sithlord2 schreef:Kijk, ik snap het echt niet. Iedereen reageert alsof wij een bende ambrasmakende anti-dommel anarchisten zijn, terwijl we gewoon willen weten of Dommel geen wetten overtreedt door zijn advertentie en houding naar eindgebruikers.
Als Dommel zich 100% aan de wet houdt, dan hoeven ze immers toch niets te vrezen van een klacht. Waarom hebben de dommel-voorstanders zo'n angst voor een onafhankelijk onderzoek door een overheidsorgaan dat hiervoor bevoegd is?
sithlord2, je kunt idd (zoals jij doet) op een rustige, objectieve manier naar een onderzoek bij Dommel vragen. Besef wel, dat hoe klein die daad ook is. Ze ergens wel als 'aanvallend' geinterpreteerd kan worden (en je relatie met Dommel kan verzuren).
Ik vind dit idee niet slecht. Maar dan enkel als je EERSt met Dommel zelf goed overlegd hebt. Neem nu dat wij beide collega's op et werk van elkaar zijn en jij hebt een bepaald probleem met mij. Ik doe iets wat je niet fijn vindt. Dan moet je dit eerst met mij bespreken. Niet achter mijn rug met anderen. Ook niet onmiddellijk met je baas, etc. Nee, eerst met mij. Bespreek dit een paar keer met mij. Probeer het. Op een constructieve, niet aanvallende manier. Denk hierbij niet enkel aan jezelf. Maar ook aan mij. Stel je eens in de plaats van de ander. Zoek het begrip. Zoek de oplossing, de dialloog samen. En dan zien we waar we samen uitkomen. Dat is (vind ik) zelf een goede oplossing..
Als jij onmiddellijk naar je baas stapt of over dit achter mijn rug begint te praten, dan passeer je me ergens. Waardoor ik me gekwest kan voelen. En ik aanvallend kan beginnen reageren. Mijn relatie met je begint te verzuren...
Waarom, gewoon ? Omdat we mensen zijn. En vol van de emoties zitten. Hoe objectief we ook graag soms zouden zijn (of willen blijven).
En daar moet je dus mee opletten... Je merkt dit ook op het forum hier. Je hebt mensen die onmiddellijk Dommel (of een andere ISP) als schuldige aanwijzen. En andere mensen zoeken eerst wat verder. Of geven hun ISP wat meer krediet, respijt...
Het gevaar met informatie is ook, dat je niet altijd zeker weet wat waar is en wat niet. Zo kunnen jullie allemaal we denken (en vinden nu) dat het Dommel is die niet deugd. Kan zijn. Maar misschien is dit ook niet zo. En als je dan op voorhand al vanuit die emotie (en informatie) naar Dommel toe vertrok, heb je misschien al schade toegebracht. Die er niet hoefde te zijn (want je info was verkeerd)
Ik weet het, 't is niet gemakkelijk.
Hoe dan ook, nogmaals, ik ben zelf zeker niet blind voor jullie problemen, voor de Dommel problemen. Die zijn er zeker. Vraag is hoe je dit het beste aanpakt.
Jij wilt bv graag die 12 mbits krijgen (ik zelf ook). Maar hoe pak je dit het best aan ? Nog wat meer geduld hebben, Dommel (en Belgacom) de tijd geven. Of gaan we op onze rechten staan en dreigen, kwaad worden.
Onze relatie daarmee op het spel zetten. We kunnen daarin gelijk krijgen of buiten gezet worden. Hoe belangrijk zijn deze tekortkomingen voor je (en voor die andere Dommelaars).
Als het je echt niet bevalt, kun je nog altijd op een ander gaan. Want misschien krijgt Dommel dit niet ok. En dan is dit zo...
Voorlopig geloven ze nog steeds in de 12 Mbit. Het staat nog steeds op hun website geadverteerd. Idem met telefonie. Dus ze werken eraan. Dommel gelooft er zelf nog in. Ik ook. Jij ook ?
Het gebrek aan informatie is vooral voor jou vervelend (denk ik). Je zou meer willen weten. Waarom het allemaal zo lang duurt ? Waarom Dommel dit maar niet gemakkelijk in orde krijgt.
Wel dan zou ik een actiegroep hiervoor opstarten. Niet om Dommel in gebreke te stellen (dat is een stap te ver). Maar om meer informatie over de werking van Dommel te bekomen. En nogmaals, dit doe je het beste eerst bij Dommel zelf. Lukt dit niet, kun je er eens de wet (of een controleorgaan) op afsturen...
Ik denk dat de meeste Dommelaars hier (zeker) nog wat geduld hebben. Ik zelf zal tegen eind 2008 mijn conclusies trekken. Of die 12 mbits nu werkt, dat opgebeld worden ook, etc. En dan kan mijn vader de knoop doorhakken of hij naar Homeconnect van Dommel overstapt of bij Belgacom blijft..
De mensen die nu bij Dommel Homeconnect zitten, zijn ergens pioneers. En ja, daar heb je zelf ook voor gekozen.. Verwacht niet dat een nieuw product onmiddellijk goed werkt.
Wil je dit wel, wacht dan nog wat af. Zoals velen hier doen.
Neem die stap dan nog niet...
Edit: Die 12 Mbit laat idd lang op zich wachten (klopt Aspharanx). L-army, misschien kun jij eens bij Dommel (je ex-werknemer) informeren of ze hierover iets op hun website kunnen zetten. Dat kan de gemoederen alvast wat bedaren. Of als Dommel meeleest. Hierover zouden ze ons wat kunnen berichten...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).