Van Telenet naar Belgacom(TV)

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Na het Telenet 'vrij downloaden' debacle, zijn we misschien van plan om een all-in-one abonnement te nemen bij belgacom, nl.
- Telefoon Classic
- TV comfort
- Internet intense

Dit pakket zou ons 18 EUR per maand kunnen besparen maar hebben toch wat schrik, voornamelijk dan met de snelheidskwestie.
Zoals ik het hier lees zouden we zeker een VDSL2 aansluiting kunnen hebben (2 HD televisies aan te sluiten).
Kunnen we op voorhand weten of we een goede lijnwaarde gaan hebben om de 20 mbit te halen, laat staan de 30 mbit?

Indien er nog dingen zijn waar we op moeten letten, ....

T.
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Stuur je gegevens eens door naar mij via PM. Ik zal het eens bekijken.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Als quistnix zegt dat ge goeie snelheden kan halen zou ik niet twijfelen, want je kan echt naar hartelust downloaden.
Het enige die ik nu jammer vind aan hun decoder is die kleine hdd.
Maar er gaan geruchten dat er een nieuwe uitkomt met 1000 gb hdd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

testertje schreef:Na het Telenet 'vrij downloaden' debacle, zijn we misschien van plan om een all-in-one abonnement te nemen bij belgacom, nl.
- Telefoon Classic
- TV comfort
- Internet intense

Dit pakket zou ons 18 EUR per maand kunnen besparen maar hebben toch wat schrik, voornamelijk dan met de snelheidskwestie.
Zoals ik het hier lees zouden we zeker een VDSL2 aansluiting kunnen hebben (2 HD televisies aan te sluiten).
Kunnen we op voorhand weten of we een goede lijnwaarde gaan hebben om de 20 mbit te halen, laat staan de 30 mbit?

Indien er nog dingen zijn waar we op moeten letten, ....

T.

Heb je gegevens gekregen en het verdict is positief. Je kan met gemak 20, wat zeg ik 30, wat zeg ik 100 Mbps aan met het 17 Mhz profiel. En je keuze voor Intense is ook niet mis ! C U Soon :-D
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

In de praktijk voorlopig natuurlijk beperkt tot 20 Mbps ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Goztow schreef:In de praktijk voorlopig natuurlijk beperkt tot 20 Mbps ;).

Ik zou eerder zeggen: in theorie voorlopig natuurlijk beperkt tot 20 Mbps.
In de praktijk is dat 18.7 Mbps ;).

Pas op, ik ben tevreden over de snelheid en de stabiliteit van mijn VDSL verbinding, en het verschil tussen 18.7 Mbps en 20 Mbps zal amper merkbaar zijn. Maar toch vind ik dit bedriegelijke reklame als Belgacom 20 Mbps aangeeft als je downloadsnelheid.
De klant heeft eigenlijk met de "overhead" van de gebruikte technologie niets te maken (TCP overhead, ATM overhead, weet ik veel ...)

Vroeger bij ADSL2+ kon Belgacom zich verbergen achter het zinnetje: "maximum download is afhankelijk van de kwaliteit van de lijn, de afstand tot de centrale en de binnenbekabeling" .... en verklaren waarom niemand het maximum haalde.
Maar zelfs een PC die in de centrale staat (lijnverlies = 0, afstand = 0, binnenbekabeling = 0) kan dit maximum niet halen ...

Ik vind als ze 20 Mbps promoten, dan moet je die 20 Mbps ook kunnen halen (afhankelijk van externe factoren, zoals drukte op het internet enz ...)
Als ik één liter melk koop, dan krijg ik één liter, of dit nu in een lichte plastieken fles verpakt is, of in een karton, of in glas maakt toch niets uit.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

philippe.deleye schreef:
Goztow schreef:In de praktijk voorlopig natuurlijk beperkt tot 20 Mbps ;).

Ik zou eerder zeggen: in theorie voorlopig natuurlijk beperkt tot 20 Mbps.
In de praktijk is dat 18.7 Mbps ;).

Pas op, ik ben tevreden over de snelheid en de stabiliteit van mijn VDSL verbinding, en het verschil tussen 18.7 Mbps en 20 Mbps zal amper merkbaar zijn. Maar toch vind ik dit bedriegelijke reklame als Belgacom 20 Mbps aangeeft als je downloadsnelheid.
De klant heeft eigenlijk met de "overhead" van de gebruikte technologie niets te maken (TCP overhead, ATM overhead, weet ik veel ...)

