Welke ADSL + router?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
code`
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jul 2003, 16:46

Hello,

Ik ga overstappen van Telenet op ADSL, nu vraag ik me af wele provider ik het beste neem. Goede pings zijn het belangrijkste, snelhied ni zo, ik download ook erg veel maar alles heeft blijkbaar limieten, ik zat te twijfellen tussen de volgende providers:

- Skynet: de bekenste, goede service enzo, zal der niet snel mee stoppen, maar er zijn limieten.

- Pi: theoretisch 10gb limiet, maar in praktijk geen limieten (heb ik horen zeggen bij verschillende mensen, ik weet alleen niet of het waar is, 1 iemand zij dat er op je factuur dan extra gerekent wordt, maar dat dit helemaal niet veel is)

- Easynet: ze werken momenteel alleen nog voor bedrijven, maar ik hoop iets te regellen via men pa zen bedrijf.

- Tiscali: nieuw? ook hier heb ik horen zeggen dat ze in praktijk geen limieten hebben, helemaal niet zeker van


Ik zou ook graag als ik een modem ga halen een modem hebben met een router ingebouwd, ik had aan de deze gedacht:

http://shop.crazycamel.com/product_info ... ts_id=1053

heeft der iemand hier ervaring mee? ik heb ook ergens gelezen dat adsl zichzelf reset na 36uur, geeft dit problemen met deze routers? (dat je ze bijvoorbeeld moet heropstarten)


bedankt! :)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Code,

Volgens mij heeft PI wel limieten en controleren ze die ook.
Tiscali is helemaal niet nieuw. Je kan misschien een kijkje nemen op www.adslbox.be om een speedtest per provider te zien. Zo kan je een beetje vergelijken.

ADSL reset zich helemaal niet na 36h. Skynet reset de connectie na 36h, om het gebruik van servers op skynet adsl go abo's te ontmoedigen. Bij mijn weet doet enkel Skynet dit.

Ik zou je aanraden om eens grondig in het forum van Allerlei te kijken, er staan hier reeds een aantal topic omtrent het overstappen naar Adsl.
In het forum Hardware staan eveneens reeds een aantal goede topics over routers voor adsl.

Bekijk die eerst eens.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

ik ben ook bij wanadoo aangesloten (nu tiscali) en ik kan je met zekerheid zeggen dat ze wel degelijk limieten hebben.Adsl up limiet => 15 gb / maand .Wat skynet betreft die hebben ook limieten maar als u over de limiet bent kan u een zogenaamd "volumepack" kopen.Dan krijg je voor 5 euro (per volumepack ) 5 gb extra

nu van die routers daar heb ik niet zoveel verstand van ....

as ge bij skynet over de limiet zijt en ge koopt geen volumepacks dan wordt je snelheid begrensd tot smallband.Het is inderdaad zo dat u na 36 uur gedisconnect wordt dit is om het draaien van servers op abbos zoals adsl go of plus tegen te gaan

met de andere providers die u opnoemt pi en easynet heb ik geen ervaring

greetz

Erik
Registered Linux user #286313
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Zo op het eerste zicht ziet het er geen slechte router uit. Maar als je nog geen switch/hub hebt, dan zou ik je aanraden om een router te kopen met ingebouwde switch. Dan heb je alles in elkaar. Normaal kan je je router instellen dat hij na die 36uur disconnect terug automatisch verbinding maakt. Die disconnect dient alleen voor om u een ander IP te bezorgen. Bij Telenet gebeurd dit 1 keer per week dacht ik en er is geen disconnect aan verbonden. Bij Skynet dus wel.

Als pings zeer belangrijk zijn, dan denk ik dat je best Skynet neemt als provider. Zij hebben over het algemeen de beste pings (naar verluid). Ik heb een betere ping op de games.telenet.be dan de telenetters zelf. Ik heb met de andere providers ook nie zo echt heel veel ervaring.

