geleden schade vergoed wordt.
Echt, ik kan goed begrijpen dat je eronder "lijdt", maar tegenwoordig kunnen mensen 0,0 nog uitstaan hé
- dietervanb
- Elite Poster
- Berichten: 794
- Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
- Locatie: Hageland
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Bekijken we het eens langs de andere kant : als jij je facturen niet betaalt krijg je een aanmaning, moet je kosten betalen en rekenen ze interesten aan of gaan nog verder.OpThaCop schreef:
Zijn we dan niet aant muggenziften?
Echt, ik kan goed begrijpen dat je eronder "lijdt", maar tegenwoordig kunnen mensen 0,0 nog uitstaan hé

Die muggenzifters. Kunnen niet uitstaan dat je af en toe eens een factuurtje niet betaalt.
- X-2datop
- Pro Member
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
dietervanb schreef:Bekijken we het eens langs de andere kant : als jij je facturen niet betaalt krijg je een aanmaning, moet je kosten betalen en rekenen ze interesten aan of gaan nog verder.OpThaCop schreef:
Zijn we dan niet aant muggenziften?
Echt, ik kan goed begrijpen dat je eronder "lijdt", maar tegenwoordig kunnen mensen 0,0 nog uitstaan hé
:judge:
Die muggenzifters. Kunnen niet uitstaan dat je af en toe eens een factuurtje niet betaalt.
Knappe argumentatie ... losstaand van bovenstaand feit, een ISP is nog altijd een bedrijf met winstoogmerk, en geen VZW.
Facturen moet je op tijd betalen, en daarmee basta ! Ook zit er op ADSL geen SLA, nog enige garantie van dienstverlening, dus "rechtsmatig" heb je geen poot om op te staan.
Langs de andere kant, dit is echt wel een kemel van zowel BGC als RDSL.
Grtz,
X
PS: Bedrijf zit al 1 jaar op RDSL, nog NOOIT problemen gehad !!
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Ondertussen sinds gisteren terug overgezet op Edpnet. Wat een verademing! Dit grapje heeft in totaal 4 weken in beslag genomen!
- netdata
- Elite Poster
- Berichten: 1677
- Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
- Twitter: wdhaeseleer
- Locatie: Turnhout
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
- Contacteer:
Ik ben blij voor jou !sailormars2k schreef:Ondertussen sinds gisteren terug overgezet op Edpnet. Wat een verademing! Dit grapje heeft in totaal 4 weken in beslag genomen!
Je moet die 4 weken toch ook niet betalen aan realdsl he?
- Robbe
- El Robre
- Berichten: 2861
- Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
- Twitter: infocaris
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Contacteer:
da zou pas wreed zijnprodata schreef:Ik ben blij voor jou !sailormars2k schreef:Ondertussen sinds gisteren terug overgezet op Edpnet. Wat een verademing! Dit grapje heeft in totaal 4 weken in beslag genomen!
Je moet die 4 weken toch ook niet betalen aan realdsl he?

die 4 weken lijken precies wel de gemiddelde overzettijd bij RealDSL, bij mij was het even lang wachten indertijd

Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Premium Member
- Berichten: 504
- Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Dat hoop ik toch nietprodata schreef:Je moet die 4 weken toch ook niet betalen aan realdsl he?

Ik veronderstel dat aangezien te lam zijn om naar de bank te gaan geen verplichting is en geen enkele bank dit verplicht dat je je schadeclaim daarvoor wel ergens kan steken waar de zon nooit schijnt 
Ik vermoed dat een firma met zulk beleid die toch nog steeds draait wel een manier zal hebben om boekige klanten te omzeilen,denken jullie ook niet?
Daarbij,wie iser het stomste,degenen die het doen of degenen die erin lopen?
ben ik blij dat ik de logica op tijd doorhad van het leveren van diensten tegen superlage prijzen : DIT IS ONZIN
Kijk maar naar adsl2fit en dergelijke,die gaan er ook vroeg of laat aan kapot...
Daarbij naar mijn weten zijn ze al 1001 keer aangegeven bij testaankoop,maakt blijkbaar veel verschil :-p

Ik vermoed dat een firma met zulk beleid die toch nog steeds draait wel een manier zal hebben om boekige klanten te omzeilen,denken jullie ook niet?
Daarbij,wie iser het stomste,degenen die het doen of degenen die erin lopen?

Kijk maar naar adsl2fit en dergelijke,die gaan er ook vroeg of laat aan kapot...
Daarbij naar mijn weten zijn ze al 1001 keer aangegeven bij testaankoop,maakt blijkbaar veel verschil :-p