Vroeger bij ADSL2+ kon Belgacom zich verbergen achter het zinnetje: "maximum download is afhankelijk van de kwaliteit van de lijn, de afstand tot de centrale en de binnenbekabeling" .... en verklaren waarom niemand het maximum haalde.
Maar zelfs een PC die in de centrale staat (lijnverlies = 0, afstand = 0, binnenbekabeling = 0) kan dit maximum niet halen ...

Ik vind als ze 20 Mbps promoten, dan moet je die 20 Mbps ook kunnen halen (afhankelijk van externe factoren, zoals drukte op het internet enz ...)
Als ik één liter melk koop, dan krijg ik één liter, of dit nu in een lichte plastieken fles verpakt is, of in een karton, of in glas maakt toch niets uit.

Philippe.


Je klaagt toch ook niet dat je netwerkkaart van 100Mbit, die snelheid praktisch niet haalt wat betreft data, of dat je USB poort geen 480 Mbit haalt,...?
Ik vind dit niet echt een gegrond standpunt, maar we zullen maar niet te ver afdwalen.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

philippe.deleye schreef:
Goztow schreef:In de praktijk voorlopig natuurlijk beperkt tot 20 Mbps ;).

Ik zou eerder zeggen: in theorie voorlopig natuurlijk beperkt tot 20 Mbps.
In de praktijk is dat 18.7 Mbps ;)


Ik had het hier al gelezen dat het 18.7 Mbps ging zijn in de praktijk. Mijn huidig TurbonetXL abonnement geeft me 3400 KB/s, dit is dan toch meer dan de geadverteerde 30 Mbps, of niet?
In ieder geval, om 18 EUR per maand te besparen wil ik gerust iets langer wachten op m'n downloads.
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

testertje schreef:Mijn huidig TurbonetXL abonnement geeft me 3400 KB/s, dit is dan toch meer dan de geadverteerde 30 Mbps, of niet?

3400*8 = 27mbps
Gebruikersavatar
metal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 767
Lid geworden op: 03 aug 2003, 12:44
Locatie: mol
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Wees blij da ge da al haalt. Moest ik dat halen lag telenet hier ook al lang buiten. Maar hier ist maar een luttige 2mbit. En tis nie da we op den buiten wonen.
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

iceke schreef:
testertje schreef:Mijn huidig TurbonetXL abonnement geeft me 3400 KB/s, dit is dan toch meer dan de geadverteerde 30 Mbps, of niet?

3400*8 = 27mbps


Hmm, dus 18.7 bij Belgacom is +- 2337 KB/s? Dat is de snelheid dat ik 's nu avonds haal, niet slecht dan.
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

testertje schreef:
Hmm, dus 18.7 bij Belgacom is +- 2337 KB/s? Dat is de snelheid dat ik 's nu avonds haal, niet slecht dan.


Op voorwaarde dat je niet te ver van de Belgacomkast woont & dat uw binnenhuis installatie niet te verouderd is & ge niet tegelijkertijd naar den tv zit te zien of op te nemen & dat je niet tegelijkertijd vollenbak upload & dat je modem niet te ver van het belgacomaansluitpunt in huis staat hé.
Dan haal je 2370kb/s die je 24/24 7/7 100% mag opsouperen zonder dat men je gaat lastig vallen met mailtjes, smallband of afgebroken downloads.
KK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 02 okt 2004, 04:38

Het allergrootste nadeel aan Belgacom vind ik toch die 36h disconnect. Het wordt echt tijd dat ze dat eens afschaffen, dat is niet meer van deze tijd.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

KK schreef:Het allergrootste nadeel aan Belgacom vind ik toch die 36h disconnect. Het wordt echt tijd dat ze dat eens afschaffen, dat is niet meer van deze tijd.

Daar zijn op dit forum toch al genoeg "work arounds" voor gepost die dit "nadeel" kunnen omzeilen, niet ?
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

philippe.deleye schreef:
Goztow schreef:In de praktijk voorlopig natuurlijk beperkt tot 20 Mbps ;).

Ik zou eerder zeggen: in theorie voorlopig natuurlijk beperkt tot 20 Mbps.
In de praktijk is dat 18.7 Mbps ;).

