Georganiseerde actie ter verruiming van limieten?

Hebt u vragen of opmerkingen over de speedtest? Deze kan u hier plaatsen
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

SeNsEi Ze0n schreef:ditch, kom jij dan aan 2 GB per maand? :/


hell no :)

nuja irssi draait gewoon in screen en ik log niet ... trouwens heb zelf ook nog eggdrop draaien die wel logt maar kom heus niet aan 2 gig / maand ... nuja zal het es eens in het oog houden !
Prince of Darkness
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 31 okt 2004, 00:34
Locatie: Hell

Buster schreef:
Euhm, pc's staan hier toch 24/7 op .. waarom zou ik irc connecties dan quiten (zit waarschijnlijk al te lang op irc :p) Als ik totaal niks download of upload (dus enkel irc connecties) dan kom ik uit op een 65mb/dag (zitten wel enkele drukke kanalen tussen) en nee, niet om te downloaden :wink:


Die "drukke kanalen", zijn dat van die kanalen waarin ze heel veel reclame maken voor hun "marchandise" ? ;)
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

hehe neeuh, gewoon drukke kanalen waar ze chatten & veel join/parts :-)
Gebruikersavatar
Raindog
Plus Member
Plus Member
Berichten: 126
Lid geworden op: 28 apr 2003, 00:34
Locatie: Belgium, Ghent

Ik kan verstaan dat veel mensen zich ergeren aan de limieten, maar kom laat ons eerlijk zijn... driekwart van de mensen die er 30 gig doorjagen per maand, zijn leechers, dus vind ik het een beetje hypocriet om dan ineens te gaan zagen over limieten als je ook geen auteursrechten betaalt.
Als je dan toch zoveel wilt downen, neem dan gewoon een zwaarder abbo, niets is voor niets in de wereld. Trouwens, de mensen die dergelijke volumes erdoor jagen zijn procentueel gezien een minderheid, dus gaan de grote providers hier geen rekening mee houden vrees ik.
Ik ben het eens met het feit dat de meeste limietformules achterhaald zijn... maar limietloos internet blijft volgens mij voorlopig een utopie.
"To err is human..to really screw up you need a computer."
Gebruikersavatar
jonas_dg
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 13 okt 2003, 16:32
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Waarom kan het dan in andere landen wel en hier niet? Veel heeft te maken met de monopolie(s) van Belgacom en Telenet of Mixt-ict volgens mij... Kunstmatig tegenhouden van vooruitgang uit winstbejag noem ik het :)
Gast

Raindog schreef:driekwart van de mensen die er 30 gig doorjagen per maand, zijn leechers, dus vind ik het een beetje hypocriet om dan ineens te gaan zagen over limieten als je ook geen auteursrechten betaalt.


Geven de ISP's dan geld aan de auteursrechten?

Of is dat een extra inkomen voor de ISP's? Door volumeblokskes te verkopen?

wat een zever ...
Gebruikersavatar
kikker46
Pro Member
Pro Member
Berichten: 262
Lid geworden op: 29 mei 2004, 01:25
Locatie: Kikkerland

Wat dacht je, dat je enkel door leechen aan 30 GB komt ? Een kot met 12 mensen, daar kom je heus wel zeer gemakkelijk aan die 30 GB hoor, zonder leechen.

Mvg,

Kikker
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

kikker46 schreef:Een kot met 12 mensen, daar kom je heus wel zeer gemakkelijk aan die 30 GB hoor, zonder leechen.


Mmm... het doorverkopen van diensten :roll:

Niet echt legaal als je het mij vraagt :!:
Gast

jonas_dg schreef:Waarom kan het dan in andere landen wel en hier niet? Veel heeft te maken met de monopolie(s) van Belgacom en Telenet of Mixt-ict volgens mij... Kunstmatig tegenhouden van vooruitgang uit winstbejag noem ik het :)
Omdat die limieten voor hen een extra bron van inkomsten zijn. Van een kennis heb ik zelf al gehoord dat het zo is dat bvb Turboline Wholesaleproviders maandelijks gewoon een blok van verkeer kopen bij Belgacom maar dat die vaak niet totaal wordt opgebruikt omdat er mensen zijn die niet heel hun volume er door jagen. Die overschot wordt dan gewoon naar /dev/null verwezen. Easynet heeft iets soortegelijks ook verklaard in hun support groepen op usenet op de vraag hoe het kan dat zij een FUP kunnen aanbieden en de rest wel.

