Da's pas digitale TV !!!

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Voor de moment is het nogal zeer Duits, maar ze beweren over enkele dagen een hele trits extra kanalen toe te voegen (zie EPG schedule rechts vanaf Arte), waaronder VRT ...

http://www.onlinetvrecorder.com/

Gratis registreren en je hebt een online digitale videorecorder, nadien je file dowloaden en decoderen (heeft een wettelijke betekenis, alleen jij bent de bestemmeling) en klaar is kees ...

Nu nog wat meer Engelstalige kanalen en dat komt in orde ... :lol:
Daar gaat m'n downloadvolume ... :?
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

dit kan interessant worden, ik hou het in ieder geval in de gaten: wel een paar grappige feiten in de faq's:

....

Before we established the restrictions, we found the following abuse of the system:
- 25% of traffic for "The Simpsons".
...
4. Rushhour between 6 and 25:00h
...
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Als ik de threads lees op die site zie ik ook tamelijk wat zwakke punten.

Of dit zomaar zal kunnen betwijfel ik sterk, wegens de Kopierechten van de Belgische zenders. (zoals VRT)
Het idee op zich is niet slecht en schijnt dus te werken in Duitsland, maar exporteren naar bv. België, 'k denk niet dat dit zal kunnen.

(PS: Heb me daar even geregistreerd, om iets meer te weten te komen)

:wink:
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Ik ga eens proberen met een programma van de vrt (belg fl. in het lijstje) ...

Ik ben benieuwd.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Blue-Sky schreef:
Of dit zomaar zal kunnen betwijfel ik sterk, wegens de Kopierechten van de Belgische zenders. (zoals VRT)
Het idee op zich is niet slecht en schijnt dus te werken in Duitsland, maar exporteren naar bv. België, 'k denk niet dat dit zal kunnen.

(PS: Heb me daar even geregistreerd, om iets meer te weten te komen)

:wink:


Dat van kopierechten: ze beweren door gebruik te maken van de otr-key (encryptie, je kan maar één keer downloaden), het legaal is. Ik zou begot niet weten of het klopt maar ik heb er mijn twijfels over, als je weet dat je in principe geen film met je eigen videorecorder mag opnemen....
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

http://exilintoronto.blogspot.com/

Urheberrecht
Der Lizenznehmer verpflichtet sich,
- nur innerhalb des deutschen Staatsgebietes auf den Lizenzgegenstand zuzugreifen. Er ist sich dessen bewusst, dass eine Steuerung oder ein Abruf von außerhalb des deutschen Staatsgebietes ggf. urheberrechtswidrig sein könnte, da ein solcher möglicherweise nicht von den deutschen Regelungen zur Erstellung einer Privatkopie gedeckt ist.
(Aus dem Lizentvertrag von Save.tv)
Urheberrecht
Vertaald luidt dat: Auteursrecht

De Licentie nemer verplicht zich,
- enkel binnen het Duitse staatsgebied van de Licentie gebruik te maken. Hij is zich daarvan bewust, dat sturing of oproepen van buiten het Duitse staatsgebied in bepaald geval in conflict kan komen, daar dat mogelijkerwijze niet gedekt is van de Duitse regelingen ivm. een privé-kopie.
(Uit het Licentie verdrag van Save.tv)

Ik kom dus tot dezelfde conclusie als in mijn vorige reply, heel waarschijnlijk zal het niet kunnen...
Wegens auteursrechten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dave
Pro Member
Pro Member
Berichten: 336
Lid geworden op: 20 aug 2005, 13:27
Twitter: davefrombelgium
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Da's nu net het voordeel van het internet, het stopt niet aan de staatsgrenzen. Als dat in Duitsland kan, moeten ze de wetgeving hier maar veranderen zodat het hier ook kan.
Zo zijn die regio-beveiligingen op DVD's ook een debiele maatregel die allang geen enkele beperking meer inhoudt, alle deftige DVD-spelers/recorders zijn toch regiovrij (te maken) & maar goed ook, anders zou ik nooit naar films/series kunnen kijken die men hier niet uitbrengt ...
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1485
Lid geworden op: 16 nov 2005, 09:05

ik denk dat er niets van die gebruikersovereenkomst telt als die niet in uw eigen taal opgesteld is.
Gebruikersavatar
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 13 dec 2003, 13:34
Locatie: Izegem
Bedankt: 3 keer

Block schreef:4. Rushhour between 6 and 25:00h
...


sinds wanneer bestaan er 25u in een dag :p
blabla
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

euhm dit is maar tv ze het is nu niet dat men de laatste films gaat binnen halen hé.. auteurs rechten .. bah het is altijd het zelfde lieke
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Ik heb geen goesting om door de gehele terms te spartelen (heb mij toch maar ingeschreven :-) ). Maar ik zie naas torrents ook al direct downloads staan. Waar halen die gasten de bandbreedte? Ik lees al ergens "community-driven". Dat is houdbaar voor 2 dagen en dan stort de boel gewoon in elkaar :?.

Btw, dat encoderen/decoderen om legaal bezig te blijven klopt volgens mij ook niet. Auteursrechten gelden ook op ge-xor-de versies (of andere pariteit-technieken).
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
dietervanb
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 794
Lid geworden op: 27 sep 2005, 16:34
Locatie: Hageland
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

BungaMan schreef:ik denk dat er niets van die gebruikersovereenkomst telt als die niet in uw eigen taal opgesteld is.


Dat telt alleen maar voor een Belgische site.
Anders kan je alles van een Chinese server halen en zeggen dat je er niets van begrepen hebt. :twisted:
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1740
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

The_Borg schreef: Ik lees al ergens "community-driven". Dat is houdbaar voor 2 dagen en dan stort de boel gewoon in elkaar :?.



Goeie gok, ik heb jackass van mtv opgenomen, maar je krijgt het gewoon niet binnen...ook niet tijdens daluren, of misschien via Bittorrent(aangeraden), maar daar zie ik het nut niet van in.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Block schreef:
The_Borg schreef: Ik lees al ergens "community-driven". Dat is houdbaar voor 2 dagen en dan stort de boel gewoon in elkaar :?.



Goeie gok, ik heb jackass van mtv opgenomen, maar je krijgt het gewoon niet binnen...ook niet tijdens daluren, of misschien via Bittorrent(aangeraden), maar daar zie ik het nut niet van in.


Ik heb gisteren nacht (00u) ook jackass eens opgenomen als test, en kon die de eerste uren erna ook niet downloaden, maar daarnet (rond 23u) is het mij wel gelukt.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Block schreef:
The_Borg schreef: Ik lees al ergens "community-driven". Dat is houdbaar voor 2 dagen en dan stort de boel gewoon in elkaar :?.



Goeie gok, ik heb jackass van mtv opgenomen, maar je krijgt het gewoon niet binnen...ook niet tijdens daluren, of misschien via Bittorrent(aangeraden), maar daar zie ik het nut niet van in.


Kunde gij een signup doen op een chineese site? probeer maar eens..
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”