Van Telenet naar Belgacom(TV)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Trojan schreef:
quistnix schreef:Ik lees nergens dat dit gebeurd is.
Omdat niemand, en zeker de klant niet, op de hoogte is van welke aanpassingen men heeft gedaan voor deze klant.


Trojan, toch wel even stellen dat ik herhaaldelijk gevraagd heb aan de techniekers bij ELK BEZOEK wat aangepast was of niet om de zaak te kunnen opvolgen, hier voor de duidelijkheid nog eens een korte opsomming in chronologische volgorde:
- bezoek technieker 1: aanpassing bekabeling in VDSL2 doos, meting lijn - resultaat nihil
- vervolgens: vervanging decoder op advies van storingsdienst, meting lijn - resultaat nihil
- bezoek technieker 2: meting lijn, vervanging bbox (niet de voeding), vervanging PLC's door UTP kabel van bbox naar decoder, controle VDSL2 aansluitdoos, nazicht aanluiting in verdeelkast, controle van alle bekabeling binnenshuis, duidelijke mededeling dat bij aanhouden problemen de verdeelkast verder moest onder de loupe genomen worden evenals nazicht van de lijn - resultaat nihil
- bezoek technieker 3: meting lijn, eens gaan kijken naar verdeelkast, mededeling dat hij niet wist wat te doen en "expert" ging sturen - resultaat nihil
- 1° bezoek expert: meting lijn, vervanging voeding bbox, controle bekabeling binnenshuis, nazicht eventuele invloed automatische garagedeur - resultaat nihil met eigen verbazing over de ernst van het probleem
- 2° bezoek expert - terugkeer op dezelfde dag owv. nog ernstiger problemen: mededeling dat hij "high rescue team of iets dergelijks ging inschakelen".

Op vraag naar mijn mogelijkheden om lijn te controleren, kreeg ik antwoord dat er geen probleem kan zijn met de lijn gezien metingen OK hetgeen
nadien door meerdere technici in mijn omgeving ontkend is; zij hebben al meermaals blijkbaar storingen gehad - ook bij BGC - die bij meting niet te merken waren
, van de verdeelkast had hij geen sleutel ...

Of doen de techniekers dan dingen waarvan ze de klant niet informeren .... ?
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck op 24 aug 2010, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

quistnix schreef:
- 1° bezoek expert: meting lijn...
- 2° bezoek expert - terugkeer op dezelfde dag...

... doen de techniekers dan dingen waarvan ze de klant niet informeren .... ?


Bokes eten, al dan niet in het café ? :wink:
Moesten ze iets gevonden hebben hadden ze jou dat wel meegedeeld hoor.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

stijn007 schreef:Mijn vraag sluit niet helemaal aan bij de discussie, maar ik had ze toch graag gesteld.
Ik heb thuis internet en telefoon bij BGC. Volgens de reclame kan je dan GRATIS BGC TV krijgen... Waar zit de adder onder het gras of zijn er mensen die bevestigen dat het effectief gratis is?

Bye.

Stijn


http://www.belgacom.be/private/gallery/ ... celist.pdf

Tel + Internet
Classic Line Comfort 43,45
Classic Line Favorite 53,65
Classic Line Intense 67,16


Activatie & installatie zijn gratis

Tel + Internet + Belgacom TV
Classic Line Comfort Comfort 51,40 ofte 95.4€ meer per jaar
Classic Line Comfort Favorite 60,40
Classic Line Comfort Intense 69,40
Classic Line Favorite Comfort 61,80 ofte 97.8€ meer per jaar
Classic Line Favorite Favorite 70,80
Classic Line Favorite Intense 79,80
Classic Line Intense Comfort 69,60 ofte 29.28€ meer per jaar
Classic Line Intense Favorite 78,60
Classic Line Intense Intense 87,60


Afbeelding

Iemand enig idee welke merk en type tv je krijgt bij dit pack ? De rode strik mogen ze houden. :lol:
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

koenraaddeconinck schreef:- bezoek technieker 1: aanpassing bekabeling in VDSL2 doos, meting lijn - resultaat nihil
- vervolgens: vervanging decoder op advies van storingsdienst, meting lijn - resultaat nihil
- bezoek technieker 2: meting lijn, vervanging bbox (niet de voeding), vervanging PLC's door UTP kabel van bbox naar decoder, controle VDSL2 aansluitdoos, nazicht aanluiting in verdeelkast, controle van alle bekabeling binnenshuis, duidelijke mededeling dat bij aanhouden problemen de verdeelkast verder moest onder de loupe genomen worden evenals nazicht van de lijn - resultaat nihil
- bezoek technieker 3: meting lijn, eens gaan kijken naar verdeelkast, mededeling dat hij niet wist wat te doen en "expert" ging sturen - resultaat nihil
- 1° bezoek expert: meting lijn, vervanging voeding bbox, controle bekabeling binnenshuis, nazicht eventuele invloed automatische garagedeur - resultaat nihil met eigen verbazing over de ernst van het probleem
- 2° bezoek expert - terugkeer op dezelfde dag owv. nog ernstiger problemen: mededeling dat hij "high rescue team of iets dergelijks ging inschakelen".

Op vraag naar mijn mogelijkheden om lijn te controleren, kreeg ik antwoord dat er geen probleem kan zijn met de lijn gezien metingen OK hetgeen
nadien door meerdere technici in mijn omgeving ontkend is; zij hebben al meermaals blijkbaar storingen gehad - ook bij BGC - die bij meting niet te merken waren
, van de verdeelkast had hij geen sleutel ...

Of doen de techniekers dan dingen waarvan ze de klant niet informeren .... ?

Uit je relaas is duidelijk dat er enkel techniekers zijn geweest, de ene met wat meer expertise dan de andere, die bij de klanten reparaties doen en eventueel in de KVD kunnen. Maar ik lees nergens dat er iemand van IMR (Installation, Maintenance & Repair) is langs geweest om in de ROP het nodige te doen. En dit zou de 3de interventie moeten geweest zijn !

Die IMR technieker kan een aanvraag doen bij het IAC om de klant op een andere poort te laten zetten, ook kan hij in een later stadium de volledige lijnkaart in de ROP vervangen, indien nodig de controller kaart. Zulke techniekers nemen ook contact op met het ADSL Expert Team en soms ook met het iDTV Expert Team. Ik denk dat dit allemaal niet is gebeurd.

@Trojan: waarom wordt er per storing een trouble ticket aangemaakt ? De techniekers die gedispatched worden door het IDC moeten hun werkzaamheden in dit ticket vermelden zodat men een historiek krijgt. Had men dit gedaan - ik denk het dus niet - dan waren verschillende onnodige interventies niet hoeven te gebeuren. Dit is een schoolvoorbeeld van hoe het niet moet ...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”