En dat heeft trouwens weinig te maken met illigale activiteiten. Ik heb een oom die is 56 jaar en die zou ik nu niet echt omschrijven als de hippe jonge tiener die nu en dan eens een game, een mp3 of een filmpje binnentrekt. Maar wat skyp'en, wat chatten, wat filmpjes bekijken over vissen en een stel tienerdochters en de helft van de maand is nog niet gepasseerd en je zit al bijna door 3'kwart. Zeker als je dan nog die idiote uploadlimieten hebt zoals bij telenet.

Ik heb al eens in een andere thread gezegd dat ik geen grote downloader ben, occasioneel zou ik wel eens iets durven en ik probeer mijn linux dozen ook altijd up2date te houden. Ik weet niet wat mijn traffiek maandelijks is, maar wat ik wel weet is dat het frikking nice is je niet zorgen te hoeven maken wanneer je iets doet op het internet. Content begint trouwens ook meer en meer naar boven te scalen, gisteren even een demo gedownload en dat was al 600Meg (waar is de tijd dat je 5 verschillende demo's op 1 diskettje had :( ) een paar van die demo's en je hangt er ook al weer aan.
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Anonymous schreef:Easynet heeft iets soortegelijks ook verklaard in hun support groepen op usenet op de vraag hoe het kan dat zij een FUP kunnen aanbieden en de rest wel.


hoe het kan dat zij een FUP kunnen aanbieden en de rest wel. => is het niet en de rest niet ipv de rest wel? :?
Silence

bke schreef:
Anonymous schreef:Easynet heeft iets soortegelijks ook verklaard in hun support groepen op usenet op de vraag hoe het kan dat zij een FUP kunnen aanbieden en de rest wel.


hoe het kan dat zij een FUP kunnen aanbieden en de rest wel. => is het niet en de rest niet ipv de rest wel? :?
Yep, mijn excuses. Ik ben klaarblijkelijk te lui om te registreren waardoor ik mijn post nadien niet kan editeren ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

jonas_dg schreef:Waarom kan het dan in andere landen wel en hier niet? Veel heeft te maken met de monopolie(s) van Belgacom en Telenet of Mixt-ict volgens mij... Kunstmatig tegenhouden van vooruitgang uit winstbejag noem ik het :)


Waarom zou men het doen... je trek slechts een zeer beperkt aantal nieuwe klanten aan waar je later meer problemen mee hebt dan dat het je opbrengt, en van de andere die nu af en toe eens een blokje kopen ben je ook de inkomsten kwijt.

Als commercieel bedrijf moet je wel echt heel gek zijn om het te doen... tenzij dat de concurrentie zo groot is dat je haast niet anders kan (en da's nog steeds niet het geval in Belgie).
punkfreak
Member
Member
Berichten: 95
Lid geworden op: 15 dec 2002, 17:05
Locatie: Blauberg

nutteloze post hier
is maar om aan te tonen dat 10 gb echt wel niet meer van deze tijd is
http://www.wmvhd.com/
kijk naar grootte van 2 min trailer
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

De politici klagen tegenwoordig dat er te weinig mensen een eigen zaak durven opstarten. Wel, het web zou ideaal zijn om spotgoedkoop met nieuwe businessvormen te experimenteren, maar hier in Belgie wordt het internet herleid tot een absurd spel met dure volumeblokjes en snelheidopties. Helaas, hier is een degelijk beleid voor nodig, en da's toevallig just ons ander probleem :-)
Gebruikersavatar
Styno
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1440
Lid geworden op: 06 nov 2003, 17:38
Locatie: Somewhere over the rainbow....

r2504 schreef:
kikker46 schreef:Een kot met 12 mensen, daar kom je heus wel zeer gemakkelijk aan die 30 GB hoor, zonder leechen.