Pas op, ik ben tevreden over de snelheid en de stabiliteit van mijn VDSL verbinding, en het verschil tussen 18.7 Mbps en 20 Mbps zal amper merkbaar zijn. Maar toch vind ik dit bedriegelijke reklame als Belgacom 20 Mbps aangeeft als je downloadsnelheid.
De klant heeft eigenlijk met de "overhead" van de gebruikte technologie niets te maken (TCP overhead, ATM overhead, weet ik veel ...)

Vroeger bij ADSL2+ kon Belgacom zich verbergen achter het zinnetje: "maximum download is afhankelijk van de kwaliteit van de lijn, de afstand tot de centrale en de binnenbekabeling" .... en verklaren waarom niemand het maximum haalde.
Maar zelfs een PC die in de centrale staat (lijnverlies = 0, afstand = 0, binnenbekabeling = 0) kan dit maximum niet halen ...

Ik vind als ze 20 Mbps promoten, dan moet je die 20 Mbps ook kunnen halen (afhankelijk van externe factoren, zoals drukte op het internet enz ...)
Als ik één liter melk koop, dan krijg ik één liter, of dit nu in een lichte plastieken fles verpakt is, of in een karton, of in glas maakt toch niets uit.

Philippe.

En je harde schijf van 500 GB blijkt "maar" 500 miljard bytes te zijn i.p.v. 536,87 miljard bytes ? En dan nog maar eens voor de twaalvenderstige keer: de snelheden zijn de maximum snelheden, er is geen garantie en hoe verder je van de .... ben het beu gezegd :evil:

Philippe: jij zou toch écht moeten weten dat wat het koperpaar betreft nog altijd geldt wat er vroeger al goldt: ""maximum download is afhankelijk van de kwaliteit van de lijn, de afstand tot de centrale en de binnenbekabeling". Verander het woord "centrale" door "ROP" en je krijgt exact hetzelfde als vroeger. Waarom denk je dat er provisioning profielen bestaan van 16,5 Mbps en repair profielen die zelfs kunnen zakken tot 9 Mbps ?

PS: als je op 20 Mbps geconfigureerd staat, kijk dan eens in je modem. Er zal staan dat je payload rate 20 Mbps is. Dus haal je dan wél of niet die snelheid ?

PS2: op ATM was de overhead 5 cellen op 53, oftewel 10 %. Toen stoorde er zich niemand aan. En dus nu wél met 6 % ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

quistnix schreef:* En dan nog maar eens voor de twaalvenderstige keer: de snelheden zijn de maximum snelheden, er is geen garantie en hoe verder je van de .... ben het beu gezegd :evil:

* Philippe: jij zou toch écht moeten weten dat wat het koperpaar betreft nog altijd geldt wat er vroeger al goldt: ""maximum download is afhankelijk van de kwaliteit van de lijn, de afstand tot de centrale en de binnenbekabeling". Verander het woord "centrale" door "ROP" en je krijgt exact hetzelfde als vroeger....

* op ATM was de overhead 5 cellen op 53, oftewel 10 %. Toen stoorde er zich niemand aan. En dus nu wél met 6 % ?


- Ik stoor me absoluut niet aan de overhead. Iedere techniek heeft zijn eigen protocols en de daaruitvolgende overheads. Ik heb me ook niet gestoord dat ik bij ADSL2+ het maximum niet haalde wegens afstand tot centrale. Dat zijn fysische beperkingen waarmee een mens moet leren leven ....
- En dat het maximum dat je kan halen afhankelijk van de kwaliteit van de lijn, de afstand tot de centrale en de binnenbekabeling ... dit is inderdaad al twaalvendertig keer gezegd en geschreven ...
- Maar wat mij "stoort" ... is dat er in de beweerd wordt dat het maximum 20 mbps is, waar je in werkelijkheid deze snelheid nooit kan halen, zelfs niet in de meest ideale omstandigheden. Dus het maximum is géén 20 mbps maar 18.7 mbps. Dat was het enige dat ik wilde zeggen ....

Ideaal zou dus zijn dat Belgacom, ofwel adverteert dat het maximum 18.7 Mbps is, ofwel zijn ATM cap verhoogt naar 21.2 Mbps, zodat de klant netto de 20 Mpbs haalt. Dat zou eerlijke info zijn !