Cheers
Afbeelding
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

je moet niets aan je router doen na die reconnect, alles hgebeurt automatisch
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Gast

ik ga die router nemen met ingebouwde modem, nu alleen nog provider, twijfel nog tussen skynet en easynet, als ik niets kan regellen bij easynet word het skynet

is er trouwens geen site waarop je kan zien hoe ver ja van de centrale verwijderd bent?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Neen, zo'n site bestaat niet. Het enige wat je kan controlleren is of je in aanmerking komt voor 1.1Mbps. Maw of je dichter dan 5.5km van de centrale woont. Nu voor 3.3Mbps wordt die straal kleiner, dat kan je jammer genoeg niet zelf controleren. Je kan dit wel zelf indien je een SPTH modem hebt, of je kan dit bij belgacom vragen indien ze je lijn uitmeten.
I love it when a plan comes together!
code`
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jul 2003, 16:46

en op welke manier kan ik dit controleren? gewoon op de belgacom website?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hoe je kan controleren of je binnen de 5.5Km rond de centrale ligt en dus in aanmerking komt voor min. 1.1Mbps?

Dit kan je controleren op: [url=http://www.belgacom.be/private/hbsres/jsp/dynamic/product.jsp?dcrName=hbs_adsl_res[/url] en nu klikken op "beschikbaarheid" in het rechter menu. Indien er weer een session-timout zou optreden, vermoed van niet, dan ga je gewoon naar www.belgacom.be/adsl > privé > beschikbaarheid

Om de exacte afstand te weten te komen kan je best even bellen naar Belgacom of even langs gaan in een teleboetiek. Let wel die mensen moeten het ook al bellend doorvragen aan een andere dienst, dus je kan een beetje geduld moeten hebben.

Edit: Fixed my link.
Laatst gewijzigd door The Oddity op 06 jul 2003, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
I love it when a plan comes together!
code`
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jul 2003, 16:46

die pagina werkt ni

btw info uit pi faq, waar ze zeggen dat er niet extra wordt gerekend:
http://www.planetinternet.be/nl/support/adsl/a117927
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

heb mijn linkje bijgewerkt, is gewoon session-timeout opgetreden.

Hmm, niet aanrekenen bij Scarlet? Dan zal dat iets nieuws zijn. Vroeger werd er aangerekend. Maybe nieuwe strategie van scarlet voor in het begin. Nuja, je ziet maar eh.

Je kan trouwens normaal gezien op alle sites van isps die adsl aanbieden zo'n beschikbaarheidstest uitvoeren. Je moet alleen eens goed snuffelen, of het eens in google gooien.
I love it when a plan comes together!
code`
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jul 2003, 16:46

volgens die belgacom link ben ik aansluitbaar op adsl, dus 1mbit is al ok :)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Yep, indien je volgens die site aansluitbaar bent, dan zit je normaal zeker goed voor een stabiele 1.1Mbps lijn.

Dit is ongeveer een radius van 5.5km rond de centrale. Let wel op, voor de volle 3.3Mbps, zit je best binnen de 3à4km. Maw indien je rond de 3.5Km zit, kan het zijn dat je een vrij onstabiele lijn krijgt op 3.3Mbps...(BGC garandeert dus geen 3.3Mbps!), ofwel behoudt je de onstabiele lijn dan, ofwel laat je je terugschakelen naar 1.1Mbps, maar dan wel stabiel.

Nu, via websites. Je kan proberen eens op een site die 4Mbps en 8Mbps lijnen aanbiedt daar je lijn te testen. Indien ze daar zeggen dat je OK bent voor 4Mbps of 8Mbps, dan zit het wel héél snor, maw dicht tegen de centrale. als deze site zegt dat je niet in aanmerking komt voor 4Mbps, moet je ook niet wanhopen, want deze site zijn netwerk is niet dermate uitgebreid en volledig vertrouwen zou ik er nog niet in hebben :-)
http://www.adsl2fit.be/NL/Prequal.aspx
I love it when a plan comes together!
code`
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jul 2003, 16:46

volgens xs4all ben ik alleen aansluitbaar op hun 3mbit producten, en nie top hun 4mbit en 8mbit producten, en wat bedoel je met onstabiel? dat ik de connectie met adsl kan verliezen?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

3 mbit, dat is dan via het Belgacom-netwerk.