Mmm... het doorverkopen van diensten :roll:

Niet echt legaal als je het mij vraagt :!:


Een kot met 12 is nu wel extreem, maar bij de meeste providers mag je tegenwoordig zoveel pc's aansluiten als je wil. Als die mensen dan de kosten van internet willen delen is daar toch niets mis mee dacht ik?
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Styno schreef:Een kot met 12 is nu wel extreem, maar bij de meeste providers mag je tegenwoordig zoveel pc's aansluiten als je wil. Als die mensen dan de kosten van internet willen delen is daar toch niets mis mee dacht ik?


Zelfs al is het een kot met 2.. zodra je geld vraagt voor het doorverhuren van je verbinding ben je illegaal bezig. Nu persoonlijk heb ik er ook geen probleem als er limieten opzitten (voor FUP abonnementen kan ik het begrijpen)... 10 GB is en blijft 10 GB... of je het nu met twee, drie of honderd gebruikt.

Probleem is echter dat mensen in die context vaak maar 10% betalen.. maar wel de 100% verwachten !
Gast

r2504 schreef: Zelfs al is het een kot met 2.. zodra je geld vraagt voor het doorverhuren van je verbinding ben je illegaal bezig....


wa doe een internetcafe dan?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Die hebben dan ook geen Belgacom Skynet ADSL Go-abonnement eh, maar meer dan waarschijnlijk een "pro"-abonnement, waar dat soort constructies wél mogelijk worden.
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Ik hoor te veel wat zeggen alsje boven de 10 gig zit ben je illegaal bezig...
Als je legaal een mediacenter hebt en begint te streamen zoals webradio4U per dag in cd kwaliteit geeft nl 10gig,enzo kom je heel snel aan die limiet.
Online gamen vraagt ook steeds meer en meer,laat staan dat je een game wilt hosten.
Paketten van 10 tot zelfs 30 gig zijn ronduit gezegd belachelijk.
Geloof me die volumeblokken zijn gewoonweg geld kloperij.
Ik zie eindelijk realdsl te voorschijn komen en heb ze al een paar keer gemailed en kreeg direct antwoord.
Hun FUP is gemiddeld 100gig per maand, meer specifiek tussen de 100 en 200gigs zit je goed.Met GEEKdsl krijg je een statisch IP en reverse DNS er bovenop ...moet er nog zand zijn.
Stap dan ook zonder aarzelen over naar hun.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Braincel schreef:Stap dan ook zonder aarzelen over naar hun.

tenminste, voor diegenen die problemen hebben met die limieten.
Skynet is ondertussen naast Internetprovider ook contentprovider, en eigenlijk moet je daar ook rekening mee houden, wil je echt een volledige vergelijking maken.
eldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 277
Lid geworden op: 26 jun 2005, 21:53
Locatie: Waregem

om nog maar eens een bewijsje te geven voor de mensen die nog steeds blijven beweren dat 10gb enkel gehaald wordt met illegale downloads:
demo's: 2-3gb
trailers: 1,5gb
online gaming: 1-2gb
surfen: 500mb
updates: 500mb
internetradio: 2gb
webcam/skype'en: 2gb

dit haal je makkelijk als je een beetje internet"freak" bent, ik download ook wel eens een mp3 dat ga ik zeker niet tegenspreken (iedereen download wel eens een mp3 denk ik)
10gb is dus zeker te weinig, kvind 30gb zeker niet overdreven veel gevraagd. 10gb was idd een limiet die niet zo zeer gehaald werd 2jaar geleden ofzo, maar toen waren gamedemo's geen 600mb en trailers geen 100mb.

dus please, alle mensen die beweren dat 10gb meer dan voldoende is, denk eens verder dan jullie surfen en chatten die msch 1gb verbruikt.

greetz
wem
Premium Member
Premium Member
Berichten: 666
Lid geworden op: 24 mei 2004, 14:48

eldiablo schreef:dit haal je makkelijk als je een beetje internet"freak" bent


mooi zo, en daar heeft Telenet bv. ExpressNet Turbo bedacht, met 30 GB Limiet, of Belgacom/Skynet VDSL Boost met ook 30 GB limiet.
Als beetje internetfreak moet je er ook een beetje meer voor over hebben dan iemand anders he ;-)

of vind je de prijs daarvan teveel?
Gast

wem schreef:
of vind je de prijs daarvan teveel?