En ik ben akkoord met jullie opmerkingen, zoals een netwerkkaart van 100Mbit, die deze snelheid in de praktijk niet haalt, een USB poort die geen 480 Mbit haalt, een 500Gb HD die geen 536,87 miljard bytes bevat enz ...
Hoewel mijn oude 56k modem wel degelijk 56.000 bps haalde, of mijn ISDN kaart wel degelijk 128.000 bps haalde ;)

Laat ons deze discussie hier sluiten. Mijn opmerking was gewoon een randbemerking, en niet de bedoeling om een echte discussie uit te lokken :oops: . Mijn eerste antwoord blijft wel geldig, namelijk:
philippe.deleye schreef:
Goztow schreef:In de praktijk voorlopig natuurlijk beperkt tot 20 Mbps ;).

Ik zou eerder zeggen: in theorie voorlopig natuurlijk beperkt tot 20 Mbps.
In de praktijk is dat 18.7 Mbps ;).

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

quistnix schreef:En je harde schijf van 500 GB blijkt "maar" 500 miljard bytes te zijn i.p.v. 536,87 miljard bytes ? En dan nog maar eens voor de twaalvenderstige keer: de snelheden zijn de maximum snelheden, er is geen garantie en hoe verder je van de .... ben het beu gezegd :evil:
?


Ja, maar als ik morgen een 0,5TB schijf koop en de computerwinkel formatteert ze maar voor de helft omdat ik geen hele nieuwe pc koop, kom ik daar ook nooit meer binnen.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

philippe.deleye schreef:Hoewel mijn oude 56k modem wel degelijk 56.000 bps haalde, of mijn ISDN kaart wel degelijk 128.000 bps haalde ;)
Dat zijn dan ook klassieke inbelverbindingen.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

philippe.deleye schreef:Maar wat mij "stoort" ... is dat er in de beweerd wordt dat het maximum 20 mbps is, waar je in werkelijkheid deze snelheid nooit kan halen, zelfs niet in de meest ideale omstandigheden.

Toen er nog maar enkel ADSL bestond was de maximum haalbare syncwaarde rechtstreeks aan de DSLAM 8192 kbps. Maar toen kon je ook nooit downloaden aan die syncwaarden want de maximum downloadsnelheid is namelijk 8192 x 48/53 = 7419 kbps. M.a.w. er is t.o.v. van vroeger niets veranderd, business as usual. Is het omdat iedereen ondertussen mondiger is geworden dat daar nu zo over gevallen wordt ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

quistnix schreef: Toen er nog maar enkel ADSL bestond was de maximum haalbare syncwaarde rechtstreeks aan de DSLAM 8192 kbps. Maar toen kon je ook nooit downloaden aan die syncwaarden want de maximum downloadsnelheid is namelijk 8192 x 48/53 = 7419 kbps.

Quitsnix, je begrijpt me echt verkeerd.
- Ik klaag er niet over dat de werkelijke download lager is dan de sync snelheid (wegens overhead van de gebruikte technologie). Dat is nu eenmaal zo.
- Ik klaag er ook niet over dat sync snelheid afhankelijk is van externe factoren (lijn, afstand, binneninstallatie). Dat zijn nu eenmaal de beperkingen van de gebruikte technologie.
- Ik klaag er wel over dat - bovenop de beperkingen van de technolgie, er nog een cap staat (BAS), die ervoor zorgt dat de werkelijke snelheid minder is dan wat er geadverteerd wordt.
Dit heeft niets te maken met syncwaarden of lijnwaarden.

Toen we enkele jaren geleden nog op ADSL zaten, deed zich precies hetzelfde voor:
- Internet Go was toen max 4 Mbps
- De modem syncte aan 4.6 Mbps
- werkelijke snelheid (wegens cap op de BAS) was ca 3.4 Mbps, in plaats van de aangekondigde 4 Mbps
Mijn klacht bij Belgacom werd weggewuifd door de bekende argumenten (snelheid is niet gegarandeerd, dit is het max met uw lijnwaarden, enz ...)
- Dit was een leugen, want gezien de modem syncte aan 4.6 Mpbs kon ik dus technisch gezien meer halen, maar de snelheid werd gecapt.
- Ik heb toen een klacht ingediend bij de Ombudsman, en gelijk gekregen (maar wegens de traagheid van de uitspraak waren dat "vijgen na pasen", gezien intussen Go verhoogd was naar 12 Mbps (ADSL2+)
- Toen heeft Belgacom de cap van 4 Mbps op de BAS verhoogd (naar 12) en ra ra ra: met een sync van 4.6 Mbps kon je plots wel een snelheid van (bijna) 4Mpbs halen... :?