Instabiel betekent dat je lijn kan uitvallen (dus geen adsl-synchronisatie meer) en dat op compleet willekeurige momenten en omstandigheden.
Je kan dat dan verhelpen door trager te gaan (1,1 is minder veeleisend qua storingen e.d.) en zo toch nog stabiel te blijven. Maar zover zijn we nog niet eh.

Dat je geen 4 of 8 MBit kan krijgen is omdat bij jouw telefooncentrale nog geen KPN-DSLAM geïnstalleerd is en dus enkel optie hebt op belgacom-lijnen (maar dat kan nog steeds via XS4ALL)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Onstabiel: synchloss met je modem. Zeker met usb modems. Ethernet modems, zeker de SPTH, kunnen hier iets beter mee om en mag je je nogal op de max. radius wagen om nog een goede lijn te hebben. Met een usb modem is dit zeker uit den boze.

Nu met die 4Mbps zou ik geen rekening houden, want dat kan goed zijn dat er gewoon in jouw regio nog geen dslams in de centrale liggen.. en weinig met afstand te maken heeft ;-).

Een tel naar BGC geeft definitief uitsluitsel.
I love it when a plan comes together!
code`
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jul 2003, 16:46

ben nog steeds wat aan het rondvragen welke provider ik het beste kies, denk dat als ik niets degelijks vind ik voor skynet ga gaan

soms vraag ik me af wrom inet in belgie niet zoals in nederland kan zijn, daar draaien de meeste proivers aan fup, en in nl zien ze in dat snelhied niet het belangrijkste is, het is door die idiote testen in belgie die alleen maar naar de snelheid kijken waardoor we nu allemaal met zo een limiet zitten...
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

code` schreef:soms vraag ik me af wrom inet in belgie niet zoals in nederland kan zijn, daar draaien de meeste proivers aan fup, en in nl zien ze in dat snelhied niet het belangrijkste is, het is door die idiote testen in belgie die alleen maar naar de snelheid kijken waardoor we nu allemaal met zo een limiet zitten...


Binnen een (paar) jaar zitten ze in Nederland ook met limieten, ge zult wel zien ;)
NuKeM
code`
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jul 2003, 16:46

mja dat providers dan op zen minst de moeite doen om een lijn met hoge limiet ofzo aan te bieden, bij telenet is het gewoon een ramp, daar kan je max 20gb nemen..
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

code` schreef:mja dat providers dan op zen minst de moeite doen om een lijn met hoge limiet ofzo aan te bieden, bij telenet is het gewoon een ramp, daar kan je max 20gb nemen..

Dat is idd wel waar.
De providers die met scarlet werken kijken (nog niet) naar je data traffiek. Deze providers zijn bvb PI (als scarlet verkrijgbaar is), adsl2fit en anderen.
Als je echt limietloos wil surfen kan je voor een Pro abo gaan, maar dat is dan weer niet echt goedkoop.
Wat ik graag zou zien is een Pro alike abo, maar dan voor een prijs lager (of ronde de) €100, dat zou de markt wel openbreken ;)
NuKeM
Flyin Donkey

30 gb is het nu bij telenet geworden max. :)

Groets
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

als ge kunt zou ik easynet nemen want die hebben volgens iemand die ik ken ook geen limieten.
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Berichten: 4143
Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
Locatie: Belgium, Haacht
Contacteer:

easynet is ook alleen maar voor bedrijven, voor een particulier zijn die niet intressant
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
CableT3
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 mar 2004, 15:51
Locatie: Belgie / Gent

Vanaf nu kan je 30 gig downloaden bij TELENET als ge blokken bijkoopt
Always have a bright look at life
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

CableT3 schreef:Vanaf nu kan je 30 gig downloaden bij TELENET als ge blokken bijkoopt

Lees 3 posts hoger... het werd al gezegd dus... 2 maanden terug.
Geen oude topics bovenhalen indien je niets nuttig toe te voegen hebt.
NuKeM
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”