Ofloo schreef:weet je welk antwoord ik belachelijk vind, .. meeste gebruikers gebruiken toch geen 10gig .. !!!
geef dan unlimited dan zal het netwerk toch ook niet belast worden als de meeste gebruikers niet meer dan 10 gig nodig hebben !
als ik topics over limieten lees lees je dat er meestal wel een keer of 2 in
Da's ook maar een argument van m'n voeten hé. Als de meeste gebruikers geen 10Gb nodig hebben dat wil niks zeggen. Als ze die kleine minderheid unlimited geven, dan gebruiken die nog altijd enkele tienvouden van het totaal van ALLE andere gebruikers. Dus ja, het is en blijft een stress op het netwerk, en neem van mij aan, België is een POKKEDUUR land voor internationale peerings, en dat kost geld, niet die lijntjes die jullie thuis hebben, maar daar stopt het ni.
Vind het alleen wel altijd grappig (nothing personal !!) dat er een hoop "klein mannen" hier altijd komen zeveren over de limieten en argumenten bovenhalen die te maken hebben met de financiële of technische kant van grote bedrijven en multinationals (bv BGC, Telenet e.d.) wanneer ze daar geen ballen van snappen. Als je nu bewijzen zou hebben en weten waarover je sprak, dan kan je dat doen.
Hetgene wat hier nu gebeurt in dit topic, met al dat gezaag en gezever, dat noemt men een "scheet in een fles".
Andersom: Dat België te duur is voor Internet connecties thuis is uiteraard een feit waar we ons moeten tegen verzetten.
Grtz,
X
Ps: Wou ik ook nog ff kwijt: Als een kotbaas een internetlijn doorverkoopt aan kotstudenten (bv 10-24 man) dan moeten die al helemaal niet zeveren, want zo één lijn kost dan bijna niks meer voor die studenten en moeten die maar wat meer betalen als ze meer willen dan 40Gb !!!!!