Terug naar VDSL2
- Dat ik vandaag de 20 Mbps niet haal, kan ik nog begrijpen. Dit is inderdaad fysichs onmogelijk met het huidig profiel.
- Als we straks de upgrade krijgen naar het 30 mbps profiel, dan zijn alle technische belemmeringen verdwenen, en verwacht ik een netto download snelheid van 20 Mbps, zoals geadverteerd.

Sorry voor deze (te lange) bijdrage, maar ik wilde gewoon duidelijk het onderscheid maken tussen de beperkingen van de technolgie (die onvermijdelijk zijn) en de cap die BGC op het Internet zet, waardoor de theoretische snelheid nooit kan gehaald worden. Dit zijn 2 totaal verschillende zaken.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

philippe.deleye schreef:Als we straks de upgrade krijgen naar het 30 mbps profiel, dan zijn alle technische belemmeringen verdwenen, en verwacht ik een netto download snelheid van 20 Mbps, zoals geadverteerd.

Euhm, ik vrees van niet. Want de shaping op de BAS (hetgeen jij de CAP noemt) blijft (zeker voorlopig nog) op 20.000 kbps staan, zoals vandaag (ook bij diegenen die reeds syncen op 30 Mbps). En de bits en de bytes worden in Ethernet frames gestopt en van de DSLAM (of de ROP of de REM) naar je modem verstuurd. Daar haalt de modem de in PPPOE (Point to Point Protocol Over Ethernet) geëncapsuleerde frames uit de stack en net dáár gebeurt het verlies van 6 %, er is nu éénmaal de overhead door headers en dergelijke. Als er mij iemand kan verbeteren, gelieve dit dan te doen, want ik begin ook te twijfelen :?
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

quistnix schreef:
philippe.deleye schreef:Als we straks de upgrade krijgen naar het 30 mbps profiel, dan zijn alle technische belemmeringen verdwenen, en verwacht ik een netto download snelheid van 20 Mbps, zoals geadverteerd.

Euhm, ik vrees van niet. Want de shaping op de BAS (hetgeen jij de CAP noemt) blijft (zeker voorlopig nog) op 20.000 kbps staan, zoals vandaag (ook bij diegenen die reeds syncen op 30 Mbps). En de bits en de bytes worden in Ethernet frames gestopt en van de DSLAM (of de ROP of de REM) naar je modem verstuurd. Daar haalt de modem de in PPPOE (Point to Point Protocol Over Ethernet) geëncapsuleerde frames uit de stack en net dáár gebeurt het verlies van 6 %, er is nu éénmaal de overhead door headers en dergelijke. Als er mij iemand kan verbeteren, gelieve dit dan te doen, want ik begin ook te twijfelen :?


Ik heb hier nogtands de indruk dat de snelheid hier nu wel dichter bij de 20Mbit komt nu onze lijn op 30Mbit staat. Of klopt dit niet?

Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

tomw schreef:Ik heb hier nochtans de indruk dat de snelheid hier nu wel dichter bij de 20Mbit komt nu onze lijn op 30Mbit staat. Of klopt dit niet?
<< 19.65 / 1.45 >>

Voila .... dat is exact wat ik verwacht .... namelijk dat Belgacom de "shaping op de BAS" (ik heb weer een nieuw woord bijgeleerd ;)) zodanig instelt, dat de klant een netto download krijgt van 20 mbps (dus op 21200 als dat nodig is om de 6% overhead te compenseren).
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

En als ze de snelheid verhogen naar 30Mbit, ga je dan terug komen zagen omdat ge maar kunt downloaden tegen 28.2Mbit?
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
giallorossi90
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 jul 2010, 22:29
Bedankt: 4 keer

Trojan schreef:En als ze de snelheid verhogen naar 30Mbit, ga je dan terug komen zagen omdat ge maar kunt downloaden tegen 28.2Mbit?


Ja, in 2015 of zo... :P
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Lurk moar.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Ik haal NU bij Telenet amper 14 Mbps! Zou ik op een drukke node zitten? :bang:
Aanvraag voor Belgacom gaat maandag weg.
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

testertje schreef:
iceke schreef:
testertje schreef:Mijn huidig TurbonetXL abonnement geeft me 3400 KB/s, dit is dan toch meer dan de geadverteerde 30 Mbps, of niet?