59€ voor 4.5gb upload is VEEEEEEEL te veel

en voor 4.5gb uploadvolume te gebruiken hoef je zeker geen freak te zijn
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

@ r2504

Mmm... het doorverkopen van diensten Rolling Eyes

Niet echt legaal als je het mij vraagt Exclamation


Wij hebben een edpnet abo, en net zoals bij realdsl is het wel degelijk legaal. De kotbaas neemt het abo en mag dit verrekenen in de kotprijs. Niks illegaals aan, staat zelfs ergens in de FAQ.

Ik zit op kot met 24 man, waar van 10 Informaticastudenten. Ik denk dat het op zijn minst een understatement is, te zeggen dat we niet direct toekomen met 40 GB :). Het wordt dan toch ook wel redelijk duur vind ik persoonlijk om een deftige connectie staande te houden.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Anonymous schreef:
wem schreef:
of vind je de prijs daarvan teveel?


59€ voor 4.5gb upload is VEEEEEEEL te veel

en voor 4.5gb uploadvolume te gebruiken hoef je zeker geen freak te zijn

Wachten tot 2007,zie wat chello op kabel in brussel en leuven al brengt.
Tot zolang leven jullie onder het TeleNet $$$ ,ik ben inieder geval daar opgestapt en heb geen minuut spijt gehad.
Ze zijn dan misschien senl maar halen evengoed snel je geld uit je zakken.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

idemdito zou het ook niet erg vinden om hosting en domein te kopen.. als iemand zegt hoe en waar het allemaal terrecht moet zal ik het php gedeelte en site ook nog maken.. een postbus huren enz moet alleen wat info hebben hoe zulke zaken geregeld moeten worden of een link waar het een beetje kan nagelezen worden..
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

Het probleem is dat iedereen wel ergens één of andere petitie opstart en door de versnippering heeft niemand voldoende ondertekenaars om gewicht in de schaal te werpen bij de providers.
Damastaer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 156
Lid geworden op: 20 mei 2004, 23:38
Locatie: Brussel, België
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

eldiablo schreef:demo's: 2-3gb
trailers: 1,5gb
online gaming: 1-2gb
surfen: 500mb
updates: 500mb
internetradio: 2gb
webcam/skype'en: 2gb


surfen haal je makkelijk 3Gb per maand, sites me veel fotos enzo, ik zit gewoon door te surfen al aan 100MB per dag? en das gewoon door sites met veel en zware images etc...
Gebruikersavatar
Raf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 nov 2002, 11:36

Damastaer schreef:surfen haal je makkelijk 3Gb per maand, sites me veel fotos enzo, ik zit gewoon door te surfen al aan 100MB per dag? en das gewoon door sites met veel en zware images etc...


Dat lijken mij wel leuke sites ;)
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

weet je welk antwoord ik belachelijk vind, .. meeste gebruikers gebruiken toch geen 10gig .. !!!

geef dan unlimited dan zal het netwerk toch ook niet belast worden als de meeste gebruikers niet meer dan 10 gig nodig hebben !

als ik topics over limieten lees lees je dat er meestal wel een keer of 2 in
amj2005
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 13 feb 2005, 02:35

silence is golden
To show compassion to the wicked is to oppress the righteous; to pardon oppressors is to tyrannize the oppressed.

-Sadi, "Gulistan"
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

amj2005 schreef:silence is golden



man, ken jij echt niets anders dan deze quote ? begint serieus afgezaagd te worden.

Mensen hebben het recht om te klagen en te zagen, laat ons er gebruik van maken.
Zo lang ge zwijgt lachen die dikke manne in hun BGC en Telenet Toren zich rot. Of ben jij één van die mannen ?
FST
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 22 jun 2005, 15:30

ja lol
Gebruikersavatar
X-2datop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 449
Lid geworden op: 21 jun 2005, 21:44
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Ofloo schreef:weet je welk antwoord ik belachelijk vind, .. meeste gebruikers gebruiken toch geen 10gig .. !!!

geef dan unlimited dan zal het netwerk toch ook niet belast worden als de meeste gebruikers niet meer dan 10 gig nodig hebben !

als ik topics over limieten lees lees je dat er meestal wel een keer of 2 in


Da's ook maar een argument van m'n voeten hé. Als de meeste gebruikers geen 10Gb nodig hebben dat wil niks zeggen. Als ze die kleine minderheid unlimited geven, dan gebruiken die nog altijd enkele tienvouden van het totaal van ALLE andere gebruikers. Dus ja, het is en blijft een stress op het netwerk, en neem van mij aan, België is een POKKEDUUR land voor internationale peerings, en dat kost geld, niet die lijntjes die jullie thuis hebben, maar daar stopt het ni.

Vind het alleen wel altijd grappig (nothing personal !!) dat er een hoop "klein mannen" hier altijd komen zeveren over de limieten en argumenten bovenhalen die te maken hebben met de financiële of technische kant van grote bedrijven en multinationals (bv BGC, Telenet e.d.) wanneer ze daar geen ballen van snappen. Als je nu bewijzen zou hebben en weten waarover je sprak, dan kan je dat doen.

Hetgene wat hier nu gebeurt in dit topic, met al dat gezaag en gezever, dat noemt men een "scheet in een fles".


Andersom: Dat België te duur is voor Internet connecties thuis is uiteraard een feit waar we ons moeten tegen verzetten.

Grtz,
X

Ps: Wou ik ook nog ff kwijt: Als een kotbaas een internetlijn doorverkoopt aan kotstudenten (bv 10-24 man) dan moeten die al helemaal niet zeveren, want zo één lijn kost dan bijna niks meer voor die studenten en moeten die maar wat meer betalen als ze meer willen dan 40Gb !!!!!
The best way to hack a digital network is an analogue phonecall !
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

Volgens mij is het sleutelwoord: (gebrek aan) concurrentie.
Waarom kan in Nederland unlimited wel ? Daar wonen toch ook grote downloaders die het netwerk kunnen "plat downloaden" ? Daar moeten de providers toch ook peeringakkoorden afsluiten ? Daar gebruiken de users toch ook bandbreedte ?

Ik krijg vaak het "verwijt": Nederland is België niet of: "dan moet je maar in Nederland gaan wonen". Maar als het daar kan, is het economisch toch haalbaar ? Of is het kostenplaatje voor een provider in Nederland dan zo verschillend met dat van een Belgische provider ??

Dat de unlimited formule duurder is dan een "standaard" 10GB formule is absoluut normaal. Maar in Nederland heb je tenminste het alternatief en blijft het een BETAALBAAR alternatief.

Vaak hoor ik ook: wie heeft dat nu nodig, meer dan 10GB ? Wel, ik stel mij ook soms de vraag: waarom heeft mijn buurman 15 pinten per dag nodig en ik geen enkele. Heb je het niet nodig, niemand verplicht het je te nemen.

Ik heb zo het gevoel dat als Telenet en Belgacom de enige echte spelers blijven we nog héél lang onze rekenmachientjes gaan mogen gebruiken. En als de druk te groot wordt zullen ze "genereus" de limiet verhogen naar 15 GB ofzo, zodat ze via een reclamecampagne kunnen laten weten dat hun downloadvolume liefst 50% groter geworden is :wink:

België had een voorsprong op het vlak van breedband tegenover Nederland in het verleden. Maar in België is men meer en meer gaan beperken terwijl dat in Nederland net het tegenovergestelde was.
Plaats reactie

Terug naar “Speedtest”