3400*8 = 27mbps


Hmm, dus 18.7 bij Belgacom is +- 2337 KB/s? Dat is de snelheid dat ik 's nu avonds haal, niet slecht dan.


Dat is een snelheid die je altijd op ieder moment van de dag zou moeten halen tenminste als er verder géén BelgacomTV activiteit op je lijn actief is op hetzelfde moment.
Belgacom heeft op dat punt een streepje voor op Telenet ... denk ik toch ... kan al veranderd zijn uiteraard.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Trojan schreef:En als ze de snelheid verhogen naar 30Mbit, ga je dan terug komen zagen omdat ge maar kunt downloaden tegen 28.2Mbit?

Trojan, ik wil nog eens kort reageren op je opmerking. Ik weet het, ik ben een zaag :oops: .
Maar om correct te antwoorden op je vraag:
1) Neen ik zal niet zagen, als ik maar 28.2Mbit krijg, op een lijn die aan 30Mb synct. Dat zijn nu eenmaal de fysische beperkingen, en mijn gezaag kan daar niets aan veranderen.
2) Ja, ik zal wel zagen, als Belgacom ons 30 Mbit zou beloven, en tegelijk een "shaping" op de Bas van 30.000 kbps zou zetten (zelfs bij een nog hogere sync).

Maar laat ons die discussie nu maar sluiten, want eigenlijk heb ik gelijk gekregen: Uit de snelheidstests van de gebruikers die nu op 30Mbit staan, blijkt dus dat Belgacom géén te lage shaping zet op de BAS, want de meesten halen nu praktisch de beloofde 20Mbit. En dus ... géén reden voor zagen ;).

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Xplod schreef:Dat is een snelheid die je altijd op ieder moment van de dag zou moeten halen tenminste als er verder géén BelgacomTV activiteit op je lijn actief is op hetzelfde moment.
Belgacom heeft op dat punt een streepje voor op Telenet ... denk ik toch ... kan al veranderd zijn uiteraard.


Ik had gisteren in de dag een snelheid van 12 Mbps ipv 30 (allez 27, 30 Mbps heb ik nog nooit gehaald)! Vandaag is de aangetekende brief naar Telenet vertrokken en Belgacom wordt geactiveerd op 18/8.
Victory Not Vengeance
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Wanneer komen er trouwens nieuwe Promo's van BGC?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

dupondje schreef:Wanneer komen er trouwens nieuwe Promo's van BGC?

De huidige promo's lopen tot 15/08. Dus ik vermoed vanaf 16/08.
Twen
Member
Member
Berichten: 80
Lid geworden op: 27 sep 2009, 12:30

Daarnet mailtje gekregen als ik mijn pack Belgacom Internet Favorite (voordien Internet Go), TV en telefonie voor 12 maanden verleng, krijg ik een korting van 42,50€ op mijn volgende factuur.
Eens een actie voor bestaande tevreden klanten.

Groetjes Twen
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

tomw schreef:Ik heb hier nogtands de indruk dat de snelheid hier nu wel dichter bij de 20Mbit komt nu onze lijn op 30Mbit staat. Of klopt dit niet?

Afbeelding

Je internetsnelheid is inderdaad gestegen, goed zo ! Je Nederlands is er wel iets op achteruit gegaan ("nogtands") :wink:

Twen schreef:Daarnet mailtje gekregen als ik mijn pack Belgacom Internet Favorite (voordien Internet Go), TV en telefonie voor 12 maanden verleng, krijg ik een korting van 42,50€ op mijn volgende factuur.
Eens een actie voor bestaande tevreden klanten.

Groetjes Twen

Awel sie, dat maakt mij ook blij. Zou nog meer mogen gebeuren :lol:
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Zoals elders vermeld, vandaag Telenet af- en Belgacom aangekoppeld.

Eerste bevindingen van BelgacomTV: SD is soms slecht beeld (te hard gecomprimeerd, zoals zojuist de Eneco tour), HD is ok.
Snelheid van Internet: +- 2294 KB/s via Usenet.

Spijtig genoeg is mijn snelheid nog niet verhoogd naar 30 Mbps :-(
Technieker vertelde me dat dit nog in testfase zat in Antwerpen maar nog niet in Aartselaar :?

Mijn waardes:
Afbeelding

PS service van Belgacom is ook OK - verwittigen via telefoon & SMS wanneer technieker ging langskomen.... (zoals Telenet)
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Miskijk u niet op de beelden van een wielerwedstrijd, deze worden doorgezonden vanop de motor naar de heli en vandaar naar Brussel.Wacht ff met oordelen tot het nieuws ofzo.
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

iceke schreef:Miskijk u niet op de beelden van een wielerwedstrijd, deze worden doorgezonden vanop de motor naar de heli en vandaar naar Brussel.Wacht ff met oordelen tot het nieuws ofzo.

De beelden deden me denken aan het begin van BelgacomTV: 'k kreeg er een vaag gevoel van misselijkheid van :wink:
Victory Not Vengeance
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1730
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
Bedankt: 106 keer

Wil neutraal blijven ondanks de problemen die ik nu met BGC TV heb (nogmaals, enkel TV want internet en tel. OK).

Met mijn ervaring (zie topic schokkend beeld) zou ik gewoon één andvies willen geven op voorhand: pols eens of iemand in de buurt BGC TV heeft en of er geen problemen zijn (blokjes, schokkend beeld, etc.). NIet dat dit de facto aan de infrastructuur buiten gelegen is maar indien meerdere buren dit probleem hebben, laat dan alvast een lamp branden en blijf dan zeker alert.

Bij mij komt morgen voor de 4° X een technieker, dit keer een expert die mijn probleem blijft opvolgen tot het opgelost is (zo belooft BGC): ik geeft BGC zeker nog een kans mijn probleem op te lossen en heb zeker nog enig geduld maar het is wel frustrerend omwille vooral van de praktische hinder (verlof nemen, naar BGC winkel voor ruilen, etc.) en ook omdat ik een beetje amateur techneut en multimedia fanaat ben.
Had ik eerder van het probleem bij de buren geweten, dan had ik BGC gezegd dat ik hun digitale TV zeker bij mijn BGC tel. en internet wou ... maar nadat het probleem van mijn buren en hun ouders (aanpalende straat) - beiden analoog aan het mijne, bij één van hen nog erger want die heeft op bepaalde momenten geen beeld meer - was opgelost.

Maar geen illusies, bij Telenet loop je hetzelfde risico en daar loopt ook niet altijd alles van een leien dak (zelf meegemaakt).

Mijn BGC ervaringen: tel. en internet meer dan OK. Met internet op 7 jaar tijd nog maal 2X problemen gehad (gisterenavond email server uitgevallen, één maal grote panne gedurende enkele uren maar verder zeer stabiele verbinding). Tel. niet het minste probleem (is immers opvolger van RTT).
Beeldkwaliteit op degelijke TV kan zonder probleem de vergelijking met TN doorstaan (op de momenten dat alles bij mij "normaal" verloopt).

Wat ik mis is mogelijkheid om met 2 HD decoders HD te kijken en tegelijk op te nemen maar dit zou men aan het verhelpen zijn. Idem met het programmeren via smartpone (is mss. maar gadget maar toch ...) en het feit dat decoders een misschien iets attractievere look mogen hebben (maar nu ben ik al aan het muggenziften).

Besluit: als men bij mij mijn haperend beeld en synchronisatieproblemen bij he zappen kan oplossen, ben ik tevreden BGC klant en ben ik voorgoed met alles weg bij TN want - nogmaals - ook daar is het niet altijd "koek en ei". Eerlijkheidshalve moet ik ook stellen dat ik bij TN niet op de service hoefde te rekenen die ik nu wel heb.
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 820
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

koenraaddeconinck schreef:Wil neutraal blijven ondanks de problemen die ik nu met BGC TV heb (nogmaals, enkel TV want internet en tel. OK).
[b]Met mijn ervaring (zie topic schokkend beeld)

Hier is het HD beeld zo goed als perfect. Het duurt enkel even (+- 5 seconden) om het geluid/beeld synchroon te laten lopen (had ik al gelezen dus niet zo'n groot probleem).

Wel een heel raar probleem (denk ik)... ik heb een paar Gmail accounts in Windows Live Mail en krijg een connection error. Ligt die server plat of moet ik iets instellen in diene BBox?
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik heb de beiden naast elkaar staan
als je een programma hebt met enorm veel bewegende beel zoals vlaanderen muziekland die je opvraagd trekt het ronduit op niets doet me denken aan youtube beelden van vroeger.
Allemaal hoekjes
bij belgacom heel wat minder.
Als je hd live kijkt heb ik den indruk dat telenet dan weer iets beter is
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”